Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8  (gelezen 52167 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #420 Gepost op: 19-01-2018, 13:56:12 »
Lief :)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #421 Gepost op: 19-01-2018, 14:12:40 »
Bedankt voor de knuffels ::hug:: ::hug::

Mijn antwoorden:
1. Hoogtepunt: Eigen appartement, eerste vakantie met mijn liefde en eerste keer op een groot podium staan.
Heeft bijna iedereen goed, was ook prima op te zoeken denk ik. De surprisereis met Jesper was natuurlijk de vakantie en op een groot podium staan was met de musical. Een eigen appartment vinden was een heel belangrijk hoogtepunt voor mij. Sowieso allemaal, het was nogal een jaar met pieken en dalen.

2. Dieptepunt: Depressie en zelfmoordneiging
Deze heeft vrijwel niemand goed, volgens mij alleen Lama (hebben we een keer over gehad misschien met chatten?). Verder heb ik er ook niet over gesproken omdat het voor mezelf gewoon erg lastig was en dit natuurlijk een beetje de afleiding is van alles. Ik heb psychologische hulp gehad en het gaat nu gelukkig alweer een stuk beter ::ok::.

3. Forumhoogtepunt: Widm weekend
Ook om het te organiseren was dit echt een feestje ;D. Natuurlijk alle voorpret die erbij hoort maar ook alles in werking zien gaan en iedereen er helemaal in op zien gaan is geweldig. Had ook bijna iedereen goed. Aftermath van mijn eliminatie bij widmo, Ldh en black&white? Welke aftermath dan? ??? Ik was juist heel erg content met mijn eliminatie  ;).

4. Relaxhoektopic: Wat vraag jij je af?
Heel vaak 5 vragen ingevuld, had inderdaad ook gekunt want die vind ik ook erg leuk ::jaja::.

5. Sportmoment: Een fiets gekocht die ik ook nog eens gebruik
Als postbode had ik een fiets nodig en die gebruik ik dus ook (ook naast het postbezorgen). Hans zorgt hier voor veel verwarring met de berg in Malaga beklimmen. Ik twijfelde zelf ook nog even of Jesper dat antwoord had gegeven.

6. Harry Potter personage: Luna, interessant karakter en blijft leven
Blijven leven vind ik best wel een pré ;D. Daarnaast Luna  ::love::.

7. Favoriete fictieve personage: Santana Lopez
Op enkele mensen na die niet goed hadden opgezocht had iedereen dit goed. De top bitch van Glee hoort natuurlijk bij mij ::love::


8. Favoriete jeugdserie: Pokémon
Veel Huis Anubis ingevuld maar dat is net na mijn tijd, toen was ik al net te oud daarvoor. Also shame on de mensen die in de groepsapp zitten die dit fout hadden *ahum*Niek*ahum*. De tekenserie heb ik vroeger goed gevolgd, daarnaast heb ik volgens mij bijna 20 gameboy spellen van pokemon ::rofl::.

9. Irritante BN'er: Klaas van Kruistum, ik kan zijn gezicht niet uitstaan
Veel Gordon en Gerard ingevuld wat denk ik komt door onze eerste nickname bij TAR ::rofl::. Maar het was toch echt Klaas, de minst leuke kandidaat van widm 2016 die ook nog eens de mol was en daardoor er niet uit kon ::).

10. Topkok maaltijd: Gele curry met stukjes aardappel, kip, paprika, ui, wat goede kruiden hmm
Veel goed gedaan, kon je ook nazoeken bij mijn voorstelbericht als actief lid ::jaja::. De andere twee antwoorden die veel zijn gegeven waren Pizza!....nou een topkok laat ik echt wel iets maken wat iets culinairder is hoor ::rofl::. of Sushi, want dat is natuurlijk ultra-gay. Maar sushi was Lucy al  ::hypocriet::.

11. Blond moment: Thuis inbreken omdat de sleutel nog binnen lag
Heb ik ook gepost in het blond topic ::jaja::.

12. Verste land: Turkije
Kon je ook makkelijk terugzoeken in het welke landen ben je al geweest topic ::jaja::.

Wie ken ik het beste:
1. Hidm- 12 goed
2. Lucy- 11 goed (so close :-*)
3. Robbieazerty- 7 goed
4. Putyourhansup, Fabiann, De witte, Trialk, Daisy, Timvdons, Lama en Lukie4- 6 goed
12. Franklapidus, Swifty, Ldhmolletje, Molduck, Miek en Bjorrn- 5 goed
18. Starlight, Niuno, Nieky, Molcrazy en Maikemeisje- 4 goed
23. Mollenmania, Grasisgroen, Hulpdakdekker, Wouterv, Black&White en Bodejos- 3 goed
29. Mollenvangert- 2 goed
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #422 Gepost op: 19-01-2018, 15:11:06 »
Even het bestand doorgenomen en toch wel opvallend dat niemand weet dat ik echt van Sherlock hou  ::bravo:: volgens mij wel ooit eens gepost hier? Velen dachten Pikachu, misschien door mijn rol in de forumsoap? Eigenlijk vind ik Pokémon echt niet leuk dus misschien ook een tipje voor Daisy; er zijn genoeg andere apps ipv Pokemon Go  ;D

Ook had niemand goed dat ik Wendy van Dijk vreselijk vind. Nou, ik vind haar echt zo verschrikkelijk nep en irritant. Vaak Gerard Joling of Sylvana ingevuld: ook niet mijn favoriete BN'ers, maar wel een stuk beter en leuker dan Wendy.

Meeste andere antwoorden waren hier vgm wel te vinden, op het hoogte- en dieptepunt na. Toch nog verrassend veel mensen die het hoogtepunt goed hadden  ::bravo::

D*N en Lucy,  ::hug:: voor jullie want jullie hebben denk ik wel een heel heftig jaar achter de rug. Hopen dat 2018 beter wordt  ::ok::
Frankje Lapi

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #423 Gepost op: 19-01-2018, 15:28:45 »
Mijn antwoorden+toelichting :)

1. Wat was jouw hoogtepunt van 2017? Wie is de Mol-weekend
WIDM spelen met allemaal leuke mensen en dat dan ook nog winnen is natuurlijk fantastisch ::love:: Daarnaast had ik net als HDD een hele leuke kamergenoot ::hypocriet::

Verrassend veel mensen dachten dat ik naar Athene was geweest. I wish, maar verder dan een paar dagen naar m'n ouders op de camping in Duitsland ben ik dit jaar niet gekomen. Wat verder ook wel een hoogtepunt was :D

2. Wat was jouw dieptepunt van 2017? Gezondheidsproblemen
Deze had niemand goed, om de logische reden dat ik er nog nooit iets over heb gepost. Maar dat wordt mss eens tijd. Ik heb al jaren last van o.a. vermoeidheidsklachten, duizeligheidsklachten, spierklachten en cognitieve problemen. Na heel veel onderzoeken heb ik zo'n 1,5 jaar geleden de diagnose ME/cvs gekregen - die ziekte die Aapje ook heeft (maar in mijn geval een veel mildere variant). Het enige probleem: die diagnose heb ik alleen mondeling gekregen. Op papier heb ik nog steeds geen diagnose. Dus ben ik nog steeds bezig om dmv onderzoeken iig mn symptomen zo duidelijk mogelijk te krijgen.

Waarom het specifiek dit jaar een dieptepunt is, is eigenlijk omdat het dit jaar pas tot me begon door te dringen dat het daadwerkelijk gevolgen heeft, en dat ik vermoedelijk niet eens fulltime kan werken.

Dus. Dan weten jullie dat ook.

3. Wat was jouw forumhoogtepunt van 2017? Wie is de Mol-weekend
Lijkt me duidelijk :)

4. Wat is jouw favoriete Relaxhoek-topic? Het welke muziek luister je nu topic
Top of Flop had idd ook goed gekund, gezien het aantal keer dat ik dat topic leven heb proberen in te blazen ;D Maar dit topic is iets actiever, dus werd het deze.

5. Wat was jouw sportmoment van 2017? Een fietstest moeten doen
Eén van de onderzoeken die ik dit jaar heb gehad. Moeten fietsen tot ik letterlijk niet meer kon, terwijl mijn ademhaling, bloeddruk etc. werden gemeten.

6. Welk karakter van Harry Potter zou je willen zijn en waarom? Hermelien, want daar lijk ik toch al een beetje op.
Had stiekem een beetje gehoopt dat de nazoekers zouden denken dat ik niet zoveel met HP heb, want dat heb ik ooit gepost. Alleen heb ik sindsdien de boeken gelezen, en bleek dat ik het wel helemaal geweldig vind ::love::

Ja, Hermelien dus. Als kind was ik denk ik wel net zo betweterig ;D En blijkbaar hebben jullie me allemaal zo ingeschat, want vrijwel iedereen heeft dit goed ::rofl:: Heb Luna ook overwogen btw, want Luna is awesome ::love::

7. Wat is jouw favoriete fictieve personage? Gadget Hackwrench
Oftewel Dottie uit de Rescue Rangers ;) Iedereen die dat had gevonden en even Gadget Hackwrench had gegoogled had deze dus ook kunnen weten.

8. Wat was jouw favoriete televisieprogramma toen je kind was? Rescue Rangers
Hier heb ik vaker over gepost op het forum. Wat een geweldige serie was dat ::love::

Het Huis Anubis is opvallend vaak aan me gekoppeld, maar dat heb ik nog nooit gezien.

9. Met welke bekende Nederlander als buur zou jij absoluut overwegen om te gaan verhuizen en waarom? Gordon of een soortgelijk type, daar zou ik me denk ik wel aan gaan ergeren.
Mja, moest toch iemand kiezen. Kon me in veel andere namen ook wel vinden. Knap dat veel dit goed hadden gezien het hoge gokgehalte van de vraag.

10. Als een topkok jou zou verrassen op je verjaardag, wat zou hij/zij dan maken? Chocolate lava cake
::love::
En ja, ik had het zelf gewoon goed gespeld. Gelukkig lijkt het er niet op dat iemand door de spelfouten dacht dat ik het niet was :P

11. Wat is jouw blonde moment van 2017? M’n OV-kaart vergeten en daar pas achter komen toen ik al bij het station was, zodat ik weer terug naar huis moest.
Makkelijk terug te vinden in het blonde moment van de dag topic. Blijkbaar is het de enige keer dat ik zo blond ben geweest dat ik het nodig vond om het daar te posten, dus zal het wel mijn meest blonde moment van het jaar zijn geweest ;D

12. Wat is het verste land waar je ooit bent geweest? Italië
Ook makkelijk terug te vinden, tenzij je natuurlijk denkt dat ik na het posten van dat lijstje nog in Athene was geweest. Technisch gezien had ik hier overigens natuurlijk Vaticaanstad in moeten vullen, maar daar had ik niet aan gedacht.

---
En dan de statistieken:

Wie kent mij het beste?
Met 9 goed kennen Fabiann en Nieky mij het beste. Daarna volgen:
LdH en Frank - 6 goed
Hans en B&W - 5 goed
Robbie, D*N en Mollenmania - 4 goed
Molduck - 3 goed
Daisy en Miek - 2 goed
Lama - 1 goed

Wie ken ik het beste?
Lucy - 11 goed :o
HDD en MV - 10 goed (iets minder verrassend ;D)
Trialk en Swifty - 9 goed
Robbie, Lama, LdH, Nieky - 8 goed
D*N, Daisy, Molduck, Niuno, Grasisgroen, Wouterv - 7 goed
B&W, HIDM, Hans, Frank, Lukie, Maike - 6 goed
Bjorrn, Bodejos, Fabian, Miek, Mollenmania - 5 goed
Molcrazy en Tim - 4 goed
de_witte - 3 goed
« Laatst bewerkt op: 19-01-2018, 15:30:53 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #424 Gepost op: 19-01-2018, 15:43:39 »
Verrassend veel mensen dachten dat ik naar Athene was geweest. I wish, maar verder dan een paar dagen naar m'n ouders op de camping in Duitsland ben ik dit jaar niet gekomen. Wat verder ook wel een hoogtepunt was :D

Vorig jaar postte je dat je vakantie eigenlijk altijd wel je hoogtepunt is. En 2 jaar geleden verzweeg je ook dat je naar Kopenhagen ging  ;D
Vandaar dat ik twijfelde. En gelukkig wel goed gekozen  :D

En ja, ik had het zelf gewoon goed gespeld. Gelukkig lijkt het er niet op dat iemand door de spelfouten dacht dat ik het niet was :P

Ik twijfelde daardoor wel flink  ;D

En dikke knuffel voor je ook  ::hug::
Net als voor D*N  ::hug::
En als Lucy  ::hug::
En voor de rest  ::hug::
« Laatst bewerkt op: 19-01-2018, 15:45:48 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #425 Gepost op: 19-01-2018, 15:55:08 »
Oh, en nog een knuffel voor D*N ::hug:: Schrok ook wel heel erg van dat dieptepunt, maar fijn dat het nu weer beter gaat.

Daarnaast ook een knuffel voor Frank, met zo'n hoogte- en dieptepunt zal je ook wel een heftig jaar achter de rug hebben ::hug::

En natuurlijk ook een knuffel voor Lucy en de andere mensen met heftige dieptepunten ::hug::

3. Wat was jouw forumhoogtepunt van 2017? ::bravo::
Nee helaas LdH, ik heb nog nooit een van mijn medeforummers ontmoet in het echte leven.
Dit moest natuurlijk iets met het RN Songfestival zijn. Maar het is natuurlijk het allerleukst wanneer je tot 5 keer toe een PM krijgt waarin douze points aan je liedje wordt gegeven door muziekliefhebbers Duncton, grasisgroen, hulpdakdekker, Lukie4 en Starlight!
Ik weet dat ik je een aantal keer 12 punten heb gegeven, maar het afgelopen songfestival zat daar toch echt niet bij hoor ::ohno::

Vorig jaar postte je dat je vakantie eigenlijk altijd wel je hoogtepunt is. En 2 jaar geleden verzweeg je ook dat je naar Kopenhagen ging  ;D
Goed punt :P Hoewel ik dit jaar wel had gepost dat ik met de trein naar m'n ouders op de camping in Duitsland was geweest, en ook vorig jaar had ik iets over m'n vakantie gezegd, dus je had er op zich nog wel de goede conclusie uit kunnen trekken ::hypocriet::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #426 Gepost op: 19-01-2018, 16:00:10 »
Ik weet dat ik je een aantal keer 12 punten heb gegeven, maar het afgelopen songfestival zat daar toch echt niet bij hoor ::ohno::
Niet het afgelopen festival inderdaad, maar wel in het voorjaar van 2017. :D
🜃

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #427 Gepost op: 19-01-2018, 16:01:30 »
Als eerste: Frank, D*N en Lucy: Sterk van jullie om dit te vertellen! Hopelijk gaat het nu alleen maar crescendo!

Mijn antwoorden:

1. Wat was jouw hoogtepunt van 2017: De vele dagtripjes waren leuk, maar vooral ook de voorpret voor een korte vakantie in 2018.
Mijn ouders zijn niet 25 jaar getrouwd; in mei zelfs al 50 jaar. En helaas gaat hun gezondheid langzaamaan wat achteruit. De meesten hadden het echter goed; ik neem aan vooral vanwege de korte vakantie (naar Bulgarije) van dit jaar.

2. Wat was jouw dieptepunt van 2017: 2017 was helaas een jaar vooral gevuld met lichamelijke ongemakken.
Dat hadden de meesten wel goed. In januari nogal ongelukkig onderuit gegaan met de fiets, met zwaar gekneusde ribben tot gevolg. Na een week of 6 dacht ik dat het over was, maar helaas kwam het in de zomer weer terug, en ik heb er nog steeds veel last van. Volgens de dokter is het een spierscheuring waar ik nog wel eventjes last van blijf hebben. Daarnaast zat ik in de zomermaanden en het begin van de herfst ook in een enorm diepe put. Nergens zin in, niks lukte enz, enz. Ik heb dit eigenlijk ieder jaar wel, maar zo erg als dit jaar had ik in jaren niet meer gehad.

3. Wat was jouw forumhoogtepunt van 2017: Winnen dankzij Eline.
Tot mijn verrassing toch nog tweemaal fout geraden. Terwijl dit volgens mij toch een complete weggever was: de pool van De Mol winnen dankzij vanaf het begin de winnaar, verliezer en de mol (Eline...) goed te hebben.

4. Wat is jouw favoriete Relaxhoek-topic: Waar is Waldo?
Tot mijn verrassing door niemand geraden. Het is toch echt Waar is Waldo. Oke, door mijn trage computer thuis kan ik zelden goed zoeken, maar ik blijf het een heerlijk topic vinden. Overigens: volgens mij is er in het verleden een soortgelijke vraag geweest, en toen had ik hetzelfde antwoord gegeven.
De andere gegeven antwoorden hadden meestal wel kunnen kloppen. Alleen dat topic over de beschrijvingen van medeforummers vind ik dan weer wat minder.

5. Wat was jouw sportmoment van 2017: De winst van de Europese titel voetbal van het Nederlands dameselftal.
Als eerste: ik vind sport heerlijk om naar te kijken (niet om zelf te doen...) en ik volg op zijn minst de meeste uitslagen. Tom Dumoulin was natuurlijk een absoluut hoogtepunt, maar niet het hoogtepunt. Dat ging tussen Feyenoord kampioen en de Nederlandse dames Europees kampioen. Ik ben toch gegeaan voor de dames, omdat dat net iets bijzonderder was, zeker in eigen land (zelfs vlakbij waar ik woon).

6. Welk karakter van Harry Potter zou je willen zijn en waarom: Severus Snape; hij lijkt volledig aan de verkeerde kant te staan, is streng, maar uiteindelijk toch een van de helden en redders van Harry Potter. En zo voel ik mij soms ook: anders gezien worden dan ik werkelijk ben.
Van alles bij mij genoemd... Hermelien is natuurlijk (samen met Loena) het hoogtepunt van de film van de jongeren, maar mijn favoriet is toch wel Severus Snape. Een dubbelrol, en daardoor niet altijd even goed begrepen. Het goede willen doen, zonder dat anderen het door hebben... Niemand had het juist. Alleen Lama en B&W kwamen in de buurt, maar hadden de verkeerde Snape aan mij gekoppeld.
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #428 Gepost op: 19-01-2018, 16:01:52 »

7. Wat is jouw favoriete fictieve personage: Katniss Everdeen
Ik dacht dat dit ook wel een weggevertje was. Maar toch had niet iedereen Katniss bij mij weten te plaatsen, terwijl ik het de laatste paar jaar toch wel duidelijk had gemaakt hoe een fan ik ben geworden van de Hunger games, en van Katniss Everdeen/Jennifer Lawrence in het bijzonder. Sherlock Holmes? Ik heb het niet zo op Engelse detectives. Jim Pickens? Robert Langdon? Marije Wartelsdochter? Die moest ik echt googlen om te weten wie dat überhaupt waren. James Bond had zeker gekund, aangezien ik dat ook een super filmserie vind.

8. Wat was jouw favoriete televisieprogramma toen je kind was: Bassie en Adriaan
Bij deze vraag was ik vooral benieuwd welke antwoorden bij mij gegeven zouden worden. Ik vond dit namelijk een lastige vraag om te beantwoorden. Hoever in mijn jeugd moest ik teruggaan? Als peuter en kleuter was ik enorm fan van Pippi Langkous (en dan met name Annika die ik toen wel heel erg leuk vond), maar als kleuter begon ook mijn voorliefde voor Bassie en Adriaan. Als het op tv was moest ik er gewoon naar kijken. Ik ben geen fan van circus, maar als zij in Den Haag waren moest ik er gewoon naartoe... Het enige wat nu ontbreekt is de complete dvd-reeks; maar die is nogal prijzig helaas.
Telekids en de Droomshow? Waren best leuk om naar te kijken, maar van ver na mijn tijd. Ja zuster, nee zuster dan weer van ver voor mijn tijd (en niet leuk) Tita Tovenaar had gekund; dat was best leuk, maar niet zo leuk als B&A; overigens, mijn zus had vast en zeker dit antwoord gegeven... En Barbapappa was natuurlijk ook heel leuk, maar niet zo leuk als Pippi Langkous, en zeker niet als B&A. 12 steden, 13 ongelukken is niet echt iets voor kinderen, en ook van na mijn jeugd overigens.

9. Met welke bekende Nederlander als buur zou jij absoluut overwegen om te gaan verhuizen en waarom: Sylvana Simons; omdat ik gek zou worden van haar denkwijze over het leukste feest van het jaar: Sinterklaas!
Hoewel Wendy van Dijk, Jandino en Joling absoluut irritant zijn, zou ik niet bij hen als buur hoeven te verhuizen. Ik ben gegaan voor Sylvana Simons. Zodra ik haar zie krijg ik al afschuw van haar. Zo arrogant over een simpel Nederlands volksfeest. Zou zij mijn buurvrouw zijn, zou ik echt zo snel mogelijk gaan verhuizen. Uiteindelijk 5 maal geraden volgens mij.

10. Als een topkok jou zou verrassen op je verjaardag, wat zou hij/zij dan maken: Een proeverij van verschillende niet alledaagse soorten vlees, vis en gevogelte als fazant, krokodil, kangoeroe, bizon, zeeduivel, slang enz, en daarbij passende groenten e.d.
Als een topkok mij zou gaan verwennen zou ik ook bijzondere dingen op mijn bord willen hebben en dan vooral op vleesgebied (als echte carnivoor). Ik ben echt benieuwd hoe fazant, krokodil, kangoeroe, bizon, zeeduivel, slang e.d. smaken als ze zijn klaargemaakt door die topkok. Natuurlijk wel met passende groenten e.d. erbij! Knap geraden door Starlight als enige! Overigens, die bergen kroketten mogen 's avonds wel tijdens Wie is de Mol...

11. Wat is jouw blonde moment van 2017: Mijn zus vergeten te feliciteren op haar verjaardag, terwijl ik het cadeautje al had klaarliggen.
Heel dom... Mijn zus is nota bene jarig op 27 april, dus de vlaggen gaan ook voor haar uit. Het cadeau lag al klaar en de kaart was al op de bus... Maar ja, aangezien zij op haar verjaardag altijd met haar muziek een taptoe heeft viert ze het nooit op die dag. Normaal bel ik haar dan altijd als ik op een van de vrijmarkten ben... behalve dit jaar... Om een uur of 11 belt mijn moeder op of ik niet wat vergeten was. Ja dus! De meesten hadden het goed!

12. Wat is het verste land waar je ooit bent geweest: Finland
Dit zou toch niemand fout mogen hebben... Ik ben immers een van de weinigen die in Finland is geweest, en je had het met een beetje googlen kunnen vinden. Overigens moest ik wel even opzoeken of Seinäjoki verder was dan Rome/Ostia/Vaticaanstad... (verder dan daar ben ik nog niet geweest in Italië) Toch is deze vraag nog verrassend vaak mis gegaan. Finland is in ieder geval verder dan Denemarken. Vaticaanstad/Italië had gekund, maar Seinäjoki is toch verder. Hongkong... Was ooit een antwoord van mij op de wereldstad waar je absoluut nog eens naartoe zou willen gaan. Helaas ben ik daar nog niet geweest. Rusland staat ook nog op mijn lijstje.
Ich bin ein Bärliner!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #429 Gepost op: 19-01-2018, 16:33:23 »
Even het bestand doorgenomen en toch wel opvallend dat niemand weet dat ik echt van Sherlock hou  ::bravo:: volgens mij wel ooit eens gepost hier? Velen dachten Pikachu, misschien door mijn rol in de forumsoap? Eigenlijk vind ik Pokémon echt niet leuk dus misschien ook een tipje voor Daisy; er zijn genoeg andere apps ipv Pokemon Go  ;D

Jup, de forumsoap ;D

Dikke knuffel voor Starlight en Luus ook! ::hug::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #430 Gepost op: 19-01-2018, 16:38:15 »
Mijn antwoorden.

1. 'Cape Breton'- Mijn antwoorden bij vraag één zijn bijna altijd reis gerelateerd en dit jaar is geen uitzondering daarop. Een simpele zoekopdracht in Google zou je bij Canada uit moeten laten komen, dus het verbaast me dat niet iedereen dit goed heeft. En wat te denken van mijn avatar?? ;D Nee ik heb geen mannetje en ook geen nieuwe baan. ;)

2. 'Gezondheidsproblemen in de familie' - Heeft niet op het open forum gestaan, dus kon niet iedereen weten. Mijn moeder heeft een tijdje in het ziekenhuis gelegen. Ik ga hier even niet inhoudelijk op in, maar ik heb leukere zomers gehad.

3. 'Eindelijk de poule gewonnen!' - Dit was toch wel een enorme weggever dacht ik, maar blijkbaar niet. Na zes keer op het podium bij de voetbalpoule 'm eindelijk winnen. Misschien als ik toch voetbal in de vraag had opgenomen .... Uiteraard zijn de spelletjesdagen en het molweekend het leukst (iedereen IRL zien), maar ik kon geen ander antwoord geven dan dit dit keer.

4. 'Reality Forum ABC' - Gewoon omdat echt helemaal nergens over gaat. Nooit gedacht dat het één van de meest populaire topics in de Relaxhoek zou worden.

5. 'Dirk Kuyt die Feyenoord naar de titel schiet' - Ik zie het nog voor me, een Kuip vol rook, de aftrap en Dirk die binnen notime er de eerste erin knalt. Ik zal met open mond te kijken ... Hans toch ..... ga snel je mond spoelen.  :P

6. 'Hermione Granger, omdat ze de mooiste vrouw (iig in de films) is en ook lekker slim en eigenwijs' - Ik heb niet echt een favoriet personage, maar als Hermione krijg je wel alle leuke kerels achter je aan, dus koos ik voor haar ;D

7. 'Donna Paulsen' - Ondanks dat ik graag series kijk, heb ik best hier lang over moeten nadenken. Had mijn antwoorden al ingestuurd, toen ik Suits aan het kijken was en toen zag ik de nieuwste aflevering met een geweldige Sarah Rafferty als een sterke vrouw die haar eigen keuzes maakt - zo'n iemand wil ik ook zijn. Dus mijn antwoord nog snel even geruild.

8. 'Kabouter David' - Alleen Robbie en Starlight hebben deze goed. Ik was als klein kind niet voor de TV weg te slaan als dit op was. En was natuurlijk ontroostbaar toen hij *SPOILER ALERT* in een boom veranderde.  :\'(

9. 'Een reality(soap)'ster', die ze constant lopen te filmen. Die hoef ik niet in mijn buurt. Als ik een naam moet noemen: Barbie' - Ik hoef geen cameraploeg om mijn huis heen. En al dat overdreven gedoe, nee bedankt. Maar alle mensen, behalve Jan-Jaap vd Wal, die bij mij geplaatst zijn zijn best irritant.

10. 'Gewoon iets wat ik lekker vind: een goed stuk vlees, friet of gebakken aardappels, wat groenten en een lekker toetje. Is voor mij goed genoeg' - Alleen Starlight en Nieky hebben dit goed. Zo moeilijk was deze toch niet, dit staat bijna letterlijk op de RN AL pagina. Zo te zien houdt Nieky precies van hetzelfde eten als ik! ::ok::

11. 'Mezelf opsluiten op een openbaar buitentoilet' - Deze heeft niemand goed. Ik wilde 'm wel delen, maar toen las ik Lucy's oproep voor vragen voor de forumquiz, toen besloot ik deze vraag maar te opperen en het antwoord voor daar te bewaren. ;) Dit is er echt eentje in de categorie, dat kan alleen Daisy overkomen .... ::blond::

Dit was in Canada, dag 4 of 5, ik ging een rots bekijken. Om daar te komen moest ik vanaf een parkeerplaats een bospad van ong 2,5 km aflopen en een trap van ong. 200 treden (en weer terug), dus besloot ik vooraf even naar de wc te gaan. Er stonden op de parkeerplaats, alleen van die houten huisjes. Dus ik er naartoe, deur open, maar hij sloot niet goed. Dus ik denk, ik geef er een ruk aan. Dus hup de deur schiet dicht, maar ja ... toen wilde hij niet meer open. Wat was er gebeurd? Aan de buitenkant zat een haak
Spoiler: zoiets (klik om te tonen/verbergen)
en die was door de harde klap in het slot gevallen. Dus ik had mezelf van buitenaf opgesloten. ::schaam::

Gelukkig kwam er na een minuut of 5 een andere toerist langs die de haak eraf kon halen en zo stond ik gelukkig snel weer buiten. ::zweet::

12. 'Verenigde Staten/USA' - Goed zoeken en je had dit antwoord gevonden. Buiten Europa ben ik alleen in Canada en de VS geweest en als je inderdaard had gezocht, had je geweten dat Canada bij Bodejos hoorde. Heb even op de kaart gekeken wat het verste punt was, en dat bleek San Diego, California te zijn!

Dat was 'm weer! Ik reken nog wel een keer uit wie ik het beste kende en wie mij. Ik gok dat Starlight en Nieky daar hoog gaan eindigen. ;)

Hug voor iedereen!  ::hug::
« Laatst bewerkt op: 19-01-2018, 17:29:47 door Daisy »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #431 Gepost op: 19-01-2018, 16:43:18 »
De verrassende antwoorden
- Phil Dunphy niet bij Bjorn? Hij heeft zo vaak geroepen dat hij hem geweldig vind. Dat kost me gewoon de bonus bij die vraag.

- Bassie en Adriaan niet bij Mollenvanger. Vond ik ook wel verrassend.

- Hans die HP niet kent. Iemand van mijn leeftijd die dat niet kent. Shocking.

De evaluatie
- Paar domme fouten gemaakt. Gelukkig maar dat het gat naar Starlight zo groot is :p
- Paar keer pech gehad en antwoorden net verkeerd gewisseld, maarja ook weer goed gewisseld soms, dus dat hoort erbij.
- Ik heb echt geen idee wat ik nog meer moet doen om dit te kunnen winnen  ;D . Ik vond dit jaar de vragen leuk. De pouleindeling was niet ongunstig.  ;D

Frustrerende fouten
- De beide Feyenoord-kampioenen omgedraaid
- Door Phil Dunphy een bonus mislopen bij die vraag
- Lukie 2x fout verbeterd. Bijvoorbeeld de auto in de prak en het irritant topic.

Mijn antwoorden
1. 2017 was in meerdere opzichten een topjaar! Ik kan niet 1 ding kiezen.
Achteraf misschien een flauw antwoord. Maar ik kan echt niet kiezen. Vaste aanstelling krijgen, vakantie, samenwonen, allemaal leuke momenten. Had echt een goed jaar! De mensen die reizen bij mij hebben ingevuld hebben dit dus deels goed ;).

2.Eigenlijk had 2017 geen groot dieptepunt :)
Geen gezondheidsproblemen in de familie gelukkig. Het was zoals gezegd bij 1. echt een goed jaar.

3.Het 2e weerwolfpotje bij Swifty
Heel vaak goed geraden. Ik was dat potje meteen dood, maar ik heb echt gelachen toen met Dennis samen  ::rofl::

4. Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen topic
Dit was gewoon een lastige vraag. Hadden er meer kunnen zijn. Waldo vond ik vroeger leuk, nu veel minder. Dus die is het niet. Snap wel dat die vaak aan mij gekoppeld is. Ik vind dat lachen topic lekker positief ;)

5. Tom Dumoulin
Kan niks anders zijn natuurlijk. Toch nog 2 mensen die me aan atletiek gekoppeld hebben, mijn oude sport.

6. Ron, vanwege Hermelien
Uiteindelijk 'win' je Harry Potter als je er met Hermelien vandoor gaat natuurlijk. Dan maakt heel die oorlog niks meer uit  ::rofl::

7. Tyrion Lannister
Dit had ook van alles kunnen zijn, maar GoT is dé serie voor mij van dit moment. En daar is Dwergje het leukst. Alhoewel ik Phil Dunphy ook een leuke had gevonden toen ik die zag staan.

8. Ik Mik loreland, doodeng
Moest makkelijk te vinden zijn deze. Volgens mij heb ik toen ik zocht zelfs de benaming doodeng ooit letterlijk gebruikt ;). Toch verrassend vaak fout.

9. Jandino Asporaat, omdat ik na 20 seconden zijn stem en gedrag al beu ben
Tja, zelfs deze bleek ik letterlijk ooit ergens gepost te hebben. Was daar zelf over verbaasd  ::rofl::
Vaak goed gegaan, ook vaak de andere gekoppeld.

10. Ik ben niet van de haute-cuisine, biefstukje met wat friet en ik ben helemaal happy
Is gewoon zo dit.

11. Op dag 1 van de vakantie de reisgids kwijtraken
Koekblik was dan wel kapot, maar dat was niet omdat ik hem in de prak reed. En dat was ook niet vanwege de remschijf.
Nee heel grappig verhaal. We kwamen aan op Colombo airport. Even wat drinken gehaald en alles voor we de rij voor de duane ingingen. Even gezeten, reisgidsje gelezen. Blijkbaar daar laten liggen op dat bankje. Kwamen we in de taxi achter. Dus we hadden geen reisgids heel de vakantie  ::rofl::

12. Peru
Dit was Peru, inkoppertje ;)

Bonus
Uiteindelijk Bonus gehaald bij vraag 1 en vraag 12 van Poule B.

Bedankt Lucy
Bedankt weer Lucy. Al eens gezegd. Maar het waren echt leuke vragen dit jaar. Goede combinatie van gokken en toch wel beredeneren/weten. Andere jaren was het meer gokken dan dit jaar. Vond dit leuker  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 19-01-2018, 16:45:07 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline B&W

  • Forumlid
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #432 Gepost op: 19-01-2018, 16:49:45 »
Vraag 1:
Mijn hoogtepunt was dat ik derde werd op de LSW. Op 2 mensen na wist iedereen dit, ik heb het ook wel op het forum gezet. Maar opzich zou ik ook wel naar Athene willen hoor!

Vraag 2:
Deze wist niemand bij mij, haha.

Vraag 3:
Ik had het songfestival in Helsinki. Een aantal verwarden dit met het ‘douze-points’ antwoord, maar net iets minder dan de helft had het toch juist.

Vraag 4:
Deze wist ook niemand! Dat komt waarschijnlijk omdat ik laatst een topic had geopend, dus ik snap de verwarring ;)

Vraag 5:
Alleen Daisy had EK-vrouwen ingevuld bij mij. Dat was voor mij wel het sportmoment van het jaar. Dat was op de camping, en elke keer als er een goal was gescoord hoorde je de hele camping juichen. Verder ben ik geen sportfanaat hoor :P

Vraag 6:
Miek en Starlight wisten dit als enigen. Ik hou niet echt van Harry Potter.

Vraag 7:
Veel mensen wisten dat ik fan ben van GONE. Diana is gewoon het leukste personage :P

Vraag 8:
Ik was hier dus hevig in dubio tussen Thomas de Trein en Nijntje. Die zijn ook allebei geweldig. Fabiann, Hans en Starlight wisten dit.

Vraag 9:
Redelijk veel mensen hadden dit... bijna goed. Er waren twee antwoorden met Roeland Fernhout en slechts 2 plaatsen het goede antwoord van die twee bij mij.

Vraag 10:
Ik heb een heleboel lekkere dingen voorbij zien komen, maar alleen Hans plaatste pizza(!) bij mij goed.

Vraag 11:
Iets met een lantaarnpaal en ik. Er werden wel veel dingen bij me geplaatst die ik mezelf ook echt zie doen. Maar dit is echt gebeurd. ::schaam::

Vraag 12:
Ja, nu is het nog Mallorca (Spanje), maar volgend jaar is dit New York (USA)! Ik heb er nu al zin in :P

Wie kent me het best?
Fabiann & Starlight: 6
Nieky: 5
PutyourHANSup!: 4
D*N, Miek1999, LdHmolletje, Mollenmania & FrankLapidus: 3
Daisy: 2
Robbieazerty & Molduck: 1
Lama1997: 0

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #433 Gepost op: 19-01-2018, 17:01:07 »
11. 'Mezelf opsluiten op een openbaar buitentoilet'

Heeft er iemand en gifje van die Dixie die gister rondvloog door de storm?
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #434 Gepost op: 19-01-2018, 17:13:45 »
oh ja hey zeg
Ik heb nog een foutje gemaakt.
En juist dit ene foutje heeft letterlijk iedereen de overwinning gekost, I know.

Maar blijkbaar is Sint-Petersburg dus dichterbij dan Catania, waar ik afgelopen jaar was.
En dichterbij dan bijvoorbeeld Malaga, waar ik het jaar ervoor was.
En dichterbij dan Athene, wat vermoedelijk daadwerkelijk m'n verste bestemming was qua stad.

Whoopsie!
In my defence, Sint-Petersburg voelde veel verder ::hypocriet::
Want Athene en Zuid-Spanje was met het vliegtuig, dus dan ben je er voor je het door hebt. Ennnn Catania was weliswaar eveneens per auto, maar de wegen in Italië rijden toch een stuk sneller door dan de weggetjes in de Baltische staten ;D
Dus terwijl Sint-Petersburg in een moordend tempo alsnog 3 rijdagen betrof, was Catania slechts 2x doodgaan (+een mini tussenetappetje dat de laatste dag nauwelijks verkortte)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #435 Gepost op: 19-01-2018, 17:15:22 »
Heeft er iemand en gifje van die Dixie die gister rondvloog door de storm?

Het was een houten huisje gelukkig ;)

Ben toch maar gelijk even gaan tellen. Wel snel gedaan, dus misschien dat ik er ergens eentje gemist heb.

Wie kennen mij het beste?

7 goed: Fabiann, Nieky en Starlight [ terecht op het podium dus! ]
6 goed: D*N, FrankLapidus en putyourHANSup!
5 goed: LdHmolletje
4 goed: Black_and_White
2 goed: Robbieazerty
1 goed: Miek1999 en Mollenmania
0 goed: Lama1997 en Molduck


Wie ken ik het beste?

7 goed: Lucy
6 goed: wouterv, TimvDons, Swifty, HDD, Robbieazerty en D*N
5 goed: grasisgroen, Molcrazy, MaikeMeisje, Nieky, FrankLapidus, de_witte, Molduck, Bodejos, Bjorrn, Trialk en putyourHANSup!
4 goed: LdHmolletje, Niuno, Lama1997, Mollenmania, Lukie4 en Miek1999
3 goed: HIDM en Fabiann
2 goed: Mollenvanger-MV, Black_and_white en Starlight

Lucy bovenaan verrast me niet, maar had sommige mensen uit de middenmoot hoger verwacht. Ken sommige mensen dus toch minder goed dan ik dacht.  :-\\ ???

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #436 Gepost op: 19-01-2018, 17:17:04 »
Ik ben een open boek ::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #437 Gepost op: 19-01-2018, 17:26:51 »
- Hans die HP niet kent. Iemand van mijn leeftijd die dat niet kent. Shocking.
Kennen wel, kijken/lezen niet nee. Maar wie weet in de toekomst ::jaja::

5. 'Dirk Kuyt die Feyenoord naar de titel schiet' - Ik zie het nog voor me, een Kuip vol rook, de aftrap en Dirk die binnen notime er de eerste erin knalt. Ik zal met open mond te kijken ... Hans toch ..... ga snel je mond spoelen.  :P
;D 't Is een sportvraag, daar permitteer ik mezelf dat ik fouten maak. ;)

Heeft er iemand en gifje van die Dixie die gister rondvloog door de storm?
::rofl::


Nog even de statistieken. Wie kent mij het beste?
6x goed: Fabian, D*N, Starlight
5x goed: Daisy
4x goed: Robbie, Nieky
3x goed: B&W, LdH, Frank
2x goed: Molduck
1x goed: Miek, Mollenmania
0x goed: Lama

Wie ken ik het beste?
8x goed: Lucy
7x goed: LdH, D*N
6x goed: Frank, Nieky, HDD, Wouter, Daisy, Bjorn
5x goed: Maike, trialk, Starlight, Robbie, Molduck, Bodejos
4x goed: Lama, Niuno, GiG, Miek, HIDM, B&W
3x goed: Mollenmania, MV, Swifty, Tim, de_witte
2x goed: Lukie, Fabian
1x goed: Molcrazy
« Laatst bewerkt op: 19-01-2018, 17:30:19 door Daisy, Reden: spelfout in origineel bericht aangepast - dus ook hier »

Online Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #438 Gepost op: 19-01-2018, 17:46:35 »
Wat ken ik jullie toch goed  ::rofl:: ::rofl::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 8
« Reactie #439 Gepost op: 19-01-2018, 17:57:39 »
Wie ken ik het beste

Robbie 10
Starlight 9
Lama 9
Lucy 9
Daisy 7
LdH 6
Molduck 6
D*N 6
HIDM 6
Witte 6
HDD 5
Swifty 5
Bjorrn 5
B&W 5
Wouter 5
Miek 5
Mollenvanger 5
Trialk 5
Mollenmania 4
Lukie4 4
Hans 4
Bodejos 4
Tim 4
Fabiann 4
Frank 3
Maikemeisje 3
Gig 3
Molcrazy 2
Niuno 1

Wie kent mij het best

Starlight 8
LdHmolletje 7
Hans 6
Fabiann 6
Daisy 5
Frank 5
D*N 4
Wouter 4
Lukie 4
Lama 4
Molcrazy 3
Mollenmania 3
B&W 2
Maike 1
Rest 0
You'll never walk alone