Poll

Wat vind je leuker voor het volgende widm weekend?

Spelen met afvalrondes waarbij afvallers zoveel mogelijk een rol krijgen in latere opdrachten
16 (84.2%)
Een keer spelen zonder afvallers
3 (15.8%)
Anders namelijk........
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 10-01-2020, 21:48:35

Auteur Topic: Wie is de Mol Weekend  (gelezen 243746 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #960 Gepost op: 6-05-2019, 11:53:00 »
We mogen alleen gesloten vragen stellen.  :-\\

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #961 Gepost op: 6-05-2019, 12:59:00 »
Oh ja... dat gaat moeilijk worden.

Nog ideeën, en ik zet ze alvast in't vet, als mensen met een of meerdere ervan akkoord zijn, kan het al meteen ook in't vet gezet worden etc.
- Is er een land van de G8 bij?
- Is er een land van de EU bij?
- Is er een Afrikaans land bij?
(en de andere continenten kan je dan ook vragen)
- Is er een onafhankelijke dwergstaat bij?
- Zit er een land bij die in de top 15 van grootste landen naar oppervlakte volgens deze wiki pagina staat: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_oppervlakte ?


Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #962 Gepost op: 6-05-2019, 14:21:32 »
Ik vind EU wel een goed gedacht. Dan kunnen we eventueel al 27 landen uitsluiten
klaar voor de strijd

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #963 Gepost op: 6-05-2019, 14:34:32 »
Het zijn 14 verschillende landen toch? Er zit sowieso 1 EU land bij en dan kunnen we met die vraag precies niks
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #964 Gepost op: 6-05-2019, 15:12:14 »
Waarom zou er sowieso een EU land bij zitten? Ze zijn random gegenereerd.
De kans dat er een onafhankelijke dwergstaat tussen zit is 27 op 196.
De kans dat er een land van de EU tussen zit is 28 op 196 (of ook 27 op 196 als je het verenigd Koninkrijk al niet meer mee telt).
Dus die kansen zijn quasi even groot. Als jij zegt dat er sowieso een EU land in zit, zit er dus sowieso ook een onafhankelijke dwergstaat bij, want die kans is even groot.

Stel we vragen of er een EU land bij zit.
Als het antwoord Nee is, kunnen we er al 27 of 28 schrappen.
Als het een Ja is, kunnen we bvb vragen zijn meer dan 3 landen van de EU. Of "Van het land of de landen die in de EU zitten, begint er daar eentje met een klinker?" om meer te definiëren.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #965 Gepost op: 6-05-2019, 15:39:07 »
Nog even alle kandidaten op een rijtje voor degenen die het overzicht kwijt zijn:
Bjorn
Daisy
De_witte
D*N
Elise
Hdd
Loezel
Lukie
Maike
Molduck
Robbie
Starlight
Wouter
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #966 Gepost op: 6-05-2019, 15:42:57 »
Waarom zou er sowieso een EU land bij zitten? Ze zijn random gegenereerd.
De kans dat er een onafhankelijke dwergstaat tussen zit is 27 op 196.
De kans dat er een land van de EU tussen zit is 28 op 196 (of ook 27 op 196 als je het verenigd Koninkrijk al niet meer mee telt).
Dus die kansen zijn quasi even groot. Als jij zegt dat er sowieso een EU land in zit, zit er dus sowieso ook een onafhankelijke dwergstaat bij, want die kans is even groot.

Stel we vragen of er een EU land bij zit.
Als het antwoord Nee is, kunnen we er al 27 of 28 schrappen.
Als het een Ja is, kunnen we bvb vragen zijn meer dan 3 landen van de EU. Of "Van het land of de landen die in de EU zitten, begint er daar eentje met een klinker?" om meer te definiëren.

Ik denk dat die kans nog te groot is dat het antwoord dan Ja is, en daar heb je weinig aan. Beter een kleinere groep landen pakken en die vraag stellen, daar heb je zowel wat aan als het nee is, en als het ja is

https://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-grootste-landen-oppervlakte/
Bijvoorbeeld: Zitten er een of meer landen bij van de top 1o grootste landen qua oppervlakte?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #967 Gepost op: 6-05-2019, 16:12:38 »
Wellicht kunnen we vragen of er een land tussen zit welke een specifieke letter bezit (bijvoorbeeld Z,C,Q). Denk dat we wellicht in combinatie met een ander vraag best snel zouden kunnen deduceren. 
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #968 Gepost op: 6-05-2019, 17:14:03 »
Eerst even dit:

Is het dan niet handig als Loezel, hdd en ik met jou meerijden en wij meteen boodschappen gaan doen?

Of wordt het dan chaos qua wie met wie meerijdt en kunnen we beter eerst naar het nivonhuis en vanaf daar boodschappen doen? In ieder geval denk ik dat het handig is als wij met z'n vieren boodschappen doen ::ok::

Vinden De Witte & Loezel dit ook een goed plan? Zijn eerder een goed boodschappenviertal geweest ::ok::
En op 't oor kunnen we allemaal relatief bijtijds zijn, zodat we genoeg tijd voor de boodschappen hebben?



Qua opdracht heb ik nog niet heel uitgebreid nagedacht, maar vooralsnog heb ik geen heldere ingevingen.

Hoeveel letters denken we nodig te hebben om de aanwijzing te achterhalen? De helft (7 vd 14)? Dan heb je grofweg 3 vragen per land om te achterhalen. Ni veel.
Zou inderdaad neigen om kleinere specifiekere combinaties te vragen dan complete continenten.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #969 Gepost op: 6-05-2019, 19:36:54 »
Ik zie iets dat precies op de vakjes past ... Of het goed is weet ik niet, en ik vind t tricky om zomaar te gaan gokken. Misschien eerst maar wat letters puzzelen om te kijken of het past.

Idd al wat goede suggesties bij Robbie. Misschien kunnen we ook vragen of er een x aantal of meer landen van een bepaald continent bijzitten?

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #970 Gepost op: 6-05-2019, 22:02:16 »
Ik denk dat die kans nog te groot is dat het antwoord dan Ja is, en daar heb je weinig aan. Beter een kleinere groep landen pakken en die vraag stellen, daar heb je zowel wat aan als het nee is, en als het ja is

https://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-grootste-landen-oppervlakte/
Bijvoorbeeld: Zitten er een of meer landen bij van de top 1o grootste landen qua oppervlakte?

Ik ben het eens met wat Bjorrn zegt. Ik zou vragen stellen over kleine groepen landen.

 Zitten er een of meer landen bij van de top 1o grootste landen qua oppervlakte?
deelnemer WIDMO 18 :)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #971 Gepost op: 6-05-2019, 22:06:23 »
Vooruit dan, dan weten al iets meer:

 Zitten er een of meer landen bij van de top 1o grootste landen qua oppervlakte?
klaar voor de strijd

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #972 Gepost op: 6-05-2019, 22:06:53 »
Eerst even dit:

Vinden De Witte & Loezel dit ook een goed plan? Zijn eerder een goed boodschappenviertal geweest ::ok::
En op 't oor kunnen we allemaal relatief bijtijds zijn, zodat we genoeg tijd voor de boodschappen hebben?





Zou voor mij prima zijn. Wat betreft de opdracht weet ik nog niet helemaal wat de juiste strategie is. Kunnen we niet beter van groot naar klein werken? Als we steeds alleen naar kleine groepjes vragen en we krijgen steeds nee, dan schieten we ook niet op. Ik ga er nog even over nadenken.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #973 Gepost op: 6-05-2019, 22:13:05 »
Vooruit dan, dan weten al iets meer:

 Zitten er een of meer landen bij van de top 1o grootste landen qua oppervlakte?
Ja.

Nog 19 vragen over.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #974 Gepost op: 6-05-2019, 23:44:21 »
ik stel voor dat als we letters vragen we als eerste de eerste letter van elk van de drie woorden vragen
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #975 Gepost op: 7-05-2019, 07:36:13 »
Zijn het drie woorden dan?  ???
Dacht eerst: ik heb het weer niet goed gelezen, maar krijg dit niet terug gevonden.


Kunnen we nu ook niet verder borduren op het antwoord dat we net gekregen hebben, door bvb te vragen:
Zit er meer dan één land bij in die top 10 van grootste landen qua oppervlakte?
Zit er een of meerdere landen bij in de top 5 van grootste landen qua oppervlakte?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #976 Gepost op: 7-05-2019, 11:44:23 »
Hoi ::zwaai::, goed bezig ...denk ik ;D. Zoals hdd zei, we hebben wsl wel ongeveer de helft van de letters nodig dus dan hebben we 3 vragen per land. Is er geen snellere manier om hier bij te komen? Want nu zouden we  al 3 vragen stellen en nog niet zeker weten welk land het is....
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #977 Gepost op: 7-05-2019, 11:50:50 »
Wat stel je voor?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #978 Gepost op: 7-05-2019, 12:21:31 »
Hoi ik heb toch de bus mee dus als er nog meer mensen mee willen rijden uit Amersfoort die overdag al gaan, let me know

En ik kan dan dus ook makkelijker mensen van Alkmaar meenemen evt!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #979 Gepost op: 7-05-2019, 12:58:11 »
Dan gaan Dennis en ik graag mee vanuit Alkmaar ::jaja::

De opdracht duurt nog zo'n 59 uur.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.