Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 224209 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #480 Gepost op: 11-02-2018, 00:01:40 »
Oeps, sorry, het was een makeup doosje. Stoute Olcay, heel geestig! ::rofl:: ;D

Ja, dat was erg grappig! Ze brengt heel wat leven in de brouwerij!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #481 Gepost op: 11-02-2018, 20:20:47 »
Ik weet niet of die brainfreeze van Olcay een tijdje geduurd heeft, maar bij de test gaat ze ineens voor Simone terwijl ze steeds voor Ruben ging. De naam Ruben hoor ik nu helemaal niet meer. Vond ze hem ineens na het samen verhuizen niet verdacht meer? Terwijl hij bijvoorbeeld enorm klooide met die spanband. Misschien is er wat gemonteerd hier en daar, maar ik vind het vreemd dat ze zo rigoreus is geswitched. Ook is ze plots heel uitgesproken over Stine.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2018, 20:22:49 door Lonneke*L »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #482 Gepost op: 11-02-2018, 22:59:10 »
De manier waarop ze over Simone praat, komt op mij over alsof ze niet haar hoofdverdachte is, maar alsof ze nu eens alles op een rijtje zet en denkt "Ja, stel nou dat Ruben niet de mol is, dan valt er voor Simone ook wel het een en ander te zeggen". Als ze overtuigd was van Simone als mol, zou ze waarschijnlijk niet zeggen "Simone zou de ideale mol zijn" maar "Simone is de ideale mol".

Dit zou ook stroken met haar gesprekje met Jan eerder in de uitzending. Daaruit blijkt dat ze overtuigd is dat Ruben de mol is, maar lijkt wel Simone als goede tweede te hebben.

Al klopt dit volgens mij weer niet met haar verdachtenlijstje dat in de vorige aflevering in beeld verscheen, en met haar bewering toen dat ze alles op Ruben had ingezet.

Maar ja, ik neem de molbiechten nooit heel serieus, omdat het vaak slim knip- en plakwerk is uit de montage.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #483 Gepost op: 12-02-2018, 11:41:20 »
Oeps, sorry, het was een makeup doosje. Stoute Olcay, heel geestig! ::rofl:: ;D
Een van de leukste acties buiten de opdrachten om.

Olcay laat hiermee zien dat ze heel goed weet aan welk programma ze meedoet.


Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #484 Gepost op: 12-02-2018, 12:37:39 »
en met haar gesprekje met Jan eerder in de uitzending. Daaruit blijkt dat ze overtuigd is dat Ruben de mol is, maar lijkt wel Simone als goede tweede te hebben.

Olcay zegt in het onderonsje met Jan:

Misschien kunnen we elkaar wel naar die finale loodsen. Dat zou toch wel wat waard zijn? Dan moeten wij samen proberen om Stine en Simone weg te werken. Ja, mits dat Simone de Mol is.

Ik zou aannemen dat zij ipv 'mits' 'tenzij' bedoelt. Dus inderdaad, haar mol is Ruben. En zij heeft als eventueel alternatief Simone (ik denk vooral omdat Stine die verdenkt), maar ik vermoed niet dat zij spreidt.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2018, 12:41:08 door Avogadro »

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #485 Gepost op: 12-02-2018, 20:30:49 »
Het feit dat Olcay haar laatste vraag niet goed had waardoor Simone als enige haar scherm moest zien deed mijn laatste sprankje hoop op Molcay helaas vervliegen :\'(

Als mol weet je welke vraag Art je gaat stellen en weet je natuurlijk het juiste antwoord. Iedereen moet door, dat is wel zo fijn voor de makers na alle eerdere mislukte pogingen. Zie hier, een uitgelezen kans voor de mol om de hero te spelen. Vraag goed, kandidaat draaien, iedereen door, makers blij, groep blij. Tijd voor pizza.

Zou WIDM dan echt zó gelaagd zijn dat voor de spanning op TV en het onkreukbaar houden van het imago van kandidaat-mol-Olcay, bewust die arme Simone/laatste kandidaat als enige tegenover de laptop van Art wordt gezet? Zelfs met de wetenschap dat die toch een groen scherm gaat krijgen? En dan bestelt de mol vervolgens een pizza als goedmakertje? Hoe geweldig ik dat allemaal ook zou vinden, er zijn grenzen aan mijn verwachtingen.

Als kandidaat Olcay is het een uitgekiende actie. Wellicht kun je het opvatten als hard maar het is wel een hele slimme zet als speler van een spel. Of ze wist het juiste antwoord gewoon echt niet meer, dat kan natuurlijk ook.

Hoe dan ook, voor mij nu definitief geen kans meer over op Molcay dus dan maar hopen op Wincay :D
Nu zit ik niet in de Olcay-tunnel, maar op basis hiervan kun je haar toch niet afschrijven. Als de kandidaat die de test het slechtst heeft gemaakt al omgedraaid is, dan hoeft Olcay toch geen goed antwoord meer te geven?
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #486 Gepost op: 12-02-2018, 20:38:02 »
Gelukkig (of jammer genoeg eigenlijk) nog genoeg andere redenen om haar af te schrijven  ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #487 Gepost op: 12-02-2018, 20:44:56 »
Gelukkig (of jammer genoeg eigenlijk) nog genoeg andere redenen om haar af te schrijven  ;)
Ben benieuwd, geef er eens een paar (de overtuigendste) als je wil?
Olcay is ook meer mijn wensmol hoor, maar ik ben echt benieuwd  ::jaja::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #488 Gepost op: 12-02-2018, 20:57:05 »
Ben benieuwd, geef er eens een paar (de overtuigendste) als je wil?
Olcay is ook meer mijn wensmol hoor, maar ik ben echt benieuwd  ::jaja::

Teveel om allemaal op te noemen dus 1tje dan: in afl 1 opdr 1 al meteen (mede) verantwoordelijk zijn voor 2000 in de pot. Lijkt me als mol niet heel ingewikkeld het geld niet te vinden. En ik geloof niet zo in dat de mol een bedragje binnenbrengt om goodwill te kweken als t om 2000 gaat.

En de actie om 1000 naar 500 te wisselen op de markt terwijl je weet dat zoiets uit gaat komen.
+ nog veel meer

Maar ik hoop ook dat ze het is hoor  ::bravo::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #489 Gepost op: 12-02-2018, 21:01:42 »
Teveel om allemaal op te noemen dus 1tje dan: in afl 1 opdr 1 al meteen (mede) verantwoordelijk zijn voor 2000 in de pot. Lijkt me als mol niet heel ingewikkeld het geld niet te vinden. En ik geloof niet zo in dat de mol een bedragje binnenbrengt om goodwill te kweken als t om 2000 gaat.

En de actie om 1000 naar 500 te wisselen op de markt terwijl je weet dat zoiets uit gaat komen.
+ nog veel meer

Maar ik hoop ook dat ze het is hoor  ::bravo::
1) Klaas *kuch* (al was dat een kleiner bedrag. 1000 euro?)
2) Als Olcay de mol zou zijn, dan is ze een "in your face"-mol. Past dan prima in de strategie en wordt dan gebruikt om juist minder verdacht te zijn.

Dan hopen we samen   ::bravo::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #490 Gepost op: 12-02-2018, 21:07:07 »
Teveel om allemaal op te noemen dus 1tje dan: in afl 1 opdr 1 al meteen (mede) verantwoordelijk zijn voor 2000 in de pot. Lijkt me als mol niet heel ingewikkeld het geld niet te vinden. En ik geloof niet zo in dat de mol een bedragje binnenbrengt om goodwill te kweken als t om 2000 gaat.

En de actie om 1000 naar 500 te wisselen op de markt terwijl je weet dat zoiets uit gaat komen.
+ nog veel meer

Voor een wensmol wil ik al eens wat extra argumenten proberen te verzinnen:

1.1: We hebben nooit duidelijk in beeld gezien wie eigenlijk vraagt naar dat 2e grootste houten bouwwerk. Als Ruben daar de drijvende kracht was, dan moest Olcay mee surfen op zijn flow. Jean-Marc belt de code van de kluis door en dus werd ze ook daar tegen gewerkt. Ze hadden wel (ook weer buiten beeld) afgesproken dat ze na het vinden van de 2000 euro toch maar 1000 euro uit de pot zouden bellen. Als dat op initiatief van Olcay was, is het +2000 euro voor Ruben en -1000 euro voor Olcay.

2.1: Dit is uiteraard de Olcay-streep-opdracht bij uitstek. Maar het is wel de enige voor mij. Het zou zo maar een spontane Molcay-actie geweest kunnen zijn om die 500 te laten zitten en bij het volgende kraam aan te komen en dan terug te moeten en zo tijd te rekken. Uiteindelijk hadden Jan en Stine het al niet door en is Loes de enige die er blijkbaar oog voor had. Wanneer Olcay die andere 500 gaat halen, is ze ook enorm nerveus en zit ze veel aan haar gezicht. Pas vanaf dan begint ze ook goede acties te doen bij deze opdracht. Uiteindelijk ging het om +860 euro wat ze in de chaosopdracht en de tijd is geld opdracht er dubbel en dik heeft uitgehouden.

Dit gezegd zijnde is Simone mijn Mol, maar ik wil Olcay nog niet opnieuw schrappen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #491 Gepost op: 12-02-2018, 21:13:01 »
Dat is ook helemaal waar maar met wat goede wil viel er nog wel e.e.a. te betwisten. Zodoende bleef ik altijd nog een inimini-beetje hoop houden op het sprookje Molcay. Dat lukt nu niet meer. Helaas pindakaas.

Wel jammer maar niet heel erg want ook als kandidaat steelt zij voor mij dit seizoen de show ::bravo::

Maar je streept haar af voor de verkeerde redenen. Lees wat bigboots zegt. Hij heeft daarin gelijk

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #492 Gepost op: 12-02-2018, 21:44:07 »
Ik vind Olcay gewoon te spontaan om de mol te zijn. Ze zegt meteen wat ze voelt en denkt, en de mol kan dit niet doen. Voorbeeld; bij de woordzoeker zie je haar gefrustreerd zeggen dat ze geen woord kan vinden. Deze opmerking is vanuit een kandidaat heel onschuldig, maar vanuit een mol heel onlogisch. Natuurlijk moet een mol soms acteren om als kandidaat over te komen, iets wat Thomas Cammaert naar mijn mening goed deed, maar dit soort wegwerp-opmerkingen die toch niemand hoort zouden zonde van de concentratie zijn.

Ik snap dat Olcay's ieder's wensmol is, maar dat komt juist omdat het eigenlijk nergens op slaat. Daarom droomt iedereen ervan. Omdat het haar dan absoluut geen enkele moeite zou kosten en met het allergrootste gemak de ene na de andere leugen eruit gooit. En dat is gewoon onmogelijk.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #493 Gepost op: 12-02-2018, 23:51:46 »
Ik vind Olcay gewoon te spontaan om de mol te zijn. Ze zegt meteen wat ze voelt en denkt, en de mol kan dit niet doen. Voorbeeld; bij de woordzoeker zie je haar gefrustreerd zeggen dat ze geen woord kan vinden. Deze opmerking is vanuit een kandidaat heel onschuldig, maar vanuit een mol heel onlogisch. Natuurlijk moet een mol soms acteren om als kandidaat over te komen, iets wat Thomas Cammaert naar mijn mening goed deed, maar dit soort wegwerp-opmerkingen die toch niemand hoort zouden zonde van de concentratie zijn.

Ik snap dat Olcay's ieder's wensmol is, maar dat komt juist omdat het eigenlijk nergens op slaat. Daarom droomt iedereen ervan. Omdat het haar dan absoluut geen enkele moeite zou kosten en met het allergrootste gemak de ene na de andere leugen eruit gooit. En dat is gewoon onmogelijk.

Dat vind ik helemaal geen wergwerp-opmerking dat ze zegt ik zie geen woord. Dat is toch juist slim als mol,  ze doet alsof ze zogenaamd geen worden kan zien, dekt zich dus in voor het feit dat ze weinig woorden vindt. En als je goed oplet zie je dat Olcay uitstekend kan liegen en toneelspelen. Waarom zou ze maar op dat Tbilisi doorgaan en dan vervolgens naar binnen lopen en alleen even melden dat Tbilisi er niet opstaat. Ze had ook best nog even (met 49 sec op de klok) een woord kunnen vinden dat nog niet weggestreept was. En zo zijn er heel veel dingen die Olcay verdacht maken.

Dat het helemaal nergens op slaat dat zij de mol zou zijn, vind ik weer nergens op slaan. Een spontane mol dat kan niet? Het zou een verademing zijn als ze het is. Ik zou nooit zeggen ik vind het nergens op slaan dat bijv Simone, Stine of Ruben de mol is. Ok dat je Olcay niet als mol ziet en in een andere tunnel zit, maar het hoeft niet zo onaardig toch?
We zullen het zien.... ::zwaai::

P.s Ik heb het niet het idee dat iedereen haar als wensmol ziet...
« Laatst bewerkt op: 12-02-2018, 23:56:24 door Lonneke*L »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #494 Gepost op: 13-02-2018, 03:22:35 »
Als de 1.000 euro biljetten al waren gewisseld, dan kan ze die er niet meer in terugstoppen, wat die waren dan al weg. Mocht ze een van die 1.000 eurobiljetten per ongeluk terug hebben gekregen van een van die marktkooplui, dan doet dat er feitelijk niet meer toe, want ze waren immers al gewisseld. Het zou dan om een vergissing gaan en dus allerminst een geldende molactie zijn.

De vrouw waar bij gewisseld is, heeft de 1000 euro in de envelop weggestopt. Als de groep terug komt om de vergeten 500 euro te halen, kijkt Olcay in de envelop, pakt de 1000 er uit om te checken en stopt deze weer terug. Tenminste, dat denk ik te zien.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #495 Gepost op: 13-02-2018, 13:46:01 »
Ok dat je Olcay niet als mol ziet en in een andere tunnel zit, maar het hoeft niet zo onaardig toch?
We zullen het zien.... ::zwaai::
Dat was niet mijn bedoeling maar ik kan me voorstellen dat het zo overkwam. Ik wilde er alleen mee zeggen dat de keuze om Olcay de mol te maken, totaal zou indruisen tegen alle eerdere molkeuzes in de geschiedenis van het programma. Het is altijd zo dat de mol onopvallend wil blijven, nooit uit de toon wilt vallen en een beetje bedachtzaam te werk gaat. Zij zou zo'n extreem atypische mol zijn. En daarom, geloof me, haast iedereen met wie ik over WidM spreek zegt "ik denk niet dat Olcay de mol is, maar áls ze het is, dan is ze verreweg de beste ooit". Dit omdat het juist zo'n mindfuck zou zijn als de persoon die zó opvallend molt dat iedereen haar afschrijft, daadwerkelijk de mol is.

Dat ik haar niet verdenk, is puur mijn scepticisme. Maar ik heb er alle begrip voor dat jij haar verdenkt. En stiekem hoop ik eerder dat jij gelijk hebt dan ik. Ook al wordt het voor mij dan suikerklontjes eten, zoals ik eerder op dit forum heb beloofd. :-X
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #496 Gepost op: 13-02-2018, 18:24:16 »
Olcay zegt in het onderonsje met Jan:

Misschien kunnen we elkaar wel naar die finale loodsen. Dat zou toch wel wat waard zijn? Dan moeten wij samen proberen om Stine en Simone weg te werken. Ja, mits dat Simone de Mol is.

Ik zou aannemen dat zij ipv 'mits' 'tenzij' bedoelt. Dus inderdaad, haar mol is Ruben. En zij heeft als eventueel alternatief Simone (ik denk vooral omdat Stine die verdenkt), maar ik vermoed niet dat zij spreidt.

Ze bedoelt met het woord 'mits' ongetwijfeld tenzij, maar ze weet niet dat het woord 'mits' eigenlijk 'op voorwaarde dat' betekent. Je ziet tegenwoordig steeds vaker dat jongeren dit woord verkeerd gebruiken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #497 Gepost op: 13-02-2018, 20:02:39 »
 ::rofl:: ::ok::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #498 Gepost op: 13-02-2018, 21:27:03 »
D
Dat ik haar niet verdenk, is puur mijn scepticisme. Maar ik heb er alle begrip voor dat jij haar verdenkt. En stiekem hoop ik eerder dat jij gelijk hebt dan ik. Ook al wordt het voor mij dan suikerklontjes eten, zoals ik eerder op dit forum heb beloofd. :-X
Spacy, het kwam inderdaad niet helemaal goed over. Ik begrijp je nu beter ;D. Ik ben ook niet 100% zeker van mijn mol,dat maakt het allemaal best spannend. Ik meen me te herinneren dat je drie suikerklontjes op zou eten als het Olcay is, dat zou voor Olcay geen uitdaging zijn, maar voor jou vast wel. We blijven nog even in spanning.....

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #499 Gepost op: 13-02-2018, 21:32:03 »
Olcay is 36 en zal je dankbaar zijn.

Vergeleken met mij is Olcay nog een jonge blom.   ;)


Bedoel je overigens niet "je merkt" of "je hoort" i.p.v. "je ziet"? Zien is nu juist een zintuig wat een beetje vreemd oogt in deze context.

Nee hoor, ik bedoel precies wat ik schrijf, want ik kom dat verkeerde gebruik van het woord 'mits' heel veel op internet tegen.


Verder moest ik in het begin even wennen aan Olcay maar moet ik nu zeggen dat ze absoluut een van de smaakmakers van dit seizoen is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!