Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 223719 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #940 Gepost op: 9-03-2018, 08:09:19 »
Mooie shots BigBoots. Dit dacht ik dus al gezien de tijd...
Twee opties:

1) we zien een shot van de mol die naar de positie loopt waar ze de andere kandidaten kan ontvangen
2) olcay heeft als kandidaat besloten om toch zekerheid te zoeken en neemt een kijkje, verklaart ook meteen haar tijd

Ik denk dan toch het tweede, ben heel benieuwd wat we zaterdag zien. Als je deze shots ziet dan snap ik alleen niet waarom alle twee de kandidaten niet besluiten langs de mol te gaan? Jan loopt er ook langs, wa mij aangeeft dat het makkelijk genoeg is om even langs te piepen. Al is het voor hem niet nodig wellicht... ben heel benieuwd wat olcay gedaan heeft.

Bij het tweede zou ze (ws. in opdracht van de produktie) als kandidaat keihard liegen in haar biechten (die alleen voor de kijker bedoeld zijn.)

"...dat ik voor de test zou gaan. Ik liet me niet verleiden om alsnog op zoek te gaan naar de mol, want ik weet toch wie de mol is?!"



In theorie kan dat natuurlijk, maar het manipuleren van de kijker achteraf kan prima in de montage, door dingen weg te laten, en andere dingen te benadrukken. Dit zou wel heel erg onzuiver zijn, en heb ik ook nog geen voorbeelden uiot het verleden van gehoord..  :P


Er zijn nog meer opties, bijvoorbeeld dat Olcay als kandidaat eerst bewust het pad naar de mol omhoog liep, maar toen toch maar besloot om te keren.


Maar dit is toch wel heel erg verdacht, niet?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #941 Gepost op: 9-03-2018, 10:05:30 »
Heel verdacht inderdaad, en ik ga ook lekker vanuit mijn tunneltje nog steeds voor optie 1  ;D
Meer L

Offline rvanapeldoorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #942 Gepost op: 9-03-2018, 11:42:45 »
Morgen is de ontknoping, ik heb zelf geprobeerd de boel wat bij te houden met mijn molboekje, helaas niet tot de volledig einde af kunnen maken. Maar dit heb ik opgeschreven wat mij is opgevallen. Door alles wat ik gevonden heb kom ik gewoon op Olcay uit. Okee, Jan kan door steeds de regie van een opdracht te nemen ook een hele goeie kandidaat zijn, maar ik denk toch dat wij dit jaar met een hele brutale mol te maken hebben. In een van de afleveringen zei zelfs Art hier wat over. Dat de mol heel vaak gemold heeft, en bijna af en toe betrapt is hierop.

Het is een hele lap tekst, maar hopelijk hebben jullie er wat aan... Nogmaals, de lijst is niet helemaal volledig, op bepaalde dingen staat tijdsaanduidingen aan zodat je zelf kunt controleren via uitzending gemist of hetgeen ik heb gevonden correct is.

Mijn molaantekeningen zijn tevens hier te vinden: https://docs.google.com/spreadsheets/d/12MfqoJ8DxCqmKwFAQFWVNwXVuPqWWnj7D0Rt_nCbI_4/edit#gid=0


Offline rvanapeldoorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #943 Gepost op: 9-03-2018, 11:43:36 »
Opsomming dingen die bij Olcay opvallen:

Aflevering 1
1   In de hotelkamer is ze van alle deelnemers het minst verrast, als Art op de TV komt.
2   Reageert als enige niet als Jan en Ruben er achter komen dat ze niet op een en dezelfde plek bevinden. 17:04
3.   Lijkt niet echt mee te helpen met het oplossen van de staafjes puzzel. Ruben moet dat alleen doen. 24:30
4.   Ruben vindt de 2000 euro, Olcay reageert direct dat ze hadden afgesproken dat ze Art zouden bellen als ze de 1e hint gevonden zouden hebben. Meteen is er 1000 euro weg. Hetgeen inhoud dat ze dus 3x gebeld hebben waarvan 1x gratis. 33:45
5.   Heeft blijkbaar een kleine blaas want ja, pas in de taxi kom je erachter dat je nodig moet, en niet in het cafe waar ze daarvoor zaten.

Aflevering 2
1.   Naast veel rondjes zie je ook vrouwelijke standbeelden en vrouwen die de vloer vegen, verwijzende naar Olcay en naar het merk supertrash?
2.   Olcay vraagt aan de groep wie allemaal naar Art hebben gebeld, geeft aan dat ze zelf maar 1x hebben gebeld naar Art. Maar dan ben je niet direct 1000 euro kwijt. 04:35
3.   In 08.35 komt het silouet van Olcay in het beeld. Waarom het door team Jan en team Ruben steeds maar niet genoemd wordt is mij een raadsel.
4.   Op de markt is het steeds Olcay die het geld en fotos in haar handen heeft, ze is dan ook altijd diegene die de wissel maakt met de marktkoopman/vrouw.
5.   Olcay haar geld wisselen is niet haar sterkste kant, ze wisselt 1000 euro in voor 1x 500
6.   Olcay luistert ook niet naar de groep, loopt steeds voor hun weg. En komt bij Art als laatste aan nadat Jan naar Olcay heeft geschreeuwd…
7.   Heeft ook geen behoefte aan portofoon, en luistert niet naar de groep. 13:20
8.   Praat in 3e persoonsvorm, zei kunnen dit niet, ze kunnen dat niet… etc. 15:15
9.   Olcay trekt hoge stilettos aan voor naar het theater, ondanks dat je in een spel zit, en je dus niet gezellig een avondje uit gaat, vindt ze stiletto schoenen heel erg handig om mee te nemen.
10   In deze aflevering zie je ook een verborgen hint van een dode wesp, met de letters ROM, WespRom is een schoenenmerk die stilettos schoenen maakt. Het aantrekken van de schoenen van Olcay en de Wesp worden duidelijk getoond in het scherm.
11   Theater opdracht was zwz gedoemd om te mislukken aangezien Olcay niet op de juiste plek zat.
12   In de graafmachine opdracht zit Olcay in de grootste graafmachine. Om vervolgens op haar dooie gemak weer te moeten plassen, waardoor er heel veel scheppen grind niet verplaatst ging worden.
13   Een molboekje vindt je ook maar overdreven, ze gaat wel op haar gevoel af.

Aflevering 3
1.   Olcay vraagt aan de groep wie er penningmeester wil zijn, en zorgt er heel snel voor dat ze de penningmeester opeist. Als Stine openlijk nog protesteert bitst ze haar af door te zeggen dat het al besloten is.
2.   In de PacMan autos zit Olcay achter het stuur, in de 750 auto, die ervoor zorgt als dat wanneer deze niet binnenkomt er weer 1500 euro niet in de pot komt.
3.   Zegt in 10.45 “Ik wilde ingeklemd worden maar niet nu”. **** Duidelijk een mollenstreek ****
4.   In de vertrouwen opdracht vertelt ze niet de waarheid aan Jan waar deze een groene vrijstelling kan vinden.
5.   Ondanks dat Jan en Loes niks aan Olcay en Stine verteld hebben, loopt Olcay rechtstreeks naar de zwarte vrijstelling toe. Omdat ze een gevoel had dat dit wel eens een belangrijk bakje zou kunnen zijn. 32:50
6.   Geeft vervolgens de zwarte vrijstelling wel aan Stine, want eerlijk zullen wij alles delen, Stine krijgt een zwarte vrijstelling en Olcay krijgt…. Euh… niks. Logisch. 36:00
7.   Vindt het vervolgens ook niet erg dat deze opdracht niet is gelukt, hadden ze maar eerlijk moeten zijn, zegt ze… Ze was zelf ook niet eerlijk. 36:18
8. Bij de paragliding opdracht gaf Olcay zich op om ook in de lucht te hangen, echter Loes gaf aan ook wel een spannende opdracht te willen doen. Olcay staat haar plaatsje aan haar af. Met de opmerking 40:40 dat het voor haar toch niet uit maakt in welke groep ze zit. Dat klopt, zowel in de lucht als op de grond kan ze mollen.
9.   Was uiteindelijk tevreden over hetgeen Jan gedaan heeft, en Jan zal ongetwijfeld zijn best ook wel gedaan hebben, maar heeft Olcay dat ook. Van de 40 vragen zijn er uiteindelijk dan ook maar 18 goed beantwoord. Wie welke vragen niet goed heeft beantwoord, wordt niet vermeld. 49:59


Offline rvanapeldoorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #944 Gepost op: 9-03-2018, 11:44:01 »
Aflevering 4

Tunnelvisie

1   Stine is de groep aan het uitleggen wat ze moeten doen, maar daar heeft Olcay geen geduld voor en loopt al weg. 10:10
2   Wanneer ze vrijwel direct verkeerd zijn gelopen, is het Olcay die van een trap af komt lopen, alsof ze dus de boel daar verkend heeft (in haar eentje). Hiermee wordt tijd verknoeid. Tevens pest ze Jan door te zeggen dat een vrouw op het balkon een aanwijzing geeft. 10:45
3   Opdracht park, De mol zou bij ieder van hun langs lopen, er zijn een aantal verdachte personen die het zouden kunnen zijn, maar als kijker kom je hier niet achter. Ik vermoed dat de persoon die op het bankje zat met een hoody erop, de mol zou kunnen zijn, en dat zal in de ontknoping wel naar voren komen.
4   In 32.40 wordt gevraagd 5000 euro of groepsvrijstelling. Olcay reageert dat iedereen hetzelfde zou antwoorden, maar de concrete antwoord 5000 euro of groepsvrijstelling wordt niet getoond.
5   Antwoord ook overdreven op de vraag wil je weten wie de mol is. Met “Ja natuuuurlijk wil ik weten wie de mol is”.
6.   In de sovjet district heb ik Olcay niet iets zien doen, dan alleen naar de overkant te gaan. Mogelijk dat de kandidaten daarvoor al de juiste envelop gepakt hadden?

Aflevering 5

Circus

1.   Is ze alleen maar druk bezig met een kaartenhuis in elkaar te zetten, wat totaal niet lukt. Bemoeit zich verder ook niet met de andere opdrachten. Ze heeft hooguit 1x de limbo dans uitgevoerd wel wel 10 euro op heeft geleverd. Natuurlijk kwam het kaartenhuis ook niet af.
2.   Ruben wil opeens dat er gewisseld wordt van penningmeester. Olcay protesteert hevig, en de groep is verdeeld. Uiteindelijk staat ze de penningmeester af. Ruben die dit geopperd heeft, gaf alleen maar aan dat de penningmeesterschap gewisseld moest worden, niet dat hij dat perse moest zijn. Olcay geeft met tegenzin de penningmeesterschap af, maar niet zonder een sneer te maken dat Ruben wel andere competenties heeft. 16:25  / 17:25
3.   In de stoelendans opdacht met autos krijgt Olcay de 1000 euro envelop uitgereikt door Ruben. Olcay vindt rennen blijkbaar moeilijk en loopt dan ook rustig naar de 1e auto toe. 22:50-24:10

   Olcay vindt de auto niet, ondanks dat ze er langs liep, Jan ziet zijn kans en stapt in de auto. 29:46

4.   Na een paar autos gewisseld te hebben moet ze in de metro stappen, de andere groep was een trein daarvoor al opgestapt, toch heeft Olcay in de metro gezeten (iets wat in de dagboek van de mol is beschreven).
5.   Olcay vindt uiteindelijk niet de laatste auto en is daardoor uitgeschakeld. Geen 1000 (x2) in de pot.
6.   Als Olcay vervolgens in de biecht zit (34.30) knipoogt ze duidelijk in de camera, is dat een hint?
7. In de woordzoeker opdracht is het wederom Olcay die blijkbaar het heel moeilijk vindt om woordjes te vinden, en besluit daarom ook maar om de kwast niet in de hand te houden. En loopt daarom maar wat rond over het bord. Plotseling vindt ze het woordje Mol, waar ze dan ook overheen huppelt, ik heb de mol gevonden. Stine, streep jij die even weg? 41:55
8.   Gaat vervolgens vragen of iemand al Tiblishi heeft gevonden, een woord die ze zelf bedacht heeft, want die komt niet in dit woordenspel voor.
9   Als ze hier door Jan op wordt aangesproken, weet ze totaal niet meer of ze dat heeft gezegd (3x heeft ze dit gevraagd). 44:16


Offline rvanapeldoorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #945 Gepost op: 9-03-2018, 11:44:17 »
Aflevering 6

Verlost

1   In de hotelkamer opdracht vond ik vooral Stine verdacht overkomen, maar aangezien die er al uit ligt is dat nu niet interessant.
2   In 11.45 loopt Olcay welliswaar 2 kamers in waar ze vervolgens niks vondt. Op zich vreemd, je zou denken dat er altijd wel IETS te vinden is in een kamer met een sleutel.
3   Op elke sleutelbos zie je het woordje MOTEL waar de OT vager zijn. Echter dat bij iedere sleutelbos hetzelfde, dus daar heb ik geen hint in kunnen ontdekken.
4   Olcay wil na deze opdracht een body search doen, maar bij haar is geen bodysearch uitgevoerd.
5.   Olcay gaat opeens Jan klieren met een nep zwarte vrijstelling. Is dat toeval, of heeft ze dit doosje - of wat het ook is - voor de gelegenheid meegenomen. Ze had er in ieder geval duidelijk veel lol in.

Badhuis opdracht

1.    Olcay doet weer een biecht, en wederom praat ze heel erg overdreven. “Jéétje wat spannend, ik hoop maar écht dat we allemaal goede antwoorden zullen vinden op de vragen van Art”.
2.   Olcay weet plotseling niet meer wie zijn uitgeschakeld in de PacMan opdracht, een zogenaamde blackout. Ze weet dus blijkbaar niet meer dat ze zelf is uitgeschakeld samen met Ruben.
3.   Ook de woordpuzzel opdracht weet ze niet meer precies wat hun antwoord was. Streepte de mol een woord weg? - Fout! Sorry…..


Control Room

1.   Olcay wordt geplaatst in de control room, niet een plek waar ze graag zit, want ze gaat in deze opdracht wel 3x!!! UIT de controlroom vandaan. De 1e keer 07:25, in 16:10 voor de 2e keer, ze baalt, want ze zegt, dat ze wel te vertrouwen is als ze even uit de controlroom gaat. En in 16:55 voor de 3e keer. Jan loopt ondertussen naar zijn tablet toe, om deze te resetten, daar had hij nog maar 10 seconden voor, en Olcay heeft hem dit niet verteld. Ondanks dat is afgesproken dat dit in de laatste minuut verteld zou worden.
2.   Op de tonnen staat het woord Mogul. Volgens vertalingen betekent dit o.a. Businessman of in Olcay haar geval, businessvrouw!!

Bruggenopdracht:

1.   Gaat samen met Jan mensen werven, ondanks dat Jan ook helemaal niks heeft uitgespookt dan er een feestje van te maken, was ook Olcay duidelijk niet actief bezig om mensen naar de brug te brengen.

Treinopdracht:

Jan heeft hier wel veel de meeste schijn tegen zich door in de achterste wagen te zitten, ideale plek om te mollen, maakt er ook een puinzooi van waardoor een rode doos heel gauw niet gevonden kan worden, en zoals bij iedere opdracht neemt Jan maar al te graag de leiding op zich hoe ze een opdracht het beste kunnen volbrengen.

1.   In 48:13 wordt Olcay gevraagd of ze nog een rode doos in haar wagen heeft, waarop ze aangeeft VRIJWEL zeker te weten dat ze geen rode dozen heeft. Ze laat dus ruimte over. Of je weet het zeker, of je weet dat niet.

Aflevering 8:

1.   Olcay geeft aan dat ze melodieen en uitvoeringen kan maken, toch vond ze het nodig om toch maar input te geven door de laatste zangers ook te willen onderbrengen bij een andere. 12:40. Toen Jan en Ruben beiden hier niet in mee gingen, liet ze het maar gebeuren.
2.   In de karaoke opdracht moet Olcay de song “Hello”, its me uitbeelden. Duidelijk hint?

Simone en Ruben bakten beiden niks van deze opdracht. .



Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #946 Gepost op: 9-03-2018, 11:56:47 »
Weinig aan toe te voegen. Ik heb op de app 1 x geen punten op Olcay ingevuld en me tot de Simonetunnel laten verleiden. Was er op tijd weer uit. In de Pool geloof ik 7 x op Olcay als Mol gestemd. Ben erg benieuwd. Zie geen reden, behalve dat het niet meer uitmaakt voor mijn uitslag, om te veranderen. Olcay ("zo gebrand op geld") heeft weinig tot niets verdiend en veel laten liggen. Voor mij is het klaar.

En toch kan ik het fout hebben.

Heerlijk seizoen!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #947 Gepost op: 9-03-2018, 13:11:08 »
Opsomming dingen die bij Olcay opvallen:
Aflevering 2

Aflevering 3

Dat van het silhouet en letters ROM bij die dode wesp waren mij nog niet eens opgevallen. Idem voor het niet ingeklemd willen worden. Dat vind ik echt een ijzersterke. Want als mol met een verdubbelaar finishen is het domste wat je kunt doen, zelfs al staat de pot in de min. Finishen met het 50 euro autootje had je prima kunnen doen als mol want dat zet toch geen zoden aan de dijk. En als je dan inderdaad met de potentiële 1500 euro rondrijdt laat je je natuurlijk inklemmen, alleen om kandidaterig over te komen was dat natuurlijk het mooiste net voor de finish.

Aflevering 4

Aflevering 5
Ik ga mee in de aanname dat de mol hier in een hoodie op het bankje zat te wachten. Gelijk aan hoe Patrick vermomd werd met een petje en nephaar, Kees met een tafellaken moet hier de vermomming eenvoudig toe te passen zijn. Een hoodie aan en uit doen kost nauwelijks tijd. Je hoeft dan ook niet moeilijk te doen met andere kledingstukken en toch kun je je ongemerkt langs lopen want het valt niet op. Bij de rode draad is het Olcay die na Emilio naar de overkant gaat. Als ik meega in de aanname van anderen dat de mol weet in welke enveloppe het geld zit en weet dat Emilio die zojuist naar de overkant heeft gebracht. Dan kun je inderdaad risicoloos om als kandidaat over te komen naar de overkant, in de wetenschap dat de groep toch voor 5000 euro gekozen heeft en niet de vrijstelling en je als mol feitelijk hier machteloos staat. De groep heeft de mol eruit gespeeld en als mol resteert niks meer dan kandidaats overkomen. Jan kwam dat door voor te doen hoe het was en daarmee wellicht twijfelaars zoals Simone, Stine en anderen te beïnvloeden. Maar hij nam geen geld mee naar de overkant en vergroot de kans dat anderen er wel mee van door gaan. Olcay kon niet gaan maar besloot het wel te doen. Voor de kick of om als kandidaat over te komen. Ruben besloot zijn hoogtevrees uit te spelen maar met welk nut? Het geld was al weg, dan kun je maar beter zoals Jan en Olcay te boek staan als de durfal.

En dan aflevering 5. Olcay werkt onverstoorbaar door aan haar kaartenhuis. Dat vond ik eerst niet verdacht want zo kun je alle zijopdrachten niet verstieren. Maar ik keek toen met Stine en later Simone als mol naar de opdracht. Nu de kaartenhuizen sowieso een onmogelijke taak waren (al kwamen Jan en Olcay ver) is het gedecideerd blijven proberen en doorbouwen ervan juist mols te noemen. Hoe meer zijopdrachten je laat liggen, hoe lastiger het wordt voor anderen om die opdrachten te doen slagen. Plus ze pakt het minste geld van allemaal door een keer de limbodans te doen. Dan de autostoelendansestafetterace. Wederom zoals met de pacman auto's had Olcay hier het meeste geld in beheer. De manier waarop ze inderdaad voorbij de juiste busjes sloft "Nee dit zijn ze niet, nee hoor ik zie ze niet!" terwjl Jan een fractie erna het juiste busje inglipt.. dat is de ideale molactie. Je lijkt kandidaats maar weg is het geld wat potentieel verdubbeld kan worden. Die knipoog vind ik leuk gevonden maar zie ik niet zo veel in. Het hinkelen over M O L wel. ::ok::


Aflevering 6
Aflevering 8:

Jan foppen met haar make-updoos vind ik getuigen van een briljante move, ongeacht of ze nu kandidaat of mol blijkt te zijn  ::bravo:: Die black-out  ::) geloofde ik ook niet, nu had het weliswaar geen invloed omdat geen enkele kandidaat voor geld ging en ze zo wel een naam veilig moest spelen uiteindelijk (op Simone na) Had deze groep net zoals bij de rode draad opdracht unaniem gekozen voor geld dan had die strategie wel effect. Olcay is natuurlijk gewend om de leiding te nemen dus in de controllroom heb je de meeste invloed. En het veelvuldig weggaan uit die controllroom laat Jan/Ruben wel openstaan voor een klok die op 0 staat zonder dat Olcay ze tijdig heeft ingelicht. Helaas kwam het niet zover. Mogul vind ik leuk gevonden maar daar hecht ik geen waarde aan.
Ik geloof dat Olcay prima in de trein een rode doos had kunnen verstoppen achter de trits aan dozen die ze netjes had gesorteerd. ook ploft ze na afloop neer op de Tsemi doos, anagram voor it's me. En ze zingt hello... it's me. Twee aanwijzingen die ik wel als officiële aanwijzing zo terug zie komen naar Molcay  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline corv23

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #948 Gepost op: 9-03-2018, 13:47:06 »
Hi! Ik volg het forum met veel plezier, heb me alleen nog nooit gemengd in de discussie, maar ik heb een theorie die ik nog niet gezien heb.

Olcay is mijn mol al sinds ze besloot 1000 diep te wisselen voor 500 en toen ze betrapt werd het alleen heel grappig vond.
Eerste molactie direct gepakt.

Goed, de theorie, ze laten bijna altijd de verliezer zien, behalve als dat de mol weg zou geven voor de finale.

Stel je voor :

Jan = verliezer dan kan Ruben de mol zijn omdat Olcay meer vragen goed heeft. Of Olcay de mol en Ruben heeft perongeluk meer vragen goed over Olcay.

Olcay = verliezer dan is of Jan het want dan heeft Ruben het gewoon goed of Jan wint omdat hij meer vragen goed heeft of sneller is over Ruben.

MAAR is Ruben de verliezer DAN is sowieso Olcay de mol want hij heeft Jan niet goed en Jan Ruben niet!

Dus in welk scenario is het onhandig om de verliezer bekend te maken? Als Olcay de mol is.

Klip en klaar.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #949 Gepost op: 9-03-2018, 13:47:33 »
Bedankt voor het overzicht, rvanapeldoorn!

Een aanvulling op afl. 6 is dat Olcay daar tegen Simone zegt dat ze wist 'dat het goed zat' ...dat Simone toen niet naar huis hoefde, ondanks die plotselinge vergeetachtigheid van Olcay waardoor Simone de test moest maken

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/10-02-2018/

58:19

"Mijn gevoel kun je best op vertrouwen he?"

even later:

"ik ben echt zo opgelucht, ik had mezelf nooit vergeven als je door mij ... " "nee, maar serieus ik voelde me echt heel schuldig, maar ik wist dat het goed zat."

"ik heb goed nieuws, ik heb pizza's besteld voor ons allemaal!"





Olcay zorgde bij de opdracht die daaraan vooraf ging ook voor de groepsverdeling. Opvallend, omdat het duidelijk al een aantal afleveringen de bedoeling was dat er een keer niemand naar huis zou gaan.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #950 Gepost op: 9-03-2018, 16:19:09 »
Opsomming dingen die bij Olcay opvallen:

Aflevering 5:

6.   Als Olcay vervolgens in de biecht zit (34.30) knipoogt ze duidelijk in de camera, is dat een hint?
8.   Gaat vervolgens vragen of iemand al Tiblishi heeft gevonden, een woord die ze zelf bedacht heeft, want die komt niet in dit woordenspel voor.


@rvapeldoorn: Complimenten voor je overzicht! Bij bovenstaande punten heb ik nog wat aanvullingen:

De knipoog na de biecht had ik hier al gepost: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=61893.msg2096166#msg2096166

Het woord "Tbilisi" wordt niet door Olcay geroepen maar door Simone, maar Olcay gaat met dat niet bestaande woord wel heel slinks aan de haal, zie: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=61893.msg2095264#msg2095264
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline TalpaEuropaea

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #951 Gepost op: 9-03-2018, 16:51:32 »
Olcay heeft in het hele seizoen haar haren maar bij 2 opdrachten in een staart gehad, bij 4.1 and 4.2. Tijdens al het andere zat het los.
Wat toevallig dat van de persoon met de hoodie in het park (4.2) de hoodie zo raar zat, met een soort punt achter op het hoofd, bijna alsof er mooi een paardenstaart onder verbogen zit.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #952 Gepost op: 9-03-2018, 18:21:23 »
Ondanks dat Olcay zegt niet de Mol te hoeven zien, loopt ze wel die bewuste trap omhoog.

Morgenavond krijgen we vast te zien dat Olcay ergens daarboven een spiegel tegenkwam.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #953 Gepost op: 9-03-2018, 18:32:32 »
Morgenavond krijgen we vast te zien dat Olcay ergens daarboven een spiegel tegenkwam.   ;D
Of moest plassen  :P

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #954 Gepost op: 9-03-2018, 18:37:11 »
Olcay tegen Ruben jij bent de mol. ik ben benieuwd wat Olcay en Ruben morgen gaan zeggen als 1 van de twee de mol is.

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #955 Gepost op: 9-03-2018, 20:43:30 »
Gaaf die lijsten van Van Apeldoorn! Dit lijstje had ik ook al gepost bij het Hint topic, maar eigenlijk is het hier beter op zn plaats

1. Killerheels. Twee schoenen en er is sprake van een dubbele moord. Tweet van de mol: ‘Et tu Brute?’ Dat de schoenen een hint zijn wordt ondersteund door de wesp op het woordje ROM (Wesprom schoenen, al vind ik dit erg ver gezocht om hiervoor speciaal een dode wesp neer te leggen. Maar daarom kan het geen toeval zijn).

2. Dubbele moord kan ook slaan op de finale: als Olcay de mol is heeft ze Jan en Ruben "vermoord" (en dat heeft ze ook al aangekondigd in een biecht, dat ze alle kandidaten ging vermorzelen). Het kan kloppen met een interview waarin ze zegt dat ze geen vrienden aan WIDM overgehouden heeft. Vreemd als je ziet hoe dik ze met Jan is. Zou hij zich verraden voelen en boos op haar zijn?

3. "Waar zien ze me voor aan? Voor dat meisje uit Waalwijk?" (o.i.d) zegt Olcay in een biecht. En dat is precies de rol zij speelt. Een Brabantse flapuit, compleet met zachte G. Ze roept hardop dat ze moet plassen, en dat ze klotst van het zweet (Verbergen) enz. Niet bepaald een zaken lady met een modemerk dat in 24 landen verkocht wordt. Ze zegt zelf in haar biecht: trap er niet in! En ze speelt de rol meesterlijk!

4. Hoodie niet echt een hint maar een observatie: de enige keer dat Olcay's haar gekapt en gelakt is in een hoge staart is bij de opdracht in het park. Zelfs in het theater had ze haar haren los. Als ze aan de beurt is zit het slordig. Op de foto's van de voorbijganger met de hoodie is te zien dat er een bult onder de capuchon zit, even hoog als Olcasy's staart. Ik heb ze hier niet bij de hand maar ze staan vast ergens op het forum.

5. Op haar sloffen gaat Olcay naar de finale. De killerheels hebben hun werk gedaan, mevrouw sloft op pantoffels naar de test. Cirkeltje rond?

6. Vegend vrouwtje: is een paar keer prominent in beeld en kan verwijzen naar Super Trash, het merk van Olcay.

Veel is al gezegd, maar we gaan nog ff door tot morgenavond  ::vergroot::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #956 Gepost op: 9-03-2018, 20:47:45 »
Las het elders ook al, en daarna hier ineens.  Maar werkelijk waar geen idee wat vegende vrouwen met SuperTrash te maken hebben..  ::ohno::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #957 Gepost op: 9-03-2018, 20:48:26 »
Las het elders ook al, en daarna hier ineens.  Maar werkelijk waar geen idee wat vegende vrouwen met SuperTrash te maken hebben..  ::ohno::

Hoe kuis jij je supertrash op de vloer op? Toch door te gaan vegen?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #958 Gepost op: 9-03-2018, 20:52:22 »
Hoe kuis jij je supertrash op de vloer op? Toch door te gaan vegen?
Trash is uitschot, geen vuilnis (trashcan). En zeker in de context vh merk...
En nee, vuilnis veeg ik niet op. Wel vuil, zand, kattenharen, gemorste rijst etc. Maar vuilnis niet  ::ohno::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #959 Gepost op: 9-03-2018, 20:55:27 »
Hoe kuis jij je supertrash op de vloer op? Toch door te gaan vegen?

Misschien heb ik wat gemist hoor maar wat heeft vegen van trash met molschap te maken ?