Auteur Topic: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'  (gelezen 9698 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021

Kandidaten,

Welkom in de finale. Jullie hebben de eer dit jaar de finalisten te zijn van Wie is de mol online 2017. Hier in de provincie Kenting start het laatste gedeelte van onze reis. We staan hier op een oud fort op een rotonde. Dit fort vormde vroeger de zuidpoort van de stad HengChun. Twee van jullie hebben hier keihard voor moeten werken, terwijl de derde persoon allang wist dat hij of zij hier zou belanden: de mol. Hierboven bij de kantelen van het fort staan drie beklaagdenbankjes. Overleg wie achter welk bankje komt te staan. Komen jullie er niet uit? Bepaalt het lot.

Beklaagdenbankje 1:
Beklaagdenbankje 2:
Beklaagdenbankje 3:

Deadline: Vanavond 9 april (23.59.59 uur)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #1 Gepost op: 9-04-2017, 16:44:41 »
Ehm


Ik heb dienst, zit op de zaak op dit moment :P

Hoop maar dat ik niet teveel oproepen meer krijg dus , grapjassen met die deadline ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #2 Gepost op: 9-04-2017, 21:40:37 »
Ok, ik wil graag in het derde beklaagdenbankje
Keep calm and eat chocolates!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #3 Gepost op: 9-04-2017, 21:44:23 »
k heb geen voorkeur.
klaar voor de strijd

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #4 Gepost op: 9-04-2017, 22:10:01 »
Ok dan ga ik in het tweede beklaagdenbankje.

1 WouterV
2 MM
3 Swifty

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #5 Gepost op: 9-04-2017, 22:39:10 »

1 WouterV
2 MM
3 Swifty
klaar voor de strijd

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #6 Gepost op: 9-04-2017, 22:40:58 »

1 WouterV
2 MM
3 Swifty

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #7 Gepost op: 9-04-2017, 23:08:34 »


1. Wouter 2. Mollenmania 3. Swifty

Kandidaten,

Neem plaats. Vanaf nu zijn jullie alle drie schuldig aan het molschap. Twee van jullie zijn onschuldig, eentje niet... Hier in de stad lopen een aantal rechters rond. Zij hebben iedereen gedurende het spel geobseerveerd en gaan straks een finale-oordeel geven over wie zij denken dat de mol is. Aan jullie om jezelf vrij te pleiten, want wijzen ze de juiste mol aan? Komt er 2000 euro in de pot. Wijzen ze de foute mol aan? Gaat er 2000 euro uit de pot.

Wat moeten jullie doen? We kennen allemaal Survivor, waarin de finalisten d.m.v een betoog moeten overtuigen waarom zij het spel moeten winnen. Nu wordt de winnaar hier niet bepaald door een betoog, maar voor deze opdracht hanteren we dezelfde principe. De opdracht: schrijf een betoog van minimaal 400 woorden (maar maak het zo lang je wilt) over jouw rol in het spel waarin je de jury uitlegt waarom jij niet de mol bent. Ga hierbij in op geslaagde acties, fouten die je hebt gemaakt en wat jou tot een kandidaat maakt. Let op: spreek alleen over jezelf (wijs niet naar de anderen).

De uitslag van deze opdracht wordt bekend bij de live-ontknopig...

Deadline: woensdagavond 12 april 23.59.59 uur

Succes  ::ok::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #8 Gepost op: 10-04-2017, 08:52:58 »
Nou, succes Swifty en wouter ::rofl::

Moeten de pleidooien in dit topic gepost worden?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #9 Gepost op: 10-04-2017, 08:54:09 »
Ja, in dit topic.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #10 Gepost op: 12-04-2017, 13:37:09 »
Geachte rechters,

Ik sta hier terecht voor mijn mogelijk molschap. Aan mij om dit te weerleggen met dit stukje tekst.
Hoe vind je een mol? Ieder doet dat op zijn eigen manier, maar de grootste 3 zoekmethodes zijn:
•   Verdachte acties
•   Hints
•   Voorkennis
Verdachte acties: Die zijn er zeker te vinden bij mij, maar je kan voor elke deelnemer in het spel een lijstje maken. Zijn dit molacties, nepmolacties of eerlijke vergissingen. Dit weten we pas na het spel. Door de ambiguheid hiervan, laat ik dit punt achterwege.
Hints: In elk seizoen van de mol zijn er hints te vinden, sommige vallen op en anderen vallen onder de radar. Hierover kan ik kort zijn: er is geen enkele hint te vinden over mijn molschap. Er zijn wel hints, want ik heb er gevonden naar mijn mol. Het zou ook wel raar zijn dat er hints te vinden zijn naar mij want ik ben de mol niet.
Voorkennis: Een mol heeft voorkennis in dit spel. Hij kent de opdrachten, hij weet wat er komen gaat,… Dit gebruikt die ook in het spel. Gebrek aan voorkennis toont dan weer een kandidaat aan.  Doorheen dit spel heb ik getoond dat ik geen voorkennis heb:
Aflevering 1:
•   Speeddate-opdracht: Die week had ik enkel dinsdagavond tijd om een opdracht te spelen. Echter kostte deze opdracht maar 10 minuten tijd. 10 minuten vrijmaken per dag lukt normaal wel. Bijkomend speelde ik deze opdracht als eerste. Hierdoor had ik minimale invloed op het verdiende of niet-verdiende geld.  Ik kon enkel 50 euro verdienen of niet-verdienen. Degene na mij konden meer verdienen of niet-verdienen.
•   Geduld op de proef: Hierbij kon de eerste RV verdiend worden. Als mol is dit een topwapen, want de mol die hem inzet, kost 500 euro aan de pot. De RV lang bijhouden kost nog meer. Ik heb geen enkele poging gedaan om hem te verdienen. Daar liet ik een kans om veel geld te verliezen schieten.
Aflevering 2:
•   Op de vlucht: Deze opdracht is een cadeautje voor de mol. Met de voorkennis dat die heeft, weet die perfect welke enveloppes welke bedragen bevatten.  De mol weet welke kanten die moet vermijden om (te) veel verdienen. Ik haal daar 100 euro op (het meeste van degene in Businessclass en het meeste van de finalisten). Meer nog, ik pak in de businessclass als eerste een enveloppe. Waarom 100 euro pakken en een minbedrag laten liggen. (ROYL pakte dit later wel, maar dat kon nooit voorspeld worden) . Opnieuw liet ik een gemakkelijke manier om geld niet te verdienen/verliezen schieten
•   Tour de Taiwan: algemeen topic: De puzzelopdracht. Ik hou echt van zulke puzzels maar wegens tijdsgebrek kon ik er mij nooit achter zetten. Gevolg is een wanprestatie en -100 euro. Maar een mol met voorkennis kan hier zoveel meer mee.
Aflevering 3
•   Daar issie weer: Een nieuwe kans voor de RV, en wederom laat ik hem schieten. Wederom een grote kans om een hap uit de pot te nemen weg.
Aflevering 6
•   Taxiradio: er is bij de eerste locatie in mijn taxi twijfel. Ik gok op een locatie die goed is terwijl er een even logische locatie is die fout is.  Weer een kans op geld uit de pot niet genomen.
Aflevering 8
•   Metro: Swifty dacht dat ik de traagste was met de woordzoeker. Dit was ik ook en verdiende zo 50 euro. Met voorkennis was het niet zo moeilijk geweest om niet laatste te worden.
Aflevering 10
•   Verstoppertje spelen: Met deze opdracht is het duidelijk dat ik hem verpest heb op het einde. Maar opnieuw toont dit een gebrek aan voorkennis aan. Want niet alleen stel ik eigenlijk 2x dezelfde vraag. Ik ontneem ons de kans om na vraag2 van ronde 3 nog meerdere goede vragen te stellen. En hierdoor meer geld uit de pot de halen. Duidt dit op voorkennis of duidt dit op een zware flater?
Aflevering 11
•   Per spoor: Bij deze opdracht diskwalificeer ik mij zonder maar 1 poging te doen. Ik kan dus geen enkele invloed hebben hierbij.

Kortom edelachtbaren,  ik weet dat ik de pot af en toe wat gekost heb. Maar met mijn pleidooi wil ik aantonen dat ik door een gebrek aan voorkennis de pot net niet gekost heb of minder als mogelijk. Combineer dit met een gebrek aan hints langs mijn kant en je komt tot 1 oplossing; WOUTERV is NIET de mol
klaar voor de strijd

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #11 Gepost op: 12-04-2017, 18:16:12 »
Mollenmania en Swifty, letten jullie op de deadline ;)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #12 Gepost op: 12-04-2017, 18:46:01 »
Komt goed!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #13 Gepost op: 12-04-2017, 19:48:52 »
Ik zit in bankje 3, heb mijn tekst al wel klaar, dus als MM zijn deel nu voor 23u post dan komt het zeker goed.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #14 Gepost op: 12-04-2017, 22:10:20 »
Ik beroep mij op mijn zwijgrecht en praat pas weer als ik een advocaat heb  :-X

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #15 Gepost op: 12-04-2017, 22:33:00 »
Geachte leden van de jury en andere aanwezigen,

Het doet me goed te horen dat jullie onze reis hebben gevolgd. Als jullie goed hebben opgelet zal het voor jullie niet moeilijk zijn om tot de conclusie te komen dat ik de mol niet ben. Maar mochten jullie nog twijfelen, dan neem ik jullie hierbij mee in mijn avontuur door Nederland, Dubai en Taiwan. Ik zal met jullie de belangrijkste punten doornemen, daarbij verdachte acties niet onder stoelen of beklaagdenbankjes stekend.

Allereerst de Rode Vrijstelling, een machtig wapen voor de mol. In de trein in Nederland deed ik echter geen enkele poging om die in handen te krijgen.      

Eenmaal op Schiphol in de Waar gaan we heen opdracht wist ik weinig steden aan omschrijvingen te koppelen, de enige die ik zeker dacht te weten was Dubai. Uitgerekend Dubai bleek de bestemming te zijn die we dus níet moesten koppelen. Molactie hoor ik jullie zeggen? Nee, want Dubai was al gekoppeld aan een nummer, waarom zou ik er dan nog aandacht aan besteden?

Na een tussenstop in Dubai met leuke speeddates kwamen we al zoekend naar enveloppen in een vliegtuig in Taiwan aan en klommen we op de fiets. De tour was zwaar en vele antwoorden wist ik niet te noemen. Als ik de mol was had ik daar met voorkennis veel meer antwoorden kunnen geven om te winnen. De dag erna bracht een dagje winkelen nog nooit zoveel geld op: in mijn eentje haalde ik 63 + 85 = 148 euro op!

Een vraag van de rechter? Wat zeg je, kabelbaan… Aapje61…? Fijn dat je dat aanhaalt, ik wist dat die vraag zou komen. Natuurlijk wist ik dat het AaPje16 moest zijn, maar ach ik vond dat er te weinig gemold werd en dit leek me een mooie kans om lekker te klooien. De opdracht met de 9 bochten kwam in diezelfde aflevering voor en het verloop daarvan zal vast een uitwerking op mijn humeur en daarom mijn drive tot klooien hebben gehad. Speaking of de mandjesopdracht en mijn rol daar in, een mol zou zich nooit zo laten gaan, die houdt zich liever op de achtergrond.

Tussendoor deed zich de 2e kans op de RV voor, ik deed een poging maar lang niet zo goed als die van spechteke, met voorkennis had ik die RV alsnog kunnen grijpen.

Na een redelijk geslaagd rondje in Per Seconde Wijzer en tijdens het zenuwslopende Ghost busters liepen we een rondje om het prachtige Sun Moon Lake. Daar verdienden we overigens ook het maximale bedrag. Als ik had willen mollen had ik makkelijk met Lama van plek kunnen wisselen, aangezien daaromtrent verwarring was.

Na een goede ronde Ik hou van Holland en een koude paar nachten in de cel was het tijd om aan tafel aan te schuiven. Bij het diner heb ik Lucy mijn opdracht laten uitvoeren en heb ik de opdracht van D*N, weliswaar met een klein beetje tegenspartelen, uitgevoerd. Ik faalde wel in het mij laten aanwijzen als mol. Door miek finalisten uit een WIDM seizoen te laten noemen hoopte ik dat de tafelgasten dit als vreemde eend in de bijt zouden zien en mij daarom als mol zouden aanwijzen. Dat mislukte helaas, maar ik deed wel mijn best.

Daarna kwam mijn grootste onmolse actie, in de taxi. Toegegeven, in de taxi werkte ik niet zo goed mee, maar Lucy is zo fanatiek, die vindt toch wel de goede oplossingen :P. Het grote geld werd door mij verdiend toen ik het overkoepelende thema raadde. Niemand anders had daar een idee over dus grote kans dat hij mislukt zou zijn als ik niks gezegd had.

RN’ers vangen ging mij niet zo goed af, maar Waldo’s zijn ook gewoon moeilijk. In de pagode heb ik zeker 2 antwoorden juist beantwoord en dat zorgde voor geld in de pot.

Bij de flessenpost had ik beter Jeff Probst gezegd als ik minder geld wilde verdienen, nu zei ik Charlie Parsons en verdienden we nog wat geld. Kaarten leggen ging best goed, en ik kreeg meteen een waarschuwing, waardoor 1 regel al snel gevonden werd.

Ingrediënten vragen aan RN’ers ging me ook goed af en daarbij haalde ik flink wat geld binnen.

Ik wil graag afsluiten met een lijstje opdrachten waarbij ik individueel geld verdiend heb:

- Winkelstraat
- Ik hou van Holland
- Diner
- Taxiradio
- meet the mole
- Challenges
- Show me the money
- Restaurant

Rechters, als jullie nog niet overtuigd waren dan zijn jullie dat nu vast wel. Mollenmania heeft dan wel mol in de naam, maar is NIET de mol van WIDMO2017.

(En nu ga ik een schadevergoeding eisen wegens onterecht terechtstellen van een kandidaat  >:()

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #16 Gepost op: 12-04-2017, 22:36:36 »
Edelachtbaren

graag neem ik de gelegenheid te baat om mij te verweren tegen de verdenking dat ik de Mol ben. Bij deze meld ik u: ik ben niet de Mol.
Ik geef toe dat ik de schijn tegen heb. Gedurende het hele spel heb ik schijnbaar niet veel geld binnengebracht. Dat gedrag kan ik u verklaren.

Soms kwam er door mijn toedoen geen geld in de pot door stomweg niet goed te lezen en/of deadlines te vergeten. Een duidelijk voorbeeld daarvan was de opdracht vorige week, ‘Elkaar inschatten.’ Ik dacht dat het afdoende was dat 2 spelers het antwoord dik drukten. Ik las pas na de deadline dat een derde speler het ook dik had moeten drukken.

Op andere momenten heb ik zeer bewust ‘gemold’ om de andere spelers zand in de ogen te strooien. Op die manier zouden ze mij verdenken, en zouden zij dus afvallen in plaats van ikzelf. Voorbeelden daarvan zijn ‘Ghostbusters’ wat ik gewoon ook een erg gaaf spel vond en graag wilde winnen, en actie-opdrachten  als ‘De Theeplantage’ en ‘de Fotografen van Tainan’.

Soms kon ik er ook gewoon niets aan doen dat ik niet veel geld ophaalde. Zoals bij ‘Per Seconde Wijzer’, ik koos zeer bewust voor een kleding- of modevraag, blijkt er een autovraag te horen bij ‘Een t-shirtje van de C&A’. En bij ‘In de Kabelbaan’, waar ik in het op 1 na laatste groepje zat, en alles perfect was gegaan, maar waar het laatste duo de boel verpestte. Het is jammer dat ik niet naar anderen mag wijzen in dit pleidooi, maar ik raad u Edelachtbaren aan om eens te kijken wie er samen het laatste groepje vormden bij deze opdracht.

Heel veel proeven heb ik me juist wel goed ingezet maar wisten anderen onverhoopt te voorkomen dat ik flink wat geld binnenhaalde. Bijvoorbeeld in de ‘Taiwanese winkelstraat’, ik heb meerdere keren gepost voor meer dan 90 euro, maar steeds was een ander me voor en haalde diegene daarmee minder geld op. En bij de ’Speeddates’, waar iemand niet potte voordat hij een fout antwoord gaf, waardoor het geld dat ik en anderen verdiend hadden verloren ging.

Tot slot heb ik vaak heel bewust de samenwerking gezocht met degene die wel de Mol is. Enerzijds om bovenop zijn (mol)acties te zitten, anderzijds om zo de verdenking op mij hoog te houden. Dat dit nu juist op dit moment tegen mij kan pleiten had ik niet voorzien helaas.

Ik heb zeker wel regelmatig (veel) geld verdiend en mij zo ingezet bij proeven dat ik een flink aandeel had in de uiteindelijke verdiensten. Bijvoorbeeld bij ‘Waar gaan we heen’, waar ik het overzicht heb opgemaakt en bijgehouden, de ‘Metro Challenges’  en ‘Flessenpost’ waar ik veel van de juiste antwoorden heb gegeven, ‘Rondje om het Meer’, etc etc. Er zijn duidelijk meer proeven waar ik wel geld heb verdiend dan proeven waar ik geen geld heb verdiend of de pot geld heb gekost.

Edelachtbaren, ik durf u allen recht in de ogen aan te kijken en uit de grond van mijn hart te zeggen: Ik ben niet de Mol. Kijk naar mij, kijk naar de heren die voor mij hun pleidooi hielden en laat uw gevoel spreken als u rechtspreekt. Ik ben niet de Mol.
Keep calm and eat chocolates!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #17 Gepost op: 13-04-2017, 08:41:16 »
Geachte juryleden,

De drie verdachte hebben gesproken. Twee van de drie verdachte zijn onschuldig en één van de verdachte is schuldig. Het is nu aan u als jury om te bepalen wie volgens u de mol is.

Als juryleden hebben jullie de mogelijkheid om enkele vragen te stellen aan de drie verdachte. Dat kan tot morgenavond 20.00 uur. Daarna mogen jullie ieder via de PM ons laten weten wie volgens jouw schuldig is aan het molschap. Doet dit in een aparte pm naar alle drie de spelleiders zodat de stemmen van anderen niet beïnvloed wordt.

Het woord is aan u jury.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #18 Gepost op: 13-04-2017, 18:17:40 »
Geachte kandidaten,

Allereerst hartelijk bedankt voor uw heldere uiteenzettingen. Voor mij is het inmiddels overduidelijk: u bent geen van drieën de Mol.

Om toch een beetje in de geest van dit spel te blijven opereren, heb ik nog wel enkele vragen voor jullie.

Swifty: In veel van de opdrachten was jij degene die het overzicht hield en de schemaatjes verzorgde. Vervolgens 'vergeet' je op het eind van het spel een belangrijke deadline. Dat snap ik niet helemaal. Heb je nu juist alles op een rijtje en ben je georganiseerd van aard of kunnen wij toch enige mate van verstrooidheid constateren? Hoe verklaar je zelf deze tegenstrijdigheid?

wouterv: Per Seconde Wijzer ging bij jou niet van een leien dakje. Mogen wij van een gerenommeerd quizzer niet verwachten dat hij zijn vlaggen wat beter kent? Eigenlijk kwam je feitenkennis maar op een moment in het spel echt tot uiting, en wel tijdens de Tour de Taiwan. Was dat omdat het je op dat moment goed uitkwam en je als Mol geld uit de pot kon spelen? Kun je mij uitleggen waarom dit niet het geval was?

Mollenmania: Tijdens Realitynet GO vond je twee Waldo's, maar wel beide buiten de tijd. Wist je misschien al dat de Waldo's reeds gevlogen waren? Kun je mij uitleggen waarom er hier geen sprake was van voorkennis? En waarom je als kandidaat bleef zoeken naar Waldo's waarvan de kans groot was dat ze al niet meer gevonden konden worden?

Ik dank u alvast voor uw antwoorden. ::zwaai::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 opdracht 11.1 [Hengchun old city] 'Het finale-tribunaal'
« Reactie #19 Gepost op: 13-04-2017, 18:38:01 »
Geachte kandidaten,


wouterv: Per Seconde Wijzer ging bij jou niet van een leien dakje. Mogen wij van een gerenommeerd quizzer niet verwachten dat hij zijn vlaggen wat beter kent? Eigenlijk kwam je feitenkennis maar op een moment in het spel echt tot uiting, en wel tijdens de Tour de Taiwan. Was dat omdat het je op dat moment goed uitkwam en je als Mol geld uit de pot kon spelen? Kun je mij uitleggen waarom dit niet het geval was?


Hey Duncton.
Goede vragen (dat kan je van een voormalig winnaar wel verwachten)

De tour van Taiwan was inderdaad mijn opdracht in dit spel.

Ik heb toen enorm geknald. Enerzijds omdat de kans dat de mol bij jou in de groep zat toen kleiner was, dan dat hem niet in jouw groep zat.
Anderzijds was aan de ronde te winnen een voordeel gekoppeld: een hint naar de mol. Dat wil je in aflevering 2. Op dat moment was ik niet zeker van wie de mol was,
aangezien mijn hoofdverdachte al uit het spel was na executie 1. Die hint moest ik hebben.

Die vlaggen, daar ga ik eerlijk zijn. Daar heb ik bewust wat gekloot.
klaar voor de strijd