Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 224212 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #780 Gepost op: 4-03-2018, 16:35:18 »
Ik blijf lekker in de olcay tunnel, ook al is het Jan. Ik vind haar het meeste geld uit de pot houden, zij is consistent met minder binnenhalen en meer eruit spelen. Kortom de balans is telkens min. En ik vind haar gedrag en biechten het meest mollerig. Ik weet dat het onmogelijk is, niemand van de finalisten zit op haar en er zijn eerder kandidaten afgevallen die op haar stemden. Het kan dus niet, en dan is het dus Jan. Maar o wat zou het leuk zijn  ::zwaai::

Nog never ever op de verkeerde mol gezeten in de finale dus laat het eens maar de eerste keer zijn, want dat gaat nu zeker gebeuren....
Meer L

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #781 Gepost op: 4-03-2018, 16:58:32 »
Ik denk dat ik er uit ben.  Alle wegen lijden naar Olcay als je alle deskundig ingebouwde zijsprongen kunt vermijden.  Los van haar mol-acties kan ik een verhaal van hints breien.

Michael Jackson is van begin tot einde all over the place, Georgische letters, omwisselen, kledij, geiten, ridderidealen en dichters, rozen, (bij)geloof, wat geluid en talenmixen... de car-a-oke heeft bij mij vele aparte stukjes in een verhaal gegooid.
Als mijn spoor doorheen de afleveringen juist is, werd dit jaar een mooie boodschap gebracht deskundig vermomd als een echte thriller. Of ben ik toch op een red herring gelopen?  AARRRG wachten tot volgende week...Zou Olcay dan ook voor iedereen pizza kopen? Ik ga toch maar op zoek naar meer bevestiging.


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #782 Gepost op: 4-03-2018, 17:04:45 »
Heerlijk om gewoon lekker naïef een tunneltje in te duiken, en tegen de stroom in te zwemmen.
Een nieuwe verwijzing die ik opeens zag naar olcay met de sleutelopdracht: die gekke dekentjes waar het geld op lag. Nu ik het weer zag: dat zijn klaviertjes vier/ vijf. Betekent geluk, wat een verwijzing naar de naam olcay kan zijn. Oh hoe heerlijk lief tunneltje, nu kan ik weer overal iets in zien  ::bravo::
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #783 Gepost op: 4-03-2018, 17:22:35 »
Heerlijk om gewoon lekker naïef een tunneltje in te duiken, en tegen de stroom in te zwemmen.
Een nieuwe verwijzing die ik opeens zag naar olcay met de sleutelopdracht: die gekke dekentjes waar het geld op lag. Nu ik het weer zag: dat zijn klaviertjes vier/ vijf. Betekent geluk, wat een verwijzing naar de naam olcay kan zijn. Oh hoe heerlijk lief tunneltje, nu kan ik weer overal iets in zien  ::bravo::

Klavertje vier betekent geluk maar het bloemetje op de deken (zie hier) heeft vijf blaadjes en is ook geen klavertje. Helaas, want het had een prachtige hint kunnen zijn. Dat Art het in het circus meermaals had over dat het geluk er op te rapen was heb ik altijd opvallend gevonden.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #784 Gepost op: 4-03-2018, 17:59:33 »
In mijn beleving staat klavertje 5 ook voor geluk, en met name rijkdom.
En dit zijn wel klaverbladen....
Een klavertje 4 verwijst trouwens ook naar een kruis, wat geluk betekent.
Het is ook een zeldzaamheid, zoals dit mol seizoen  ::rofl::
Oké ik maak er nu een wishful thinking hint van.
Meer L

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #785 Gepost op: 4-03-2018, 19:05:28 »
Heerlijk om gewoon lekker naïef een tunneltje in te duiken, en tegen de stroom in te zwemmen.
Een nieuwe verwijzing die ik opeens zag naar olcay met de sleutelopdracht: die gekke dekentjes waar het geld op lag. Nu ik het weer zag: dat zijn klaviertjes vier/ vijf. Betekent geluk, wat een verwijzing naar de naam olcay kan zijn. Oh hoe heerlijk lief tunneltje, nu kan ik weer overal iets in zien  ::bravo::

Volgens Google brengt elk klavertje met meer dan 3 blaadjes geluk :)))
De 5 blaadjes staan voor geloof,hoop,liefde,rijkdom en hoop.

Google ook eens op babynaam gülsen... we kwamen al roos, rozen, rose tegen.

De ganse hintenreeks die ik meen te zien wisselt voortdurend tussen Jan/Olcay mogelijkheid maar oa Olcay's car-a-oke scènes, gedrag en biechten geven mij toch een soort zekerheid.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #786 Gepost op: 4-03-2018, 19:17:22 »
Wanneer je (eveneens bij Google) intoetst: 'klavertje vijf bijgeloof' kun je meerdere sites vinden waar wordt verteld dat het klavertje vijf juist ongeluk brengt.

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #787 Gepost op: 4-03-2018, 20:16:32 »
Wanneer je (eveneens bij Google) intoetst: 'klavertje vijf bijgeloof' kun je meerdere sites vinden waar wordt verteld dat het klavertje vijf juist ongeluk brengt.

Klopt, maar (bij)geloof is sowieso een draadje in dit seizoen én een song van Michael Jackson.

We zien ook klaverenvrouw, cloverfield staat in soundtrack, chevrolet = anagram the clover, dus ja, waarom geen extra klavertje op een deken.

En wat denk je van deze (unieke?) linkenreeks in de car-a-oke?
 
Olcay danst on the roof ipv on the ceiling (cfr Michael Jackson proces)
She ripped your foto ipv hem te verscheuren -RIP Michael Jackson
Chevrolet klinkt als chèvre au lait = billy goat
Olcay hoort Thriller maar doet de moonwalk die eigenlijk bij Billie Jean hoort.
En wat draagt Olcay in die opdracht :  een ripped jean of billie (bloot) jean?
Daarbij nog het Chevroletkruis en het hangkruis en de MJ kruisgreep door Happy Roosje Gulsen en je zit direct bij het (bij)geloof van de Rozenkruisen en allerlei andere soorten wereldverbeteraars...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #788 Gepost op: 4-03-2018, 20:28:44 »
Ik vind jouw associaties prachtig, Beagle. En ik ben dol op klavertjes.
En er zitten naar mijn idee ook wel wat gelukssymbolen in de afleveringen.

De vraag is bij mij: is dit overal met opzet gedaan of hier en daar alleen ter verfraaiing, of voor de couleur locale?

Ik zag eerst overal torens en standbeelden van vrouwen, om maar wat te noemen...


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #789 Gepost op: 4-03-2018, 20:34:51 »
Ik vind jouw associaties prachtig, Beagle. En ik ben dol op klavertjes.
En er zitten naar mijn idee ook wel wat gelukssymbolen in de afleveringen.

De vraag is bij mij: is dit overal met opzet gedaan of hier en daar alleen ter verfraaiing, of voor de couleur locale?

Ik zag eerst overal torens en standbeelden van vrouwen, om maar wat te noemen...


Vrouwen?  ::hypocriet::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #790 Gepost op: 4-03-2018, 20:47:17 »
Vrouwen?  ::hypocriet::
menselijke wezens, zijnde ''geen mannen''


OT: in het begin van het seizoen lag de focus op de schaakhint, en de beelden lieten symbolen zien die daarop in leken te haken.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #791 Gepost op: 4-03-2018, 20:50:13 »
Vrouwen?  ::hypocriet::

'Eerst' schreef ik.  ::rofl::

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #792 Gepost op: 4-03-2018, 20:59:53 »
menselijke wezens, zijnde ''geen mannen''


OT: in het begin van het seizoen lag de focus op de schaakhint, en de beelden lieten symbolen zien die daarop in leken te haken.

En dan denk ik aan koningin Tamar, die de titel koning der koningen droeg, en dus wel en ook niet verkeerd staat op het schaakbord.
Verder zie ik koningen, vrouwen, ridders en dan hebben we Roestaveli met zijn Ridder in het pantervel....een ode aan de hoofse liefde en ridderlijkheid : eerlijkheid, gulheid, moed en kracht, trouw.... allemaal dingen die van de wereld een betere plaats maken en een mooiere planeet... bij wie hebben we die kenmerken nu ook weer gezien/gehoord?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #793 Gepost op: 4-03-2018, 22:45:18 »
Ik zag gisteren een leuke hint die ik hier niet onvermeld wilde laten. De opdracht in het circus speelde zich af in de piste. Wie piste er tijdens de opdracht met de graafmachines? PRECIES. #caseclosed

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #794 Gepost op: 5-03-2018, 01:24:50 »
Olcay is de mol! ;)

In de kasteeltuin schrijft ze dit ook duidelijk met behulp van vijvers heggen en muurtjes:

Olcay en mol!

Offline BeLoM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #795 Gepost op: 5-03-2018, 02:21:26 »
Bij de auto opdracht als Olcay dat paaltje omver kegelt zie je nog dat het linker bordje aan de nagel blijft hangen. Ze kon dus nog perfect weten welk puzzelstukje waar hoorde.
In het volgende shot als Olcay de 2 puzzelstukjes opraapt zie je ook dat de 2 puzzelstukken anders liggen dan wanneer ze het paaltje neerhaalt. Overduidelijke molactie of heel erg in scène gezet door de regie???

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #796 Gepost op: 5-03-2018, 07:09:01 »
Ik heb misschien niet helemaal de juiste screenshot-letters gevonden, maar dit is duidelijk wat ze aan het uitbeelden is. :)


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #797 Gepost op: 5-03-2018, 08:38:46 »
Ik heb misschien niet helemaal de juiste screenshot-letters gevonden, maar dit is duidelijk wat ze aan het uitbeelden is. :)



Mooi gevonden.  ::jaja::

Die 'ay' van Olcay en de M van mol zie ik er nog niet in.

Die andere vind ik sterk gevonden. De 'O' en 'L' van 'mol' zijn heel duidelijk, en bij dat vierkante vijvertje waar ze volgens jou de eerste drie letters van haar naam zou uitbeelden doet ze erg vreemd.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #798 Gepost op: 5-03-2018, 09:55:10 »
Nu ik nog een keer een stukje van de opdracht 'Verbergen' kijk, vind ik het frappant dat Olcay in dat dorpje Tabatskuri staat. Gekeken via Google Maps, en het is 12 minuten rijden naar Molitu, wanneer je in 1 streep doorrijdt (en dus weet hoe je moet rijden). Dus Olcay juist verdacht hier, omdat ze puzzelstukjes, en de kandidaten, zo ver mogelijk weghoudt van het einddoel. Ze kan opeens ook de fanatieke kandidaat spelen, want ze gaan het toch nooit meer redden. Ook dankzij het mooie overzicht van Hulpmol, kunnen we zien dat Olcay en Ruben de puzzelstukjes hebben met de meest cruciale info (kruispunt en Moliti). De titel Verbergen kan ook slaan op Olcay, ze is zich aan het 'Verbergen' in het verkeerde dorp. En het geld ligt op een kruispunt (weer verwijzing van een kruis). Beetje warrig verhaal maar ik pen even al mijn dingen neer die opvallend zijn vanuit een mooie tunnel....
Meer L

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #799 Gepost op: 5-03-2018, 11:09:45 »
Ik heb misschien niet helemaal de juiste screenshot-letters gevonden, maar dit is duidelijk wat ze aan het uitbeelden is. :)



Ik vind 'm heel creatief gevonden, Erik. Maar de "Y" is samengesteld uit twee tv-beelden, dat maakt het als hint dan onwaarschijnlijk lijkt me. De ronde vijver past wel in de ronde vormen die we in eerdere uitzendingen als zagen (rotondes, circuspiste etc.), als zijnde de "O" van Olcay.
Winnaar Klassiekers Pool 2023