Poll

Wat vind je leuker voor het volgende widm weekend?

Spelen met afvalrondes waarbij afvallers zoveel mogelijk een rol krijgen in latere opdrachten
16 (84.2%)
Een keer spelen zonder afvallers
3 (15.8%)
Anders namelijk........
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 10-01-2020, 21:48:35

Auteur Topic: Wie is de Mol Weekend  (gelezen 243983 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #720 Gepost op: 26-09-2018, 23:34:01 »
Dit telt als twee vragen. Het antwoord moet Ja of Nee zijn en niet 2x Ja, 2x Nee, Ja en Nee of Nee en Ja.
Ja pfff, als jullie daar nou voortaan even mee komen voor we een halve dag gaan discussiëren over of dit gaat werken ::rofl::

Verder vind ik of widm ooit in het land is opgenomen wel een goede vraag ::ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #721 Gepost op: 26-09-2018, 23:36:08 »
Ja nog een keer sorry :(

Als jullie tijd te kort komen kunnen we het zaterdagochtend nog snel af maken. Maar liever niet natuurlijk.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #722 Gepost op: 26-09-2018, 23:36:37 »
Is WIDM ooit opgenomen in het land dat we zoeken?
2024: wie is de Mol?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #723 Gepost op: 26-09-2018, 23:37:45 »
Is WIDM ooit opgenomen in het land dat we zoeken?
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #724 Gepost op: 27-09-2018, 07:03:17 »
12 is al best ver denk...... en sowieso, bedoel je dan de grens met het land? het midden van het land? de hoofdstad?
Haha ok ja valid reasons, maar het was meer een voorbeeld van hoe ik de vragen zou stellen en kon niet zo snel op iets komen (ik leef al 2 dagen op internet via m'n mobiel snel tussendoor). Vandaar ook niet vet gedrukt. Maar goed heel de discussie was dus niet nodig...  ::)

Deze vraag is beter en dat voorstel van MC om te vragen naar de beginletter lijkt me ook een goeie.  ::ok::

Ik vermoed dat we niet alvast een nieuwe vraag vet mogen stellen als de vorige nog niet beantwoord is?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #725 Gepost op: 27-09-2018, 08:17:45 »
Waarom niet? Straks is Hans/Lucy/Hidm er vanmiddag pas en ligt tot die tijd het spel stil.

Moeten de vragen over het land gaan trouwens? We zouden ook een vraag kunnen stellen als "Is Hans een man?" Als we nee als antwoord krijgen, is het duidelijk wie er liegt.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #726 Gepost op: 27-09-2018, 08:19:42 »
Leuk om het begin nog even mee te maken hier :D Heel veel plezier en succes dit weekend organisatie, kandidaten en mol! ::zwaai::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #727 Gepost op: 27-09-2018, 09:09:52 »
Deed het land mee aan het WK voetbal dit jaar?

Is WIDM ooit opgenomen in het land dat we zoeken?

Beide prima vragen, dus gaan met die banaan! Het is zo zaterdag
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #728 Gepost op: 27-09-2018, 09:41:27 »
Waarom niet? Straks is Hans/Lucy/Hidm er vanmiddag pas en ligt tot die tijd het spel stil.

Moeten de vragen over het land gaan trouwens? We zouden ook een vraag kunnen stellen als "Is Hans een man?" Als we nee als antwoord krijgen, is het duidelijk wie er liegt.
Er staat nergens dat dat niet mag, dus dat vind ik eigenlijk best een goed idee ::jaja:: Ben je wel een extra vraag kwijt maar je kunt tenminste wel wat met de antwoorden. Offf we moeten bijv ook nog vragen of het een warm land is, naast een koud land. Als je dan 2 antwoorden krijgt die met elkaar overeenkomen weet je ook dat Hans en wie er dan antwoordt de waarheid spreken en de 3e niet.

Maar laten we iig deze doen:

Deed het land mee aan het WK voetbal dit jaar?





"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #729 Gepost op: 27-09-2018, 09:48:22 »
is Hans een man?
Wit is ook een kleur!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #730 Gepost op: 27-09-2018, 09:50:40 »
Offf we moeten bijv ook nog vragen of het een warm land is, naast een koud land. Als je dan 2 antwoorden krijgt die met elkaar overeenkomen weet je ook dat Hans en wie er dan antwoordt de waarheid spreken en de 3e niet.


- Dezelfde of een soortgelijke vraag mag maar één keer gesteld worden.

;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #731 Gepost op: 27-09-2018, 10:07:55 »
Is WIDM ooit opgenomen in het land dat we zoeken?
Nee
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #732 Gepost op: 27-09-2018, 10:42:30 »
Deed het land mee aan het WK voetbal dit jaar?

is Hans een man?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #733 Gepost op: 27-09-2018, 10:43:09 »
Deed het land mee aan het WK voetbal dit jaar?

Ja
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #734 Gepost op: 27-09-2018, 10:48:42 »
Goed, dan is de enige optie dus echt om hier een vraag aan kwijt te zijn..

Is Hans een man?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #735 Gepost op: 27-09-2018, 11:01:37 »
Is Hans een man?
Hans is aan de beurt om antwoord te geven maar hij is er niet. Het antwoord van Hans is Ja.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #736 Gepost op: 27-09-2018, 11:21:49 »
Oke, Hans is dus in elk geval niet de leugenaar en hij mag geen vragen meer beantwoorden. Dus als we nu bv zouden vragen of de aarde rond is, dan weten we in elk geval wel wie de leugenaar is.

En we weten nu zeker dat het in elk geval een warm Europees land is, dus kunnen we onze vragen zo gaan bedenken dat we alleen nog gaan zoeken binnen de warme Europese landen.



Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #737 Gepost op: 27-09-2018, 11:49:41 »
Oke, Hans is dus in elk geval niet de leugenaar en hij mag geen vragen meer beantwoorden. Dus als we nu bv zouden vragen of de aarde rond is, dan weten we in elk geval wel wie de leugenaar is.

En we weten nu zeker dat het in elk geval een warm Europees land is, dus kunnen we onze vragen zo gaan bedenken dat we alleen nog gaan zoeken binnen de warme Europese landen.

Precies & Precies.

Nice, goed gedaan mensen ::ok::



Dan een boodschap ter Algemeen Nut der Maatschappij:
Sinds de terugvlucht uit NY afgelopen zaterdag heb ik iets met keelpijn, zware verkoudheid en dergelijke ongein. Volgens onze grote vrienden van het internet is dat vrijwel altijd een virusinfectie, en kan het 1-2 weken duren. Het wordt ook vooralsnog niet beter, dus ik vrees dat ik morgen nog niet hoentjesfris ben.
Als het langer duurt dan is het waarschijnlijk een zombie-pandemie, en gaat de hele wereld behalve IJsland en Madagascar er aan.
Nou is dat vooral irritant voor mij omdat ik baggerslecht slaap en 's ochtends een halve zombie ben (crap, dus toch..) -- maarrr theoretisch kan het besmettelijk zijn. Afhankelijk of ik de komende dagen nog veel hoestsproei.
Dussss dan weten jullie dat - en daarom ga ik dit weekend ook wat minder welkom/afscheids knuffels geven enzo. Meer van een afstandje een ingehouden neutrale 'hoi.' - als een tiener die het uiten van affectie echt totally not cool vindt, maar eigenlijk superblij is. ::ok::



Ik had dit vast ook allemaal in 2 regels kunnen schrijven :D



ps: Blijkbaar zijn snoepjes goed voor keelpijn, dus als ik de snoeppot kan winnen dan zou dat beswel sociaal zijn enzo :)

pps: Mr. White, we hebben ons plan toch een uur verlaat. Dus het huidigste plan is 13u44 vertekken op Utrecht en 15u41 aankomen op Heerlen.
« Laatst bewerkt op: 27-09-2018, 11:54:07 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #738 Gepost op: 27-09-2018, 12:14:11 »
Oke, Hans is dus in elk geval niet de leugenaar en hij mag geen vragen meer beantwoorden. Dus als we nu bv zouden vragen of de aarde rond is, dan weten we in elk geval wel wie de leugenaar is.

En we weten nu zeker dat het in elk geval een warm Europees land is, dus kunnen we onze vragen zo gaan bedenken dat we alleen nog gaan zoeken binnen de warme Europese landen.
Om precies te zijn een warm Europees land waar WIDM wel is opgenomen en dat niet meedeed aan het WK, of eentje dat wel meedeed aan het WK maar waar WIDM niet is opgenomen.

Dat zou het aantal mogelijkheden toch wel moeten beperken ::ok::

Edit: wacht, nee, een van beide liegt, dus is het juist een land waar widm wel is opgenomen en dat wel mee heeft gedaan aan het wk, of beide niet. Mn brein stond nog niet helemaal aan geloof ik ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 27-09-2018, 12:47:10 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #739 Gepost op: 27-09-2018, 12:55:46 »
Om precies te zijn een warm Europees land waar WIDM wel is opgenomen en dat niet meedeed aan het WK, of eentje dat wel meedeed aan het WK maar waar WIDM niet is opgenomen.

Dat zou het aantal mogelijkheden toch wel moeten beperken ::ok::

Edit: wacht, nee, een van beide liegt, dus is het juist een land waar widm wel is opgenomen en dat wel mee heeft gedaan aan het wk, of beide niet. Mn brein stond nog niet helemaal aan geloof ik ::rofl::

Goed bezig allen!

OK, dus:
Warme Europese landen in het WK:
Spanje
Portugal
Frankrijk (??? in het zuiden wel, maar denk dat we deze wel kunnen schrappen?)
Kroatië

Warme Europes landen in WIDM:
Portugal
Spanje

Dus als het allebei wél is, zoals Starlight zegt, is het Spanje of Portugal.
Als het allebei niet is, kunnen we Spanje of Portugal uitschakelen.

Stellen we nog vragen om te achterhalen wie liegt, want dat helpt volgens mij ook best. Of stellen we meer vragen rond de andere mogelijke warme landen?


Die vraag van MC of de beginletter in het alfabet tussen A t/m G was vond ik wel een goeie. Maar misschien dan iets ruimer? Als we tussen Spanje en Portugal moeten kiezen, kan het van A t/m P, maar dat is dan wel weer héél ruim...
« Laatst bewerkt op: 27-09-2018, 13:06:07 door Robbieazerty »