Auteur Topic: The Big Escape  (gelezen 135615 keer)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #260 Gepost op: 12-03-2019, 23:04:32 »
Ik vond de escapes echt tof deze keer.

Juvat doet me wat denken aan Tygo van vorig seizoen, slimme speler en heerlijk druk (ik ben fan ;p)

Ik vond de move van Fransisco met zijn franciscanen wel leuk en goed gevonden
klaar voor de strijd

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: The Big Escape
« Reactie #261 Gepost op: 12-03-2019, 23:09:18 »
ik ben ook fan van de ronde tafel
ik blijf het stom vinden hoe makkelijk ze aanwijzingen weggeven.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: The Big Escape
« Reactie #262 Gepost op: 15-03-2019, 19:54:37 »
Heb het pas net kunnen terugkijken, zo weinig tijd gehad deze week :-\\

Maar ik vond het wel echt een toffe aflevering. Meestal raak ik tijdens een escape een beetje verveeld, maar nu had ik dat helemaal niet.

Heftige move wel van Francesco. Over sleutelwoorden liegen, dat heb ik nog niet eerder gezien! Wel grappig dat Jessie, Zarayda en hij het alsnog goed hadden ::rofl::

Favorieten zijn Zarayda en Kelvin ::bravo::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: The Big Escape
« Reactie #263 Gepost op: 18-03-2019, 20:59:48 »
Oeh, creepy escape ::heks::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: The Big Escape
« Reactie #264 Gepost op: 18-03-2019, 21:04:34 »
wat een ongelooflijk geweldige laatste opdracht
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #265 Gepost op: 18-03-2019, 21:20:36 »
Ik hou zo van horror escapes! ::love::

🜃

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Big Escape
« Reactie #266 Gepost op: 18-03-2019, 21:23:13 »
Wat een toffe aflevering. Geweldige escapes. De eerste, eens wat anders dan anders. Leuk om te zien hoe sommige mensen in zo'n escape dan wel echt keihard voor zichzelf gaan. De ronde tafel vond ik ook leuk deze keer, legde mooi alle bondjes bloot. En de laatste escape was echt heel gaaf. Wel leuk om te zien dat Francisco het ook doodeng vond.  ::rofl::

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #267 Gepost op: 18-03-2019, 21:28:47 »
Echt toffe escapes. De eerste was raar (Francisco WTF) en Juvat die Dennis heerlijk bespeeld.
De tweede was eigenlijk welke alliantie speelt het eerst het tactisch het beste. Die konden dat dan uitspelen.
Maar wel een goed spel om iedereen op zijn plaats te zetten.

De laatste was supertof, wel een beetje creepy. (chance dat ik alleen thuis was, want ik heb een beetje geschreeuwd met die spiegel)
klaar voor de strijd

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #268 Gepost op: 18-03-2019, 21:46:09 »
Die laatste escape was tof! Leuk dat ze de afvallers in de escape hadden verwerkt.

Verder: ja, die woorden moeten ze echt ff wat voorzichtiger mee zijn. Vind het leuk dat Bobbi nu haar strategie aanpast en het daardoor niet op safe speelt. Zarayda zal volgende week ook haar strategie moeten veranderen wil ze erin blijven. Jessie misschien ook als Bobbi haar niet meetrekt in dit complot.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #269 Gepost op: 18-03-2019, 23:03:01 »
Bastiaan had gelijk: de vrouwen moeten nu in actie komen, anders vliegen ze er 1 voor 1 uit.

Ik heb geen flauw idee hoe Zarayda op het woord illustrator is gekomen zonder 1 woord. Hebben we ook niks van gezien.

Fransisco en Juvat moeten er uit, die zijn strategisch gezien het slimst bezig en zitten wel veilig. Daarom gevaarlijk. Daarnaast zijn ze ook bloed irritant en in de spellen dom. Wie schiet nou zijn eigen teamlid neer?! Van Juvat snapte ik het, van Fransisco was echt zo zo zo dom.

Kelvin en Dennis zijn wel leuk. Maar de 3 vrouwen zijn imo toch echt het leukste dit seizoen. In de escapes ook echt erg goed.
Frankje Lapi

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #270 Gepost op: 19-03-2019, 13:16:51 »
even een gedachtespinsel: de codewoorden waren kunstenaar, geschiedenis en architect

Rekening houdend met het feit dat we woorden vorig jaar op het einde tot een laatste word leidde,
zou het kunnen dat we Leonardo Da Vinci zoeken?
klaar voor de strijd

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: The Big Escape
« Reactie #271 Gepost op: 19-03-2019, 14:37:03 »
Rekening houdend met het feit dat we woorden vorig jaar op het einde tot een laatste word leidde, zou het kunnen dat we Leonardo Da Vinci zoeken?
Dat ::spook:: gisteren ook door mijn hoofd, dus dat zou heel goed kunnen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #272 Gepost op: 20-03-2019, 11:19:33 »
Ik vond de eerste "Escape" en de ronde tafel niet zo, de derde opdracht was echt super! ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #273 Gepost op: 25-03-2019, 21:19:52 »
Pff, de maan een planeet... ::ohno::

Hoe zit het eigenlijk met het verdienen van geld? Vorige keer verdiende je toch geld als je het wachtwoord goed had? Of is dat er nu helemaal uit?
🜃

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #274 Gepost op: 26-03-2019, 09:05:49 »
Twee toffe escapes weer, de ronde tafel blijft een doorn in het oog. Blijft een leuk programma om naar te kijken als fan van Escape Rooms.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #275 Gepost op: 26-03-2019, 17:11:26 »
Heeeel jammer van Zarayda. Dennis had beter na moeten denken, want als er nog 4 mannen over zijn zou het zo kunnen dat hij degene is die weggestemd gaat worden.

Ik vind nu echt alleen Jessie nog leuk en Bobbi ook wel.

Team Jessie  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline B&W

  • Forumlid
Re: The Big Escape
« Reactie #276 Gepost op: 26-03-2019, 17:29:26 »
Ze zijn af en toe wel heel dom bezig in de escapes ::)

En zooo jammer dat Zarayda d’r uit is :-[
Jessie en Kelvin favorieten nu. Francesco en Bobbi zie ik zo snel mogelijk vertrekken. ::zwaai::

Hoe zit het eigenlijk met het verdienen van geld? Vorige keer verdiende je toch geld als je het wachtwoord goed had? Of is dat er nu helemaal uit?
Daar dacht ik ook aan laatst, ik denk dat ze dat er helemaal uit hebben gehaald.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: The Big Escape
« Reactie #277 Gepost op: 26-03-2019, 18:53:09 »
Ja naar mijn idee was Zarayda ook helemaal niet perse een hele grote bedreiging. Ze ging met de escapes niet super goed en was vrijwel alleen op het bondjesgebied dus een man eruit knallen was veel slimmer geweest voor Dennis.

Ik begin het ook echt wel jammer te vinden dat het nu echt een "vies" complotspelletje is geworden. De escapes zitten super in elkaar, maar maken nu soms voor het spel niet zoveel meer uit.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: The Big Escape
« Reactie #278 Gepost op: 26-03-2019, 22:01:36 »
Pff, de maan een planeet... ::ohno::
Ik had ook zoiets van: zijn jullie echt zo dom? ???

Die sneer van de Gamemaster was ook heel leuk: 25 min 21 is toch geen 3?!  ::rofl::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lan

  • Forumlid
Re: The Big Escape
« Reactie #279 Gepost op: 26-03-2019, 23:12:28 »
Ja, ik vond deze aflevering in alle drie de escapes echt schrijnend domme acties zitten. Ik heb het idee dat Dennis en Jessie de sterkste spelers in de escapes zijn, en als Dennis Weening je heldere licht is vraag ik me af wat er fout is gegaan  ::rofl::

Ik vind het jammer dat complotten e.d. zo belangrijk zijn in dit programma. Ik vind het leuk, maar ik vind het niet helemaal bij het concept passen waarbij de focus in mijn ogen zou moeten liggen op het succesvol uitvoeren van escapes.

Ik ben het niet eens met dat het van Dennis een domme actie was bij de mannen te blijven. Ik denk dat de domme actie van de mannen was om Zarayda boven Jessie als doelwit te kiezen, terwijl Jessie in elk opzicht een gevaarlijkere speler is. Dennis lijkt vrij sterke banden te hebben binnen de mannen, ik denk dat hij daar veiliger zit dan bij een wankele vrouwengroep en drie boze mannen tegen zich. Misschien dat hij na een exit van Jessie wel gevaar kan lopen omdat ik niet denk dat Bobbi in haar eentje nog serieus gaat worden genomen. Ik had het wel leuker gevonden voor het programma, want als het dan toch een programma van gekonkel en zo moet worden, dan het liefst wel met wat wendingen en onvoorspelbaarheid.  :P