Auteur Topic: Unpopular opinions  (gelezen 56808 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #80 Gepost op: 10-10-2017, 21:44:57 »
liever te dik in de kist dan een feestje gemist ?
Nee. Iets met dik zijn =/= ongezond zijn ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Unpopular opinions
« Reactie #81 Gepost op: 10-10-2017, 21:47:36 »
Helemaal mee eens, maar ik denk niet dat dat een unpopular opinion is. Gelukkig :P

Ik heb een gerelateerde mening die waarschijnlijk wel unpopular is: het is prima om dik te zijn.
Ik zat erover te denken om dit verder toe te lichten maar ik ga het gewoon hierbij houden want dat levert vast een leukere discussie op ::hypocriet::
Eens. En ik vind dat het ook best zo benoemd mag worden. Als je er telkens omheen draait met woorden als stevig of breed of als je zegt dat dikke mensen niet dik zijn stigmatiseer je dik zijn alleen maar meer. In de praktijk doe ik dat zelf wel nog steeds, omdat dat nou eenmaal is hoe we erover praten en het daardoor heel kwetsend kan zijn om het wel te benoemen.

En ja, uiteraard op je gezondheid letten en zo maar dat is je eigen verantwoordelijkheid en dik zijn - ligt natuurlijk ook aan hoe dik - betekent lang niet altijd dat je ongezond bent.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Unpopular opinions
« Reactie #82 Gepost op: 10-10-2017, 21:52:54 »
Maar ik heb ook het idee dat veel mensen met een normaal postuur soms dik genoemd worden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Unpopular opinions
« Reactie #83 Gepost op: 10-10-2017, 22:00:06 »
Tuurlijk, er zijn nu eenmaal geen regels voor wat dik is :P Sommige mensen vinden iemand met een postuur dat jij normaal vindt dik. Maar als we dik zijn niet erg zouden vinden zou dik genoemd worden dus ook niet erg zijn, of je zelf nu ook vindt dat je dat bent of niet ;D

Maar goed dat vinden we dus (nog?) niet met z'n allen :P
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #84 Gepost op: 10-10-2017, 22:23:52 »
Helemaal mee eens hidm ::jaja::

Ook zo stom: als mensen dan dan tegen iemand zeggen "Nee je bent niet dik, je bent mooi!". Want blijkbaar sluiten die twee elkaar uit ofzo ???
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #85 Gepost op: 11-10-2017, 01:22:30 »
Dik zijn brengt gezondheidsrisico's met zich mee.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #86 Gepost op: 11-10-2017, 07:18:15 »
Tot een bmi van 30 valt dat nog mee. Daarboven moet je niet zitten inderdaad.

Ik vind het stom dat brood en aardappels zo in het verdomhoekje zitten. En ik vind dat sporten wordt overschat bij afvallen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Unpopular opinions
« Reactie #87 Gepost op: 11-10-2017, 11:39:52 »
Nee. Iets met dik zijn =/= ongezond zijn ;)

Naja, het is afhankelijk van context.

Dik =/= ongezond
maar tegelijkertijd
Dik =/= gezond

De situatie is gewoonweg niet eenvoudig genoeg voor een dergelijke tweedeling.
Je kunt prima dun of normaal (jajaja, wat is 'normaal' - let's not go there) zijn, en ongezond; of dik en wel gezond.
Maar het tegenovergestelde is net zo goed waar.


Het gaat er alleen niet om wat waar is. Het gaat erom wat mensen denken, wat ze denken dat anderen denken, wat ze willen horen (of juist niet), wat mensen voelen.. ::)
Als je wilt weten wat waar is, moet je in de wetenschappelijke artikelen gaan duiken. En dat is ingewikkeld en het kost veel tijd, dus wie doet dat. Waarbij het probleem tevens is dat je nauwelijks een shortcut kunt nemen via nieuwsartikelen die over dergelijke onderwerpen verschijnen, want de kwaliteit daarvan is doorgaans bedroevend.


Maar als je dat wel zou doen, en je wilt een heel globale stelregel hebben (die voorbij gaat aan dat iedereen een unieke situatie heeft yadda yadda), dan kom je waarschijnlijk grofweg op
Tot een bmi van 30 valt dat nog mee. Daarboven moet je niet zitten inderdaad. 
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #88 Gepost op: 11-10-2017, 12:32:31 »
Dik zijn brengt gezondheidsrisico's met zich mee.
Lang zijn brengt ongeveer evenveel gezondheidsrisico's met zich mee. En zowel lengte als gewicht zijn voor zo'n 60-80% genetisch bepaald (als ik het me goed herinner).

Naja, het is afhankelijk van context.

Dik =/= ongezond
maar tegelijkertijd
Dik =/= gezond

De situatie is gewoonweg niet eenvoudig genoeg voor een dergelijke tweedeling.
Je kunt prima dun of normaal (jajaja, wat is 'normaal' - let's not go there) zijn, en ongezond; of dik en wel gezond.
Maar het tegenovergestelde is net zo goed waar.
Klopt, maar daarom is het dus onzinnig om naar dik/dun te kijken. Dik zijn in zichzelf is niet ongezond, ongezond eten/leven is ongezond. Maar dat is even ongezond voor mensen die er dik van worden, als voor mensen die alles lijken te kunnen eten zonder aan te komen. Daarnaast heeft dik zijn natuurlijk veel meer oorzaken dan eten - je hebt eigenlijk maar een heel klein beetje invloed op je gewicht.

Als je wilt weten wat waar is, moet je in de wetenschappelijke artikelen gaan duiken. En dat is ingewikkeld en het kost veel tijd, dus wie doet dat.
Ik ooit voor een essay wat ik enkele jaren geleden heb geschreven ::hypocriet::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #89 Gepost op: 12-10-2017, 00:00:22 »
Lang zijn brengt ongeveer evenveel gezondheidsrisico's met zich mee. En zowel lengte als gewicht zijn voor zo'n 60-80% genetisch bepaald (als ik het me goed herinner).

Ik doel vooral op diabetes 2. Het is gewoon echt zo dat als je overgewicht hebt daar een veel grotere kans op hebt om te krijgen.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #90 Gepost op: 12-10-2017, 14:12:14 »
Lang zijn brengt ongeveer evenveel gezondheidsrisico's met zich mee.

 :o Dezelfde?

...maar soms even niet :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #91 Gepost op: 12-10-2017, 15:26:47 »
:o Dezelfde?
De bronnen waar ik dat gevonden had blijk ik destijds niet gebruikt te hebben in m'n essay, dus ik kan het helaas niet meer exact terugvinden, maar naar wat ik me herinner worden beide geassocieerd met grotere kans op hart- en vaatziekten. Ik dacht dat het iets te maken had met dat je lichaam bij beide meer moeite moet doen om je bloed rond te pompen.

Ik doel vooral op diabetes 2. Het is gewoon echt zo dat als je overgewicht hebt daar een veel grotere kans op hebt om te krijgen.
Dat weet ik niet precies, ik ben uiteraard geen expert ;) Wat ik net zelf zo snel even terugvond is dat er een correlatie is tussen een hoog BMI en hogere kans op hart- en vaatziekten (diabetes stond hier niet bij), geen causaal verband. Er kunnen dus andere oorzaken zijn. Ik kan me goed voorstellen dat bijv. te veel en ongezond eten diabetes 2 kan veroorzaken, en er is uiteraard een groep dikke mensen die daadwerkelijk te veel en ongezond eet (hoewel dat zelden de enige oorzaak is van dik zijn).

Wat ik daarentegen wél vond, is dat jojo'en een verhoogde kans geeft op o.a. diabetes. En guess waarom veel mensen gaan diëten en vervolgens gaan jojo'en? Juist, omdat we doen alsof dik zijn super erg en ongezond is, waardoor mensen onzeker worden over hun lichaam en het gevoel krijgen dat ze moeten afvallen. Terwijl die mensen voor ze gingen diëten misschien wel gewoon gezond waren (en aten) ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Unpopular opinions
« Reactie #92 Gepost op: 12-10-2017, 18:29:21 »
Arme Nieky  ::hug::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Unpopular opinions
« Reactie #93 Gepost op: 12-10-2017, 18:29:43 »
die is echt dik inderdaad
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Unpopular opinions
« Reactie #94 Gepost op: 12-10-2017, 18:33:35 »
Nee maar wel immense lang ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Unpopular opinions
« Reactie #95 Gepost op: 12-10-2017, 18:35:31 »
die jongen heeft een sterk hart ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #96 Gepost op: 12-10-2017, 18:44:26 »
 ::rofl::
Aangezien verschillende mensen in dit topic aangaven dat je pas vanaf een BMI van 30 echt gezondheidsrisico's hebt, zal het vast ook pas boven de 2 meter zijn ofzo ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #97 Gepost op: 12-10-2017, 20:43:38 »
 ::ok::   ::zweet::
...maar soms even niet :)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Unpopular opinions
« Reactie #98 Gepost op: 28-11-2017, 16:03:04 »
Ik vind het echt oprecht geweldig leuk om naar vlogs te kijken van (on)interessante mensen en hun levens te volgen. ::rofl:: ::love::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #99 Gepost op: 27-12-2017, 22:56:11 »
Ik zal deze maar weer eens omhoog gooien. Ik heb er wel eentje waar niet iedereen het mee eens gaat zijn.

Bastille is een verschrikkelijk overschatte band.

Ja Pompeii is een leuk nummer, maar die zanger heeft een verschrikkelijk irritante stem, dat de rest vd nummers gewoon gaat vervelen.