Auteur Topic: [MO] Moltalk 2017  (gelezen 187434 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #620 Gepost op: 10-04-2017, 23:14:36 »
Ik ben klaar met raden maar zo te zien is het fout.

Hutspot? sleutels?

Mollemania dacht Maastricht.
Maar wat betekende de plaatjes?

Uitleg van de oplossing komt in de aflevering, we gaan naar de groepsopdracht. Mensen die willen mogen in de bar nog verder raden.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #621 Gepost op: 10-04-2017, 23:15:21 »
Dat bedoelde ik ;D In de bar

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #622 Gepost op: 11-04-2017, 17:33:11 »
Wat komt iedereen mijn interview kapen

Ik heb aan verschillende gasten al gevraagd wat hij/zij het leuke spel, twist etc. vond.

Maar wat was jou het moment van de serie?

Ik denk dat de mandjesopdracht heel veel invloed heeft gehad op de rest van het spel. Dat was echt een wait for it.....game changer mensen die survivor kijken snappen dit. Ik vind het als spelleider vaak ook juist heel erg leuk om te zien hoe de dynamiek van de groep is, nu zat ik er midden in en was het ook duidelijk merkbaar dat de dynamiek op scherp werd gezet.

Daarnaast was winnen ook wel leuk  ::hypocriet::. Ik kon toch als "Survivor host" even laten zien dat ik het zelf ook kan ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #623 Gepost op: 11-04-2017, 17:37:09 »
Wat komt iedereen mijn interview kapen

Ik denk dat de mandjesopdracht heel veel invloed heeft gehad op de rest van het spel. Dat was echt een wait for it.....game changer mensen die survivor kijken snappen dit. Ik vind het als spelleider vaak ook juist heel erg leuk om te zien hoe de dynamiek van de groep is, nu zat ik er midden in en was het ook duidelijk merkbaar dat de dynamiek op scherp werd gezet.

Daarnaast was winnen ook wel leuk  ::hypocriet::. Ik kon toch als "Survivor host" even laten zien dat ik het zelf ook kan ;D.

Over survivor gesproken. We hebben een paar dagen op een onbewoond eiland gezeten. Wat vond je daarvan? En hoe kon jij als survivor-fanaat niet op Jeff komen?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #624 Gepost op: 11-04-2017, 17:45:13 »
Over survivor gesproken. We hebben een paar dagen op een onbewoond eiland gezeten. Wat vond je daarvan?
Zoals waarschijnlijk uit de biechten gaat blijken, was ik nogal confused ::rofl::. We deden een TAR opdracht in de Expeditie Robinson aflevering van Wie is de Mol ;D. Vertel mij eens hoe dat niet verwarrend is  ::rofl::. Ik had wel graag iets typisch ER-achtigs gedaan, zoals stemmen of op een paal staan ofzo. Hoewel met stemmen ik niet weet hoeveel kans ik had gehad op dat moment. Wel veel mensen in het spel waar ik op had willen stemmen ::pinokkio::.

Citaat
En hoe kon jij als survivor-fanaat niet op Jeff komen?
Ik kon heus wel op Jeff komen, maar ik vond Charlie logischer bij de brief. Jeff is zeker in me opgekomen als optie ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #625 Gepost op: 11-04-2017, 18:13:49 »
Misschien kunnen we in de toekomst wel Wie is de mol verwachten in Survivor of TAR ;D
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #626 Gepost op: 11-04-2017, 18:16:16 »
Misschien kunnen we in de toekomst wel Wie is de mol verwachten in Survivor of TAR ;D
Een wie is de mol aflevering in Survivor of TAR lijkt me geen goed idee qua concept. Een saboteur twist in Survivor zou wel een mogelijkheid zijn. In TAR niet ::ohno::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #627 Gepost op: 11-04-2017, 18:19:49 »
Wat komt iedereen mijn interview kapen
Ik denk dat de mandjesopdracht heel veel invloed heeft gehad op de rest van het spel. Dat was echt een wait for it.....game changer mensen die survivor kijken snappen dit. Ik vind het als spelleider vaak ook juist heel erg leuk om te zien hoe de dynamiek van de groep is, nu zat ik er midden in en was het ook duidelijk merkbaar dat de dynamiek op scherp werd gezet.

Daarnaast was winnen ook wel leuk  ::hypocriet::. Ik kon toch als "Survivor host" even laten zien dat ik het zelf ook kan ;D.
Heb ik even een leuke inside story. De mandjesopdracht heb ik echt op het laatste moment deze invulling gegeven. Ik had eerst een heel ander idee met een route van 20 mandjes en steeds 1 v/d 2 kiezen. Alleen was ik niet tevreden, het zou maar een saaie opdracht worden zo. Alleen die locatie met die 9 bochten MOEST erin en die 9 bochten zouden iets moeten herbergen, maar wat... en toen heb ik de boel omgegooid en bedacht ik de huidige versie, met de bommen  ::jaja:: Met als doel de dynamiek en verhoudingen op scherp te zetten, achteraf vind ik persoonlijk dat dat iets te goed gelukt is :P

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #628 Gepost op: 11-04-2017, 18:46:58 »
Helemaal geen last van gehad ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #629 Gepost op: 11-04-2017, 18:51:13 »
Helemaal geen last van gehad ::)


Overigens vond ik dat er juist wel een mooie dynamiek was met jou erbij die eerste ronde ;D. Jij maar door blijven gaan "Ik heb toch al een vrijstelling, dus ik kan prima naar het einde, dan boeit die vrijstelling niet". Anderen: "Zullen we Swifty doen"? "Ja Swifty is goed" "Prima, done deal" Swifty: "Jongens, dit is toch logisch". Anderen:
 Swifty  ::zwaai::

Best een grappig moment ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #630 Gepost op: 11-04-2017, 22:23:24 »


Overigens vond ik dat er juist wel een mooie dynamiek was met jou erbij die eerste ronde ;D. Jij maar door blijven gaan "Ik heb toch al een vrijstelling, dus ik kan prima naar het einde, dan boeit die vrijstelling niet". Anderen: "Zullen we Swifty doen"? "Ja Swifty is goed" "Prima, done deal" Swifty: "Jongens, dit is toch logisch". Anderen:
 Swifty  ::zwaai::

Best een grappig moment ::hypocriet::

We gaan zeker terugblikken op het seizoen vanaf donderdag/vrijdag.
Voordat ik het vergeet te vragen: wat vond jij de beste aflevering van dit seizoen?
Je hebt immers bijna elke aflevering meegemaakt.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #631 Gepost op: 12-04-2017, 00:20:19 »
We gaan zeker terugblikken op het seizoen vanaf donderdag/vrijdag.
Voordat ik het vergeet te vragen: wat vond jij de beste aflevering van dit seizoen?
Je hebt immers bijna elke aflevering meegemaakt.


Best een lastige vraag... Je hebt aflevering 6. Aflevering 6 had één van mijn favoriete dan wel niet favoriete opdracht de taxiopdracht :). De diner was ook een sterke en hoe beide werden gespeeld was ook leuk. Maar het had ook waarschijnlijk één van de slechtste opdrachten van de serie, de celopdracht.

Nee ik denk dat ik toch uiteindelijk weer bij de mandjes uitkom, dus aflevering 3! De mandjeopdracht was dus echt een game changer, de kabelbaan was ook erg leuk ::bravo::. Actieopdracht was prima, veel speculairder worden actieopdrachten ook niet en ik ga negeren dat de rode vrijstelling opdracht in die aflevering zat ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #632 Gepost op: 13-04-2017, 22:24:38 »
Moltalk: de Nabeschouwing

De laatste opdracht is een feit, de test komt eraan.
Nog even en we krijgen eindelijk antwoord op de vraag waar al 11 weken lang antwoord op gezocht wordt.
Voordat die vraag eindelijk beantwoord wordt, ga ik alvast terugblikken op dit seizoen met de 11 afvallers van dit spel.
En waar kan dat nou beter dan ik het spoorwegmuseum. We zijn het seizoen immers 11 weken geleden start op verschillende treinstations in Nederland.
En ook de laatste opdracht van dit seizoen had te maken met treinen.
Betere locatie om de mol bekend te maken is er eigenlijk niet.

Maar we moeten nog even geduld hebben. Wel is het tijd om de 11 afvallers erbij te halen.
Een warm welkom voor Daisy, Ycaris, Juulx1, RoyL, Starlight, molcrazy, Miek1999, Lucy, Spechteke, Lama1997 en D*N

Allen van harte welkom. Fijn om jullie weer terug te zien in deze samenstelling.
Alles goed met jullie?

Wat ik me gelijk afvraag. Daisy en Ycaris, hoe hebben jullie het seizoen beleeft als eerste afvallers. Waren er opdrachten die jullie heel graag gespeeld hadden?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #633 Gepost op: 13-04-2017, 22:41:18 »
Ik had er natuurlijk liever in gebleven, maar het was gewoon een leuk seizoen. Er werd fanatiek gestreden voor de pot en t de mol zo heel lastig gemaakt. Het diner vond ik erg leuk gedaan, ook al was t als buitenstaander soms lastig te volgen, door alle chaos heen. Maar die had ik graag gespeeld. ::jaja::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #634 Gepost op: 13-04-2017, 22:42:56 »
Ik had er natuurlijk liever in gebleven, maar het was gewoon een leuk seizoen. Er werd fanatiek gestreden voor de pot en t de mol zo heel lastig gemaakt. Het diner vond ik erg leuk gedaan, ook al was t als buitenstaander soms lastig te volgen, door alle chaos heen. Maar die had ik graag gespeeld. ::jaja::

De diner-opdracht was zeker een geslaagde opdracht.
Samen met Ycaris heb jij vanaf het begin in de speciale afvallers-pmgroep gezeten.
Hoe was dat, zo'n speciale groepspm voor jullie afvallers?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #635 Gepost op: 13-04-2017, 22:45:02 »
Ja wel leuk, een beetje in sight op wie de andere afvallers zaten. Dat duwde me wel vrij snel een bepaalde richting op. De ene week is de PM groep wat actiever dan de andere week.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #636 Gepost op: 13-04-2017, 22:47:37 »
Ja wel leuk, een beetje in sight op wie de andere afvallers zaten. Dat duwde me wel vrij snel een bepaalde richting op. De ene week is de PM groep wat actiever dan de andere week.

Dat is zeker waar.

Juulx1 en RoyL, jullie waren de derde en vierde afvaller en vielen af in aflevering twee. Is het minder erg om af te vallen in aflevering 2 dan in aflevering 1?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #637 Gepost op: 13-04-2017, 23:36:33 »
Dat is zeker waar.

Juulx1 en RoyL, jullie waren de derde en vierde afvaller en vielen af in aflevering twee. Is het minder erg om af te vallen in aflevering 2 dan in aflevering 1?

Absoluut niet ::ohno:: Het is nog steeds veel te vroeg om weg te moeten. Er zaten nog zoveel toffe opdrachten bij die ik zo graag had willen spelen.

Ik denk trouwens dat, als we de executie in aflevering 1 niet door hadden laten gaan, ik de tweede aflevering ook overleefd had. Volgens mij had ik die eerste test namelijk best aardig gemaakt.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #638 Gepost op: 14-04-2017, 07:48:18 »
Absoluut niet ::ohno:: Het is nog steeds veel te vroeg om weg te moeten. Er zaten nog zoveel toffe opdrachten bij die ik zo graag had willen spelen.

Ik denk trouwens dat, als we de executie in aflevering 1 niet door hadden laten gaan, ik de tweede aflevering ook overleefd had. Volgens mij had ik die eerste test namelijk best aardig gemaakt.

We zullen dat helaas nooit weten. Welke opdracht zou jij in de echte mol wel eens terug willen zien?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #639 Gepost op: 14-04-2017, 08:26:20 »
Andere mogen natuurlijk ook reageren op vragen/reacties van andere. Laten we er een gezellig gesprek van maken.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela