Auteur Topic: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017  (gelezen 90407 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #780 Gepost op: 29-10-2017, 17:36:39 »
Voor iemand die niet van complotspelletjes houdt zit ik toch verrassend vaak in een complotje bij het songfestival ::oink::
Ja, en als meestercomploter zit ik er toch verrassend vaak niet in ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #781 Gepost op: 29-10-2017, 17:50:49 »
Ja, en als meestercomploter zit ik er toch verrassend vaak niet in ::rofl::

Is ook niet zo gek als je bijna geen punten hebt  ::)

You'll never walk alone

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #782 Gepost op: 29-10-2017, 18:43:07 »
Is ook niet zo gek als je bijna geen punten hebt  ::)


::rofl::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #783 Gepost op: 29-10-2017, 21:00:14 »
Gefeliciteerd Nigel! Het was echt heel spannend, tot de laatste 12 punten aan toe!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #784 Gepost op: 29-10-2017, 23:30:20 »
Is ook niet zo gek als je bijna geen punten hebt  ::)



 ::rofl:: :P
2024: wie is de Mol?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #785 Gepost op: 14-12-2017, 16:55:11 »
OHJA! Hier heb ik ook nog anderhalve maand geleden aan meegedaan!
Wilde nog paar dingetjes schrijven, maarja, dan verdwijn je een maand van de radar, en dan zal je zien dat je de meeste dingen vergeet. Typisch ;)

Goed, wat ik mij nog kan herinneren:



1.
Ja, ik was Oostenrijk.
Dacht ik te gaan winnen? Nee natuurlijk niet.
Daar heb je doorgaans een indie-rock nummer voor nodig waar niemand echt aanstoot aan kan nemen.
Dat kan Oostenrijk wel - maar in het Engels. Van de grofweg 200 nummers (ben vergeten of het nu grofweg 150 of 250 was, dus ik middel op 200) die ik was langsgegaan waren een kleine 20 in de originele taal. Daarvan was geen enkel nummer in de categorie van een simpel luisterliedje. Ik had Maschin aanvankelijk genoteerd als " ::rofl:: ". Niet met enige illusie dat het daadwerkelijk kon winnen, maar om Duncton te citeren "Beetje vreemd, wel lekker. De clip is redelijk briljant." Zou vast hier en daar wat puntjes meepikken, ik had ze inderdaad wel van KD verwacht. En de mening van pareltje & meest ondergewaardeerde nummer, ach wat sympathiek ::bravo:: Maar verder gewoon als interessant en totaal ander nummer.

Meende alleen dat het nummer de eerste keer door de.. andersheid, vrij agressieve intro en ironische blik in de camera zou afschrikken. Maarja, daar doe je weinig aan.

Kunt natuurlijk stellen dat Oostenrijk zat geweldige eigen muziek heeft. Nee, correctie, je kunt hoogstens stellen dat de enkele Oostenrijkse nummers die wél in de eigen taal zijn, van uitermate hoog niveau zijn. Dat denk ik niet, en om dat te illustreren zal ik 't lijstje met vaag-mogelijke opties dat ik had binnenkort in het muziek-topic dumpen. Een of twee nummers gingen misschien hoger eindigen, maar dan nog hoogstens als 10e. Dus ja, ik zend of iets in waarvan ik meen dat het daadwerkelijk een kans heeft, of iets wat grappig en anders is. Zoals Maschin, of eerder Hong Kong ::rofl::
Ohja, sidenote. Hoewel ik wederom een van de minst-toondove inzenders blijk te zijn, vond ik de uitslag op sommige plekken opmerkelijk. Noorwegen was grappig, maar had veel meer aanstoot verwacht en daarom veel minder punten. En België. Naja daar is genoeg over gezegd.



2.
Nederland: Grappig nummer. Ik had nog geen 3 seconden geluisterd, en ik wist al dat Duncton het 12 punten ging geven ::rofl:: En dat het bij mij weleens hoog kon eindigen. Eigenaardig, want doorgaans is Nederlands bij mij een extra horde, en zeker met deze titel.. Maar somehow werkte het, goede vondst ::ok::



3.
Random:  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Eigen taal: ::ok:: ::ok::
Combinatie:  ::ok:: ::niet-ok:: ::ok::

Zoals gezegd: bij Oostenrijk was grofweg 10% in de eigen taal (ongeveer 20 op de grofweg 200). Het gros was Engelstalig (bv Soap&Skin), een deel instrumentaal (bv Parov Stelar).
Dus dat was uitermate lastig, zeker als er weinig goede kanshebbers tussen de geringe kandidaten zitten. Dus ik twijfel of je beide opties al te vaak gelijktijdig wilt gebruiken.
Als je dan toch een van beide doet, dan zou ik altijd voor random neigen. Vanwege wat Nieky zei: ik heb groot tegenstander dat mensen een nummer al maanden, of langer, op de plank hebben liggen.
Eigen taal valt wellicht wel te combineren als er een specifiek thema is, waarbij random wordt losgelaten.

Desalniettemin zou ik wanneer Engels is toegestaan, dat alsnog strenger beoordelen. Als iemand de moeite heeft gedaan om een eigen taal te vinden, vind ik dat dat beloond moet worden. Dan krijg je ook meer variatie in de inzendingen. En wanneer toch voor Engels wordt gekozen.. it'd better be good ;)



Das het voordeel van zo'n forumbreak, ik ben vergeten of ik nog iets anders wilde aanstippen.
Eh, m'n post is lang genoeg ::zwaai::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #786 Gepost op: 14-12-2017, 19:41:30 »
::bravo::  ::bravo::

Het logo van het komende songfestival is bijna klaar...... ::hypocriet::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
🜃