Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 223718 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #500 Gepost op: 13-02-2018, 22:03:16 »
Het woordje mits betekent overigens ook de klaveren vrouw ;D.( Bron Dikke van Dale) Dat is de mits n.l. bij het kaartspel mitsen...(dit lijkt me geen hint mits ;) de makers van wie is de mol gek zijn geworden)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 23:21:01 door Lonneke*L »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #501 Gepost op: 13-02-2018, 22:15:48 »
Het woordje mits betekent overigens ook de klaveren vrouw ;D.( Bron Dikke van Dale) Dat is de mits n.l. bij het kaartspel mitsen...(dit lijkt me geen hint mits de makers van wie is de mol gek zijn geworden)
Tenzij  ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #502 Gepost op: 13-02-2018, 22:20:55 »
 ::rofl::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #503 Gepost op: 13-02-2018, 22:30:16 »
Nog 1 keer plagen: Ook op internet is "zien" toch nog steeds enigszins ongelukkig gekozen als het om een woord gaat? Iets op internet zien wanneer het geen film, foto of aanbieding betreft klinkt mij erg als jongerentaal in de oren.

Nu hou ik op :P

 ::rofl:: Erg leuk gevonden! Nu nog die harten boer ::vergroot::
En fout gemitst  ;D

Het onderscheid is op zich simpel, maar het is een veelgemaakte fout.

Mits: er moet een voorwaarde vervuld worden en dan... Oftewel: Als, dan
Tenzij: er moet een voorwaarde NIET vervuld worden en dan.. Oftewel: als NIET, dan

 ;D

Edit: wel vrij off topic, maar voor de helderheid toch gepost
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 22:37:53 door Whiskers »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #504 Gepost op: 13-02-2018, 23:28:37 »
Olcay is de mol tenzij het Simone is...
« Laatst bewerkt op: 15-02-2018, 11:14:57 door Lukie4 »

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #505 Gepost op: 15-02-2018, 05:11:54 »
Er valt me iets op aan Olcay, zij zegt in de biechts tussendoor dingen als "ja ik hoop natuurlijk een ronde verder te komen" of bv "waarom Jan nou niet gewoon voor zichzelf kiest, hij is door, ik zou voor mezelf kiezen en er iemand uit laten gaan". (oid).

Hiermee geeft ze ogenschijnlijk heel duidelijk aan een kandidaat te zijn.

Maar omdat het de bedoeling is dat de kijker niet weet wie de mol is en niet weet wie er overduidelijk kandidaten zijn, en die biechts igv de mol gewoon zijn ingestudeerd, en de mol zal nooit zichzelf verdacht maken in de biechts, zijn dus juist dit soort dingen maken voor mij dan dat Olcay nog gewoon de mol kan zijn.

Ruben doet heel mysterieus, en wil graag verdacht zijn, Olcay het tegenovergestelde.

Ik zie haar itt de anderen ook nooit verrast, blij, of wat dan ook kijken wanneer een nieuwe opdracht wordt uitgelegd, terwijl ze juist zo expressief is.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2018, 05:13:35 door Cosma »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #506 Gepost op: 15-02-2018, 11:16:33 »
één en ander aan off topic verwijdert in dit topic.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #507 Gepost op: 15-02-2018, 16:26:17 »

Ik zie haar itt de anderen ook nooit verrast, blij, of wat dan ook kijken wanneer een nieuwe opdracht wordt uitgelegd, terwijl ze juist zo expressief is.

Precies, ze lijkt op sommige momenten wel voorkennis te hebben. Ze kan ook heel eigenwijs kijken, soms net alsof ze iemand stiekem uitlacht. En als ze het is zijn haar biechten ook erg goed. Als ze de mol is, heeft ze er in ieder geval veel lol in ::jaja::.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #508 Gepost op: 15-02-2018, 16:36:13 »
Er valt me iets op aan Olcay, zij zegt in de biechts tussendoor dingen als "ja ik hoop natuurlijk een ronde verder te komen" of bv "waarom Jan nou niet gewoon voor zichzelf kiest, hij is door, ik zou voor mezelf kiezen en er iemand uit laten gaan". (oid).

Hiermee geeft ze ogenschijnlijk heel duidelijk aan een kandidaat te zijn.

Maar omdat het de bedoeling is dat de kijker niet weet wie de mol is en niet weet wie er overduidelijk kandidaten zijn, en die biechts igv de mol gewoon zijn ingestudeerd, en de mol zal nooit zichzelf verdacht maken in de biechts, zijn dus juist dit soort dingen maken voor mij dan dat Olcay nog gewoon de mol kan zijn.

Ruben doet heel mysterieus, en wil graag verdacht zijn, Olcay het tegenovergestelde.

Ik zie haar itt de anderen ook nooit verrast, blij, of wat dan ook kijken wanneer een nieuwe opdracht wordt uitgelegd, terwijl ze juist zo expressief is.

Mee eens. Ik vond ook nog iets opvallend in aflevering 6 vanaf minuut 50:30. Stine komt terug met de 500 euro de trap af en Olcay vraagt aan Stine: "Wat heb heb je omgedraaid?". Stine antwoordt: "500 euro". Dan zegt Olcay een beetje gemaakt: "Goed zo, ja fijn..". Ik denk dat ze hiermee meer kandidaats wilde lijken.

Tevens zit hiervoor rond min. 50:00 ook nog iets. Olcay lijkt, voordat Stine naar boven moet, gespeeld nerveus voor de mogelijk dat Stine de naam van Olcay gaat omdraaien. Voor mij blijft Olcay molkandidaat nr 1   8)
« Laatst bewerkt op: 15-02-2018, 17:01:54 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #509 Gepost op: 15-02-2018, 17:14:28 »
Het is heel erg 'in your face' en daarom zou ik het zo leuk vinden. Het is blijkbaar ook nog effectief, dat met medeweten van iedereen met enveloppen klooien, geld wegbellen, gaan plassen, anderen afzeiken en kleineren en vooral amper iets van waarde binnenbrengen.

In de Pool, hier op het forum, op de officiële site (app) en onder kandidaten... Nergens is verdachte nummer 1.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #510 Gepost op: 15-02-2018, 22:26:01 »
Olcay heeft een oranje trui aan bij de sleutelpositie opdracht. En Jan heeft precies dezelfde trui aan in aflevering 2 (of 3)?
Ze heeft vast voldoende kleding bij zich in die grote koffer, unisex relatie met Jan  ::hug::


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #511 Gepost op: 17-02-2018, 13:31:56 »
In de opdracht waarin de mol langs kwam, aflevering 4, hebben we niet gezien wat Olcay koos. Anders zou haar geld geld geld masker afgevallen zijn? Als zij voor de groepsvrijstelling heeft gekozen zou het nog steeds 4:3 zijn in keuzes voor 5000 euro. Maar wij mogen haar keuze voor de groepsvrijstelling niet zien want dan zou ze ontmaskerd zijn. Olcay heeft het wel steeds over geld, maar dat laat ze vooral liggen?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #512 Gepost op: 17-02-2018, 13:46:39 »
In de opdracht waarin de mol langs kwam, aflevering 4, hebben we niet gezien wat Olcay koos. Anders zou haar geld geld geld masker afgevallen zijn? Als zij voor de groepsvrijstelling heeft gekozen zou het nog steeds 4:3 zijn in keuzes voor 5000 euro. Maar wij mogen haar keuze voor de groepsvrijstelling niet zien want dan zou ze ontmaskerd zijn. Olcay heeft het wel steeds over geld, maar dat laat ze vooral liggen?

Ja ze doet alsof ze heel erg voor het geld gaat, de werkelijkheid is heel anders!

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #513 Gepost op: 17-02-2018, 19:32:33 »
Olcay lijkt in de biechten anders (eerlijker) dan in opdrachten en buiten de opdrachten. Ik denk dat ze wil winnen, en steeds kiest voor geld en nep mol acties als afleider. Dan kom je kandidaats over en maakt je jezelf minder verdacht. .  Ze  flapt er zaken uit maar is slim genoeg om zichzelf niet buiten te groep te plaatsen. Ze beschuldigt Jan dat hij geen geld heeft gedraaid maar draait vervolgens zelf ook geen geld terwijl ook haar naam was omgedraaid. Juist dat zou haar weer een kandidaat maken.
Olcay wil winnen, ik ben benieuwd of dat gaat lukken met haar A4 aantekeningen.
Ze brengt wel leven in het spel maar de mol is ze niet voor mij.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #514 Gepost op: 17-02-2018, 20:20:43 »
>:D

Als er één iemand is aan te wijzen die na afloop van die opdracht wat zenuwachtig/ongemakkelijk in de groep tegenover Art staat dan is het Olcay wel.
Misschien had de mol de opdracht om voor minimaal 1 rood scherm te zorgen? Anders was het meteen klaar geweest niemand zijn scherm te zien.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #515 Gepost op: 17-02-2018, 20:34:30 »
Olcay weet inderdaad het verschil tussen Mits en Tenzij niet..
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #516 Gepost op: 17-02-2018, 20:49:47 »
Olcay weet inderdaad het verschil tussen Mits en Tenzij niet..
Viel mij ook op inderdaad.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #517 Gepost op: 17-02-2018, 22:40:47 »
Wel opmerkelijk dat Olcay aangeeft in de test volledig op Ruben in te zetten, maar bij testvraag 18 zien we haar kiezen voor 'Groen'. Dat is de wagen waar Simone de pakketten verzamelt.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #518 Gepost op: 17-02-2018, 22:46:57 »
Wel opmerkelijk dat Olcay aangeeft in de test volledig op Ruben in te zetten, maar bij testvraag 18 zien we haar kiezen voor 'Groen'. Dat is de wagen waar Simone de pakketten verzamelt.
Zou ze dan echt in de biechten nog liegen over wie ze verdenkt? Ik zie haar er op zich nog voor aan ook ;D

Andere optie is natuurlijk dat ze dat in werkelijkheid helemaal niet heeft aangeklikt, maar ik kan even niet bedenken waarom ze dat zo zouden monteren als het niet zo is.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #519 Gepost op: 17-02-2018, 22:50:40 »
Zou ze dan echt in de biechten nog liegen over wie ze verdenkt? Ik zie haar er op zich nog voor aan ook ;D

Andere optie is natuurlijk dat ze dat in werkelijkheid helemaal niet heeft aangeklikt, maar ik kan even niet bedenken waarom ze dat zo zouden monteren als het niet zo is.

Ja, vorig jaar deden ze dat in ieder geval niet, volgens Sanne. Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat Olcay die vraag inderdaad op Simone invulde.