Poll

Wat vind je leuker voor het volgende widm weekend?

Spelen met afvalrondes waarbij afvallers zoveel mogelijk een rol krijgen in latere opdrachten
16 (84.2%)
Een keer spelen zonder afvallers
3 (15.8%)
Anders namelijk........
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 10-01-2020, 21:48:35

Auteur Topic: Wie is de Mol Weekend  (gelezen 243679 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #820 Gepost op: 29-09-2018, 23:40:43 »
Oh de laatste opdracht heeft iets met deze site te maken, ik zag Lenneke en Marloes ook al online :D


Ik verveelde me gewoon. Het was een hoop wachten bij deze opdracht.

 ::rofl::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #821 Gepost op: 30-09-2018, 00:29:32 »
Ik verveelde me gewoon. Het was een hoop wachten bij deze opdracht.

 ::rofl::
En ik was als een gek dit topic aan het doorlezen en oude inschrijflijsten aan het zoeken omdat mijn mol eruit lag en ik door was en ik probeerde te achterhalen wie de meeste overeenkomsten had met mijn mol ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #822 Gepost op: 30-09-2018, 10:33:38 »
Robbie was de mol en Dennis heeft gewonnen ::bravo::

 ::bravo:: ::bravo::

We krijgen toch nog wel meer verhalen?  :)
...maar soms even niet :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #823 Gepost op: 30-09-2018, 16:14:54 »
Het was leuk ::bravo::
Organisatie, complimenten voor de veelzijdige opdrachten, en ook aan de opties aan de afvallers nog deel uit te maken van het spel nadat je eruit lag.  ::bravo:: En we hadden ook een goede mol, goed gedaan Robbie! ::bravo::

Mijn persoonlijke hoogtepunten waren de eetproef - als enige iets smerigs (nou ja, ik vond het helemaal niet zo erg ;D - de crew heeft vast het 'recept' nog wel) gegeten dat ook snoepjes opleverde (arme D*N - dat ging maar net goed ::hug:: ) en een succesvol potje weerwolven als burgemeester. Maar alle opdrachten waren leuk en ook heel veelzijdig.  ::ok:: Ik ging het spel in om echt veel snoepjes te verdienen, dat ging ook best goed, maar toch waren er nog mensen die me verdachten (hoi HDD ::zwaai:: ).

Kan iedereen aanraden om een keer mee te doen. ::jaja:: Ik weet alleen nog niet of ik de volgende keer kan.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #824 Gepost op: 30-09-2018, 21:24:11 »
Het was heel erg leuk weer. Dank aan alle leuke fijne mensen voor weer een top weekendje!  ::bravo::
Vooral aan de organisatie ook dankjewel, zat heel leuk in elkaar!  ::ok::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #825 Gepost op: 30-09-2018, 23:14:16 »
Was weer een geweldig leuk weekend! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Complimenten voor de organisatie en de Mol! Geniet nog goed na van de snoepjes Dennis ::jaja::

Verder ook gewoon leuke games gespeeld ::hyper::
2024: wie is de Mol?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #826 Gepost op: 30-09-2018, 23:26:01 »
Ik verveelde me gewoon. Het was een hoop wachten bij deze opdracht.
Same ::jaja::, toen duidelijk werd dat er echt niets in de kamer lag dacht ik, ooh nou dan maar het forum even checken ::rofl::.

Bedankt organisatie voor de geweldige opdrachten en de rest van de kandidaten voor de gezelligheid ::bravo:: ::hug::. Voor mij de eerste keer dat ik in het echt wie is de mol heb gespeeld. Gelukkig heb ik de lat helemaal niet hoog gelegd voor de toekomst door gelijk te winnen *ahum*, maar dat is natuurlijk zeker m'n hoogtepunt geweest van de dag :). Natuurlijk ook super goed gespeeld door mol Robbie ::bravo::.

Ja de eetproef was een dieptepunt ::rofl::, maar ergens ook wel weer leuk. Ik voelde me very alive ;D. Levend stratego vond ik ook erg leuk, keer lekker rennen. Maar alle opdrachten waren leuk om te spelen :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #827 Gepost op: 1-10-2018, 11:43:06 »
Ja was weer supergezellig ::bravo::

Daarnaast nog wat tijd gevonden voor spelletjes, met Rococo, Deep Sea Adventure, Escape from the Temple, en Foute Vrienden..
Bij die laatste was ik blij dat m'n leven toch tamelijk goed afliep, getrouwd met Hans en mijn droom van Gemeenteambtenaar bereikt ::love::

Wel beetje ver weg - was uiteindelijk om 19u thuis ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #828 Gepost op: 1-10-2018, 11:59:56 »
 ::rofl::  klinkt goed  :)
...maar soms even niet :)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #829 Gepost op: 1-10-2018, 12:43:51 »
Ik geef dit overzichtje nog even een schop aangezien het begraven is onder septemberweekendstuff :D

WIDM weekend Zeehuis Bergen aan Zee, 10-12 mei 2019
Tweepersoonskamers:
1. Bjorrn/Molduck
2. Loezel/Elise
3. Robbie/(Molcrazy)
4. Starlight / hdd
5.
6.
7. (de_witte)
8. (MaikeMeisje alleen)

Vierpersoonskamers:
1. Lucy/HIDM/PutyourHANSup/D*N

Je kunt je nog tot 1 maart aanmelden, dus geen stress, maar vergeet het niet ;D
(Later kan misschien ook, maar vol = vol en het liefst bevestigen we lekker op tijd :) )
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #830 Gepost op: 1-10-2018, 13:52:24 »
Misschien nog leuk voor Swifty en andere mensen die er niet waren en graag willen weten wat we allemaal hebben gedaan, een overzichtje: (Ik heb alles goed genoteerd in mijn molboekje ;D).

Opdracht 1: Waar gaan we heen
Die is hier terug te lezen. Uiteindelijk kwamen we met het antwoord Griekenland. Dit werd vooral voorgesteld vanuit Starlight en Hdd, alleen De Witte vond dat we voor Luxemburg moesten gaan. Dit antwoord was goed en we verdienden 10 snoepjes voor de pot.

Opdracht 2: Chinese Whispers
Het bekende spel waarbij de eerste een verhaal hoort en dit moet doorvertellen aan de volgende persoon etc. Voor een aantal snoepjes mochten we het verhaal nog eens horen maar dat konden alleen personen 2 t/m 9. Onze tactiek was dus al snel duidelijk. Degene op plek 9 zou het hele verhaal nog eens horen voor 3 snoepjes waardoor alleen 10 en 11 het nog moesten reproduceren. Starlight ging op plek 9, Nieky op plek 10 en Hulpdakdekker op plek 11. Uiteindelijk hadden ze maar 2 van de 10 steekwoorden goed. Plus er waren nog eens 4 extra snoepjes verdwenen. (Mol Robbie had natuurlijk 3 eruit gehaald en Bjorrn had er ook nog 1 uitgehaald).

Opdracht 3: Enveloppen zoeken
We kregen 5 foto's van locaties in de buurt van de locatie waar we zaten. Op de eerste zou een fles liggen met een groot voordeel voor de laatste opdracht van de dag. De andere 4 zouden enveloppen liggen die we ook nodig zouden hebben voor de volgende opdracht. Er was geen tactiek behalve dat iedereen als een gek ging zoeken naar die fles. 1 enveloppe werd gevonden en dit werd gedeeld. De drie anderen werden ook gevonden maar dit werd door vrijwel niemand gedeeld (kandidaten die nog verdacht wouden zijn). Halverwege konden we hints kopen voor snoepjes uit de pot. Achter elkaar kochten ik, Niek en Bjorrn een hint voor de fles, die toen al weg was overigens. Molcrazy kocht nog een hint voor een enveloppe (die volgens mij ook al weg was :P).

Opdracht 4: Boodschappen puzzelen
Er lagen tien dingen op tafel. In de vier enveloppen van vorige opdracht zat een hint naar 4 van deze voorwerpen. Als we die goed zouden matchen kregen we extra cijfers voor twee puzzels een sudoku en nog iets. We dachten al snel dat de deo bij nummer 4 hoorde maar ik werd tegengehouden door de rest om hem al in te leveren. Daisy vond het woord van de hint op de doucheschuim waardoor die met zekerheid werd ingeleverd. De Witte en Hulpdakdekker deden de eerste puzzel oplossen samen. De sudoku ging toen naar Max, Bjorrn en Molcrazy. We gokten de andere twee hints nog maar beiden waren fout, net als de deo die door Robbie nog eens werd aangedragen. Er werden ook nog twee hints gekocht door Max, Bjorrn en Molcrazy. De opdracht slaagde niet.

Opdracht 5: Weerwolven
Het potje begon met een spannend verhaal. Jammer genoeg snapte Bjorrn zijn rol niet en werd hij als heks wakker bij de wolven. We gingen dus overnieuw ;D. Ik was ziener en ik zag de eerste nacht Molcrazy als wolf. Daisy werd burgemeester en deed hem zonder mijn hulp gelijk als eerste lynchen. Starlight was overigens opgegeten. Als volgende werd Loezel opgegeten, die ook heel erg voorop liep bij de Molcrazy lynch. Volgende ronde ging alles heel erg snel. Ik zag Niek als slet, maakte mezelf bekend omdat ik anders mogelijk ook te verdacht werd. Bjorrn bleek cupido te zijn en had De Witte en Max gekoppeld. Max biechtte op de heks te zijn en dacht dat De Witte een wolf was. Dus hadden we alleen nog Robbie en Hulpdakdekker over. We besloten alvast Hulpdakdekker te lynchen en dat bleek de tweede wolf te zijn. Toen was het makkelijk want ik bekeek De Witte die inderdaad een wolf was en die werd gelynched. Burgers winnen! ::bravo::

Lunch, Test
We gingen lunchen. Net als vorig weekend werd iedereen één voor één weggehaald. Toendertijd was dit voor een geheime opdracht. Deze keer kregen we onaangekondigd de eerste test.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #831 Gepost op: 1-10-2018, 13:52:38 »
Opdracht 6: Eetproef
Nog voor de executie kregen we eerst nog de eetproef. Iedereen had een bakje met een mix van slagroom, zure mat, eiersalade, tandpasta en nog wat dingen voor zich. De mol had ingeschat wat iedereen zou doen. Deed je het tegenovergestelde dan verdien je 2 snoepjes. Doe je wat de mol voorspelt dan verlies je 2 snoepjes. We deden eerst een rondje met wat iedereen zou denken. Daisy ging toen als eerste, iedereen dacht dat alle vrouwen het niet deden dus Daisy ging bewijzen dat dit niet het geval was. Probleemloos at ze het bakje leeg. Als tweede ging Robbie, die at het bakje ook leeg met enkele vieze gezichten want ja mol. Uiteindelijk gingen Max en ik nog tegelijk. Ik had er duidelijk veel moeite mee en had wat kokhals reflexen, maar uiteindelijk hebben we het beiden opgegeten. De rest besloot het niet te doen. De enige die het goed hadden gedaan waren: Molcrazy, De Witte en Daisy. Verlies dus.

Executie 1:
Nieky, Molcrazy en Maxwest waren de eerste drie afvaller. Hulpdakdekker ging op tijd door. Drie mensen zaten op de goede mol (op volgorde: ik, Bjorrn en Daisy. Loezel spreidde ook al op Robbie).

Opdracht 7: Handen/Lichaam
We moesten ons verdelen in twee groepen: goed met handen en goed met lichaam. Goed met lichaam ging hints spelen en goed met handen moesten dingen uitbeelden met klei. Robbie, Bjorrn, Hulpdakdekker en Loezel waren goed met hun lichaam en alleen bij Bjorrn ging het fout. Starlight, Daisy, De witte en ik waren goed met onze handen en dit ging alleen fout bij de witte.

Opdracht 8: Car-aoke
Eén voor één kwamen we in de bus te zitten van Lucy en moesten we het liedje uitbeelden naar de rest van de groep. We waren hier heel erg slecht in. Mijn liedje werd geraden door De Witte en Bjorrn. Loezel haar liedje werd geraden door Starlight. Hoogtepunt was Robbie die Sexy als ik dans moest uitbeelden.

Opdracht 9: Wie ben ik?
Iedereen was een bekend iemand. De drie afvallers zaten tegenover ons en zouden onze ja/nee vragen gaan beantwoorden. Natuurlijk waren we hier heel erg goed in. Uiteindelijk ging dit alleen fout bij Bjorrn en mijzelf. Bjorrn had Jan Wolkers en ik had een vage Griekse politicus. Robbie had ook zichtbaar moeite met Femke Halsema.

Test en executie 2:
Hulpdakdekker, Daisy en De Witte vielen af. Daisy switchte last minute van Robbie naar Bjorrn. Hulpdakdekker zat vol op Daisy. De Witte zat ook op Bjorrn. Starlight bleef vol ongeloof achter want ze bleef als laatste over met haar mol De Witte, die er vervolgens uitvloog.

Opdracht 10: Levend stratego
We speelden tegen de afvallers. Beide teams zouden hun vlag verstoppen en moesten die van het andere team vinden. Omdat de afvallers met 6 waren en wij met 5, én wij ook nog eens een mol hadden, mochten we een afvaller pikken. Dit werd Nieky. Uiteindelijk vond Robbie de vlag van de afvallers en wonnen de kandidaten het spel.

Opdracht 11: Dalmatiërs
Starlight was de persoon met oog voor detail. We kregen om de beurt tijd om haar ja/nee vragen te stellen. We moesten één van de dalmatiërs vinden door die vragen. Bjorrn en Loezel konden dit erg goed en we kwamen op de goeie uit.

Opdracht 12: Meet the Mole
Iedereen werd opgesloten in een kamer. Eén voor één gingen we naar de mol toe. Kregen drie vragen over op wie de afvallers zaten. Zouden we dit goed hebben dan zou de mol onze drie vragen naar waarheid beantwoorden. Degene met de fles zou maar twee vragen krijgen en dus meer kans hebben op goede antwoorden. Robbie had overigens zelf de fles dus dat maakte niets uit.

Finaletest, executie en bekendmaking:
Starlight en Loezel kregen beiden nog een rood scherm. Starlight zat op Bjorrn, Loezel had 18 goede antwoorden maar was niet snel genoeg.

Ik werd bekendgemaakt als de winnaar met 19 goede antwoorden, Bjorrn de verliezer met 18 goede antwoorden en Robbie was de mol.

Aanvullingen zijn welkom haha ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #832 Gepost op: 1-10-2018, 15:08:12 »
en ik had een vage Griekse politicus.

Papandreou was wel een tijdje bekend, maar ik zie dat dat alweer 7 jaar geleden was.
Misschien herinner je 'm nog van Luckytv.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #833 Gepost op: 1-10-2018, 16:15:48 »
Zal ik ook mijn deel vertellen dan:
Opdracht 1: Waar gaan we heen
Ik wou voor de eerste opdracht het goed doen, nog niet meteen alle verdenkingen op me nemen, dus stelde voor om vragen te stellen waarmee we de leugenaar konden vinden. De Witte vond dat onzin en zette die 'Is het een koud land' vraag in het vet. Daarop heb ik dan meteen geantwoord van 'OK dan...' en diezelfde vraag ook in het vet herhaald, waardoor we een antwoord kregen, maar nog steeds niets wisten. Ik hoopte dat iedereen het leugenaar vinden dan maar onzin vond en we dus nergens zouden geraken, maar dat was buiten Starlight gerekend. Ik kon niet heel veel online zijn de voorbije week, dus waren er vaak al wat vragen beantwoord eer ik online kwam. Mensen zouden uiteindelijk sowieso lijstjes maken om te kijken welke landen er nog over waren, dus ben ik zelf maar met lijstjes begonnen. Ik wist dat het Griekenland was en ik vergeet standaard al die hoop landen  à la Servië, Bosnië en Herzegowina etc en had dus maar een korte lijst waar Griekenland tusse nstond. Gelukkig kwam HDD met een langere lijst.
Vervolgens dacht ik van ja, met veel van die landen kan je niks qua thema, maar hopelijk komt niemand op dat idee. Maar dat was weer buiten Starlight gerekend. Toen het ernaar uit begon te zien dat ze het sowieso wel zouden redden, heb ik de beslissende pizza/pasta vraag maar gesteld, zodat het zou lijken dat ik de opdracht gered had ofzo. Maar het was vooral de rest, ik heb gewoon herhaald en lijstjes gemaakt die anderen anders ook wel zouden maken.

Citaat
Opdracht 2: Chinese Whispers
(Mol Robbie had natuurlijk 3 eruit gehaald).
Dat dus. Verder had ik het verhaal en de belangrijke steekwoorden de avond vantevoren gekregen en ben ik vaak naar de wc geweest om ze vanbuiten te leren, zodat ik wist welke ik per ongeluk moest vergeten. Eens kijken hoeveel ik er nog weet: onbekende, werk, cruciaal, frustreren, feta, elf, saboteur, (dat Griekse woord voor saboteur, maar dat stond in m'n briefing ook in het Grieks, dus had geen idee hoe het uit te spreken). De andere 2 weet ik niet meer.  ;D
Ik heb wel mijn best gedaan naar Marloes toe omdat ik als mol toch wat buitenspel was gezet door starlight als 3e laatste het volledige verhaal nog eens te laten horen. Maar ik moest ook zien dat ik geen steekwoorden zei die ik zelf niet van MC had gehoord. Want als MC en de persoon na mij dan onderling zouden praten en MC zou zeggen dat hij één van die woorden nooit gezegd had, dan was het al vrij raar dat ik het wel wist.

Citaat
Opdracht 3: Enveloppen zoeken
Er was inderdaad geen strategie. Als kandidaat zou ik ook bij anderen wille nblijven om hen in de gaten te houden, dus dat deed ik en ik eindigde bij Loezel en Maxwest. Ik had via whatsapp de locaties van alle enveloppen doorgekregen en tijdens de vorige opdracht, toen Hans me nadat ik het verhaal aan Loezel had verteld naar de andere kant van het huis begeleide, hielp hij ook nog mee te herinneren dat er een envelop onder het bruggetje lag waar we over liepen. En hij wees me ook waar het flesje lag.
Met Loezel en maxwest zochten we op plaatsen waar ik wist dat niks zou liggen. Toen gingen we van het terrein af en liepen we naar het paadje waar achter een boom een envelop zou liggen. Ik begon in m'n hoofd te panikeren van wat kan ik doen om ze niet te onopvallend af te leiden. Ik zag de boom, we naderden dichter en dichter en wandelden er gelukkig voorbij. In mijn ooghoek zag ik gewoon de envelop liggen. Plaats stopte Loezel en draaide zich om 'Misschien moeten we bij de tennis gaan kijken!' In een reflex ben ik tussen haar zicht en de boom gaan staan, hopend dat ze de envelop niet zou zien. Dat was gelukt. Achteraf gezien had ik dan moeten zeggen van oh oeps m'n veters zijn los en die envelop moeten laten verdwijnen. Maar ik was blij dat we weg gingen van die envelop en hoopte dat niemand daar nog zou gaan zoeken, want ja, daar waren wij al geweest. Helaas is maxwest er later teruggekeerd en heeft ie hem gevonden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #834 Gepost op: 1-10-2018, 16:16:15 »
Het was ook de bedoeling dat het flesje met het grote voordeel wel gevonden zou worden omdat dat leuk was voor het spel. Dus we gingen terug naar het terrein en ik wandelde rechtstreeks naar de plaats waar het flesje moest liggen. Daar ging ik op de foto kijken en zag ik een walnoot liggen. Ik vertelde Maxwest en Loezel dat er walnoten in de buurt moesten zijn. Ik zag er al een paar liggen waar we stonden. Gelukkig zag max dat ook en dat was mijn cue om ineens te gillen oh hier, dit zijn exact dé blaadjes van de foto! Hij moet hier liggen! Max en Loezel keken wel eens maar zochten niet echt. Intussen signaleerde Lucy dat het flesje er nog wel steeds lag. Inderdaad zag ik het onder de pallets liggen, dus ik verkondigde dat het flesje daar ergens MOEST zijn en begon wat palen opzij te schuiven en te zoeken, in de hoop dat maxwest en Loezel me zouden joinen. Maar die waren redelijk passief dus dacht ik screw it, dan vind ik hem zelf wel!
Vervolgens werden er plots 3 hints naar het flesje gevraagd op whatsapp, waarop Loezel zei dat ik moest laten weten dat we de plaats gevonden hadden maar er niks meer lag. Maar niemand geloofde het, dus tja, laat maar komen die hints voor iets dat ik al heb. :)

Citaat
Opdracht 4: Boodschappen puzzelen
Ook hier wist ik de voorwerpen, maar ik wist niet hoe ze aan elkaar gelinkt zouden zijn of wat er op de hints zou staan. Eén van de hints was iets van je krachten wel of niet kennen ofzo en dan E + A (of eta, maar de t leek gelukkig veel op een +). Toen D*N met iets vaags af kwam van aantrekkings'kracht' als je deo gebruikt, ben ik er meteen op gesprongen dat als je e+a achterstevoren zet, je a+e zou krijgen, wat met een beetje fantasie op axe lijkt. De rest vond het blijkbaar plausibel genoeg om voor de deo te gokken. Fout!
Ik wist ook dat de bel juist was, dus probeerde niet hard mee te gaan toen De Witte bij de trouwhint het had over wedding bells en Niek over een ring (ring the bell en een ring die je rond je vinger doet). In plaats daarvan gilde ik trouwboekje! Maar toen besefte ik dat één van de boekjes ook een juist antwoord was, dus ik had al meteen spijt. Achteraf gezien zou het boekje wel fout geweest zijn voor die trouwhint.
Verder nog geprobeerd me met de sudoku te bemoeien, maar die was moeilijk genoeg op zichzelf.

Citaat
Opdracht 5: Weerwolven
Hier kon ik redelijk weinig beginnen toen iedereen plots eerlijk z'n rollen ging claimen en ik een gewoon burgertje was.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #835 Gepost op: 1-10-2018, 16:37:49 »
Opdracht 6: Eetproef
Hier heb ik vanbuiten geleerd wat ik had doorgegeven en probeerde ik ter plekke in de groepsdiscussie ervoor te zorgen dat men zou doen wat ik had voorspeld. Voor mezelf had ik gezegd dat ik het zou eten, dan kon ik het met veel afgrijzen opeten en verontwaardigd zijn dat ik niks gewonnen had.
Oorspronkelijk zouden het sprinkhanen geweest zijn. Daar zou ik makkelijker mee kunnen kokhalzen enzo, want zoiets gaat me echt niet goed af. Het goedje dat we nu aten viel eigenlijk zoals Daisy al zei best wel mee. Dus hier heb ik geprobeerd de oscar te winnen voor geloofwaardig met afgrijzen iets opeten. Ik kan op commando boeren en heb dat een paar keer binnensmonds gedaan in de hoop dat het op kokhalzen leek.
Mede dankzij D*N die echt moest kokhalzen en mijn afgrijzen wou lezen het ook niet meer eten, wat ik had gehoopt (niet specifiek Loezel maar de mensen die sowieso het niet zagen zitten en waarvan ik gezegd had dat ze het niet zouden doen volledig overtuigen om het niet te doen)
Verder had ik bij verschillende mensen dubbel door gedacht. Ik dacht bvb dat Bjorrn het wel zou aandurven en zich daarin zou willen bewijzen en had daarom gegokt dat hij het niet zou doen. Gelukkig vond ie het idee zelf al smerig genoeg om het niet te doen.
Bij HDD dacht ik dat die het ook wel zou aandurven, en daarom ook expres nee gezegd. Maxwest kende ik nog niet genoeg, maar gelukkig had ik bij hem ja gegokt en heeft hij het opgegeten. Allen Daisy, MC en de_witte had ik fout gegokt hier volgens mij.

Citaat
Opdracht 7: Handen/Lichaam
Ik vond deze moeilijk om te saboteren, want je moet natuurlijk wel proberen het goed te doen en kan niet zomaar iets totally random uitbeelden. Mijn titel was ook het kortste (3 woorden, terwijl bij de rest 4 of 5), dus dan heb je het ook sneller. Kinderen geen bezwaar had ik. 'Geen' was makkelijk om uit te beelden, dus om niet te verdacht te zijn, begon ik maar met dat makkelijke woord. En ja zwaar/tillen was al 2 keer uitgebeeld, dus heb ik hetzelfde gedaan en toen wist Loezel het al.
Mijn hoogtepunt hier was Bjorrn die als kat kopjes kwam geven tegen m'n been.  ::love::

Citaat
Opdracht 8: Car-aoke
Ik wist de liedjes op voorhand niet, dus probeerde mee te zoeken, maar vond dat ook moeilijk want was al ik toevallig het juiste gilde? Iemand (weet niet meer wie, D*N?) deed een B en A uitbeelden en een banaan eten. Toen zei ik van This Sh*t is bananas B-A-N-A-N-A-S. Van Gwen Stefani. HDD sprong erop en kon de zangeres niet bedenken. Gelukkig, dacht ik, want ik begon te vrezen dat het juist was. Ik wist dat het lied Hollaback Girl heette, maar zei dat het bananas heette, dus daar gokten we op. Fout gelukkig. Ik hoopte dat niemand op de juiste titel zou komen, maar toen kwam iemand plots met ABBA en Chiquitita en dat bleek het juiste antwoord te zijn.
Voor de rest had ik enkel Bjorn's lied voor. Die turnde zo vaak around, dat het niets anders kon zijn dan Total Eclipse of the Heart. Ik zat de hele tijd met dat lied in m'n hoofd tijdens zijn performance. En telkens hij zich omdraaide zong ik 'Turn arooound' in mijn hoofd. Gelukkig wist niemand anders het.
Toen ik mocht instappen zag ik de pot nog in de auto staan!  ::oink::
De verleiding was groot om er iets uit te halen, maar ja iedereen stond op mij te kijken en het lied begon. Sexy als ik dans. Ik ben gewoon beginnen dansen en alles behalve sexy gedaan (eerder vulgair?  ::schaam::). Toen kreeg ik door dat ze het niet zouden weten en durfde ik ook de tekst 'gaan m'n voeten de verkeerde kant op, gooi jij je haar los' etc uit te beelden. Telkens ik m'n voeten omhoog deed, gooide ik de pot vol snoepjes ook steeds verder weg achter in de auto. Maar dat kon ik telkens slechts met korte duwtjes doen omdat iedereen op mij stond te kijken. Ik hoopte dat ie uiteindelijk uit het zicht verdwenen was ergens achterin en dat Bjorn ook zou vergeten dat die pot nog in de auto stond, zodat ik later aan Lucy kon vragen of ik de pot uit haar auto mocht halen en tegelijk wat snoep eruit. Maar toen besefte Bjorrn plots dat ie de pot vergeten was en vroeg aan hdd om hem mee te nemen. Die vond hem vrij snel, dus blijkbaar had ik hem niet ver weg genoeg geduwd. (ik kon niet echt kijken waar ik hem gooide omdat ik bang was dat dat zou opvallen)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #836 Gepost op: 1-10-2018, 17:07:10 »
Opdracht 9: Wie ben ik?
Ik kreeg die ochtend (of de vorige avond?) door dat ik Femke Halsema zou zijn en was meteen blij, want had geen idee wie dat was. Heb ook niet opgezocht wie het was, zodat ik het echt officieel kon spelen en niemand zou merken dat ik het al op voorhand wist door de vragen die ik zou stellen. Tijdens de opdracht werd besloten dat hdd, starlight en ik onze vragen aan maxwest moesten stellen.
Halfweg besloot ik om aan de hele groep te vragen of ik even iets aan MC mocht vragen en heb ik expres gevraagd, in de hoop dat iedereen het zou horen "MC, als mede Belg zijnde, ken jij de persoon die ik ben?" Tot mijn vreugde zei hij van niet en kon ik vervolgens verkondigen dat ik het dus waarscijnlijk ook niet kon weten. Helaas waren Starlight en hdd erg hulpvaardig nadat ze hun personen gerade nhadden en helpten ze met de vragen die ik moest stellen. 'Vraag of je van de PVV, VVD, PvdA bent, of CDA.' Vervolgens vroeg ik 'Ben ik van de PVVD?' wat uiteraard niet bestond en ik een nee op kreeg. Zo speelde ik m'n Belgische onwetendheid uit over dat ik geen partijnamen van Nederland kende en heb ik nog een paar niet bestaande partijen gevraagd. Maar op en gegeven moment moest ik links en rechts vragen en tot mijn spijt kwam hdd plots met 'Gok dat je Femke Halsema bent!'. Ik wist dat dat juist was en om nog wat tijd te winnen vroeg ik 'Of ik wie ben?' maar ja er was nog tijd genoeg over en dat ging te obvious zijn om met het juiste antwoord in handen nog 5 minuten te verspillen.

Citaat
Opdracht 10: Levend stratego
Ik wist dat D*N Bjorrn en Loezel op mij zaten en dat ik daar waarschijnlijk niet veel aan kon doen. Vervolgens werd onze vlag hoog in een boom verstopt waardoor ik al dacht dat niemand die ooit zou vinden. Aanvankelijk heb ik samen met Starlight en Loezel maar wat aanvallende afvallers getikt. Op een gegeven moment nam ik me voor om hen pas te tikken als ze in de buurt van de boom waren. Zo kon ik aangeven waar wij als team zouden panikeren in de hoop dat de afvallers dat zouden snappen. Dus toen maxwest eraan kwam, liet ik hem eerst begaan en wat rondlopen. Ik wou eerst zelfs nog achter wat bosjes naar hem toelopen en fluisteren 'de vlag zit in de boom', maar hij rende telkens van me weg. Plots rende hij recht naar de boom waar onze vlag in zat en ben ik panikerend naar hem gelopen om hem te tikken. Hij bleek hoger te zijn dan mij, dus ik gilde het nummer van Maxwest naar de rest en ging een nieuw kartje halen. Lucy gaf me een bom. Daarmee kon ik niemand tikken en moest ik wel naar het kamp van de afvalers. Ik overlegde met Niek en Bjorrn en die zeide ndat ik er gewoon voor moest gaan. In plaats van als een gek weg te lopen, ben ik naar het andere kamp geslopen via een grote omweg. Daar zag ik Daisy af en toe in een hok gaan kijken ,waardoor ik het gevoel had dat daar de vlag was. Om één of andere reden zag niemand mij en kon ik in het hok geraken. Daar zag ik de vlag. Ik heb er even getreuzeld en wat lawaai gemaakt, maar niemand van de afvallers kwam naar mij. Dus ging ik het hok maar weer uit om op het gras rond te lopen. Toen had Daisy me gezien. En Aapje ook trouwens! :) Na snel Aapje te knuffelen, ging ik het hok weer in en Daisy kwam me achterna maar tikte me niet. 'Je kan ons gewoon mee helpen, want jij bent toch de mol.' zei ze. Heel even dacht ik daar over na. Maar ik durfde het niet aan, want dacht ja dan is het helemaal duidelijk voor de afvallers en als zij het nadien aan het bespreken zijn en iemand van de kandidaten hoort het toevallig, dan is het helemaal duidelijk. Daarbij tikte Daisy me niet dus dacht ik dat we allebei bommen waren en daar nog uren elkaar niet-tikkend konden staan. Vervolgens zag ik Bjorrn en Niek aan komen lopen, greep ik de vlag en gilde 'Bjorrn, Niek ik heb de vlag!' in de hoop dat ik ze aan hen kon geven. Want zelfs als ik nog getikt zou worden door iemand... ik was ee nbom. Die andere zou dan alsnog sterven en ik kon alsnog doorlopen. Dus ik wou eigenlijk van die vlag af, in de hoop dat Bjorrn of Niek dan nog getikt zouden worden. Maar ze moedigden me aan om door te lopen en dat heb ik dus ook maar gedaan. Dan hoopte ik maar dat het een leuk afleidingsmaneuver was. Maar Bjorrn, D*N en Loezel zaten al zo ver in mijn tunnel (dat klinkt raar  :-X ) waardoor zij natuurlijk dachten ja dat doet ie expres om niet verdacht te zijn, maar hij is het toch.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #837 Gepost op: 1-10-2018, 17:07:22 »
Citaat
Opdracht 11: Dalmatiërs
Ik wist het juiste hondje (vantevoren weer op de wc gaan nakijken). Ik wou deze laten mislukken en vertelde maar drie vragen die ik gesteld had aan de rest. Helaas hadden de anderen zo'n goede vragen gesteld dat D*N vrij snel het juiste hondje aanwees. Ik zocht nog hard op de plaat naar een andere hond die er ook op leek. 'Deze?' Bjorrn:'Nee die kijkt naar rechts en ik had gevraagd of ie naar links keek en het antwoord was ja.'
'Deze?' Loezel:'Nee die heeft een vlekje rond de ogen.'
Als laatste poging zei ik nog 'Jongens let wel op dat er een mol tussen ons zit he.' maar nik smocht nog baten en ze hadden de juiste hond. :(

Citaat
Opdracht 12: Meet the Mole
Ik mocht de fles aan iemand anders geven voor het voordeel, maar dat zou ik als kandidaat niet gedaan hebben, dus als mol ook niet, want dat zou te raar zijn. Wel grappig, vorig jaar hadden we de geheime opdracht om jokers te winnen en die kwam at random bij Elise terecht die toen de mol was en dit jaar kwam het andere voordeel ding bij mij als mol terecht.  ::)
Iedereen had vragen fout beantwoord waardoor ik naar eigen inzicht mocht reageren. Telkens als iemand vroeg 'Is Robbie De Mol?' heb ik eerlijk JA geantwoord, maar daarna de andere vragen zo beantwoord dat het elkaar tegen sprak in de hoop wat verwarring te zaaien. Al waren D*N, Bjorrn en Loezel er toch al over uit.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #838 Gepost op: 1-10-2018, 19:17:50 »
Het was weer super leuk. Dank organisatie en dank ook aan ons molletje voor het leuke spel weer.

Volgende keer neem ik een molboekje mee en/of wissel ik wel vragenlijsten uit met de mol. Als ik nou maar net had geweten wat het lievelingseten van de mol was...  :P

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #839 Gepost op: 1-10-2018, 19:58:37 »
Wat ontzettend leuk om te lezen :D ::bravo::

Dankjewel voor de verslagen winnaar en mol! Klinkt als een heel geslaagd weekend. En wat leuk dat er ook nog een Aap op visite kwam ::ok::
Keep calm and eat chocolates!