Auteur Topic: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''  (gelezen 15965 keer)

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #160 Gepost op: 1-03-2017, 16:17:17 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #161 Gepost op: 1-03-2017, 16:19:46 »
Dan gebruik ik de Whisky voor de extra kans... (doe ik het zo goed?)

Maar hmm, Miek of Lucy? Ik vind Miek verdachter...

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #162 Gepost op: 1-03-2017, 16:57:21 »
Inderdaad. Je koopt Spechteke om met wiskey.

Je moet de volgende gok goed hebben om niet af te zijn.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #163 Gepost op: 1-03-2017, 17:06:25 »

Maar hmm, Miek of Lucy? Ik vind Miek verdachter...

Waarom?
I will follow my inner gold

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #164 Gepost op: 1-03-2017, 17:16:31 »
Ok, geeft niks, we hebben iig informatie over de chauffeur en weten dus dat miek een politie-agent heeft weggedaan.

Ik denk niet dat je een Paf weg doet als je zelf dief bent, want hoe meer agenten in het spel, hoe meer kansen de dieven hebben om te winnen. Is het dus niet logischer dat miek een politieagent is?

Even vanuit specht gezien:
Stel miek is dief: specht ziet 1 politieagentfiche en ziet dat er diamanten verdwenen zijn. In dit geval weet specht niet zeker wat de rol van miek is.
Stel miek is een politieagent: specht ziet geen politieagentfiche en ziet dat er diamanten verdwenen zijn (het aantal dat jij er uit hebt gehaald Lama). In dit geval weet specht zeker dat miek politieagent is en kan hij met meer zekerheid het chauffeursfiche pakken. Vervolgens zegt hij een PAf gezien te hebben om miek als dief verdacht te maken, zoals ik eerder dus ook al zei  ::vergroot::

Twee redeneringen waarom ik denk dat miek de politieagent is.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #165 Gepost op: 1-03-2017, 17:27:09 »
Klinkt plausibel. Maar had iets anders in gedachte...

Als chauffeur zijnde kun je beter rechts naast een dief zitten, dan naast een politieagent denk ik. Statistisch gezien is de kans groter dat een dief wint dan een politieagent, wat dus ook voordelig uitvalt voor Specht. Specht kan misschien achterhaald hebben wat Miek eruit gehaald heeft. Wat wel tegenspreekt is dat hij niet weet wat ik er aan het begin uitgehaald heb natuurlijk...

Swift wat denk jij?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #166 Gepost op: 1-03-2017, 17:29:02 »
Ja maar MM, dan lopen we vast nu, dan zijn beide dames politieagent en kan Lama geen van beiden aanwijzen, en zitten de missende diamanten in het zakje.

Ik denk dat Spechteke inderdaad maar 9 diamanten heeft gezien, en D*N ook. Dus Lucy is geen dief. Zij moet politieagent zijn.

Ik ben geneigd om te denken dat Miek dief is. Ik denk dat zij er niet aan heeft gedacht dat ze met meer politieagenten in het spel een grotere kans had om te winnen. Jij begreep dat immers eerst ook niet.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #167 Gepost op: 1-03-2017, 17:38:03 »
Ja maar MM, dan lopen we vast nu, dan zijn beide dames politieagent en kan Lama geen van beiden aanwijzen, en zitten de missende diamanten in het zakje.


Nee, wat ik zeg is dat miek 1 politieagent heeft weggedaan, dat staat vast.
Maar zou ze dat als dief doen of als politieagent?
Als je dat als dief doet verklein je je winstkansen. Als politie-agent maakt het niet uit. Dus is het logischer dat ze het als Politieagent gedaan heeft.

Spechteke wil dat miek wint he. Waarom zou hij dan in godsnaam zeggen dat hij 9 diamanten gezien heeft als miek inderdaad een dief is? Daarmee maakt hij haar toch superverdacht?

Ik ben nou wel benieuwd hoeveel diamanten jij er uit hebt gehaald Lama, maar misschien is dat niet tactisch om te zeggen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #168 Gepost op: 1-03-2017, 17:43:21 »
Dus dan is Lucy volgens jou dief?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #169 Gepost op: 1-03-2017, 17:46:03 »
Ja dat moet dan wel. Maar dit is wat nu in me opkomt hoor, ik heb nog niet alles teruggelezen met de info dat specht de chauffeur is.

En wat je zegt dat miek zich niet gerealiseerd heeft dat ze minder kans maakt om te winnen als dief met minder politieagenten in het spel kan natuurlijk wel kloppen, daar heb je een punt. Ik moet nu ff weg, hoop dat je nog geen beslissingen gaat maken lama ;)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #170 Gepost op: 1-03-2017, 17:47:21 »
we hebben nog meer dan een dag, dus geen haast volgens mij
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #171 Gepost op: 1-03-2017, 23:07:04 »
Hoi!

Ik twijfel ontzettend... Maar ik vraag me alleen af of je chauffeur wilt zijn van een politieagent...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #172 Gepost op: 1-03-2017, 23:13:13 »
Wel als je het zeker weet en haar vervolgens verdacht kan maken als dief.

Ik twijfel ook, maar ik kwam een paar dingen tegen met teruglezen:

Spechteke, ik wil van jou graag weten hoeveel diamanten er in het zakje zaten toen jij 'm kreeg  :)

Ook kan ik mededelen zoals daarnet gezegd dat er nog 9 diamanten in het bakje zaten dus dat er sowieso al diamanten uit zijn genomen. Ik hoop dat het duidelijk is nu  ::zwaai:: ::zwaai::.

Miek geeft hier een voorzet aan spechteke om haar verdacht te maken. En specht kopt hem in ;)
Soms is dit spel net voetbal :P
Een mooi samenspel tussen politieagent en chauffeur?

Maar ik kwam ook sommige dingen tegen die dit weer tegenspreken:

Je kunt hierbij eigenlijk blijven redeneren  :P. Bijvoorbeeld bij Lucy: ze zegt dat ze voor het geld gaat. Dennis denkt daardoor dat ze de verdenking op zich wil halen en dat ze dus juist geen diamanten heeft. Het kan ook zo zijn dat ze dat juist wil bereiken. Dus Lucy kan prima een dief zijn denk ik.

Jij kan ook prima een dief zijn, aangezien je zelf pas vet laat komt met jaa nee ik ben chauffeur :P

Beter laat dan nooit  :P

Miek verdenkt hier Lucy dief te zijn, dat zou je als politieagent niet doen. Staat wel tegenover dat haar comeback "beter laat dan nooit" niet erg sterk is, zodat wij gaan denken dat zij dief is. En dat is dan weer wel logisch voor een politieagent.

En dit:

En waarom zou ik een politie-agent fiche willen pakken? ???

Lucy probeert wel erg te ontkrachten dat ze een politieagent is, dat zou je niet doen als dief lijkt me.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #173 Gepost op: 1-03-2017, 23:20:32 »
Ah wacht ik hoorde iets vallen (een kwartje ofzo). Je hebt inderdaad gelijk over het 'gesprek' tussen Miek en Specht. Voor Specht is het van belang dat Miek wint (ongeacht haar rol). Maar waarom haar in de schijnwerpers zetten als mogelijke dief als ze dat echt is? Maakt de kans alleen maar kleiner toch dat Miek en daardoor Specht ook gaan winnen? Met de rol van politieagent voor Miek vallen deze puzzelstukjes wel mooi in elkaar. Dan is het het beste scenario voor beiden dat ik meega in de suggestie van Specht.

Snappen jullie me nog? ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #174 Gepost op: 1-03-2017, 23:30:01 »
Ja dat is precies wat ik bedoel. Op basis van hun gesprekje is miek politie-agent.

Dat zou betekenen dat Lucy dief is maar toen ik naar haar posts keek leek me dit dan weer niet zo logisch.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #175 Gepost op: 1-03-2017, 23:35:14 »
Ik geloof niet dat zij zo ver doorgedacht hebben. Het kistje ging heel snel rond in het begin dus keuzes zijn in een opwelling gemaakt. Wanneer je wint was niet voor iedereen duidelijk.

Verder gaat Miek heel snel om als Lucy zegt dat een godfather die voor de pot gaat expres verliest.

We labelen Lucy al snel als agent en daar reageert ze eerst niet echt op. Dan zegt ze ineens dat ze handlanger is, op het moment dat ze beseft dat deze godfather niet voor de pot gaat. Om zichzelf verdacht te maken volgens mij.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #176 Gepost op: 1-03-2017, 23:36:55 »
Het is Spechteke niet duidelijk geweest of Miek nu dief of agent is. Daarom wist hij niet waar hij nu goed aan deed. Hij ging uit van dief denk ik, tot Miek hem aan het twijfelen bracht.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #177 Gepost op: 1-03-2017, 23:37:33 »
Zou Miek voor de pot gaan of voor zichzelf?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #178 Gepost op: 1-03-2017, 23:47:56 »
We labelen Lucy al snel als agent en daar reageert ze eerst niet echt op. Dan zegt ze ineens dat ze handlanger is, op het moment dat ze beseft dat deze godfather niet voor de pot gaat. Om zichzelf verdacht te maken volgens mij.

Deze begrijp ik even niet, zou je die verder uit kunnen leggen?
edit: ik snap hem al, ze maakt zich verdacht als dief om Lama haar aan te laten wijzen.
Ja kan, ik ben er nog niet uit.

Het is Spechteke niet duidelijk geweest of Miek nu dief of agent is. Daarom wist hij niet waar hij nu goed aan deed. Hij ging uit van dief denk ik, tot Miek hem aan het twijfelen bracht.

Waarom is het spechteke niet duidelijk geweest? Volgens mij is het hem sowieso duidelijk:

Als spechteke geen politiefiches in het bakje heeft gezien weet hij 100% zeker dat miek politie is.

Als miek dief is weet hij het ook zeker, want we missen nu nog 6 diamanten. Spechteke ziet dan dat er 6 diamanten missen, en aangezien lama er ook max 5 uit kan halen (ga ik even van uit) weet hij dat miek een diamant gestolen moet hebben.

Zou Miek voor de pot gaan of voor zichzelf?

Weten we niet genoeg over denk ik.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2017, 23:54:55 door Mollenmania »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #179 Gepost op: 2-03-2017, 00:17:02 »
Ik ben nog eens wat dingen aan het teruglezen en mij viel een post op van Lucy: 'ik ben geen dief maar handlanger. Maar je mag wel op me stemmen, want dan winnen we in ieder geval geld'. Dit zou ze toch nooit zeggen als politieagent zijnde? Ik ben er nu wel bijna zeker van dan Lucy een dief is en Miek de agent. Zijn jullie het er mee eens dat ik Lucy haar zakken leeg laat halen? Of moet er nog iets belangrijks overlegd worden?