Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 223715 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #460 Gepost op: 6-02-2018, 06:11:04 »
Weet niet of dit hier al gemeld is? 'Zienswijzen' --> zie Olcay eens wijzen, bij de woordzoeker. En anderen het woord vervolgens laten wegstrepen. In combinatie met het dilemma 'Streepte de mol de mol door?' (of wees zij dat alleen maar aan en liet iemand anders het doen) zou ik het wel een sterke aanwijzing naar Olcay vinden.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2018, 06:50:33 door Newbie2 »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #461 Gepost op: 6-02-2018, 15:48:33 »
Olcay biecht na de opdracht in het Circus Tbilisi:

"Ga weg! "
"Ik wil m’n kaartenhuis afbouwen." (Yeah right!  >:D en doet ook nog 'ns niet of nauwelijks mee aan de andere geldverdien-opdrachten)
"Ik heb zo geen tijd voor jullie.."
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #462 Gepost op: 6-02-2018, 21:35:12 »
Bij de biecht in aflevering 5 (Chaos opdracht met de auto's) knipoogt Olcay heel duidelijk precies op het moment dat ze zegt teleurgesteld te zijn in het feit dat haar 1000 Euro niet over de finish kwam. Zie:



De vraag is m.b.t. tot die knipoog is dus:

Als Olcay kandidaat is: Why??
Als Olcay de Mol is: Hint?

Ik denk het laatste.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #463 Gepost op: 7-02-2018, 11:32:24 »
Bij de biecht in aflevering 5 (Chaos opdracht met de auto's) knipoogt Olcay heel duidelijk precies op het moment dat ze zegt teleurgesteld te zijn in het feit dat haar 1000 Euro niet over de finish kwam.
Haha mooi gevonden Molebuster. Olcay is niet mijn mol maar ik kan maar weinig 'goeds' aan haar opmerken qua acties. Hier en daar wordt er wel wat gesuggereerd op het forum, maar ik zie het niet. Dus ik houd haar zeker nog in de smiezen. Wat voorbeelden: gaat af met 750E in de auto, doet niks bij de woordzoeker, houdt 500E achter op de markt (ja heel obvious maar ze komt er blijkbaar mee weg bij de andere kandidaten), gaat met 1000E af in de auto opdracht (stoelendans), en zo kan ik nog wel even doorgaan.

1 die ik nog niet hier heb gezien, maar wellicht overheen heb gelezen. Wat ik HEEL opvallend vond bij de rode draad opdracht: Emilio is naar de andere kant 'geziplined', Olcay kijkt naar achter waar de enveloppen hangen, en zegt 'Ik wil wel de volgende graag zijn'. Alsof ze weet dat Emilio het geld heeft meegenomen en zij dus weer goodwill kan kweken. Ik vind haar hele zijn 'MOL' roepen....maar vooralsnog stap ik er niet in  ::rofl::
Meer L

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #464 Gepost op: 7-02-2018, 15:39:54 »
Maar waarom niet overstappen? Als ze de mol niet is, is ze- denk ik- de kandidaat met het meest mollerige gedrag ooit..Waarom zou een kandidaat zo weinig geld in de pot brengen? En bovendien doet een kandidaat dat om verdacht te worden maar het is duidelijk dat ze niet bijster veel verdacht wordt. Ben benieuwd wat afl. 6 gaat worden..En of dan nog bijna iedereen om Olcay heen kan.. Ik vind haar een mol met flair en het werkt want ze wordt minder verdacht dan de andere dames. Denk wel dat Stine haar in de gaten begint te krijgen ::vergroot::.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #465 Gepost op: 7-02-2018, 16:38:57 »
Haha mooi gevonden Molebuster. Olcay is niet mijn mol maar ik kan maar weinig 'goeds' aan haar opmerken qua acties. Hier en daar wordt er wel wat gesuggereerd op het forum, maar ik zie het niet. Dus ik houd haar zeker nog in de smiezen. Wat voorbeelden: gaat af met 750E in de auto, doet niks bij de woordzoeker, houdt 500E achter op de markt (ja heel obvious maar ze komt er blijkbaar mee weg bij de andere kandidaten), gaat met 1000E af in de auto opdracht (stoelendans), en zo kan ik nog wel even doorgaan.

1 die ik nog niet hier heb gezien, maar wellicht overheen heb gelezen. Wat ik HEEL opvallend vond bij de rode draad opdracht: Emilio is naar de andere kant 'geziplined', Olcay kijkt naar achter waar de enveloppen hangen, en zegt 'Ik wil wel de volgende graag zijn'. Alsof ze weet dat Emilio het geld heeft meegenomen en zij dus weer goodwill kan kweken. Ik vind haar hele zijn 'MOL' roepen....maar vooralsnog stap ik er niet in  ::rofl::

Dank je Juuls ::ok::. En m.b.t. Emilio die naar de overkant gaat: dat is nou precies wat ik ook heel opvallend vond. Olcay is namelijk wel mijn mol. Als Emilio het geld al naar de overkant had gebracht dan wist Olcay dat natuurlijk en kon zij ook gaan. En dus handig goodwill kweken, toch mooi meegenomen nog. Was  het zo geweest dat het geld nog niet overgebracht was dan had ze waarschijnlijk gewacht totdat niemand meer durfde bijv. en had ze voorgewend dat ze ook niet durfde.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2018, 16:41:51 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #466 Gepost op: 7-02-2018, 16:50:02 »
Dank je Juuls ::ok::. En m.b.t. Emilio die naar de overkant gaat: dat is nou precies wat ik ook heel opvallend vond. Olcay is namelijk wel mijn mol. Als Emilio het geld al naar de overkant had gebracht dan wist Olcay dat natuurlijk en kon zij ook gaan. En dus handig goodwill kweken, toch mooi meegenomen nog. Was  het zo geweest dat het geld nog niet overgebracht was dan had ze waarschijnlijk gewacht totdat niemand meer durfde bijv. en had ze voorgewend dat ze ook niet durfde.
Als ze de mol is, dan denk ik ook dat ze precies deze strategie heeft gehandhaafd namelijk, ik vond het zo opvallend! En nog opvallender dat niemand hier dat heeft opgemerkt/ zo ziet? Vond het typisch molgedrag. Zou echt mijn wensmol zijn  ::bravo::
Meer L

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #467 Gepost op: 7-02-2018, 16:56:17 »
Maar waarom niet overstappen?

Misschien overwegen er wel meer mensen dan je denkt die willen inchecken bij Olcay maar lukt het uitchecken bij b.v. Simone niet zo goed.  ::rofl::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #468 Gepost op: 7-02-2018, 17:09:18 »
Ik heb deze hier nog niet gezien. Excuses als ik het heb gemist. Via widm.nl


30-01-2018, 21:25

romojo
Re: Olcay is de Mol, omdat...

'In de aflevering dat Bella eruit gaat zie je bij de test duidelijk de vingers van Bella met daarop de kleuren van speelkaarten. Schoppen, Klaveren en ruiten. De Harten zie je niet of nauwelijks. Vlak daarna zie Olcay in beeld met op haar aantekeningen briefje achterop een hartje getekend. Toeval? Zou je haast denken. Tot dat ze in dat zelfde stukje ook nog eens tot 4 gaat tellen met haar vingers. Zo van 1,2,3 en 4. En laat Bella nou als 4e haar rode scherm te zien krijgen. Deze twee aanwijzingen zijn voor mij de reden dat ik Olcay sterk verdenk.'







Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #469 Gepost op: 7-02-2018, 22:15:22 »
Weet niet of dit al ergens is gemeld, maar wat mij opviel is het beginwoordje van Art

"Vorige week moest er weer een iemand naar huis, emilio". Maar hoe vaker ik luister, hoor ik er heel duidelijk "een milio" in. Hij spreekt het heel raar uit. Daarna begint hij over hoe graag Olcay geld wil verdienen, of dat het juist een dekmantel is als mol.

Haal de klinkers weg en je kan er "een mol" van maken.  Een antwoord op de vraag die hij hierna zelf stelt.

Zal wel niks zijn, maar zou wel een leuke hint zij geweest en het is vaker gebeurd (ego, edo)::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 7-02-2018, 22:17:42 door keesisdemol »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #470 Gepost op: 8-02-2018, 18:11:15 »
Is dat wellicht het dilemma achter de zin "Streepte de mol de mol weg?"?

Als Olcay de mol is, is het letterlijk nee en overdrachtelijk ja namelijk...

Nee, want de puzzel was immers vooraf al gemaakt en men kon dus niet weten hoe het zou gaan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #471 Gepost op: 10-02-2018, 00:20:10 »
Heb het even teruggekeken en ik kan niet anders zien dan dat Olcay 250 euro in de envelop had laten zitten en dat Loes die er uit haalt. Dit was een molactie, maar zo obvious dat zelfs Olcay zelf haar lachen niet kan inhouden. En deze molactie heeft ook weinig zin, anders dan dat je jezelf verdacht maakt en voor wat verspilde tijd zorgt...

Edit: Ik zie nu wat je bedoelt, maar ze stopt het in de envelop en haalt het er gelijk weer uit. Sticky fingers... ;)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2018, 00:25:36 door Contraspion »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #472 Gepost op: 10-02-2018, 10:08:07 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #473 Gepost op: 10-02-2018, 10:11:37 »
Bedankt!
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #474 Gepost op: 10-02-2018, 18:12:19 »
Maar zonder die 1.000 euro zou de opdracht verder toch vast zijn gelopen? En dat is niet gebeurd, dus die 1.000 euro is later wel degelijk gewisseld. Hoe verklaar je dat dan?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #475 Gepost op: 10-02-2018, 19:27:39 »
Als de 1.000 euro biljetten al waren gewisseld, dan kan ze die er niet meer in terugstoppen, wat die waren dan al weg. Mocht ze een van die 1.000 eurobiljetten per ongeluk terug hebben gekregen van een van die marktkooplui, dan doet dat er feitelijk niet meer toe, want ze waren immers al gewisseld. Het zou dan om een vergissing gaan en dus allerminst een geldende molactie zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #476 Gepost op: 10-02-2018, 21:36:52 »
Ik wil dat deze vrouw de Mol is  ::bravo:: Wat een wijf!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #477 Gepost op: 10-02-2018, 21:52:40 »
Ik wil dat deze vrouw de Mol is  ::bravo:: Wat een wijf!

Winnaar is ook leuk! ::brunette:: ::super::

Offline Kaatje1007

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #478 Gepost op: 10-02-2018, 22:42:36 »
Aan het einde van de aflevering werd een vooruitblik getoond, en haalde Olcay daar nu de zwarte vrijstelling uit haar broekzak? Op verzoek van Jan? Betekent dat dat ze hem heeft terug heeft van Stine?  ::)
Oeps, sorry, het was een makeup doosje. Stoute Olcay, heel geestig! ::rofl:: ;D

Offline Susie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #479 Gepost op: 10-02-2018, 22:57:32 »
Olcay betekent 'geluk'.
Klaver vijf - voor extra geluk en geld - staat op de deken waar in deze aflevering tijdens 'sleutelpositie' geld verdween...
« Laatst bewerkt op: 10-02-2018, 23:08:17 door Susie »