Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 223707 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #400 Gepost op: 29-01-2018, 17:32:03 »
Allereerst, ik heb nog geen tijd gehad om alle pagina's te lezen.

Ik denk dat Olcay de mol is vanwege een seconde of 2 in afl.1.
Art verschijnt op tv in alle kamers, en iedereen zit a la minute voor de buis, maar Olcay die toch best fanatiek is, zet eerst rustig haar flesje water weg, en loopt dan naar de tv om te gaan kijken, alsof ze wist wat er ging komen, iig had ze geen haast en dat viel me op.

Misschien hebben anderen dit ookal gezegd, in dat geval excuses, ik ga rap eens bijlezen.

Ik keek toevallig dat stukje vandaag ook terug. Het viel mij ook op dat ze niet zoiets zei als "Hee,.." of "Kijk .." bij het verschijnen van Art op de TV. Zelfs niet eens een licht verbaasde blik of zo... Het lijkt inderdaad of ze wist wat er ging komen. Ik denk ook dat ze de Mol is.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #401 Gepost op: 29-01-2018, 19:45:31 »
“Jackpot! En dat betekent eindelijk dat we een vette pot hebben en daar kan deze penningmeester eindelijk wat mee...”

Verbrassen? :)
🜃

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #402 Gepost op: 29-01-2018, 20:49:31 »
Olcay gestegen van wens afvaller naar mogelijke mol bij mij. Ik zou er absoluut vrede mee hebben als ze De mol is dit jaar. Scherp, hard soms over t randje, maar ik vrees dat t allemaal net te duidelijk in beeld is . Het is een dunne lijn van nepmollen naar mollen ::trots::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #403 Gepost op: 29-01-2018, 22:31:31 »
In de herhaling zag ik dat ook bij Olcay de zekering niet helemaal in orde was.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 23:53:57 door Bodejos »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #404 Gepost op: 30-01-2018, 09:49:38 »
Olcay gestegen van wens afvaller naar mogelijke mol bij mij. Ik zou er absoluut vrede mee hebben als ze De mol is dit jaar. Scherp, hard soms over t randje, maar ik vrees dat t allemaal net te duidelijk in beeld is . Het is een dunne lijn van nepmollen naar mollen ::trots::

Ik schrijf haar ook nog niet af, nadat ik opdracht 4.1 even heb teruggekeken en het eind van Niets Is Wat Het Lijkt. Dit is een typische mol biecht:

"Ik probeerde snel naar de blikken van de andere kandidaten te kijken want het enige dat je dan denkt is dat je dat misschien kan aflezen aan hun blik, maar ik kan je wel vertellen: deze mol is steengoed, want niemand vertrok een spier."

« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 19:03:54 door Amethyst »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #405 Gepost op: 30-01-2018, 15:16:45 »
Olcay body language voor -en nadat Art heeft onthuld dat de mol vlak langs hen is gelopen.

Hand door het haar, zuchten (beter te zien in bewegend beeld), nagelbijten.

De foto van de zucht krijg ik er niet op, dat is in de 36e minuut.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 15:37:11 door Lonneke*L »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #406 Gepost op: 30-01-2018, 15:33:46 »
Nagelbijten

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #407 Gepost op: 30-01-2018, 20:30:42 »
"Het is vrij lelijk en vrij erg, maar ik denk wel dat iedereen hetzelfde heeft gedaan tijdens deze opdracht."

Een curieuze zin en totaal onzinnig eigenlijk als Olcay NIET de Mol is.

Waar heeft ze het over? Het geld? Onzin. De Mol pakt dat niet. Dat kun je als slimme kandidaat zo niet aannemen. De groepsvrijstelling? Onzin. Dat kun je als slimme kandidaat niet van alle kandidaten verwachten.

Olcay zou een slimme kandidaat zijn, maar deze uitspraak is daarmee in tegenspraak. Zoals haar hele gedrag, houding en strategie steeds verandert. Zij is de kameleon van deze groep.

Mijn conclusie... Die opmerking gaat niet over geld en vrijstellingen, maar over iets anders.

Olcay heeft het hier over het feit, dat iedereen op Art en de vragen heeft gelet en niet op wie er voorbijkwam. En er is een iemand die dat zeker kan weten en dat is de Mol zelf.

Om de app te winnen zal ik wel in de tunnel moeten blijven.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #408 Gepost op: 30-01-2018, 20:41:24 »
Mooi om te lezen dat velen hun negatieve mening over haar hebben bijgesteld  ::joehoe::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #409 Gepost op: 30-01-2018, 22:00:32 »
Ja, ik ben ook om. In het extra materiaal was Olcay de eerste die tegen Simone zei dat ze wel bij haar en Stine op de kamer mocht, nu Bella exit is. Vond ik erg fideel van haar.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #410 Gepost op: 30-01-2018, 22:12:05 »
Mooi om te lezen dat velen hun negatieve mening over haar hebben bijgesteld  ::joehoe::
Ze werd afgebrand op Facebook, en daar is gelukkig nog maar weinig van terug te vinden.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #411 Gepost op: 30-01-2018, 22:21:28 »
Ze werd afgebrand op Facebook, en daar is gelukkig nog maar weinig van terug te vinden.

Yep.. de bashers zijn eindelijk stil

Olcay is hella cool  8)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #412 Gepost op: 30-01-2018, 22:29:08 »
Ik wil er toch even tussen gooien dat mijn eerste indruk van Olcay ook negatief was. In aflevering 1 zag ze er zichtbaar geïrriteerd uit toen andere kandidaten nog niet op de achterkanten van de bio's gekeken hadden en in aflevering 2 klonk het toch als 'Ik laat ze maar stuntelen', 'ze kunnen niet eens een simpel opdrachtje uitvoeren', 'Stine ziet er niet uit'.

Dat vind ik toch heel negatief overkomen.

Maar inderdaad. In aflevering 3 en 4 heeft ze zich getoond als een sociale, enthousiaste kandidaat en dan moet ik die eerste indruk positief bijstellen. ;)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #413 Gepost op: 30-01-2018, 23:26:13 »

Maar inderdaad. In aflevering 3 en 4 heeft ze zich getoond als een sociale, enthousiaste kandidaat en dan moet ik die eerste indruk positief bijstellen. ;)

Ik maak daar van: .. een sociale, enthousiaste Mol ...
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #414 Gepost op: 31-01-2018, 18:56:52 »
Ze was in het begin nogal hooghartig tegenover haar medekandidaten maar gaandeweg is ze meer en meer volledig aan het opgaan in de opdrachten. Een beetje de vrouwelijke tegenhanger van Jan zeg maar. Aan de hand van de eerste twee afleveringen zag ik een Nadja-Hupscher scenario ontvouwen en hoewel ze zeker daar trekken van heeft is Olcay vooral Olcay denk ik. Zeker de Olcay van de laatste aflevering zie ik graag nog enkele afleveringen zo doorgaan. Als kandidate wel te verstaan ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #415 Gepost op: 31-01-2018, 21:37:57 »
"Ik probeerde snel naar de blikken van de andere kandidaten te kijken want het enige dat je dan denkt is dat je dat misschien kan aflezen aan hun blik, maar ik kan je wel vertellen: deze mol is steengoed, want niemand vertrok een spier."
Ja, dat viel me ook op, dat 'deze mol is steengoed'. Is al de derde dubbelzinnige opmerking in één aflevering, die ik tel. Maar goed, ik zal wel last hebben van tunnelvisie.

Feit is dat het mijn absolute wensmol is en ik haar sowieso een kanjer van een kandidaat vind  ::ok::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #416 Gepost op: 31-01-2018, 22:33:53 »
Yep.. de bashers zijn eindelijk stil
Op Twitter nog niet, maar Olcay blijft vrolijk doorgaan met ze te retweeten. ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #417 Gepost op: 1-02-2018, 16:10:54 »
Ik vermoed dat Olcay het 'in Kiev' gedeelte van de zin gewoon gemist had. Als je geen twist verwacht, kan je daar prima overheen lezen. Ik zou bij de naam 'Kiev' ook niet gelijk een alarmbel hebben aangezien je niet zo vaak van de stad hoort.

Dat ze nauwelijks lijkt te reageren als ze er uiteindelijk wel achterkomt dat een ander team 3,5 duizend kilometer bij ze vandaan zit, is natuurlijk wél heel erg vreemd.

Onwaarschijnlijk dat ze "in Kiev ..." gemist heeft. Het was immers een duidelijke korte vraag van Jan. Of Kiev bekend in de oren klinkt hangt er naar mijn mening vanaf wat je persoonlijke interesses zijn, bijv. topografie of nieuws volgen uit die regio's. Ik weet wel dat Kiev de hoofdstad van Oekraïne is mede omdat ik topografie leuk vind, maar dit terzijde.  :D Misschien weet Olcay inderdaad niet waar Kiev ligt, dat kan natuurlijk . Maar ze weet toch wel dat ze in Almaty gedropt zijn? M.a.w. als je dan van een ander (Jan: "Kiev...") hoort dan gaat je als kandidaat toch wel een belletje rinkelen dat Jan in elk geval niet in Almaty is? Dan vertoon je toch op z'n minst een kleine verbazende blik? Aangezien ze totaal geen expressie vertoonde denk ik dus dat ze geen kandidaat is, maar wel de Mol..
« Laatst bewerkt op: 2-02-2018, 13:09:43 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #418 Gepost op: 2-02-2018, 00:10:37 »
Voor diegene die ervaring heeft met computers, kan dit blijkbaar zelf ook 'ontdekken'. In de voorgaande keer heb ik gezegd dat dit alleen via Ziggo uitzendinggemist gezien kan worden, maar via NPO kan dit blijkbaar ook. Echter mijn computerschermen geven zwart ook echt als zwart aan, waardoor ik de vorige keer dacht dat NPO dit zwart heeft gemaakt ofzo. ... Maar op goed geluk heb ik net via uitzendinggemist na de biecht van Jean Marc (08:36) het scherm op pauze gezet, een print screen gedaan (zeg maar copy/paste) van het 'zwarte' scherm. Dit heb ik overgeheveld naar Adobe Photoshop. Via de optie Levels (Ctrl L) heb ik het middelste schuifje helemaal naar links geplaatst, en wat kwam er naar voren toe... Voila... Dit kan géén toeval zijn.
Ikz it op Simone, maar deze hint laat me twijfelen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #419 Gepost op: 2-02-2018, 23:02:27 »
Ik zie geen reden om van Olcay af te stappen nog. Hoe ze weer heerlijk wegloopt aan het einde van de opdracht, nee het is hier niet. Ook niet links af wil gaan bij de tunnel. Opdracht mislukt. Ook het vragen naar aanwijzingen aan Stine was een slimme zet. Lijkt kandidaats maar brengt een hoop kansen op verwarring met zich mee. En ik vermoed dat de anderen haar niet echt serieus nemen als mol want ik hoorde maar één verdenking op Olcay bij de test. De paraglide heeft ze weggegeven aan Loes, maar nu kon ze dan toch iets spannends doen. Ik hoop echt op Molcay dit jaar ;D.

Ja, ik ook, en het zit er nog steeds in. Als je ziet hoe zenuwachtig Olcay was toen Art de groep vertelde dat de mol bij iedereen was langs geweest. Olcay was niet de enige, maar bij haar zie je echt die 'spanningsboog' ... alsof ze al weet welke bom Art gaat droppen. En wanneer.

Als Olcay de mol is denk ik dat Stine het weet. Die twee lijken het wel heullll erg goed met elkaar te kunnen vinden ...en te vertrouwen. Wat weet de een van de ander? Dat Stine haar zwarte vrijstelling alweer niet inzette is niet perse onmols, maar het past net zo goed, zo niet eerder bij een kandidaat die al (behoorlijk) zeker van haar zaak is en de rest  makkelijk weg denkt te kunnen spelen in dit stadium.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2018, 23:05:11 door Amethyst »