Poll

Wat vind je leuker voor het volgende widm weekend?

Spelen met afvalrondes waarbij afvallers zoveel mogelijk een rol krijgen in latere opdrachten
16 (84.2%)
Een keer spelen zonder afvallers
3 (15.8%)
Anders namelijk........
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 10-01-2020, 21:48:35

Auteur Topic: Wie is de Mol Weekend  (gelezen 243662 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1120 Gepost op: 8-05-2019, 23:53:58 »
Ja en Ja.

Nog 9 vragen over.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1121 Gepost op: 9-05-2019, 06:38:52 »
We hadden gewoon met hele andere vragen moeten beginnen.
Bijv zitten er landen uit continent X, Y, Z tussen. Dan vragen of er landen tussen zitten die beginnen met bepaalde letters en dan houd je na 20 vragen denk ik best een korte lijst over. En dan uit die lijst 14 kiezen en hopen dat je wat goed hebt. Aangezien we zelf de vakjes mogen kiezen die we willen zien ...

Na ja, da's nu te laat.
Maar dat werkt ook niet . Want als er dan net uit die drie continenten één land tussen zit en alle 13 andere landen zijn van andere continenten, krijg je een JA bij de vraag of er landen van continenten x y z bij zitten en zitten we alle vragen op te gebruiken om één landje te definiëren. Dan zijn we nu toch beter bezig met kleinere groepen te noemen zodat je sneller kan definiëren?

Ik vind eigenlijk dat we nog best redelijk bezig zijn.

En zoals ik gisteren al zei, je kan ook nog opec landen, EU landen, etc etc vragen.

OK, dus midden oosten: Israël, Iran, Turkije, Saudi-Arabië, Egypte, Irak, Syrië, Verenigde Arabische Emiraten, Qatar, Libanon, Palestina, Jordanië, Koeweit, Jemen, Bahrein, Oman, Cyprus

Vragen of er in het land/de landen die in het midden oosten liggen een N in de naam zit? Zo ja: hou je er 8 over, zo nee dan 7.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1122 Gepost op: 9-05-2019, 07:25:35 »
er waren er 16 toch?

Je schrijft dat er 15 zijn en noemt er 17 op.......... Cyprus hoort er niet bij in elk geval (en kon het ook sowieso al niet zijn).

Maar met vragen of er een N in zit hou je 8-8 over dus dat lijkt me wel een goede vraag

Bahrain, Iran, Jemen, Jordanië, Libanon, Oman, Palestina, Verenigde Arabische Emiraten
Egypte, Irak, Israël, Koeweit, Qatar, Saoudi-Arabië, Syrië, Turkije



Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1123 Gepost op: 9-05-2019, 09:54:47 »
Oh ja foutje, in het lijstje dat ik van Google had gekopieerd waren er 17, dus zou de verdeling 8-9 zijn. Ik zie nu in jouw lijstje dat Cyprus er niet bij staat, maar moet zeggen dat ik niet weet of dat bij het midden oosten hoort of niet. Volgens Google wel als je gewoon midden oosten intypt.

Maar we kunnen er dus inderdaad de helft mee uitsluiten, dus ik waag het er op:

Zit er in de landen die we zoeken en die in het Midden-Oosten liggen een N in de naam?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1124 Gepost op: 9-05-2019, 09:59:49 »
Cyprus ligt in Europa, hoe kan dat ooit het Midden-Oosten zijn?

Verder schijnen jullie te weten wat jullie doen, dus vooruit dan maar:

Zit er in de landen die we zoeken en die in het Midden-Oosten liggen een N in de naam?

Straks met puzzelen naar de aanwijzing, ga ik iets actiever meedoen. Dat is meer mijn ding.  :P

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1125 Gepost op: 9-05-2019, 10:15:13 »


Zit er in de landen die we zoeken en die in het Midden-Oosten liggen een N in de naam?

Daarna iets proberen te vragen waardoor er 4 over blijven.

En voor Noord-Amerika..

Zit er in de landen die we zoeken een land van het vasteland van Noord-Amerika (van Canada tm Panama)

Zo houden we 10 of 13 landen over.... maar Canada valt denk ik al af ivm oppervlakte en misschien USA ook??



Wit is ook een kleur!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1126 Gepost op: 9-05-2019, 10:31:13 »

Zit er in de landen die we zoeken en die in het Midden-Oosten liggen een N in de naam?




Ja
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1127 Gepost op: 9-05-2019, 10:54:21 »
Maar dat werkt ook niet . Want als er dan net uit die drie continenten één land tussen zit en alle 13 andere landen zijn van andere continenten, krijg je een JA bij de vraag of er landen van continenten x y z bij zitten en zitten we alle vragen op te gebruiken om één landje te definiëren. Dan zijn we nu toch beter bezig met kleinere groepen te noemen zodat je sneller kan definiëren?

Ik vind eigenlijk dat we nog best redelijk bezig zijn.

Te veel strategieën die matigjes werken :-\\

Wat wellicht slim was geweest, achteraf, was om eerst te bepalen hoeveel landen uit een bepaalde groep in de lijst zaten.
Zoals: Staan er 2 of meer Europese landen op de lijst?
En dan vervolgens bijvoorbeeld 4 of meer. Ook met grote continenten heb je binnen een handvol vragen achterhaald hoeveel daarvan op de lijst staan. Kan je vervolgens finetunen en daar al je landvraag-vragen op richten.

Hoewel ik niet zeker weet of je ook daar meer dan 5 letters or so gaat vergaren.
En we hebben er sws geen tijd meer voor.
Speaking of geen tijd: ik heb nog een deadline om te halen ::zwaai::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1128 Gepost op: 9-05-2019, 11:46:44 »
Zit er in de landen die we zoeken een land van het vasteland van Noord-Amerika (van Canada tm Panama)

We gaan met de vragen denk ik niet echt meer landen goed hebben. En dus geen letters. Ik zou landen gaan gokken. En hopen dat we het goed hebben.

We moeten wel gaan opschieten want de deadline is al snel.
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1129 Gepost op: 9-05-2019, 11:53:29 »
Zit er in de landen die we zoeken een land van het vasteland van Noord-Amerika (van Canada tm Panama)
klaar voor de strijd

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1130 Gepost op: 9-05-2019, 11:59:20 »


We gaan met de vragen denk ik niet echt meer landen goed hebben. En dus geen letters. Ik zou landen gaan gokken. En hopen dat we het goed hebben.

We moeten wel gaan opschieten want de deadline is al snel.

Deze twee gaan nog wel lukken.. laten we dat eerst doen en daarna pas gaan gokken
Wit is ook een kleur!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1131 Gepost op: 9-05-2019, 12:04:10 »
Zit er in de landen die we zoeken een land van het vasteland van Noord-Amerika (van Canada tm Panama)


Ja
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1132 Gepost op: 9-05-2019, 12:51:18 »
Dus blijven nog over:
Bahrain, Iran, Jemen, Jordanië, Libanon, Oman, Palestina, Verenigde Arabische Emiraten

Je kan ook heel simpel vragen of er in dit lijstje bij de eerste 4 een land tussen zit dat we moeten hebben:
Bahrain, Iran, Jemen, Jordanië, Libanon, Oman, Palestina, Verenigde Arabische Emiraten

Te veel strategieën die matigjes werken :-\\

Wat wellicht slim was geweest, achteraf, was om eerst te bepalen hoeveel landen uit een bepaalde groep in de lijst zaten.
Zoals: Staan er 2 of meer Europese landen op de lijst?
En dan vervolgens bijvoorbeeld 4 of meer. Ook met grote continenten heb je binnen een handvol vragen achterhaald hoeveel daarvan op de lijst staan. Kan je vervolgens finetunen en daar al je landvraag-vragen op richten.

Hoewel ik niet zeker weet of je ook daar meer dan 5 letters or so gaat vergaren.
Dat laatste inderdaad vooral. Ik denk dat elke strategie matigjes is. Als er 6 Europese landen in zitten, ben je al een paar vragen verder als je eerst vraagt 2 of meer, dan 4 of meer, dan 6 of meer (waarop het antwoord nog steeds ja zou zijn) en dan 8 of meer. En dan heb je nog geen enkel land kunnen schrappen.
Alle 14 landen gaan sowieso nooit gevonden worden. Ik denk dat dat met geen enkele strategie zou gaan.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1133 Gepost op: 9-05-2019, 12:51:52 »
Correctie: antwoord op de vraag over een N in MO is Twijfel
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1134 Gepost op: 9-05-2019, 12:53:39 »
Zit er in de landen die we zoeken en die in het Midden-Oosten liggen een N in de naam?
Twijfel

Nog 7 vragen over.
« Laatst bewerkt op: 9-05-2019, 12:55:11 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1135 Gepost op: 9-05-2019, 12:59:12 »
Hmmm. Twijfel... interessant.

Twijfelen over een letter die er wel of niet inzit kan eigenlijk niet.

Er zit dus sowieso een land in het MO in waar niet over getwijfeld wordt, maar waar geen n in zit en een land waar een n in zit waarover getwijfeld wordt of het in het MO ligt


Of.... er zitten meerdere landen uit het MO bij waarvan minimaal 1 met een n en een zonder n

Lijkt me handig om dan in elk geval de geen n groep te halveren en ook de NA groep te halveren...
En dan daarna nog eens. Dan hebben we twee 50-50 en nog 3 vragen voor het twijfelgeval...
« Laatst bewerkt op: 9-05-2019, 13:04:34 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1136 Gepost op: 9-05-2019, 13:17:01 »
Veel succes mensen, met het vullen van de pot dit weekend :P

En veel plezier! :D
Keep calm and eat chocolates!

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1137 Gepost op: 9-05-2019, 14:37:37 »
Oh dit maakt het wel onhandig zeg ::rofl:: Ik zou zeggen een land in het Midden-Oosten met een N en eentje zonder? Maar ik weet even niet wat dan een handige volgende vraag is...
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1138 Gepost op: 9-05-2019, 15:17:23 »
Oh dit maakt het wel onhandig zeg ::rofl:: Ik zou zeggen een land in het Midden-Oosten met een N en eentje zonder? Maar ik weet even niet wat dan een handige volgende vraag is...
Denk ik ook!

Kunnen we niet gewoon vragen: zit in dit lijstje één van de landen die we zoeken?
Bahrain, Iran, Jemen, Jordanië

Dan heb je de helft van de landen met N gehad.

En idem vraag met dit lijstje?
Egypte, Irak, Israël, Koeweit

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Weekend
« Reactie #1139 Gepost op: 9-05-2019, 16:14:30 »
Lijkt mij een goed idee. Laten we gewoon stellen:

zit in dit lijstje één van de landen die we zoeken?
Bahrain, Iran, Jemen, Jordanië?


Zit er in dit lijstje één van de landen die we zoeken?Egypte, Irak, Israël, Koeweit

klaar voor de strijd