Auteur Topic: Net 5 Detectives  (gelezen 2319 keer)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Net 5 Detectives
« Gepost op: 4-11-2003, 12:47:16 »
       Medical Detectives



Amerikaanse documentaireserie.
Dankzij de misdaadseries op televisie zijn de meeste mensen er inmiddels mee bekend: de forensische wetenschappers die eindeloos elk stukje bewijs onderzoeken dat het lichaam voortbrengt, ten einde een misdaad op te lossen of menselijk leed te verlichten.
In de documentairereeks 'Medical Detectives', wordt het forensisch onderzoek nader bekeken. Medische raadsels, ondefinieerbare doodsoorzaken en gruwelijke misdaden worden geanalyseerd aan de hand van deze exacte wetenschap. Als een zaak voor het gerecht komt, toont 'Medical Detectives' hoe het verzamelde bewijs in de procesvoering wordt gebruikt en wat het uiteindelijke resultaat van de rechtszaak is.


iedere werkdag om 20.00 op Net5  

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:Net 5 Detectives
« Reactie #1 Gepost op: 5-11-2003, 09:56:37 »
Ik heb de meeste al gezien op Discovery channel, maar als ik de kans krijg dan kijk ik wel. (vriendje moet om die tijd gewoonlijk GTST zien  ::) )
gisteren was het weer een engerd die ze zochten, ik zal niet in details treden. Ik heb daar in NL nog nooit van gehoord, waarom zou dat daar wel voorkomen en hier niet? Dat heb ik me gisteren wel afgevraagd.
we're back :(

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Net 5 Detectives
« Reactie #2 Gepost op: 5-11-2003, 09:59:39 »
tja idd, dat vraag ik me ook weleens af. kennen we hier in nederland eigenlijk wel seriemoordenaars? ik kan het me niet herinneren.

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Net 5 Detectives
« Reactie #3 Gepost op: 6-11-2003, 13:59:34 »
Ik las onderstaand stukje net op nu.nl en moest gelijk aan dit topic denken. Vandaar dat ik het hier maar even neerzet.

Amerikaan bekent 48 moorden op vrouwen

Uitgegeven: 5 november 2003 19:57
Laatst gewijzigd: 6 november 2003 09:28

SEATTLE - De 54-jarige Gary Leon Ridgway uit de Amerikaanse staat Washington heeft woensdag bekend de laatste twee decennia 48 vrouwen te hebben vermoord. De zogeheten Green River Killer gaf voor de rechtbank van Seattle de moorden toe om de doodstraf te ontlopen.

De Green River Killer, een schilder van vrachtwagens uit Auburn, dankt zijn naam aan de rivier waar zijn eerste slachtoffers in 1982 werden gevonden. Door zijn hand stierven vooral prostituees, drugsverslaafden en weggelopen tieners. De moorden vonden grotendeels plaats in de jaren tachtig.

Doodstraf

Ridgway werd twee jaar geleden gearresteerd op verdenking van het plegen van zeven moorden. Door nu veel meer moorden te bekennen, ontloopt Ridgway de doodstraf. "Ik wilde zoveel mogelijk vrouwen vermoorden waarvan ik dacht dat het prostituees waren", aldus Ridge.

Geen enkele seriemoordenaar in de Verenigde Staten heeft zoveel mensen vermoord als Ridgway. Met zijn arrestatie in 2001 kwam een eind aan het langstlopende onderzoek naar een seriemoordenaar. Hij werd al jaren verdacht van een aantal moorden, maar een doorbraak werd pas behaald met DNA-bewijs.

Onder de bekendste Amerikaanse seriemoordenaars zijn 'Pogo de Clown' ofwel John Wayne Gacy, die 33 moorden bekende, Ted Bundy alias 'The Ladykiller' (28 slachtoffers), Jeffrey 'de kanibaal' Dahmer (vijftien moorden), Albert Fish (vijftien) en Charles Manson (vijf).

don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Net 5 Detectives
« Reactie #4 Gepost op: 6-11-2003, 14:12:01 »
ja ik had het ook gelezen...dezelfde man wordt trouwens in canada ook verdacht van 61(!!!!) moorden...wat een waanzin. :o

Offline Franksta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Net 5 Detectives
« Reactie #5 Gepost op: 19-04-2004, 18:56:04 »
Ik vind het wel een goede serie, ik kijk er soms naar. Ik vind het wel leuk dat je mag radenhoe je het kan ontdekken.
Ik heb het alleen altijd fout ::rofl::
To know is to know that you know nothing. That's the true meaning of knowledge

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Net 5 Detectives
« Reactie #6 Gepost op: 19-04-2004, 19:00:15 »
Ik heb het alleen altijd fout ::rofl::
::rofl:: ::rofl:: Hihi ik ook altijd  ::rofl:: ::rofl::
Smiling isn't a crime..