Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 341209 keer)

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #140 Gepost op: 19-01-2017, 22:30:11 »
Volgens mij ben ik deze nog niet tegengekomen:
Thomas zegt, als zijn personage in Ramses, in de introvideo in aflevering 1: als je van me hield, echt van me hield. Zou dit te linken zijn met de betekenis van zijn naam (tweeling) en de vele tweetallen in de serie? Samen met zijn uitspraak "Diederik, Diederik, Waar ben je toch, Waar ben je toch" bij de spiegel vind ik het erg verdacht!

En hij zegt in een biecht van aflevering 2: tot later, tot later

Daarnaast valt me de nadruk op Ramses en Soldaat van Oranje op, op zich niet vreemd maar wel opvallend dat er wellicht verwijzingen zijn naar deze producties (V teken, kleur oranje, pistolen, "zo gedaan").
« Laatst bewerkt op: 20-01-2017, 00:49:27 door marver1982 »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #141 Gepost op: 19-01-2017, 23:28:36 »
Ik heb de geboortedatum van Thomas Cammaert opgezocht.
Wikipedia geeft als datum 25 04 1984.

Ook andere bronnen geven dit jaartal.

Hier op de site staat 1985 als geboortejaar.



Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #142 Gepost op: 20-01-2017, 00:22:15 »
Thomas kan de MOL zijn.
Op de brug kijkt Thomas direct omhoog naar de plaats waar de sleutel hangt, voordat Vincent het ziet.
Omdat hij zenuwachtig is als hij t.o. Art zit in de bios.
Vanwege zijn gedrag in de papierfabriek, één envelop vinden maar de tweede voorbij lopen. Raar gedoe met die rol papier.
Op de Kermis komt aangeschoten Jochem teruglopen en Thomas houdt zijn hand voor zijn mond. Erg geacteerd.
En verder natuurlijk alle duo's die waarschjnlijk naar hem verwijzen.

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #143 Gepost op: 20-01-2017, 01:05:40 »
Ik heb de geboortedatum van Thomas Cammaert opgezocht.
Wikipedia geeft als datum 25 04 1984.

Ook andere bronnen geven dit jaartal.

Hier op de site staat 1985 als geboortejaar.


Inderdaad; ook in het Molboekje, Marisa. Is de oranje vingerafdruk op het afvallersdagboek al vermeld? Dit vind ik nl zo grappig; vlieg je eruit met ipv een handdruk een vette oranje vingerafdruk van de Mol...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #144 Gepost op: 20-01-2017, 01:35:27 »
Is de oranje vingerafdruk op het afvallersdagboek al vermeld? Dit vind ik nl zo grappig; vlieg je eruit met ipv een handdruk een vette oranje vingerafdruk van de Mol...

Goed opgemerkt! Dat zou normaal gesproken natuurlijk rood moeten zijn...

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #145 Gepost op: 20-01-2017, 07:10:38 »
Alweer een oranje vingerafdruk in de vooruitblik op aflevering 3......

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #146 Gepost op: 20-01-2017, 11:55:43 »
MOL van ORANJE? -> Thomas
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #147 Gepost op: 20-01-2017, 12:58:24 »
Wellicht een gevalletje tunnelvisie, maar kon het niet laten om even te googlen naar de combi 14 juni en 43 in de fabriek. Op 14 juni (1949) is Thomas Graftdijk geboren die 43 jaar geleden (in 1974) het tijdschrift De Revisor opgericht heeft. De naam van dit tijdschrift is afgeleid van een toneelstuk van Nikolaj Gogol met dezelfde naam (en de films The Inspector General en De Boezemvriend weer van dat toneelstuk). Het toneelstuk gaat over een undercoverinspecteur (de revisor).

Het enige jammere is dan wel dat in dit toneelstuk in eerste instantie door de mensen de verkeerde persoon aangezien wordt voor de undercoverinspecteur en deze persoon op tijd vlucht. Vanuit mijn Thomas tunnel hoop ik niet dat dit betekent dat de verwijzingen naar Thomas vals blijken te zijn en hij toch voor de finale uit het programma ligt  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 20-01-2017, 13:04:19 door marver1982 »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #148 Gepost op: 20-01-2017, 13:06:11 »
Even: waar komt die oranje afdruk vandaan? Staat deze in het molboekje? Dat is toch wel een verwijzing lijkt mij. Oranje ipv rood.
Meer L

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #149 Gepost op: 20-01-2017, 13:45:02 »
Even: waar komt die oranje afdruk vandaan? Staat deze in het molboekje? Dat is toch wel een verwijzing lijkt mij. Oranje ipv rood.

Het plaatje in mijn vorige post had ik even gauw van internet geplukt omdat ik in het OV zat. Het boek komt voor aan het eind van aflevering 2 in de vooruitblik naar aflevering 3.
In het boek molgeld met ook een oranjeaccent

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #150 Gepost op: 20-01-2017, 14:03:07 »
Het plaatje in mijn vorige post had ik even gauw van internet geplukt omdat ik in het OV zat. Het boek komt voor aan het eind van aflevering 2 in de vooruitblik naar aflevering 3.
In het boek molgeld met ook een oranjeaccent
Dank moedermol! Ook het geld heeft een oranje tintje zie ik. Dit is de eerste keer dat ik het van zo dichtbij zie. Mmmmm...En ook een enveloppe. Weer verwijzing naar papier/ brievenbus.
Meer L

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #151 Gepost op: 20-01-2017, 14:07:56 »
Het molboekje van Roos is oranje, dus als dit een hint is kan het ook op haar slaan.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #152 Gepost op: 20-01-2017, 14:09:31 »
Iemand een idee wat voor oranje tekens het zijn op dat biljet? Die onderste lijkt wel een omgekeerd Gmail logo.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #153 Gepost op: 20-01-2017, 14:12:32 »

 Vanuit mijn Thomas tunnel hoop ik niet dat dit betekent dat de verwijzingen naar Thomas vals blijken te zijn en hij toch voor de finale uit het programma ligt  ::rofl::


Mijn twijfel sloeg al toe na aflevering 2 en ik ben ook niet meer zo overtuigd. Er is wel een overkill aan verdachtmakingen en aanwijzingen naar Thomas en ook Jochem. Dat kunnen evengoed dwaalsporen zijn. Helemaal nu Thomas zelf ook op Instagram foto's plaatst.

Kijk toch maar eens voorzichtig rond naar een andere molkandidaat....

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #154 Gepost op: 20-01-2017, 14:30:15 »
Even: waar komt die oranje afdruk vandaan? Staat deze in het molboekje? Dat is toch wel een verwijzing lijkt mij. Oranje ipv rood.


Gevonden in het "wie is de Mol archief" op de site van avrotros.

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #155 Gepost op: 20-01-2017, 14:48:31 »
Mijn twijfel sloeg al toe na aflevering 2 en ik ben ook niet meer zo overtuigd. Er is wel een overkill aan verdachtmakingen en aanwijzingen naar Thomas en ook Jochem. Dat kunnen evengoed dwaalsporen zijn. Helemaal nu Thomas zelf ook op Instagram foto's plaatst.

Kijk toch maar eens voorzichtig rond naar een andere molkandidaat....

Haha ik heb juist het idee dat er een overdaad aan hints naar Diederik, Jeroen en Roos is.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #156 Gepost op: 20-01-2017, 15:00:57 »
Het plaatje in mijn vorige post had ik even gauw van internet geplukt omdat ik in het OV zat. Het boek komt voor aan het eind van aflevering 2 in de vooruitblik naar aflevering 3.
In het boek molgeld met ook een oranjeaccent

Het geld zit in dit boek:



E.H. Young - Miss Mole

Voor iedereen begint te zoeken naar hints: Het kan zijn dat de kandidaten morgen 8 boeken moeten zoeken die verwijzen naar iets met Mollen. Dus niet meteen denken 'de Mol is een vrouw'. ::rofl::

EDIT: Miss Mole is trouwens in deze vorm uitgebracht in 1984, het geboortejaar van Thomas en Diederik. ::rits::
« Laatst bewerkt op: 20-01-2017, 15:22:54 door Hulpmol »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #157 Gepost op: 20-01-2017, 16:11:13 »
Het geld zit in dit boek:
E.H. Young - Miss Mole

EDIT: Miss Mole is trouwens in deze vorm uitgebracht in 1984, het geboortejaar van Thomas en Diederik. ::rits::

 ::tandpastasmiley::

Zou het boek dat onder Miss Mole ligt nog iets betekenen?
*
Zo te zien is dat Every contact leaves a trace. Schrijfster Elanor Dymott.
In de Nederlandse vertaling is de titel: Niets verdwijnt. Wordt in Nederlandse recensies omschreven als 'vrouwenthriller'. Op de oorspronkelijke cover van dat boek is een vrouw te zien, op de Nederlandse cover een man. Doet een heel ander plot vermoeden.
*EDIT: Ik zie nu pas dat Moedermol al geplaatst heeft dat dit boek wordt gebruikt in de volgende aflevering.-  ::schaam::


De foto's bij de post van Moedermol laten een andere cover zien (met de Molafdruk natuurlijk, iets makkelijker te vinden door de kandidaten), met dezelfde titel als het eerder genoemde boek, 'Every contact leaves a trace', maar met een andere ondertitel die geen thriller laat vermoeden, maar een (pseudo-?) wetenschappelijke verhandeling: 'The greatest scientific detectives in the twentieth century'.


 'Every contact leaves a trace'.
Zowel in het woord 'contact' als in het woord 'trace' komen de letters T en C voor.

Zou die ondertitel hier opzettelijk zo zijn gebruikt en misschien nog iets extra's aangeven?
The greatest scientific detectives in the twentieth century. In deze ondertitel staan drie woorden met een T en een C erin. ( scientific, detectives, century). En ook 11 T's (van Thomas?) in totaal trouwens...



Dus in titel en ondertitel samen: vijf woorden met zowel een T als een C. Verwijzing naar Thomas Cammaert?

Tot slot: het woord 'contact' bevat twee keer C en twee keer T.
Dus 'T. C.' tweemaal gespiegeld. Every CONTACT leaves a trace. ;)

« Laatst bewerkt op: 21-01-2017, 03:41:18 door Marisa »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #158 Gepost op: 20-01-2017, 20:42:59 »
Er is ook geld met andere tinten:





(off topic, goede avond allen  :D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #159 Gepost op: 20-01-2017, 20:47:43 »
Van de mol op het geld, naar niet kunnen zien wat je telt! Wat zouden die icoontjes zijn en wat betekenen de kleurtjes? Als ik zin en tijd heb ga ik eens geld-shots verzamelen  ::vergroot::.