Auteur Topic: [MO] - Aflevering 8, opdracht 3: De duikers van Pescadores  (gelezen 4645 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
[MO] - Aflevering 8, opdracht 3: De duikers van Pescadores
« Gepost op: 19-03-2017, 14:45:31 »
Kandidaten,

Goede reis naar dit mooie eiland gehad? Lekker uitgerust tijdens de vlucht? Dan is het nu weer tijd voor een actie-opdracht.



Jullie gaan naar geld duiken. In het water en in het zand. Als eerste mogen 3 van jullie naar kistjes gaan duiken terwijl de andere 3 de duikers gaan coördineren. In deze kistjes kunnen jullie stukjes van de kaart voor het strand vinden, maar ook geld, mingeld en halve briefjes.  De coördinatoren hebben elk een overzichtskaart van waar welke kistjes in het water liggen. Jullie krijgen een half uur de tijd voor dit deel. Oh ja, voor de duikers is het handig te weten dat de kistjes geen nummers hebben, en eenmaal een kistje losgemaakt, moet dat kistje ook meegenomen worden.

Als dit deel afgelopen is mogen jullie met z'n zessen voor het tweede deel naar het strand. Hier zullen wij voor jullie de kistjes openen. Met de delen van de landkaart mogen jullie met zijn allen hier op het strand op zoek gaan naar de kistjes die hier begraven zijn. In deze kistjes zit geld, half geld of mingeld. Hoe jullie kunnen weten waar welk soort geld zit? Er is hier ook een kistje verstopt waar jullie kunnen zien waar welk soort geld zit. Let op: een eenmaal opgegraven kistje telt sowieso mee.

Aan het eind zullen we dan eens gaan kijken hoeveel geld jullie hebben verdiend. Half geld wordt alleen vol geld indien het volledig is gemaakt. Half geld dat niet volledig is.... zal uit de pot gaan (na ja, de helft van het bedrag, aangezien het immers maar een half briefje is)

Dan mogen jullie nu gaan discussiëren wie er gaat duiken en wie gaat coördineren... Als jullie eruit zijn kunnen jullie je naam neerzetten.

Duikers:
1:
2:
3:

Coördinatoren:
1:
2:
3:

Let op: De lijst van wie wat doet zoals die op maandagavond 20:00 uur staat is de definitieve.

Actie-formulier:
Ik ga wel/niet mollen
Hoe ga je het aanpakken?
Nog iets anders?

Wij willen alle drie jullie actieformulier binnen hebben uiterlijk woensdagavond 23:59:59...
Ich bin ein Bärliner!

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 8, opdracht 3: De duikers van Pescadores
« Reactie #1 Gepost op: 19-03-2017, 15:28:43 »
ok, gaat hier niemand reageren?
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 8, opdracht 3: De duikers van Pescadores
« Reactie #2 Gepost op: 19-03-2017, 15:29:26 »
Duikers:
1:
2:
3:

Coördinatoren:
1: Lama
2:
3:

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 8, opdracht 3: De duikers van Pescadores
« Reactie #3 Gepost op: 19-03-2017, 15:30:02 »
Duikers:
1:
2:
3:

Coördinatoren:
1: Lama
2: Mollenmania
3:

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 8, opdracht 3: De duikers van Pescadores
« Reactie #4 Gepost op: 19-03-2017, 15:31:25 »
ook goed, ik dacht dat we gingen overleggen
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 8, opdracht 3: De duikers van Pescadores
« Reactie #5 Gepost op: 19-03-2017, 15:32:11 »

Duikers:
1:
2:
3:

Coördinatoren:
1: Lama
2: Mollenmania
3:spechteke

poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] - Aflevering 8, opdracht 3: De duikers van Pescadores
« Reactie #6 Gepost op: 19-03-2017, 19:37:22 »
Goed, dan duiken Wouter D*N en ik :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 8, opdracht 3: De duikers van Pescadores
« Reactie #7 Gepost op: 20-03-2017, 10:22:07 »
Ok  ::ok::

Duikers:
1: WouterV
2: D*N
3: Swifty

Coördinatoren:
1: Lama
2: Mollenmania
3: spechteke



Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] - Aflevering 8, opdracht 3: De duikers van Pescadores
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2017, 18:59:28 »
Staat genoteerd...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 8, opdracht 3: De duikers van Pescadores
« Reactie #9 Gepost op: 22-03-2017, 20:26:54 »
Ik zal deze vanavond ook nog even invullen :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] - Aflevering 8, opdracht 3: De duikers van Pescadores
« Reactie #10 Gepost op: 22-03-2017, 21:12:43 »
oh ja ::schaam::

Goed dat ik eindelijk eens wat tijd heb, net op tijd voor de deadline hier :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] - Aflevering 8, opdracht 3: De duikers van Pescadores
« Reactie #11 Gepost op: 23-03-2017, 18:06:07 »
Die morgen, in het vliegtuig richting de nieuwe bestemming, krijgen de kandidaten elk hun ontbijt. Als Swifty haar servetje wil gaan gebruiken leest ze ineens "Hi kandidaten, jullie gaan dadelijk naar geld duiken, zowel in het water als in het zand. Zorg ervoor dat jullie voor jullie zijn geland 3 duikers en 3 coördinatoren hebben aangewezen." Swifty kijkt op of de anderen ook zo'n servetje hebben gekregen. En ja, ze ziet de anderen ook ineens om zich heen kijken. Voor de mensen in het vliegtuig er goed en wel erg in hebben is er een gekakel van je welste ontstaan over wie nu toch zou moeten gaan duiken, en wie toch wel eens goed zou kunnen gaan coördineren.

Lama1997 neemt meteen het voortouw. "Ik ben ervan overtuigd dat ik dat perfect kan. En gezien het verloop van het spel lijkt mij dat Mollenmania en Spechteke dat ook perfect zouden kunnen."

Lama1997: "Tja, ik dacht bij mezelf: laat ik eens het voortouw nemen. Zoveel tijd hadden we immers niet om tot onze keuze te komen. En als ik eerlijk ben, Swifty en Wouterv vertrouw ik voor geen meter, dus zie ik hen liever niet als coördinator. En D*N? Die kan volgens mij perfect zwemmen."

"Waarom overleggen we niet," begon Spechteke, "dat lijkt me niet meer dan logisch." D*N valt hem bij: "Dat lijkt me niet meer dan logisch. Ik wil ook best coördineren." Dit gaat zo nog wel even door totdat Wouterv ineens roept: "We moeten nu toch wel beslissen wat we gaan doen, want volgens mij is het vliegtuig begonnen aan de daling."

Wouterv: "Ik wist niet dat mannen zo konden kakelen. Die D*N en Spechteke gingen wel erg fel in op Lama1997. Enerzijds geef ik ze wel gelijk, maar anderzijds hadden we niet veel tijd. Maar goed, het blijven jongetjes...

Een uur later staan 5 kandidaten, de mol en de 3 presentatoren op een heel mooi strandje. MollenvangerMV neemt het woord: "Kandidaten, hebben jullie besloten wie er moeten gaan duiken en wie gaan coördineren? Of moeten wij jullie gaan verdelen?" De kandidaten knikten. "Oke, dan mogen de duikers die kant op gaan, mee met de duikinstructeur. Swifty, D*N en Wouterv liepen met hem mee. LdHmolletje nam het van hem over: "Oke, de duikers gaan zich nu in een duikpak hijsen en krijgen de nodige instructies. Echter, zij krijgen niet de opdracht te horen. Dat mogen jullie hen gaan uitleggen. Deze opdracht bestaat uit 2 delen, een deel in en op het water, en een deel op het strand. Dat laatste deel wordt later wel duidelijk, voor het eerste deel krijgen jullie elk een deel van een kaart. Op die kaart staan kruisjes. Elk kruisje is een kistje met inhoud. Dit kan geld zijn, maar ook mingeld en half geld. Dit halve geld moet aan het eind van de dag heel zijn, anders kost jullie het geld uit de pot."

Ondertussen lagen Wouterv, D*N en Swifty in het water, en stonden Mollenmania, Spechteke en Lama1997 droog op een ponton in het water. TimvDons nam nog even het woord: "Kandidaten, nog 1 dingetje, eenmaal jullie een kistje hebben losgesneden zal de inhoud ook tellen. Let daar dus op. Dan gaat jullie tijd nu in."

Spechteke: "Dit lijkt mij wel op het lijf geschreven. Volgens mij moet dit allemaal goed gaan. Mollenmania, Lama1997 en ik hebben immers de kaart met daar op de kistjes. Alleen jammer dat we niet precies zien hoeveel geld waar zit. Alleen waar half geld zit, mingeld, en gewoon geld."

Op de ponton gingen de coördinatoren eerst kort overleggen hoe te handelen. Ook nu nam Lama1997 weer het voortouw. "Oke, als we nu elk een van de duikers nemen, ik neem wel D*N, jij, Mollenmania neemt Wouterv, en jij Spechteke coördineert Swifty? Goed idee?" De andere 2 waren het ermee eens. Ondertussen had Swifty ook met de duikers contact gehad. Ze besloten om eerste de verre kistjes te nemen en dan die van dichterbij.

Swifty: "Het leek mij erg handig om eerst de verdere kistjes te gaan halen. Nu zijn we nog fit immers. Als we dan wat meer moe zijn kunnen we de kistjes van dichtbij het strand gaan halen. Dat kost minder kracht. Gelukkig waren D*N en Wouterv het met me eens.

Lama1997 nam weer het voortouw en sprak door de portofoon: "Oke, dame en heren, wij drieën nemen elk een van jullie om te coördineren. Ik coördineer jou, D*N, Mollenmania Wouterv en Spechteke Swifty. Wij zeggen waar jullie naartoe moeten gaan en welke kistjes jullie moeten losmaken. Oh ja, spreek alsjeblieft niet door elkaar, want we zitten allemaal op dezelfde golflengte." Direct daarop zei D*N: "Begin maar met de kistjes die het verst hier vandaan liggen. Die willen we als eerste doen." Mollenmania begon als eerste: "Oke, Wouterv, jij moet schuin naar links zwemmen. Na zoń 125 meter zie je een aantal kistjes bij elkaar. Als je daar bent, geef dan even een gilletje, dan zal ik zeggen welke je moet hebben." Ook Swifty en D*N kregen hun instructies. D*N moest naar rechts, en Swifty moest rechtdoor zwemmen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] - Aflevering 8, opdracht 3: De duikers van Pescadores
« Reactie #12 Gepost op: 23-03-2017, 18:06:38 »
Wouterv bereikt snel zijn kistjes. Hij krijgt van Mollenmania weer instructies: "Maak het meest linkse kistje los, dat is geld. Die ernaast niet, maar die daarnaast dan weer wel. Als je dan een stukje richting Swifty zwemt kom je half geld tegen." Wouterv maakt de eerste 2 kistjes los en brengt ze naar de kant waar ze door de presentatoren worden aangenomen. Ook D*N is bij een aantal kistjes aangekomen. "Oke, ik ben er, Lama1997. Welke moet ik nemen?"Even hoort hij alleen maar ruis op de lijn. Nadat hij het tweemaal heeft herhaald hoort hij Lama1997: "Als het goed is zie je nu 3 kistjes in een rij. De middelste moet je niet nemen, dat is mingeld. De andere 2 kan je wel nemen." D*N snijdt eerst de rechter los, brengt die naar de kant, en haalt vervolgens de linker op. Als laatste komt Swifty bij haar eerste kistjes aan. "Vertel maar, Spechteke, welke ik moet pakken." "Eens even kijken... In ieder geval de voorste, daar zit geld in. De meest rechtse ook. Daar zit ook geld in." Zo gezegd, zo gedaan, Swifty snijdt ze los, en probeert naar het strnad te komen.

Swifty: "Man, wat zijn die kistjes loeizwaar. Ik dacht dat ik er makkelijk 2 tegelijk naar de kant kon krijgen, net als Wouterv, maar dat zal 'm dus niet worden. Die dingen waren dusdanig zwaar dat ik ze tot mijn schaamte heb laten vallen. Tja, hopelijk merken de anderen dat niet... Ik schaam me wel een beetje."

Nadat ze net de tweede kist weer had opgedoken, schreeuwt ineens Spechteke keihard door de portofoon dat ze dat kistje toch niet moest nemen. Swifty begreep niet helemaal waarom niet. Maar aangezien ze hem al had losgemaakt moest ze hem toch naar de kant brengen. Ze probeerde meermaals het antwoord daartoe te verkrijgen, maar het leek wel alsof Spechteke haar niet hoorde. Zo gaat het een tijdje op en neer. Steeds meer kistjes komen op de kant te liggen, tot D*N ineens door de portofoon schreeuwt: "Lama1997, waarom stuur je me naar een plek waar geen kistje is?" Lama1997 is met stomheid geslagen. Hij wist toch absoluut zeker dat hij D*N naar het juiste kistje had gestuurd.

D*N: "Hier klopt iets niet. Lama1997 stuurt mij naar een kistje, maar enkel het snoer waarmee hij vast zat hangt er nog. Hetzij Swifty, hetzij Wouterv moet hem hebben afgeknipt. Als ik zo nadenk vond ik de aanwijzingen van Spechteke niet allemaal even duidelijk, als ik eerlijk ben."

Op dat moment gaat de bel, en is het eerste gedeelte van het spel afgelopen. De duikers zwemmen uitgeput naar het strand. Wouterv en Swifty komen gelijk aan en ploffen vermoeid neer. D*N komt iets later, en lijkt totaal niet vermoeid. Integendeel; hij komt als een ware Adonis het water uit en loopt naar Lama1997 toe... Die weet even niet waar hij moet kijken als D*N hem ineens omhelst.

LdHmolletje komt weer voor de groep: "Leuke opdracht dit, nietwaar? Jullie hebben in ieder geval goed je best gedaan, want er liggen behoorlijk veel kistjes. Ze liggen op volgorde zoals jullie ze brachten. Laten we eens gaan kijken. De eerste: 50 Euro!" Wouterv kijkt trots om zich heen. "Dan 100 Euro, dat is 150 Euro. Vervolgens 200 Euro! Zomaar 350 Euro. En deze? Minder, -100 Euro. Dat is dan 250 Euro. Kistje 5, een half briefje van 200 Euro. Kistje 6 een half briefje van 100 Euro. Kistje 7, 100 Euro, dat is dan 350 Euro. En we zijn nog niet klaar, kistje 8, 25 Euro, kistje 9, oei, dat is minder, -50 Euro, kistje 10 200 Euro, en tot slot, kistje 11, nog een half briefje, en wel eentje van 50 Euro. Totaal na dit deel: 525 Euro, en halve briefjes van 50, 100 en 200 Euro. Dan mogen jullie je nu gaan klaar maken voor het tweede deel."

Spechteke: Volgens mij is de samenwerking met Swifty goed verlopen. Al heb ik denk ik wel een fout gemaakt. En ook zij had een paar vreemde momenten. Volgens mij liet ze een paar keer een kistje vallen, en ook moest ze bij het laatste kistje meermaals duiken voor ze hem had. Maar goed, de tussenscore is mooi, al had het beter kunnen zijn. Waar het mingeld vandaan komt? Het zou zomaar bij Mollenmania kunnen liggen. Die praatte af en toe wel erg in raadselen door de portofoon. Zelfs ik begreep hem niet altijd, terwijl ik de kaart voor me had liggen."

LdHmolletje ging verder: "Hier op het strand spelen jullie het tweede gedeelte. We hebben ook hier heel wat kistjes begraven. Ook weer kistjes met geld, half geld en mingeld. Maar... Zoals jullie zien hebben jullie geen kaart van wat waar ligt. Ergens op dit terrein ligt misschien wel het belangrijkste kistje, namelijk het kistje met de perfecte kaart van dit strand. Zo kun je precies zien wat waar ligt. Waar dat kistje ligt? Op een logische plek. En je kunt het kistje herkennen natuurlijk. Succes! Oh ja, een kistje waarvan een klein deel al blootgelegd is dient te worden opgegraven..."
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] - Aflevering 8, opdracht 3: De duikers van Pescadores
« Reactie #13 Gepost op: 23-03-2017, 18:07:04 »
Nu neemt Wouterv het voortouw. "Misschien niet gaan voor halve briefjes? Dat kost ons alleen maar geld." Hierop reageerd Swifty: "Man, we hebben toch al een paar halve briefjes. Moeten die niet vervolledigd worden om in de pot te komen?" Al snel wist men het niet meer... Als kippen zonder kop rent iedereen naar het strand en begint te graven. Binnen een paar minuten worden de eerste kistjes al blootgelegd. Maar het kistje met de kaart zit er nog niet tussen. Mollenmania was lekker bezig. Hij haalde zomaar meerdere ksitjes naar boven.

Mollenmania: "Kijk, dit vind ik nu leuk. Lekker wroeten in het zand hier op dit mooie zand. En volgens mij ging het wel goed. Ik heb binnen korte tijd toch een stuk of 5 kistjes weten bloot te leggen. Overigens, Spechteke was ook lekker bezig. Heb je gezien hoe zijn gezicht onder het plakkerige zand zat? Haha!"

Nadat er zo'n 10 kistjes stonden schreeuwde Lama1997 dat ze toch maar eens moesten stoppen. Nadat ze allemaal opkeken en bij hem kwamen, zei hij: "Zouden we niet beter kunnen stoppen? Zonder die kaart kost het ons alleen maar geld. Ik stop er in ieder geval mee." D*N leek het wel logisch en besloot ook te stoppen. De andere 4 besloten toch nog door te gaan in de hoop het kistje te vinden. Helaas wordt het kistje niet gevonden. LdHmolletje komt bij de kandidaten staan: "Hmm, volgens mij ging het zoeken wel goed, alleen hebben jullie het kistje met de kaart niet gevonden. Terwijl hij toch zo makkelijk te vinden was. Jullie weten toch wel waarmee op een schatkaart de schat wordt aangeduid?" "Met een kruis," riep D*N. "Juist, met een kruis. En kijk eens goed om je heen..." De kandidaten keken om , maar zagen nog niks. "Zien jullie daar die strandstoel met nummer 102?" De kandidaten keken en toen zagen ze het pas.

"Nou, dan zijn we nu aangekomen bij het hopelijk voor jullie mooie gedeelte van de opdracht. Jullie hadden 525 Euro en 3 halve briefjes staan van het eerste gedeelte. Hopelijk worden jullie wat rijker en hebben jullie de halve briefjes heel weten te krijgen. Laten we beginnen: Kistje 1: 100 Euro! Een goed begin. Kistje 2: 25 Euro. Kistje 3: minder, -50 Euro, kistje 4: een half briefje van 100 Euro; dat is mooi, dan hebben we nu een heel briefje. Kistje 5: hmm, -250 Euro, kistje 6: Wow, de jackpot! 500 Euro. Kistje 7 Een half briefje van... 50! die is nu ook mooi heel. Kistje 8. Jammer, -200 Euro. Kistje 9. Nog een half briefje van 100 Euro. Kistje 10, 50 Euro. Kistje 11: 200 Euro, dat is mooi, kistje 12: weer mingeld, -50 Euro, kistje 13, 200 Euro, en tot slot, kistje 14: 50 Euro. Dan gaan we eens tellen. Jullie hebben 1250 Euro, maar ook 2 halve briefjes niet heel gemaakt. 1 briefje van 100 Euro, dat kost jullie 50 Euro, en eentje van 200, dat kost jullie 100 Euro. Daarmee hebben jullie 1100 Euro verdiend deze opdracht! Penningmeester?"

De Mol: "Ja, ja, natuurlijk wist ik waar het juiste kistje lag. Bij strandstoel nummer 102. Vonden jullie het niet vreemd dat hier ineens een paar strandstoelen staan op dit mooie strand? En een paar van jullie zijn er nog zo dichtbij geweest. Maar goed, dit was een perfecte opdracht voor mij. Zeker et strandgedeelte; ik wist immers waar het mingeld te vinden was, en heb een aantal van jullie mooi de juiste richting opgestuurd... En ja, het had heel wat meer kunnen zijn. Als jullie maar een beetje logisch hadden nagedacht..."
Ich bin ein Bärliner!