Poll

Wat kijk jij liever?

Barend en van Dorp
7 (41.2%)
NOVA
3 (17.6%)
Om en om
2 (11.8%)
Beide niet
5 (29.4%)

Totaal aantal stemmen: 17

Auteur Topic: Barend & van Dorp vs NOVA  (gelezen 7198 keer)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Barend & van Dorp vs NOVA
« Gepost op: 5-11-2003, 10:13:22 »
ik kijk om en om. soms meer zin in nova, soms B&vD.

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #1 Gepost op: 5-11-2003, 10:29:46 »
Het concept is nog steeds goed...

Maar:

- Ik begin een hekel te krijgen aan Frits Barend. Hij is NIET grappig!

- Wat is jouw nieuws van de dag?  :-\

- De tune is niet echt leuk meer

- Reclame

- De muziek wordt minder

- Het is dat Jan Mulder er nog zit...

- En het is dat ze meestal wel goede gasten hebben

- En het is dat het iets "losser" is dan/ als NOVA

Maar ik kijk toch vooral, als ik al tv kijk, liever NOVA...
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #2 Gepost op: 5-11-2003, 10:37:58 »
Maar ik kijk toch vooral, als ik al tv kijk, liever NOVA...
ik heb vaak op die klok, dat ik niet zo meer wil nadenken ;D dus dan zet ik 'm toch maar op rtl4. het ligt natuurlijk ook vaak aan welke mensen er te gast zijn, dat bepaalt ook de keuze..

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #3 Gepost op: 5-11-2003, 10:40:20 »
Ligt aan de gasten die erbij Barend en van Dorp komen.
Ik erger me wel steeds meer aan Frits...soms zo kinderachtig,flauw en betweterig.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #4 Gepost op: 5-11-2003, 10:42:07 »
Ligt aan de gasten die erbij Barend en van Dorp komen.
Ik erger me wel steeds meer aan Frits...soms zo kinderachtig,flauw en betweterig.
jij is vaak niet objectief, das het probleem.
verders heb ik het ook wel gehad met jan mulder hoor. dat 'tegenpartij' -concept weten we nu wel..

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #5 Gepost op: 5-11-2003, 12:10:57 »
Nova natuurlijk. Alhoewel NOVA beter kan, vind ik Barend en van Dorp echt een stuk slechter. Het gaat vaak nergens over. :-\ Kijk een keer 10 minuten naar Barend en Van Dorp en bedenk daarna waar het nou eigenlijk over ging en wat er gezegd is. Geouwehoer in de lucht.  ::)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #6 Gepost op: 5-11-2003, 12:30:20 »
Allebei niet...

Heel af en toe vind ik dat er wel een leuke gast bij BvD zit en kijk ik het, maar meestal gaat het zo.

Barend: Klopt het dat je dit en dit gedaan hebt?
Gast: Nou ja, je moet het zo zien...
v.Dorp: Gisteren hoorden we weer heel andere geluiden.
Gast: Zoals ik al zei, je moet het dus zo zien..
Barend: Daar gaat het nu niet om. Je moet wel eerlijk blijven.
Gast: Ik bedoel alleen....
Mulder: Vaak als ik jou zie dan denk ik weleens blabla...
Barend: Ja, maar daar gaat het nu niet om.
v.Dorp: Wacht even, Frits. Laat Jan ook eens wat zeggen.
Barend (tegen de gast): Wat vind jij van de situatie Wisse-Smit?
Gast: Nou, ik...
v.Dorp: Dat zullen we horen naar de reclame. Na de reclame het antwoord van onze gast op deze kwestie.



Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #7 Gepost op: 5-11-2003, 13:03:47 »
Ik keek het altijd wel, maar de laatste tijd interesseren de gasten me niet echt, dus dan kijk ik liever naar Dr. Phil ofzo  ;D
gisteren heb ik alleen het rondje 'nieuws' even afgewacht, en daar vielen me al een aantal zaken op:
Frits had als nieuws een verzorgingshuis dat een extra pyjamadag invoert. Hij vond dat Walgelijk.

Nou vind ik dat ook schrijnend, maar dat verzorgingshuis zal dat niet zomaar doen, daar is ws een schrijnende reden voor, nl gebrek aan personeel door gebrek aan geld. Dat aspect van de zaak kwam niet aan de orde, en dat vind ik dus slecht. In plaats van kritiek te leveren op dat verzorgingshuis, zou hij het zorgbeleid van de regering aan de kaak moeten stellen en dat deden ze niet en dat is een gemiste kans.

Verder was Frans Bromet het eens met het merendeel van de europese burgers dat Israel een gevaar is voor de wereldvrede. Frits vond het belachelijk dat iemand dat kan vinden. Je kon duidelijk aan hem merken dat hij geen respect had voor die mening. Ook al is hij zelf joods, hij moet als journalist wel een dergelijke mening kunnen respecteren ook al deelt hij die niet.

Verder interesseerden de gasten me gisteren niet, dus ik ben overgeschakeld naar Robbie Williams. En dat was geweldig. (wachten op de dvd...)

« Laatst bewerkt op: 5-11-2003, 13:05:25 door idefix »
we're back :(

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #8 Gepost op: 5-11-2003, 13:07:54 »
Ik kijk naar Barend en van Dorp omdat Jan Mulder erin zit en die is onwijs grappig en ik kijk NIET meer naar Nova omdat ze Rob Trip eruit hebben gedaan, waar halen ze het lef vandaan.  >:(
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #9 Gepost op: 5-11-2003, 14:05:15 »
Ik heb het een beetje met beide gehad...
Meestal kijk ik wel welke gasten er zijn bij B&vD, maar als die me niet boeien zap ik of ga ik hier wat lezen..Of een echt boek lezen.
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #10 Gepost op: 5-11-2003, 14:07:21 »
Ik heb het een beetje met beide gehad...
Meestal kijk ik wel welke gasten er zijn bij B&vD, maar als die me niet boeien zap ik of ga ik hier wat lezen..Of een echt boek lezen.
[offtopic]meld je aan bij de boekenclub!  :D[/offtopic]

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #11 Gepost op: 5-11-2003, 14:13:33 »
[offtopic]meld je aan bij de boekenclub!  :D[/offtopic]

[ookoftopic] Dan moet ik elke drie maanden een boek bestellen ;D . Nee ik heb het gelezen van de boekenclub maar ik ben nog bezig met een superdik boek [ookoftopic/]
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #12 Gepost op: 5-11-2003, 16:25:10 »
Barend & van Dorp, al hangt het heel erg af van de gasten die ze hebben. Ik deel overigens de ergernissen die sommige mensen hier hebben over Frits Barend helemaal. Zo heb ik me gisteren ook gestoord aan de pro-Israel-houding van hem, het is jammer dat hij niet wat genuanceerder naar die hele situatie daar kan kijken. Jan Mulder vind ik wel erg leuk, al moet hij zijn mond houden over onderwerpen waar hij geen verstand van heeft! :)

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #13 Gepost op: 5-11-2003, 16:55:53 »
Jan Mulder vind ik wel erg leuk, al moet hij zijn mond houden over onderwerpen waar hij geen verstand van heeft! :)
Dan kan'ie zich beter de hele uitzending stil houden... ;D

En waarom heet het programma eigenlijk niet gewoon 'Barend & Mulder', ik hoor Van Dorp weinigs zinnigs zeggen tijdens een uitzending. In elk geval zou je aan de hand van de titel en de jarenlange ervaring zeggen dat het een op elkaar ingespeeld en elkaar aanvullend presentatieduo is, maar eerlijk gezegd zie ik daar bar weinig van.

Goed, ze hebben vaak bekende Nederlanders in de uitzending, maar dat zijn dan de smaakmakers. De bijdrage die de presentatoren daarvoor leveren is vooral niet te kritisch zijn of juist heel kritisch, maar de kritiek dan zo ridicuul te brengen dat die helemaal niet geloofwaardig is.

Kortom: Nova wint het wat mij betreft en het enige vlak waar BvD concurreert is dat het op dezelfde tijd wordt uitgezonden als Nova.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #14 Gepost op: 5-11-2003, 18:02:18 »
Jan Mulder krijgt Groenman-taalprijs

De Nederlandse schrijver/columnist en gewezen (Anderlecht-) (voetbalspits Jan Mulder, krijgt de zesde Groenman-taalprijs van de Stichting Let Op Uw Taal. De stukjes van Mulder in De Volkskrant zijn "een vorm van taalkunst", aldus de jury. "Het respect voor zijn moedertaal klinkt telkens weer door in zijn columns en verhalen. Hij stelt de verengelsing en de verzakelijking van het Nederlands aan de kaak en is daarmee een groot vertegenwoordiger van de tegenkrachten die het tij kunnen keren", aldus het juryverslag.

De Groenman-taalprijs wordt elke twee jaar uitgereikt aan een radio- of televisiepersoonlijkheid in Nederland of Vlaanderen. Mulder, die ook een column heeft in Humo, is momenteel vast verbonden aan het RTL 4-programma "Barend & van Dorp". Eerdere winnaars waren Paul Witteman (1993), Martine Tanghe (1995), Frits Spits (1997), Kees van Kooten (1999) en Ivo de Wijs (2001).

(HBVL)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #15 Gepost op: 5-11-2003, 20:18:44 »
Ik kijk heeeeeel soms naar BenvD en nog somser naar Nova. Het is voor mij geheel onderwerp/gast afhankelijk.

Ik irriteer me al een hele tijd aan de pro-Israel houding van hen (benvd).. maar goed...

Verder dat eeuwige "en naast mij zit mijn goede vriend" heb ik ook wel gehad.
Ik geloof dat de laatste uitzending die ik heb gezien maanden terug was met daphne dekkers en Piet Römer, waarna ik voorgoed een grondige hekel heb aan Piet Römer, wat een narrige oude man zeg... Yuck.

Oja en ik heb natuurlijk op video de uitzending van vlak na Boudewijns dood... maar dat is anders, want dat is Boudewijn.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #16 Gepost op: 6-11-2003, 10:58:03 »
Iemand gisteren Georgina Verbaan en Jort Kelder nog gezien bij Barend & Van Dorp??? Ik heb zelden twee mensen gezien die slechter bij elkaar passen...  :o  Aan de ene kant heb je de ballerige, maar wel intelligente Jort Kelder, die onderhand al in de veertig is. Aan de andere kant heb je Georgina Verbaan, een enorm dom huppelkutje die net uit de luiers is. Ik ben erg benieuwd hoe lang deze relatie stand houdt!!

Trouwens, weet iemand of de Quote 500 ook ergens online staat? Ik ben wel benieuwd of ik er dit jaar in sta!  ;D

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #17 Gepost op: 6-11-2003, 11:01:44 »
Georgina Verbaan en Jort Kelder
dat meen je niet??  :o ???
Trouwens, weet iemand of de Quote 500 ook ergens online staat? Ik ben wel benieuwd of ik er dit jaar in sta!  ;D
.....je staat er niet in.  ;D

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #18 Gepost op: 6-11-2003, 11:02:58 »
Barend: Hoe is het om een mug te spelen?
Giorgina: Ach ja, je krijgt wel zo'n heel mooi kostuum hé? Tja, je moet ook niet van een mug een olifant maken  ;D

De Quote 500 zal wel niet online staan, vanwege de verkoopcijfers. Wat was je naam ook alweer Madcat Brenninkmeijer? Hmmm...je familie staat nr.1 (alweer)  ;)


Btw: Respect voor Jort, heeft het toch mooi voor elkaar, veel centjes, goede baan, mooie auto's en nu dus ook een mooie, jonge frisse vriendin, kun je niks van zeggen.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Barend & van Dorp vs NOVA
« Reactie #19 Gepost op: 6-11-2003, 11:05:52 »
.......mooie, jonge frisse vriendin, ...... [/sub]
je vergeet wat superlatieven..  ::) ;)