Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 223714 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #840 Gepost op: 6-03-2018, 21:22:45 »
Dan gaan we het in deze opdracht niet oplossen  ::rofl::

Blijft voor mij, naast dingen uit eerdere afleveringen over, dat Olcay zonder Jan haar telescoop niet of veel later had gevonden. Overigens was het Ruben die met het (potentieel vertragende) idee kwam om met drie tegelijk naar één telescoop te zoeken.

Waarom een kandidaat er zó lang over doet om de test te vinden terwijl ze de kortste route neemt, is mij volstrekt niet helder. Of ze liegt over wat ze gedaan heeft of het maakte haar geen donder uit wat ze deed. Overigens vind ik dat weer totaal tegenstrijdig met de snelheid waarmee ze de test maakt.

Als ze met elkaar iets drinken lijken Ruben en Jan haar ook enigszins de gek aan te steken met haar losbladige systeem. Het kwam op mij over als: "Nu weten we het wel, Olcay." Maar goed, dat laatste is slechts interpretatie.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #841 Gepost op: 6-03-2018, 21:30:14 »
Het uploaden duurde even maar ik heb twee filmpjes gemaakt met alle verdachte acties van zowel Olcay als Jan. Mocht je Olcay's (mol)acties nog eens willen terugkijken, vrij uitgebreid, zonder je door 9 hele afleveringen heen te werken, zie hier (onder de video staat een doorkliklink naar het volgende deeltje,ivm grootte bestand):

https://www.dailymotion.com/video/x6fqw79

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #842 Gepost op: 6-03-2018, 21:32:27 »
Het uploaden duurde even maar ik heb twee filmpjes gemaakt met alle verdachte acties van zowel Olcay als Jan. Mocht je Olcay's (mol)acties nog eens willen terugkijken, vrij uitgebreid, zonder je door 9 hele afleveringen heen te werken, zie hier (onder de video staat een doorkliklink naar het volgende deeltje,ivm grootte bestand):

https://www.dailymotion.com/video/x6fqw79

Super!  ::ok::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #843 Gepost op: 6-03-2018, 21:44:15 »
Ruben en Olcay namen de tijd maar die hadden ze ook, er stond een uur voor deze opdracht.

Missschien juist erg kandidaats omdat ze niet bedacbt hadden dat ze ook nog naar een andere locatie, Moliti, moesten.

Daarnaast hadden ze m.i. geen volledige info want de dorpsbewoner vertaalde Greenhouse niet. Het enige dat ze wisten was dat ze naar een kruispunt in Moliti moesten. Dat kruispunt betwijfel ik want dat kan een fout of molactie van Ruben zijn. De andere optie was kerk.

Het is dus niet zo dat ze de oplossing gevonden hadden. De ontbrekende stukken van Jan gaven specifieke info.

Het overleg met Jan over het verzamelpunt heeft bovendien kostbare tijd gekost en Jan's voorstel om terug te gaan naar het ontmoetingspunt met Art was helemaal mols. Niemand in de buurt om te helpen vertalen terwijl Art had vertelt dat ze het geld konden vinden als ze de puzzel zouden oplossen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #844 Gepost op: 6-03-2018, 21:45:12 »
@Hulpmol

Als mol geen mogelijkheid hebben om met de puzzelstukken te mollen op een manier die invloed heeft op het vinden vd oplossing in die opdracht vind ik inderdaad raar  ::jaja::

Volledig akkoord. Ik snap achteraf gezien ook niet waarom de puzzel was zoals hij was. Die eerste 2 regels zijn er echt maar voor de sier he. Mogelijk toch een vraagje voor Rick waard.

In ieder geval heeft niemand die iets gedaan heeft met puzzelstukjes daar invloed op het eindresultaat mee uitgeoefend. Olcay nam het cruciaalste stukje en Ruben nam het op één na cruciaalste stukje, maar at the end: Het maakte he-le-maal niet uit.

Als eerste in het dorp zijn maakt niet uit als je al lang genoeg getreuzeld hebt met slalommen, hendels vinden om kofferbakken open te maken die je vlak daarvoor al opengemaakt heb (kofferbak stond al open terwijl ze de hendel ah zoeken was) en paaltjes omrijden om er voor te zorgen dat de opdracht niet meer gehaald kan worden.

De in your face Mol had toch best fashioably late kunnen komen he? ;)

Offline BeLoM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #845 Gepost op: 6-03-2018, 21:53:36 »
Aangezien er geen reactie op kwam toch even met wat foto's toelichten.

Als Olcay tegen de paaltjes rijdt valt het rechter bordje er af maar het linker blijft hangen:

https://ibb.co/dzwkhn

Als ze dan uit haar auto is gestapt en naar het omver gereden paaltje wandelt liggend de puzzelstukken helemaal anders:

https://ibb.co/jSuz8S

Edit: Foto's lukte eerst niet.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 21:55:50 door BeLoM »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #846 Gepost op: 6-03-2018, 21:55:20 »
Aangezien er geen reactie ik kwam toch even met wat fotos toelichten.

Als olcay tegen de paaltjes rijdt valt het rechter bordje er af maar het linker blijft hangen.

https://ibb.co/dzwkhn

Als ze dan uit haar auto is gestapt en naar het omver gereden paaltje wandelt liggend de puzzelstukken helemaal anders

https://ibb.co/jSuz8S

Ik had het gezien:

En bordje A en B zijn in verschillende shots ook gewisseld van hand.

Deze scene is dus zeker meerdere keren gedaan. ;) Ik vraag me af hoe dat dan gaat: "Hey Olcay, we hebben dat moment niet dat je op je knieën moet zoeken welk puzzelstukje het juiste is omdat je dat paaltje omgeflikkerd hebt." ::rofl::

Maar kan er geen andere mogelijkheid aan koppelen dan dat het shot overgedaan moest worden van de productie.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #847 Gepost op: 6-03-2018, 22:00:05 »
In het betreffende topic staat wel hoe ik tot de cijfers kom, maar Olcay heeft nog geen drie seconden per vraag nodig gehad. Dat is in geen verhouding tot de tijd die Jan en Ruben er over deden. Het omgekeerde geldt voor het lopen. Dat ging zo langzaam, terwijl Jan en Ruben een halve minuut uit elkaar zaten. Olcay deed er meer dan twee keer zo lang over.

Behalve dat het in geen verhouding tot de anderen staat is 2,95 seconden per vraag over de laatste paar weken goed te beantwoorden (terwijl de opties steeds anders zijn), is het volgens mij ook onmogelijk.

Offline BeLoM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #848 Gepost op: 6-03-2018, 22:02:37 »
@Hulpmol:

Verklaart nog altijd niet hoe dat linker puzzelstukje plots niet meer vast hangt op z'n plaats... Dan hoefde ze nooit te twijfelen welk puzzelstuk waar hoorde...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #849 Gepost op: 6-03-2018, 22:02:51 »
De in your face Mol had toch best fashioably late kunnen komen he? ;)
Dat was ze ook  ::rofl:: Iig laat genoeg om geen kans meer te hebben de envelop te vinden. Ze heeft ook echt wel haar best gedaan, gezien alle acties die ik opgenoemd heb. Alleen hadden Ruben en Jan dezelfde vertragingstacktieken  ;D

Ruben en Olcay namen de tijd maar die hadden ze ook, er stond een uur voor deze opdracht.

Missschien juist erg kandidaats omdat ze niet bedacbt hadden dat ze ook nog naar een andere locatie, Moliti, moesten.

Daarnaast hadden ze m.i. geen volledige info want de dorpsbewoner vertaalde Greenhouse niet. Het enige dat ze wisten was dat ze naar een kruispunt in Moliti moesten. Dat kruispunt betwijfel ik want dat kan een fout of molactie van Ruben zijn. De andere optie was kerk.

Het is dus niet zo dat ze de oplossing gevonden hadden. De ontbrekende stukken van Jan gaven specifieke info.

Het overleg met Jan over het verzamelpunt heeft bovendien kostbare tijd gekost en Jan's voorstel om terug te gaan naar het ontmoetingspunt met Art was helemaal mols. Niemand in de buurt om te helpen vertalen terwijl Art had vertelt dat ze het geld konden vinden als ze de puzzel zouden oplossen.

Die redenering volg ik niet.
Kandidaten kunnen niet weten dat ze nog naar een andere locatie 4 km verderop moeten, en de mol zal wel gek zijn om daar rekening mee te houden (want die wil de opdracht verstieren).

Ze hadden meer dan genoeg info om de envelop te vinden als ze niet allemaal getreuzeld hadden. Het dorpje is piepklein. De ontberekende stukken van Jan bevatten geen cruciale info.

Jan's voorstel werd effectief geblokkeerd door Ruben. Jan sputterde toen ook niet (in beeld iig) tegen. En ik denk niet dat het overleg (2 x) dan een minuut of 2 a 3 (max) geduurd heeft. Iig niet genoeg om in die tijd naar Moliti gereden te kunnen hebben en de envelop gezocht te hebben.

In het betreffende topic staat wel hoe ik tot de cijfers kom, maar Olcay heeft nog geen drie seconden per vraag nodig gehad. Dat is in geen verhouding tot de tijd die Jan en Ruben er over deden. Het omgekeerde geldt voor het lopen. Dat ging zo langzaam, terwijl Jan en Ruben een halve minuut uit elkaar zaten. Olcay deed er meer dan twee keer zo lang over.

Behalve dat het in geen verhouding tot de anderen staat is 2,95 seconden per vraag over de laatste paar weken goed te beantwoorden (terwijl de opties steeds anders zijn), is het volgens mij ook onmogelijk.

Dat is idd echt heel, heel vreemd. Zowel het zo lang over de route doen (de anderen zijn sneller terwijl ze eerst langs het geld gaan), als het de test in een onmenselijk tempo maken. Alsof het voor haar helemaal niet nodig was hem te maken (want de mol). Zo lang over de route doet ze volgens mij dan ook om te maskeren dat ze de test zo razendsnel zal maken, zodat de totaaltijd niet te veel afwijkt vd anderen (dat zou opvallen, en pas bij de oonthulling mag de mol definitief bekend worden). Ook kan ze onderweg nog een leuk dingetje gedaan hebben (toch een meet de mole ofzo) voor afl 10.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 22:13:55 door Whiskers »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #850 Gepost op: 6-03-2018, 22:17:52 »
Dit is het Olcay-topic, he Marisa?  ::rofl::
Jouw post lijkt me meer iets voor (iig ook) het Jan-topic  ;)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #851 Gepost op: 6-03-2018, 22:18:44 »
jaha, Whiskers. ;D

De post staat bij Jan, nu.
Ik had het dus al gezien, maar dank voor je attente reactie.  :)
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 22:23:56 door Marisa »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #852 Gepost op: 6-03-2018, 22:29:36 »
Graag gedaan  ::ok::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #853 Gepost op: 6-03-2018, 23:11:00 »

Om nog even terug te komen op parkeren in de berm:

Blijkbaar echt niets speciaals om te doen.

Dan verschillen we van mening m.b.t. dat parkeren. Moet kunnen  :).

En of puzzelstukjes nu wel of niet cruciaal zijn geweest die Olcay meenam: ik denk dat het expres omver rijden van de paal precies in de strategie past die Olcay steeds hanteert. Namelijk: het kost weer tijd. Zoals eerder verkeerd lopen in Tbilisi; en op het laatst de een verkeerd bord aanwijzen toen de opdracht qua tijd als bijna verlopen was. Maar ook: in de controlroom de groep bijeen roepen: dat nam weer tijd weg bij anderen die aan een opdracht bezig waren..
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 23:13:07 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #854 Gepost op: 6-03-2018, 23:15:45 »
Whiskers, welke aanwijzingen en of hints je naar Olcay ook geeft, Hulpmol draait het toch weer zo dat hij niet hoeft te zeggen dat hij in de verkeerde tunnel zit  ;) Ben overigens wel blij dat je het probeert ::ok:: En het is ook wel leuk om te lezen allemaal. Bij mij vallen alle puzzelstukjes toch wel in elkaar ::vergroot::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #855 Gepost op: 6-03-2018, 23:19:40 »
Whiskers, welke aanwijzingen en of hints je naar Olcay ook geeft, Hulpmol draait het toch weer zo dat hij niet hoeft te zeggen dat hij in de verkeerde tunnel zit  ;) Ben overigens wel blij dat je het probeert ::ok:: En het is ook wel leuk om te lezen allemaal. Bij mij vallen alle puzzelstukjes toch wel in elkaar ::vergroot::

Dat doen jullie in het Jan-topic toch even goed? ;D Ook daar worden goede argumenten ontweken of flauw beantwoord. ;)

Het is toch eigen aan dit programma dat je aan het einde met 3 kandidaten zit die allemaal wel iets dom gedaan hebben, maar ook allemaal iets goed en dat je probeert te focussen op 1 van de 2 naargelang je tunnel? ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #856 Gepost op: 6-03-2018, 23:35:10 »
Whiskers, welke aanwijzingen en of hints je naar Olcay ook geeft, Hulpmol draait het toch weer zo dat hij niet hoeft te zeggen dat hij in de verkeerde tunnel zit  ;) Ben overigens wel blij dat je het probeert ::ok:: En het is ook wel leuk om te lezen allemaal. Bij mij vallen alle puzzelstukjes toch wel in elkaar ::vergroot::
Hulpmol vindt niet dat hij in de verkeerde tunnel zit  ;)
En wij ook niet  ::ohno::

Dus proberen we elkaar te overtuigen middels discussie, zoals gebruikelijk op een forum (wrsch vrij zinloos, doch leuk tijdverdrijf)  ;D
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 23:36:57 door Whiskers »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #857 Gepost op: 6-03-2018, 23:39:44 »
Dat doen jullie in het Jan-topic toch even goed? ;D Ook daar worden goede argumenten ontweken of flauw beantwoord. ;)

Het is toch eigen aan dit programma dat je aan het einde met 3 kandidaten zit die allemaal wel iets dom gedaan hebben, maar ook allemaal iets goed en dat je probeert te focussen op 1 van de 2 naargelang je tunnel? ;)

Ik zeg toch niet dat ik het niet ok vind? Ik zeg leuk om te lezen Hulpmol. Ik voel me niet aangesproken verder wat flauwe antwoorden betreft en het ontwijken van goede argumenten. Wel heb ik in dit Olcaytopic veel goede argumenten gegeven waarom zij de mol is.
 
En ik vind Jan gewoon een echte kandidaat en daar heb ik ook argumenten voor gegeven (nog niet alles), jij vindt Olcay een echte kandidaat en hebt daar zo jouw redenen voor.
We blijven het oneens dat ik wat ik wilde zeggen...

Gelukkig is het bijna zaterdag. ::jaja::

P.s. Zo is het Whiskers ::ok:: ( maar ik vind wel dat ik in de juiste tunnel zit ;))
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 23:45:26 door Lonneke*L »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #858 Gepost op: 6-03-2018, 23:45:50 »
Hier nog eentje die in de verkeerde tunnel zit.  ::rofl:: Al denk ik zelf dat ik goed zit met Jan als mol, haha.

Eens dat alledrie kandidaten onhandig/mols gedrag laten zien.
Dat geldt absoluut ook voor Olcay. Ik heb haar weggestreept bij de marktopdracht. Ja, ze deed toen heel raar met die 500 euro en die envelop.

Maar ze stelde voor - of nee: dramde eigenlijk  ;D - om die briefjes om te wisselen waardoor de opdracht kon slagen. Dat deed ze als enige (!) van de kandidaten. Een mol zou dit nooit doen, die zou de groep laten begaan en niet zo haar best doen om de groep de juiste kant op te sturen. Dit was de uitgelezen kans om (zonder extra verdacht te worden) dat geld te laten zitten. Olcay heeft uiteindelijk wel die opdracht gered; zo komt het in ieder geval op mij over.

Ook heb ik het idee dat -hoewel ze het af en toe keihard speelt en haar rare momenten heeft - dat ze wel oprecht is in haar gedrag. Bij Jan heb ik zo mijn twijfels... Maar dat hebben jullie wel gezien in het Jan-topic.  ;)

Inderdaad: we gaan het meemaken zaterdag. Als Olcay de mol is, zou ik het wel erg tof vinden hoor!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #859 Gepost op: 6-03-2018, 23:46:04 »
Hulpmol vindt niet dat hij in de verkeerde tunnel zit  ;)
En wij ook niet  ::ohno::
Dus proberen we elkaar te overtuigen middels discussie, zoals gebruikelijk op een forum (wrsch vrij zinloos, doch leuk tijdverdrijf)  ;D

Grappig, daar stond eerst 'vorm' in plaats van 'forum'.
Ik vond dat heel mooi gevonden van je en toepasselijk. Discussie over de vorm is vaak namelijk een prettiger tijdverdrijf dan discussie over de inhoud. Dat laatste wordt al gauw bloedserieus.

Maar het bleek dus simpelweg een typo te zijn!  ::rofl::

Kun je nagaan hoe snel er een misverstand kan ontstaan over (bijvoorbeeld) een vormfout...