Poll

Wat kijk jij liever?

Barend en van Dorp
7 (41.2%)
NOVA
3 (17.6%)
Om en om
2 (11.8%)
Beide niet
5 (29.4%)

Totaal aantal stemmen: 17

Auteur Topic: Barend & van Dorp vs NOVA  (gelezen 7197 keer)

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #20 Gepost op: 6-11-2003, 11:34:39 »
De Quote 500 zal wel niet online staan, vanwege de verkoopcijfers. Wat was je naam ook alweer Madcat Brenninkmeijer? Hmmm...je familie staat nr.1 (alweer)  ;)

Ah, gelukkig, ik was al bang dat we ingehaald waren door de familie Heineken, maar die paupers staan maar op 3.8 miljard!  ;)

Ik zie trouwens in de top 10 (die op de website van quote staat) dat op plaats 5 de familie De Rijcke staat met 1.7 miljard euro, toepasselijke achternaam hebben die mensen zeg!  ;D

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #21 Gepost op: 6-11-2003, 12:58:04 »
Waar ik naar kijk hangt idd helemaal van de gaten af.
Als die interresant zijn is het gauw leuk.
Kijk wel vaker B&vDorp. Vind ik ook wat losser en meer ontspanning hebben voor laat op de avond. Maar als ik laat naar bed ga wil ik ook de herhaling van Nova nog wel kijken.
Kortom, uiteindelijk is het elke avond anders, en soms kijk ik ook helemaal niet.
stap voor stap

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #22 Gepost op: 6-11-2003, 21:51:21 »
Iemand gisteren Georgina Verbaan en Jort Kelder nog gezien bij Barend & Van Dorp???


Wat een combi....die twee.
Twee maanden en de publiciteitsstunt is weer over.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #23 Gepost op: 8-11-2003, 14:07:10 »
'Vroeger' (paar jaar terug) keek ik het ong. om en om, maar tegenwoordig alleen als er echt interessante gasten aan tafel zitten bij B&vD en die zitten er tegenwoordig zelden. Maar af en toe kijk ik het nog.

Maar over Nova: Wat vinden jullie van die 'vernieuwing'?
Wat mij betreft had er nooit een vernieuwing hoeven komen ik was tevreden zoals het was en wat hebben we nu? Hetzelfde programma in vernieuwde studio met echt mindere presentatoren (imo)...

Magriet Vroomans rules!  ;)


Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #24 Gepost op: 10-11-2003, 10:38:33 »
die clairie polak is inderdaad weinig smaak aan.
Jeroen Pauw wel, maar het programma zou interessanter zijn met 2 presentatoren zoals vroegah.
ik vind het vaak nogal saai nu, dat doet ook de studio een beetje vind ik, een beetje somber.
Er is teveel over nagedacht over die studio. tijdens de verkiezingen zaten ze gewoon ergens in een cafe, en dat werkte imho een stuk beter.
we're back :(

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #25 Gepost op: 20-11-2003, 03:18:19 »
Maar over Nova: Wat vinden jullie van die 'vernieuwing'?
Wat mij betreft had er nooit een vernieuwing hoeven komen ik was tevreden zoals het was en wat hebben we nu? Hetzelfde programma in vernieuwde studio met echt mindere presentatoren (imo)...

Magriet Vroomans rules!  ;)
Rob Trip rules! ;) Maar ik vind Clarie Polak (ok, ze is geen schoonheid) en Jeroen Pauw het niet slecht doen.

De vernieuwing is gaan zitten in het verkeerde. De studio, presentatoren en het samensmelten met Den Haag Vandaag. Vroeger had je vanaf half elf drie keer tien minuten een item en om elf uur Den Haag Vandaag, wat ik altijd kijk. Nu wordt ik verplicht heel Nova te kijken, omdat Den Haag Vandaag er dwars doorheen loopt.

De studio is oerlelijk. Vooral die lichtgevende tafel. Krijgen mensen zo'n lelijke lichtgloed van op hun gezicht.

Dat gasten de voorkeur geven aan B&vD is omdat ze minder kritischge vragen krijgen. Wel wordt men daar eerder verleid gewaagde uitspraken te doen. maar daar hoef je niet voor te kijken, want mocht het gebeuren staat het de volgende dag toch groot als kop in de krant.  ;D

Oja, en alles beter dan Jan Mulder. :P

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #26 Gepost op: 20-11-2003, 12:33:12 »
Dat gasten de voorkeur geven aan B&vD is omdat ze minder kritischge vragen krijgen. Wel wordt men daar eerder verleid gewaagde uitspraken te doen. maar daar hoef je niet voor te kijken, want mocht het gebeuren staat het de volgende dag toch groot als kop in de krant.  ;D

Ik denk dat gasten eerder voor B&vD kiezen omdat de sfeer daar wat informeler en gezelliger overkomt dan bij Nova. Met een biertje erbij lijkt elke BN'er al haast weer een gewoon mens!  :) Zeker politici kunnen zich daardoor veel beter presenteren aan de kijker.

Ik ben het er niet mee eens dat politici bij B&vD minder kritische vragen krijgen dan bij Nova, sommigen worden behoorlijk hard aangepakt. Overigens vind ik de manier van vragen stellen bij B&vD bij tijd en wijle wel erg vermoeiend.

Citaat

Oja, en alles beter dan Jan Mulder. :P

O ja, er is niemand beter dan Jan Mulder. :P

Offline sassy

  • Forumlid
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #27 Gepost op: 31-10-2005, 14:15:30 »
Verder was Frans Bromet het eens met het merendeel van de europese burgers dat Israel een gevaar is voor de wereldvrede. Frits vond het belachelijk dat iemand dat kan vinden. Je kon duidelijk aan hem merken dat hij geen respect had voor die mening. Ook al is hij zelf joods, hij moet als journalist wel een dergelijke mening kunnen respecteren ook al deelt hij die niet.

?? Ook al ben je de meest objectieve journalist die er is dan kan je als weldenkend mens zoiets toch niet serieus nemen? Het is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Stel dat een hoop landen om de een of andere reden een hekel aan Nederland hebben en dat als excuus gebruiken voor allerlei haat en geweld, zou je dan Nederland een gevaar voor de wereldvrede noemen? Dat is toch ook te belachelijk voor woorden, en dat mag je best zeggen, ook al ben je journalist........

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #28 Gepost op: 31-10-2005, 15:51:34 »
nooit meer B&vD, NOva eigenlijk alleen soms op school
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!