Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 224189 keer)

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #660 Gepost op: 27-02-2018, 03:37:20 »
Wisselgeld-opdracht nog eens bekeken en voor mij is Olcay definitief de mol.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Aan deze opdracht zit een vies geurtje want de spelregels werden niet gerespecteerd.
Wat hier gebeurt ligt volgens mij ook aan de basis van het triootje in de finale.

O/J/Stine vinden "wisselvrouw1". O opent omslag en geeft geld én foto 2 aan Jan. Die geeft geen commentaar/reactie en roept groep "om geld te komen halen". Dan volgt een Jan-biecht "daar kregen we 2x500 E" en maakt hij zijn M-boog...niet als mol, maar als aanduiding van "heb ik een molstreek gezien?"
Volgende scène toont ons O met slechts 1x500 E. De groep gaat terug naar wisselvrouw 1 (tijdverlies) en Loes haalt 500 E uit omslag. En dan zien we iets bizar :
Loes geeft briefje én omslag aan O. O geeft 1 briefje terug, heeft 1 briefje in haar hand en glijdt 1 briefje terug in de omslag. We zien dus 3 briefjes terwijl er normaliter slechts 2 in omloop zijn. We zien Ruben hiernaar kijken.

Dan lopen O/J/Stine naar "my kitchen day". Daar krijgen ze de omslag in ruil voor 2 briefjes die echter niet de bedoelde 1000 E waarde hebben vermits 500 E duidelijk bij de andere kandidaten is achtergelaten (Loes, Ruben, JM allen te zien met 500 E). Dit is dus niet volgens de spelregels! 
J grist omslag uit O's handen en toont 4x250 E. Volgens de spelregels moest 2x500 geruild om een omslag te krijgen, er wordt dus met de spelregels geknoeid. Volgens mij hebben R en J dit door.
Je kan stellen dat dit een "nep"mollen van O is om andere kandidaten te testen.
Feit blijft dat wisselman2 Olcay een omslag geeft die niet voldoet aan de spelregels.
De wissel gaat verder met tijdverlies want het geld wordt verdeeld en dus dient de groep vanaf wissel 3 wel te verzamelen om een omslag te krijgen. Olcay lijkt niet te mollen wanneer ze de groep herinnert aan de laatste wissel. Het vraagt wel extra tijd waardoor de groep na de laatste wissel terug naar Art stormt met Olcay met omslag aan het staartje, wat haar de kans geeft om geld uit de omslag te halen. Er dwarrelden echt geen 100 tientjes uit Olcay's omslag aan Art's tafel.
Vanaf dat moment verdenken zowel Jan als Ruben Olcay... die op hun beurt beginnen te "nep"mollen om zichzelf verdacht te maken. Ook het Ruben/Jan bondje krijgt hierdoor een ander kantje. Leggen beide heren zich toe op een samenspel om O te controleren. "good cop-bad cop"? Het verklaart ook waarom Ruben Olcay's penningmeesterschap in vraag stelt. Ruben test O met de 1000 Euro, maar vertrouwt op Loes als back-up voor de 500. Jan krijgt de jokers maar blijft ergens treuzelen om de achtergebleven Olcay te controleren (dit zijn niet onze auto's...).
Jan werft met O en houdt haar weg van de brug terwijl Ruben zelf mensen werft om te helpen. Jan in de lucht met antwoorden voor Olcay en Ruben op de grond naast O? Jan die O uitdaagt om te mollen? Ruben die Olcay wegstuurt met een Jan verdachtmaking?
Het is een verhaal apart... de kandidaten die de mol omcirkelen...

Maar samen met de ronde O's, klavervrouw die "Geluk" symboliseert, MOGUL in-your-face als de verdoken Russische Olcay b-mol in de klokken kunnen verwijzen naar Olcay's mol-dubbel-gedrag en, en dan natuurlijk de knipperende car-a-oke auto met de kruisen als hint naar tijdsverlies voor MJ "Kruisgreep". "Ik wil water, waar is mijn wetsuit". Hello it's me als Tsemi anagram. O in Georgisch alfabet is een m. Als je goed kijkt kan je Olcay ook regelmatig betrappen op blikken van verstandhouding met Art (aankomst in Tsemi) of met de cameraploeg (aankomst in hotelkamer waar ze flesje water neemt om zich een houding te geven).

Ruben is niet de mol want de openlijke verdenkingen in de montage pleiten hem vrij.
Jan is niet de mol want teveel verdacht gemaakt in de 2 laatste afleveringen, too obvious hints en qua werkelijke persoonlijkheid/imago te evident als keuze vanwege de productie.

Maar ik kan er natuurlijk volledig naast zitten.... blijft dat er geknoeid is met de spelregels in de wisselgeld-opdracht.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)




Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #661 Gepost op: 27-02-2018, 07:10:56 »
Mooi betoog Beatle! Na terugkijken van de afleveringen is ook juist deze opdracht de reden voor mij waarom olcay de mol kan zijn. Dit was gewoon openlijk mollen en het is een wonder dat het maar zo weinig mensen is opgevallen/ ze door de mand is gevallen bij kandidaten. Ben alleen benieuwd waarom we 0 verdenkingen horen van Jan en Ruben naar haar?
Meer L

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #662 Gepost op: 27-02-2018, 09:56:25 »
Mooi betoog Beatle! Na terugkijken van de afleveringen is ook juist deze opdracht de reden voor mij waarom olcay de mol kan zijn. Dit was gewoon openlijk mollen en het is een wonder dat het maar zo weinig mensen is opgevallen/ ze door de mand is gevallen bij kandidaten. Ben alleen benieuwd waarom we 0 verdenkingen horen van Jan en Ruben naar haar?

Ze is gewoon heel slim en komt in de persoonlijke contacten over als een echte kandidaat. En net als hier op het forum, ze zitten in een andere tunnel en doen Olcays molacties af als ach dat is Olcay die kan de mol niet zijn :D

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #663 Gepost op: 27-02-2018, 12:59:38 »
Ik weet nog dat ik dacht in de aflevering Vooruitzicht moet met die titel een hint zitten. Maar wat als de titel wijst naar het vooruitzicht na afloop van die aflevering? Daarin zien we Olcay over het woordzoeker veld lopen. Precies over de letters MOL.. die ze ook nog eens hardop uitspreekt.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 13:16:20 door widmm1992 »

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #664 Gepost op: 27-02-2018, 13:11:03 »
Loes verdacht haar. En die aflevering viel ze ook af.
En Ruben stemde die aflevering op afvaller Loes, en bleef erin...
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #665 Gepost op: 27-02-2018, 13:18:03 »
En Ruben stemde die aflevering op afvaller Loes, en bleef erin...

Dat kan natuurlijk ook zijn doordat vragen als man/vrouw of wel/niet limbodansen of wel/niet een envelop met geld etc. Op beide betrekking hebben

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #666 Gepost op: 27-02-2018, 13:59:15 »
Ik vind het sowieso raar dat mensen Olcay wegstrepen wegens het feit dat Loes haar verdacht. Er zijn talloze voorbeelden van kandidaten die eruit lagen ondanks dat ze de mol als verdachte hadden (Maurice noemde Susan, ajouad zat op de 3 M'en, waaronder dus Margriet). Ik denk juist dat de productie een zorgvuldige selectie maakt van welke verdachtmakingen door kandidaten ze uitzenden en welke(n) niet. Ik verdacht Olcay vanaf het begin omdat ik me niet kan voorstellen dat een CEO van een modebedrijf zich zo naïef voordoet (eerst geen molboekje bijhouden). De gezichtsuitdrukking van Olcay toen ze een grove fout gemaakt bleek te hebben met die envelop was ook voor mij ook een reden om Olcay te verdenken (zo ondeugend), ook zou alleen de mol sorry zeggen voor molacties die gezien worden, want als kandidaat is het alleen maar fijn als mensen je verdenken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #667 Gepost op: 27-02-2018, 16:46:45 »
Wisselgeld-opdracht nog eens bekeken en voor mij is Olcay definitief de mol.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Aan deze opdracht zit een vies geurtje want de spelregels werden niet gerespecteerd.
Wat hier gebeurt ligt volgens mij ook aan de basis van het triootje in de finale.

O/J/Stine vinden "wisselvrouw1". O opent omslag en geeft geld én foto 2 aan Jan. Die geeft geen commentaar/reactie en roept groep "om geld te komen halen". Dan volgt een Jan-biecht "daar kregen we 2x500 E" en maakt hij zijn M-boog...niet als mol, maar als aanduiding van "heb ik een molstreek gezien?"
Volgende scène toont ons O met slechts 1x500 E. De groep gaat terug naar wisselvrouw 1 (tijdverlies) en Loes haalt 500 E uit omslag. En dan zien we iets bizar :
Loes geeft briefje én omslag aan O. O geeft 1 briefje terug, heeft 1 briefje in haar hand en glijdt 1 briefje terug in de omslag. We zien dus 3 briefjes terwijl er normaliter slechts 2 in omloop zijn. We zien Ruben hiernaar kijken.

Dan lopen O/J/Stine naar "my kitchen day". Daar krijgen ze de omslag in ruil voor 2 briefjes die echter niet de bedoelde 1000 E waarde hebben vermits 500 E duidelijk bij de andere kandidaten is achtergelaten (Loes, Ruben, JM allen te zien met 500 E). Dit is dus niet volgens de spelregels! 
J grist omslag uit O's handen en toont 4x250 E. Volgens de spelregels moest 2x500 geruild om een omslag te krijgen, er wordt dus met de spelregels geknoeid. Volgens mij hebben R en J dit door.
Je kan stellen dat dit een "nep"mollen van O is om andere kandidaten te testen.
Feit blijft dat wisselman2 Olcay een omslag geeft die niet voldoet aan de spelregels.
De wissel gaat verder met tijdverlies want het geld wordt verdeeld en dus dient de groep vanaf wissel 3 wel te verzamelen om een omslag te krijgen. Olcay lijkt niet te mollen wanneer ze de groep herinnert aan de laatste wissel. Het vraagt wel extra tijd waardoor de groep na de laatste wissel terug naar Art stormt met Olcay met omslag aan het staartje, wat haar de kans geeft om geld uit de omslag te halen. Er dwarrelden echt geen 100 tientjes uit Olcay's omslag aan Art's tafel.
Vanaf dat moment verdenken zowel Jan als Ruben Olcay... die op hun beurt beginnen te "nep"mollen om zichzelf verdacht te maken. Ook het Ruben/Jan bondje krijgt hierdoor een ander kantje. Leggen beide heren zich toe op een samenspel om O te controleren. "good cop-bad cop"? Het verklaart ook waarom Ruben Olcay's penningmeesterschap in vraag stelt. Ruben test O met de 1000 Euro, maar vertrouwt op Loes als back-up voor de 500. Jan krijgt de jokers maar blijft ergens treuzelen om de achtergebleven Olcay te controleren (dit zijn niet onze auto's...).
Jan werft met O en houdt haar weg van de brug terwijl Ruben zelf mensen werft om te helpen. Jan in de lucht met antwoorden voor Olcay en Ruben op de grond naast O? Jan die O uitdaagt om te mollen? Ruben die Olcay wegstuurt met een Jan verdachtmaking?
Het is een verhaal apart... de kandidaten die de mol omcirkelen...

Maar samen met de ronde O's, klavervrouw die "Geluk" symboliseert, MOGUL in-your-face als de verdoken Russische Olcay b-mol in de klokken kunnen verwijzen naar Olcay's mol-dubbel-gedrag en, en dan natuurlijk de knipperende car-a-oke auto met de kruisen als hint naar tijdsverlies voor MJ "Kruisgreep". "Ik wil water, waar is mijn wetsuit". Hello it's me als Tsemi anagram. O in Georgisch alfabet is een m. Als je goed kijkt kan je Olcay ook regelmatig betrappen op blikken van verstandhouding met Art (aankomst in Tsemi) of met de cameraploeg (aankomst in hotelkamer waar ze flesje water neemt om zich een houding te geven).

Ruben is niet de mol want de openlijke verdenkingen in de montage pleiten hem vrij.
Jan is niet de mol want teveel verdacht gemaakt in de 2 laatste afleveringen, too obvious hints en qua werkelijke persoonlijkheid/imago te evident als keuze vanwege de productie.

Maar ik kan er natuurlijk volledig naast zitten.... blijft dat er geknoeid is met de spelregels in de wisselgeld-opdracht.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Die 1000 euro stopt ze weer terug in de enveloppe. Dan klopt het toch? Ze had 500, in de enveloppe zitten 1 500 briefje en 1 1000 briefje. 1 500 briefje gaat naar Loes, 1 1000 briefje weer terug in de enveloppe.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #668 Gepost op: 27-02-2018, 17:40:04 »
Overduidelijk baalmomentje van Olcay na opdracht 1 (Geluids mix) van aflevering 8: kijk op https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/geluids-mix/ vanaf min. 7:10. Olcay stelt nog voor het laatste liedje in te delen bij de andere liedjes. De andere 3 besluiten dat het een apart liedje is. Dat zorgt voor het baalmomentje: molactie slaagt niet. Maar wel weer de zoveelste molactie van haar.  >:D
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 17:43:34 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #669 Gepost op: 27-02-2018, 19:20:23 »
(...)Als je goed kijkt kan je Olcay ook regelmatig betrappen op blikken van verstandhouding met Art (aankomst in Tsemi) of met de cameraploeg (aankomst in hotelkamer waar ze flesje water neemt om zich een houding te geven).(...)
Dit heb ik ook steeds verdacht gevonden, hoewel ik het telkens heb afgedaan met: ze flirt graag met de camera (of met de cameramensen  ::tandpastasmiley::), dit doet ze in RTL Boulevard namelijk ook - heb ik speciaal vanwege haar aanwezigheid daarin een paar keer naar gekeken, omdat ik wilde zien hoe ze zich daar gedroeg - , en/of ze probeert zich op die manier verdacht te máken. Bij de aankomst in de eerste hotelkamer lijkt ze ook totaal geen interesse te hebben in haar omgeving, i.t.t. de anderen (misschien al bekend terrein voor haar, meende ik even, maar wat ook kan: ze is gewoon zo'n vrouw van de wereld die blasé is geworden door al die hotelkamers waarin ze wsl. al heeft verbleven). Tja.

Jouw verhaal klinkt goed, ze zou het best kunnen zijn, maar ik blijf toch liever bij die andere 'flirt': de bad boy.
 

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #670 Gepost op: 27-02-2018, 23:11:45 »
kut nee ik wil nie ingeklemd worden niet nu.

Antwoord op Marisa post 594.

Excuus denk dat je het goed gehoord hebt..

Ze zegt:ik wilde ingeklemd worden niet nu.
Montage slippertje? Ze spreekt soms heel onduidelijk.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 23:14:59 door foxhunter »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #671 Gepost op: 27-02-2018, 23:14:44 »
Excuus denk dat je het goed gehoord hebt..

Ze zegt:ik wilde ingeklemd worden niet nu.
Montage slippertje? Ze spreekt soms heel onduidelijk.

Wel grappig dat een exit van Simone nodig was om dat plots te horen. ::fluit::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #672 Gepost op: 27-02-2018, 23:17:19 »
Wel grappig dat een exit van Simone nodig was om dat plots te horen. ::fluit::

Als je maar lang genoeg zoekt en controleert dan kom je nog eens wat tegen. Zouden meer mensen moeten doen. ;D >:D

Maar goed all credits to Marisa

Offline rvanapeldoorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #673 Gepost op: 27-02-2018, 23:28:10 »
Ik wil niet flauw doen, maar die credits komen mij wel toe dan...

Ik kan bijna niet wachten op de ontknoping, is het Jan die veel mensen verdenkt. Want toegegeven ook hij blijft mij verwonderen, neemt constant de leiding, lijkt goed mee te spelen. Maar Olcay die molt wel zoveel dat het bijna niet anders kan dan dat ze het is.

En ik vermoed dat deze verspreking ook bij de montage niet is opgevallen.

Het vervelende alleen van de ontknoping is wel dat ik weer even moet afkikken... :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #674 Gepost op: 27-02-2018, 23:36:33 »
Ik zie nu een Georgische herder. Die ruikt een mol.
De post van Marisa had ik gelezen en daar rectificeer ik mijn reactie op. Wie deze hint gevonden heeft: chapeau. Maar daar ga ik niet tussenzitten en nalezen wordt met 50000 berichten inmiddels een beetje moeilijk.

Dit is gewoon de fashion edition. Cécile Narinx in moltalk?
Ik hoor Stine zeggen de mol is een hele stille leider en dan komt wesp op rom in beeld. Wesprom: schoenenmerk.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2018, 00:00:09 door foxhunter »

Offline rvanapeldoorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #675 Gepost op: 28-02-2018, 00:04:40 »
Ik ga er verder ook niet moeilijk op doen.

Zou de dode wesp in aflevering 2, 59:00 min. daarom ook in het scherm mee bedoeld worden?!?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #676 Gepost op: 28-02-2018, 00:18:28 »
Ik wil niet flauw doen, maar die credits komen mij wel toe dan...
Ik geloof dat ik hier (ongewild) credits toebedeeld krijg die ik helemaal niet verdiend heb.
Ze zijn voor jou, hoor!  :)

(Hoewel het wel fijn is om af en toe eens lof te krijgen, dat wel...  ;) )

Offline rvanapeldoorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #677 Gepost op: 28-02-2018, 08:40:21 »
Hoe kijk ik naar wie is de mol? Zaterdags kijk ik gewoon een aflevering in zijn totaal af, direct gevolgd door Moltalk
De zondags kijk ik het programma nog eens via uitzending gemist en maak hou ik excel ernaast om via een tijdlijn bij te houden wie wat zegt en als dingen mij opvallen maak ik daar ook een aantekening van. Wat er gebeurd zoveel dat het niet bij te houden is.

En zo kom je bij aflevering 2, en kom je nu wel met heel wat verborgen hints tegen, en dat in 1 aflevering.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #678 Gepost op: 28-02-2018, 10:18:40 »
^ Een merknaam als hint is toch gratis reclame voor zo'n merk? Zouden ze dat (mogen) doen?





Verder: hoe komt het dat niemand van de kandidaten Olcay lijkt te verdenken?

Loes verdacht haar. En die aflevering viel ze ook af.

Loes verdacht Stine en Olcay en zei dat ze achteraf bezien (of is het gezien?) bijna alle vragen op een persoon had ingevuld. Wie dat was werd niet duidelijk.

Als Loes met een kandidaat had gedeeld op wie ze de test bijna vol had ingevuld, dan toch alleen met Ruben? Volgens Stine zonderden Loes en Ruben zich ook af van de rest (ik zou de sappige details wel willen weten eigenlijk 8) )

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #679 Gepost op: 28-02-2018, 11:34:31 »
Eigenlijk Funstuff maar vond de ZML PosterToaster output toch te leuk om ‘m hier niet ook even te posten  :D
Winnaar Klassiekers Pool 2023