Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 223704 keer)

Offline rvanapeldoorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #640 Gepost op: 26-02-2018, 11:30:14 »
Dat zegt dus helemaal niks, Jochem had ook tot op het laatst het niet goed. Maar die kwam steeds verder omdat iemand anders de test langzamer gedaan had dan hij, hij een vrijstelling had gekregen.
Zie https://www.youtube.com/watch?v=jcnJdTWC3y4  op 25:50 en zie stukje 27:50

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #641 Gepost op: 26-02-2018, 11:36:19 »
Dat zegt dus helemaal niks, Jochem had ook tot op het laatst het niet goed. Maar die kwam steeds verder omdat iemand anders de test langzamer gedaan had dan hij, hij een vrijstelling had gekregen.
Zie https://www.youtube.com/watch?v=jcnJdTWC3y4  op 25:50 en zie stukje 27:50

Tuurlijk zegt dat iets en is de situatie ook helemaal anders.

2017: Niemand zet in op Thomas dus is het speelveld gelijk.
2018: Enkel Loes zet in op Olcay en gaat er uit.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #642 Gepost op: 26-02-2018, 12:07:16 »
Ik denk dat Loes helemaal niet op Olcay zat, misschien enkele vragen maar je moet nooit  te veel vertrouwen op al die testresultaten om de mol te vinden, zeker niet als er nog veel mensen in het spel zijn ::).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #643 Gepost op: 26-02-2018, 12:57:01 »
Ik denk dat Loes helemaal niet op Olcay zat, misschien enkele vragen maar je moet nooit  te veel vertrouwen op al die testresultaten om de mol te vinden, zeker niet als er nog veel mensen in het spel zijn ::).

Om de Mol te vinden doe ik het niet, maar als iemand vragen invult op Olcay en niemand anders doet dat, dan wordt het al heel moeilijk om er uit te gaan als Olcay de Mol is.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #644 Gepost op: 26-02-2018, 13:00:58 »
Ik volg je wel dat Olcay qua geld de beste optie van de 3 is momenteel. Dan kan je in aflevering 10 uitpakken met een last moment fail met je 750 euro (net als Thomas die net door een lasso gegrepen werd), je kan zeggen dat je voorbij een auto liep in de Chaosopdracht en tegen Jan zei: "Dit is geen auto van ons".

Maar er zijn die dingetjes die toch wel hard tegen haar spreken zoals de suggestie van het enkel leggen op de markt, die verdenking van Loes op haar toen ze afviel of het feit dat ze in de control room weinig gedaan heeft met die macht over de klokken (terwijl ze als minst verdachte persoon wel de ruimte kreeg om dat te doen).

Ik bedacht me ineens iets op de markt. Olcay is wel degene die de envelop omwisselt voor de laatste envelop. Echter waren er ook bijna 1/3 van de biljetten kwijt toen ze aan het afdekken waren. Het zou best kunnen dat ze een deel eruit heeft gehaald voor ze zijn gaan leggen. (dan is de actie om de laatste wissel nog te maken logisch, want dan valt het minder op als er biljetten weg zijn.)
Verder is het ook niet Olcay die corrigeert dat ze van dubbel leggen naar enkel leggen moeten. Dat is Emilio.

Qua verdenking van Loes. Vorig jaar was het ook zo dat de eerste afvaller (Vincent) verdenkingen had richting Thomas als enige. Toch viel hij af, want hij had in de test toch meer gericht op iemand anders. Juist het feit dat die verdenkingen zo in beeld worden gebracht neig ik meer naar Olcay.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #645 Gepost op: 26-02-2018, 14:23:03 »
Net de geweldige aflevering 8 nog eens bekeken.

In opdracht 1 is is het niet makkelijk om te mollen. Olcay doet nog een kleine poging door te zeggen dat nummer 5 een mix van de andere liedjes kan zijn en ze wil graag dat nummer (groep) 5 wel ingedeeld wordt. Dit had de groep geld kunnen kosten,maar de anderen waren het er terecht niet mee eens.Dan is er nog het mannenkoor dat Olcay lijkt te zingen ;D.

Dan komt het tussenpraatje van Art net voor de bootopdracht, best opmerkelijk:
Hij zegt hierin:

Als je weet wie het is,is het een genot om naar deze mol te kijken. Ook al wordt er her en der geld verdiend door de groep, de mol saboteert bijna voortdurend naar hartelust.Gedurfd, gewaagd zonder door de rest op heterdaad betrapt te zijn, al is het soms kantje boord.

Dit vind ik echt op Olcay slaan. Dat kantje boord slaat volgens mij op de marktopdracht waar ze ontdekten dat ze maar één biljet uit de envelop had genomen, maar het had geen gevolgen verder want niemand verdacht en verdenkt haar als mol.

Gewaagd, dat is ze zeker. Kijk eens hoe ze Jan deze aflevering in haar web vangt. Als hij vraagt of ze wil mollen de laatste opdracht zegt ze nee dat zou ik nooit kunnen. En na de test en executie zegt ze tegen Ruben en Jan jullie hadden niet verwacht dat ik een groen scherm zou hebben hè? Briljant natuurlijk als je de mol bent >:D.

Wat ik ook gedurfd vind is dat ze zelf met verschillende kandidaten in gesprek ging en die volgens mij allemaal richting Ruben gestuurd heeft of in ieder geval niet op andere gedachtes gebracht heeft (Stine,Jan). Op Ruben stapte ze ook af om te zeggen dat ze hem als nummer één heeft en dat ook de anderen hem allemaal verdenken.

Dat komt heel kandidaats over als je zelf contact zoekt. Het maakt haar daardoor niet zo snel verdacht als mol.Ik ben er hierdoor zeker van dat Jan Ruben als mol houdt volgende week. En als het helemaal slaagt zal Ruben bij Jan blijven. En dan ben je in mijn ogen een supermol.

Nog even over aflevering 8 de bootopdracht. Daar viel mij op dat er dus twee kokers verstrengeld hingen. Zo kun je wel makkelijker twee kokers tegelijk pakken dus ik vraag me af of dat toeval was dat ze verstrengeld hingen. In ieder geval heeft Olcay mingeld gepakt. Toen Art het eerste mingeld uit de koker haalde had Olcay een beetje gespeelde reactie.

Maar haar reactie na haar groene scherm was weer geweldig.

De karaoke in de auto is zo'n opdracht dat de mol achteraf zegt dat vond ik zo leuk daar heb ik het gewoon goed gedaan. Art zegt ook hierboven de mol saboteert bijna voortdurend. Geen enkele mol kan alles saboteren. Ik vond het ook goed opgemerkt eerder in dit topic dat Olcay als enige haar gordel niet omdeed....

Voor mij is er echt nog maar één mogelijkheid nu. Olcay is de mol ::ok::.

Het is een optelsom van alle afleveringen, acties, bodylanguage (zie eerder in dit topic) en vooral een goed uitgevoerde, slimme tactiek waarmee zij bijna iedereen op het verkeerde been heeft gezet. ::bravo::

« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 20:18:06 door Lonneke*L »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #646 Gepost op: 26-02-2018, 14:50:47 »
Ik bedacht me ineens iets op de markt. Olcay is wel degene die de envelop omwisselt voor de laatste envelop. Echter waren er ook bijna 1/3 van de biljetten kwijt toen ze aan het afdekken waren. Het zou best kunnen dat ze een deel eruit heeft gehaald voor ze zijn gaan leggen. (dan is de actie om de laatste wissel nog te maken logisch, want dan valt het minder op als er biljetten weg zijn.)

Het zou kunnen, maar ik denk dat die biljetten gewoon zijn weggewaaid. Het is trouwens nog geen 1/6 van de biljetten dat zoek geraakt is, want er werd meer dan 5/6 van de 1000 euro verdiend.

Verder is het ook niet Olcay die corrigeert dat ze van dubbel leggen naar enkel leggen moeten. Dat is Emilio.

Hier op 20:16-20:20 ergens hoor je Olcay zeg "Maar moet het niet één zijn." Daarmee is ze de eerste die die suggestie doet.

Qua verdenking van Loes. Vorig jaar was het ook zo dat de eerste afvaller (Vincent) verdenkingen had richting Thomas als enige. Toch viel hij af, want hij had in de test toch meer gericht op iemand anders. Juist het feit dat die verdenkingen zo in beeld worden gebracht neig ik meer naar Olcay.

Vincent was lang niet de enige die de naam Thomas uitsprak. Zelfs 2e afvaller Yvonne noemde hem en nog 2 anderen. Het punt is dat we weten dat slechts 2 keer op vraag 20 'Thomas' werd ingevuld en dat was door Sanne.
Bovendien heb je het over aflevering 1 en daar zitten vragen tussen als "Zat de Mol op de grond of in een helikopter?". Dus daar zijn ook mensen die op Thomas stemmen zonder hem te verdenken.

Dat is dit jaar niet anders, want je vraagt een geslacht, je vraagt een land,... en dus stem je automatisch op meer mensen dan je wil.

Loes viel af in aflevering 5 wanneer de vragen al behoorlijk specifiek worden naar 1 kandidaat toe.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #647 Gepost op: 26-02-2018, 15:05:34 »
Ik vind het prima dat er zo min mogelijk mensen voor Olcay gaan, alleen maar goed voor mijn pool. Maar Hulpmol jij zegt Olcay  bij de marktopdracht als eerste zei je moet er eentje neerleggen. Dat betwijfel ik al, maar ik heb haar heel fanatiek biljetten dubbel zien leggen op verschillende beelden. Wat iemand doet is soms belangrijker dan wat iemand zegt.

En wat ik ook nog slim vond is dat ze die hele berg geld in één keer op tafel gooide zodat iedereen er tegelijk mee aan de gang ging (onoverzichtelijk dus). En ze kwam nogal laat aanlopen met dat geld dus ze had ook nog gelegenheid om er vooraf geld uit te halen.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 15:07:15 door Lonneke*L »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #648 Gepost op: 26-02-2018, 15:08:35 »
Ik vind het juist prima dat er zo min mogelijk mensen voor Olcay gaan, alleen maar goed voor mijn pool. Maar Hulpmol jij zegt Olcay  bij de marktopdracht als eerste zei je moet er eentje neerleggen. Dat betwijfel ik al, maar ik heb haar heel fanatiek biljetten dubbel zien leggen op verschillende beelden. Wat iemand doet is soms belangrijker dan wat iemand zegt.

Je kan niet twijfelen over iets wat effectief gezegd is geweest. Olcay heeft die woorden gezegd en dat was voor Emilio. Een ander punt wilde ik niet maken.

En wat ik ook nog slim vond is dat ze die hele berg geld in één keer op tafel gooide zodat iedereen er tegelijk mee aan de gang ging (onoverzichtelijk dus). En ze kwam nogal laat aanlopen met dat geld dus ze had ook nog gelegenheid om er vooraf geld uit te halen.

Dat klopt. Ik ben hier ook niet om te zeggen dat Olcay de Mol niet is. Maar de 3 tunnels gaan me toch moeten overtuigen van hun gelijk, want er zijn genoeg eigenaardigheden voor alle 3.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #649 Gepost op: 26-02-2018, 15:42:43 »

Loes viel af in aflevering 5 wanneer de vragen al behoorlijk specifiek worden naar 1 kandidaat toe.

Loes zei dat ze ook Stine verdacht en bij het afscheidsinterview zegt ze nog tegen Art dat ze toch teveel op één persoon heeft gericht. Je komt er niet achter of dit op Stine of Olcay is. Lijkt me dus niet echt waterdicht dat Olcay het niet kan zijn hierom.

Wat wel logischer is, is dat Bella heeft verteld dat ze erg veel op Ruben heeft ingezet toen ze eruit vloog. Ruben zou ik om die reden dus wel minder verdenken.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #650 Gepost op: 26-02-2018, 15:43:10 »


Dat klopt. Ik ben hier ook niet om te zeggen dat Olcay de Mol niet is. Maar de 3 tunnels gaan me toch moeten overtuigen van hun gelijk, want er zijn genoeg eigenaardigheden voor alle 3.

 Nee, dat begrijp ik :D. Ik ben nu echt zeker van mijn mol. Maar jammer dat ik je niet kan overtuigen dat het Olcay is (dat is niet mijn doel hoor,  ik geef alleen al een tijdje hints die naar haar wijzen). Mijn tactiek is dus de anderen uitsluiten en daar ben ik nu mee klaar en jij nog niet. Ik heb daar goede argumenten voor. Ik heb bij sommige mensen het idee dat wat je ook voor goede aanwijzingen hebt of geeft, ze het liefst niet willen dat Olcay de mol is en dan allerlei argumenten tegen gaan zoeken ipv voor en dat ineens echte kandidaten zoals Jan ook nog de mol zou kunnen zijn.  Wie van de drie is jouw mol nu? Of ben je alle eigenaardigheden nog aan het checken/ontkrachten. Ben in ieder geval benieuwd op wie je uitkomt... ::zwaai::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #651 Gepost op: 26-02-2018, 15:48:32 »
Loes zei dat ze ook Stine verdacht en bij het afscheidsinterview zegt ze nog tegen Art dat ze toch teveel op één persoon heeft gericht. Je komt er niet achter of dit op Stine of Olcay is. Lijkt me dus niet echt waterdicht dat Olcay het niet kan zijn hierom.

Waterdicht is het niet inderdaad. Maar het voelt wel enorm sterk om in aflevering 5 Olcay mee te nemen in je test (al zijn het maar 3 of 4 vragen) en toch af te vallen als Olcay de Mol is.

Maar jammer dat ik je niet kan overtuigen dat het Olcay is (dat is niet mijn doel hoor,  ik geef alleen al een tijdje hints die naar haar wijzen). Mijn tactiek is dus de anderen uitsluiten en daar ben ik nu mee klaar en jij nog niet.
Nee, ben nog lang niet klaar. Dat zal ik tot 10 maart ook niet zijn, vrees ik. De anderen waren voor mij uitgesloten en dan is het moeilijk om nu die strepen terug weg te halen.

Ik heb daar goede argumenten voor. Ik heb bij sommige mensen het idee dat wat je ook voor goede aanwijzingen hebt of geeft, ze het liefst niet willen dat Olcay de mol is en dan allerlei argumenten tegen gaan zoeken ipv voor en dat ineens echte kandidaten zoals Jan ook nog de mol zou kunnen zijn.

Ik zou helemaal tevreden zijn met Olcay. Ze moet dan wel al mijn puntjes tegen haar verklaren, maar ik zie genoeg leuke, molse acties bij haar om blij van te worden ook.

 Wie van de drie is jouw mol nu? Of ben je alle eigenaardigheden nog aan het checken/ontkrachten. Ben in ieder geval benieuwd op wie je uitkomt... ::zwaai::

Maandag 26/2 om 16u00 is het Jan.

Maar na de uitzending was het Ruben en 2 uren later Olcay. Gisteren zijn ze het alle 3 eens geweest. Ik heb voor alle 3 een aantal dingen die ik niet kan plaatsen en dat maakt me besluiteloos. ;)

Ik heb nu wat antwoorden van Olcay- en Rubenverdenkers, wanneer ik terug switch naar 1 van die 2 zal ik eens bij de Jantunnel horen wat ze van mijn bezwaren vinden. ;D

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #652 Gepost op: 26-02-2018, 16:27:37 »
Maar Hulpmol jij zegt Olcay  bij de marktopdracht als eerste zei je moet er eentje neerleggen. Dat betwijfel ik al, maar ik heb haar heel fanatiek biljetten dubbel zien leggen op verschillende beelden. Wat iemand doet is soms belangrijker dan wat iemand zegt.

En wat ik ook nog slim vond is dat ze die hele berg geld in één keer op tafel gooide zodat iedereen er tegelijk mee aan de gang ging (onoverzichtelijk dus). En ze kwam nogal laat aanlopen met dat geld dus ze had ook nog gelegenheid om er vooraf geld uit te halen.

Op de markt verbeterde Olcay de wisseltruc van Jan die de vrouw voor een man aanzag.Olcay was daar vrij stellig in. Waarom zou de mol dat doen? Die gaat toch lekker mee in de fout van anderen?

Als de groep met briefjes van 20 naar Art wil gaat ze daar ook niet in mee. In tegendeel ze zegt dat ze nog een foto heeft en dat ze nog een keer moeten wisselen. Nogmaals waarom zou de mol dat doen?

In de chaos die de opdracht toch al was had ze heerlijk met de fouten van anderen mee kunnen gaan en de anderen daar ook nog eens de schuld van kunnen geven....

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #653 Gepost op: 26-02-2018, 17:07:30 »
Dus geen jokers gescoord en geen (of nauwelijks) dingen opgeschreven. Die losse velletjes papier staat weinig op.
Blijf het vreemd vinden.
Bij de executies zat ze al vroeg op Ruben en is daar niet vanaf geweken. Ruben daarentegen jojoot maar wat geen en weer.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 18:52:11 door foxhunter »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #654 Gepost op: 26-02-2018, 17:13:14 »
Op de markt verbeterde Olcay de wisseltruc van Jan die de vrouw voor een man aanzag.Olcay was daar vrij stellig in. Waarom zou de mol dat doen? Die gaat toch lekker mee in de fout van anderen?

Als de groep met briefjes van 20 naar Art wil gaat ze daar ook niet in mee. In tegendeel ze zegt dat ze nog een foto heeft en dat ze nog een keer moeten wisselen. Nogmaals waarom zou de mol dat doen?

In de chaos die de opdracht toch al was had ze heerlijk met de fouten van anderen mee kunnen gaan en de anderen daar ook nog eens de schuld van kunnen geven....
Je beseft wel dat er zo'n lijstje met onverdachte dingen voor elk vd huidige molkandidaten te maken is toch?  ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #655 Gepost op: 26-02-2018, 21:17:07 »
Qua acties zit ik op Olcay, maar ik mis bij Olcay vooral de verborgen aanwijzingen. Of titelverklaringen naar haar. Die zie ik bij Jan juist wel terug (met de mol vlak langs JA/N EE als een van de mooiste).

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #656 Gepost op: 26-02-2018, 21:43:12 »
Ik begin onderhand de indruk te krijgen dat er alleen hints zijn naar kandidaten... Geen hints ---> de mol  ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #657 Gepost op: 26-02-2018, 21:46:17 »
Dat is dus ook wat ik vaker op Facebook zei:

Het is een kwestie van afstrepen wie het NIET is. Houd je vanzelf degene over die de mol wel is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #658 Gepost op: 26-02-2018, 21:47:02 »
Ik begin onderhand de indruk te krijgen dat er alleen hints zijn naar kandidaten... Geen hints ---> de mol  ::rofl::
Grappig zit dit uur op precies dezelfde gedachte.  Alles eens omdraaien. ::hug::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #659 Gepost op: 26-02-2018, 23:24:07 »
@Lonneke*L, je hebt prachtig verwoord hoe tof het zou zijn als Olcay de mol is  ::bravo::

Dit inderdaad! ::ok:: Op basis hiervan heb ik ook deels in het finalisten overzicht dus de conclusie getrokken dat Olcay nipt van Jan wint als het aan komt op de beste mogelijke molacties dan wel molposities.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan