Auteur Topic: Unpopular opinions  (gelezen 56813 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Unpopular opinions
« Reactie #60 Gepost op: 16-07-2017, 12:44:48 »
 ::oink:: ::oink:: ::oink::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #61 Gepost op: 16-07-2017, 13:12:48 »
Ik denk dat het vooral een unpopular opion op dit forum is. ;) Op mijn werk zijn ook heel veel mensen afgehaakt, met name doordat t nu op zaterdag is. En na zoveel jaar hebben ze 't wel gezien.

Ot: Ik zie liever een Hülkenberg, Ocon of Vandoorne een race winnen dan Max.  :-X
(Ik gun het Max het als Nederland uiteraard ook, zeker met al zijn pech van dit jaar, én hij is natuurlijk ontzettend goed, geen twijfel, maar ik heb meer een zwak voor deze 3. En hopelijk kom daar volgend jaar LeClerc bij. ::jaja:: )

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Unpopular opinions
« Reactie #62 Gepost op: 16-07-2017, 13:51:43 »
Ik vind het format van ER helemaal niks  ::hypocriet::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Unpopular opinions
« Reactie #63 Gepost op: 16-07-2017, 14:03:12 »
Ik vind het format van ER helemaal niks  ::hypocriet::
Ik vind het originele format van Survivor beter, maar dat zal geen unpopulair opinion zijn buiten dit forum ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Unpopular opinions
« Reactie #64 Gepost op: 21-08-2017, 14:39:31 »
Nou, chopchop, zo'n veelbelovend topic - maar na m'n vakantie is er niets van over.
Of is een ongeschreven unpopular opinion dat men dit topic stom vind?! ::oink::



Verder heb ik niet zoveel unpopular opinions geloof ik.
Kaas lekker; citroenijs awesome; knoflook heel prima.
Engelse woorden, sure ::ok:: maar inderdaad haat aan 'down with the kids'-pretenties.
Breaking Bad meermaals geprobeerd, steeds gestopt, maar niet omdat ik het een slechte serie vond. Misschien iets te traag.
Ja, kijk, ER mehhh. Maar ik haat vooral dat er altijd maar weer eindeloos beroeps-BN'ers moeten opdraven bij spelprogramma's. Inclu bij widm. Maar dat is niet zo controversieel..

Ja, goed, ik vind mensen overwegend veel te onverstandig en inzichtsloos voor iets als een referendum, en dat stemrecht geen automatisch recht zou moeten zijn, maar iets dat bij elke verkiezing dmv een examen zou moeten worden verdient.
Ohja, en dat 'het maatschappelijk debat aanzwengelen' niet iets nastrevenswaardigs is, omdat dat 'debat' zuiver op emotionele gronden wordt gevoerd door mensen die hun oren en verstand hebben ingeruild voor een extra mond.
En ook daar aan gerelateerd, dat de politieke doodzonde 'draaien' juist een deugd kan zijn - want het betekent dat iemand daadwerkelijk nadenkt over het eigen standpunt, en het standpunt herziet bij vernieuwde feiten of inzichten.


Maar verder niks ::zwaai::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #65 Gepost op: 21-08-2017, 15:07:21 »
Ja, goed, ik vind mensen overwegend veel te onverstandig en inzichtsloos voor iets als een referendum, en dat stemrecht geen automatisch recht zou moeten zijn, maar iets dat bij elke verkiezing dmv een examen zou moeten worden verdient.
En als je dan d/t-fouten maakt mag je niet stemmen? ::hypocriet::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Unpopular opinions
« Reactie #66 Gepost op: 21-08-2017, 15:09:16 »
Ja, goed, ik vind mensen overwegend veel te onverstandig en inzichtsloos voor iets als een referendum, en dat stemrecht geen automatisch recht zou moeten zijn, maar iets dat bij elke verkiezing dmv een examen zou moeten worden verdient.
Interessant punt. Maar hoe zou jij dan zo'n examen zien? Wat zou je daarvoor moeten kunnen/weten?
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Unpopular opinions
« Reactie #67 Gepost op: 21-08-2017, 15:49:24 »
En als je dan d/t-fouten maakt mag je niet stemmen? ::hypocriet::

Tuurlijk niet. Geeft alleen maar aan hoe overbodig het onderscheid is voor communicatie.
Net als dat je niet hoeft te weten wat de 3e wet van Newton is, of in welk jaar de drukpers werd uitgevonden.

Interessant punt. Maar hoe zou jij dan zo'n examen zien? Wat zou je daarvoor moeten kunnen/weten?

Dat zou iets zijn om heel rustig over te denken, welke vorm je uiteindelijk kiest.
Behalve dat het momenteel politiek geheel onhaalbaar is, is het bv momenteel ook technisch onhaalbaar om open vragen te doen.
Maar gezien hoe snel geautomatiseerde tekstherkenning gaat, is dat probleem waarschijnlijk binnen een paar decennia weggevaagd. Hoewel ik denk dat het ook dan politiek onhaalbaar blijft

Naja, wat zou je willen weten.
Een minimale kennis van de huidige situatie (bv wie is de premier; noem minimaal 3 ministers; wat zijn de coalitie partijen)
Basale kennis van Nederlandse politieke systeem (bv wat doet de eerste kamer; scheiding der machten)

en dan wil je nog iets voor de grote politieke vraagstukken die spelen, en onlangs hebben gespeeld.
Dingen als 'noem 1 belangrijk voor- en 1 belangrijk tegenargument voor'
- vrijwillige levensbeëindiging
- hypotheekrenteatrek
- opkopen staatsobligaties door Europese Centrale Bank
Waarbij je in feite (basically!) wilt testen of men begrip heeft van het onderwerp; maar ook of men op de hoogte is van prominenten meningen die niet direct stroken met de eigen. Oftewel, kritisch stemmers met inzicht.
En ja, het beleid van de ECB is ingewikkeld, en het is momenteel weinig in het nieuws - maar het is een voorbeeld.
En het bestuur van het land, en het daar tamelijk direct invloed op uit oefenen, is een vrij belangrijke zaak. Dus het lijkt me geen onoverkomelijk probleem als je je daar elke 4 jaar even stevig in moet duiken.

Ohja. En iets waaruit blijkt dat men de beslissingen/uitspraken/stemgedrag heeft gevolgd van degene waar men de vorige keer op stemde.



anyway, het zijn maar wat grove lijnen. Van wat nooit zal gebeuren.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Unpopular opinions
« Reactie #68 Gepost op: 21-08-2017, 16:07:01 »
anyway, het zijn maar wat grove lijnen. Van wat nooit zal gebeuren.
Inderdaad, want democratie is voor iedereen van 18 jaar en ouder: dom, slim, knap, lelijk, brave burger, crimineel en ga zo nog maar even door ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Unpopular opinions
« Reactie #69 Gepost op: 21-08-2017, 19:01:38 »
criminelen niet altijd geloof ik.

Maar inderdaad, dat is het centrale idee van de moderne democratie. Ongehinderd door enig verstand of inzicht heeft iedereen evenveel invloed. Waar ik (in de huidige vorm) dus door de bovenstaande redenen niet direct voorstander van ben. Maar je doet er niets aan.
Mensen geven niet graag hun stemrecht op. En de landen die wel hun democratie omvormen, kalven het doorgaans af naar een dictatuur. Ook niet direct wenselijk.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Unpopular opinions
« Reactie #70 Gepost op: 21-08-2017, 19:18:53 »
Ohja. En iets waaruit blijkt dat men de beslissingen/uitspraken/stemgedrag heeft gevolgd van degene waar men de vorige keer op stemde.

Dan moeten we ook nog het stemgeheim opgeven  ::oink::
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Unpopular opinions
« Reactie #71 Gepost op: 21-08-2017, 19:21:11 »
Dan moeten we ook nog het stemgeheim opgeven  ::oink::

Fair point, goed praktisch bezwaar ::ok::
Hoewel het met elektronisch stemmen met een beveiligde versleutelde stemomgeving zou kunnen maar..
ach wat, ik heb geen zin meer om na te denken vandaag ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Unpopular opinions
« Reactie #72 Gepost op: 21-08-2017, 19:22:11 »
that my friend is a popular opinion
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Unpopular opinions
« Reactie #73 Gepost op: 21-08-2017, 19:23:31 »
ach wat, ik heb geen zin meer om na te denken vandaag ;)

Fair point, goed praktisch bezwaar  ::ok::
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Unpopular opinions
« Reactie #74 Gepost op: 22-08-2017, 00:14:35 »
Ohja, hier moest ik nog zeggen: Zondag met Lubach is zwaar overrated en Arjen lacht te veel om z'n eigen grappen. ::jaja::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Unpopular opinions
« Reactie #75 Gepost op: 22-08-2017, 11:11:11 »
Ohja, hier moest ik nog zeggen: Zondag met Lubach is zwaar overrated en Arjen lacht te veel om z'n eigen grappen. ::jaja::
Dat is gewoon de waarheid; in mijn ogen althans...
Ich bin ein Bärliner!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Unpopular opinions
« Reactie #76 Gepost op: 10-10-2017, 20:18:39 »
http://www.mynd.nu/fit-is-het-nieuwe-dun-en-waarom-dat-net-zo-ongezond-is/

Ik weet niet of mensen het met dit artikel eens zijn of niet, maar ik wilde het toch ergens posten. Ik ben het zo eens met dit artkel  ::bravo::. Word helemaal gek van het gezondheidsgedoe. Ik ben jaar geleden ongeveer 15 kg afgevallen en ben toen wel gezonder gaan leven, maar deze mensen draaien in mijn ogen gewoon door.
Frankje Lapi

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #77 Gepost op: 10-10-2017, 21:31:37 »
Helemaal mee eens, maar ik denk niet dat dat een unpopular opinion is. Gelukkig :P

Ik heb een gerelateerde mening die waarschijnlijk wel unpopular is: het is prima om dik te zijn.
Ik zat erover te denken om dit verder toe te lichten maar ik ga het gewoon hierbij houden want dat levert vast een leukere discussie op ::hypocriet::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Unpopular opinions
« Reactie #78 Gepost op: 10-10-2017, 21:32:38 »
liever te dik in de kist dan een feestje gemist ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Unpopular opinions
« Reactie #79 Gepost op: 10-10-2017, 21:43:44 »
Op zich is het wel prima om dik te zijn, maar er zijn wel grenzen ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!