Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 128581 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
[Winnaar] Ruben Hein
« Gepost op: 12-12-2017, 21:16:20 »
In dit topic kun je al je verdenkingen kwijt over Ruben Hein

naam Ruben Hein
beroep Zanger, pianist, componist
geboorte datum   8 juni 1982





Meer informatie over deze kandidaat
« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 20:55:50 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #1 Gepost op: 3-01-2018, 15:00:01 »
Ik hoop dat hij de mol is!
Lijkt mij een zeer goede mol, maar ik verdenk hem niet..
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #2 Gepost op: 5-01-2018, 19:02:10 »
Zolang hij de finale haalt vind ik alles best 8) ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #3 Gepost op: 6-01-2018, 12:42:20 »
Pier in de woordzoeker...(maaltijd vd Mol)

Hij heeft het over addertje/python onder het gras?

Voor mij toch een dingetje...

Offline javaso

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2018, 00:01:59 »
Ik wil alleen even zeggen dat ik Ruben na aflevering 1 echt een GE-WEL-DI-GE kandidaat vind en dat ik hoop dat hij ver komt. Alleen al hoe hij overduidelijk twee koppen langer is dan de rest. Daarnaast was hét moment (dat we erachter kwamen dat ze niet in hetzelfde land waren) niet zo leuk geweest zonder zijn commentaar en reactie daarop.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2018, 02:16:25 »
Als Ruben de mol is, dan wordt ik echt gek. Ik hoop in ieder geval wel dat hij ver komt. Leuke kandidaat!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline siz

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2018, 08:25:37 »
Is het niet raar dat Ruben al gauw de staafjes goed legt en dit ook aan anderen uitlegt en dan later in de auto dit van een ander hoort en doet alsof hij het nog niet weet.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2018, 11:31:39 »
Had het niet zo verwacht, maar vind hem een leuke kandidaat  ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #8 Gepost op: 7-01-2018, 11:37:04 »
Naar mijn idee stond Ruben er zo'n beetje alleen voor. Hij is degene die de eerste locatie zoekt en vindt, de puzzel oplost, ontdekt en benoemt dat ze op verschillende plaatsen zijn, het geld vindt en pakt. Olcay is daarin zeer passief en vervolgens wel degene die Art belt en weer 1000 wegspeelt.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #9 Gepost op: 7-01-2018, 12:55:09 »
Ruben is voor mij overduidelijk een kandidaat. Mijn favoriete ook nog, maar dat doet er nu even niet toe. Zijn gezichtsuitdrukking, alles, toen hij doorkreeg dat Jan en Jean-Marc in Kiev zaten. Kan niet missen. Als je dat gespeeld krijgt ben je wel echt goed ::jaja::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #10 Gepost op: 7-01-2018, 13:40:20 »
Ruben is voor mij overduidelijk een kandidaat. Mijn favoriete ook nog, maar dat doet er nu even niet toe. Zijn gezichtsuitdrukking, alles, toen hij doorkreeg dat Jan en Jean-Marc in Kiev zaten. Kan niet missen. Als je dat gespeeld krijgt ben je wel echt goed ::jaja::

Voor mij ook echt een kandidaat na dat moment.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #11 Gepost op: 7-01-2018, 13:43:23 »
Ruben is voor mij overduidelijk een kandidaat. Mijn favoriete ook nog, maar dat doet er nu even niet toe. Zijn gezichtsuitdrukking, alles, toen hij doorkreeg dat Jan en Jean-Marc in Kiev zaten. Kan niet missen. Als je dat gespeeld krijgt ben je wel echt goed ::jaja::

Zeker als muzikant.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #12 Gepost op: 7-01-2018, 20:49:41 »
Mijn Mol! ::jaja::
Ik vermoed dat juíst die epische reactie van Ruben gekozen is vanwege het feit dat hij van de Mol zelf kwam! Hoe heerlijk voor Ruben dat hij hierdoor niet verdacht gevonden wordt door de kijkers (iets dat de makers zeer zeker hebben meegenomen in hun besluit om juist dit uit te zenden)! En ja, zo'n reactie is wél te faken: gewoon een aantal keer oefenen van te voren, aangezien je al weet dat er zoiets zal gebeuren. ;)
Wat betreft het geld dat hij samen met Olcay pakt: wat mij betreft is dat zeer verwaarloosbaar, aangezien het om een relatief klein bedrag gaat dat in verhouding met al die telefoontjes naar de voicemail ook al snel weer terug zou lopen. Niet helemaal fair misschien, maar wel een trend die je volgens mij vaker ziet. (dat Mollen een beetje geld pakken, om toch niet helemaal verdacht te zijn) Immers, als Ruben naast Olcay zou gaan zitten in haar reacties/gemoedstoestanden en hetzelfde zou reageren als haar, dan zou het wel héél obvious zijn dat er een Mol bij hun zit (of in elk geval de schijn hebben van...).

Verder kan ik de gedachte niet loslaten dat Ruben Olcay voor zijn karretje heeft gesponnen, in de zin van dat hij overal actief lijkt en Olcay juist wat meer op de achtergrond. Hoe heerlijk voor een Mol om tegenover een meer passieve speler te zitten en om dan alles overdreven actief uit te vergroten. Dan zien wij nu alleen een Olcay die een beetje buiten het spel lijkt te staan, maar ondertussen is er een slimme Mol bezig met zijn positionering. ::vergroot::

Verder is Olcay degene die op 28:55 zegt: "Ik heb wel het idee dat we hier weg moeten." Pas dan gaat Ruben met haar mee. Als hij écht zo'n enthousiaste kandidaat was, had hij dat toch zelf voorgesteld? De manier waarop Olcay het in haar biecht zegt, doet ook vermoeden alsof ze dat al een tijdje aan het voorstellen was. Ondertussen zien wij Ruben eigenlijk vrij traag nog bij de balie staan te kletsen met de medewerkers... Daarnaast hoor ik hem ook als enige (volgens mij(n) tunnel) 'спасибо' (=spaasiebaa) zeggen. Dat 'bedankt' is. Voorkennis over de taal? ::vergroot::

Jean-Marc helpt Ruben trouwens ook met het systeem van de kaart en benodigdheden. Ruben reageert dan vrij laconiek: "Ohja, als je het nu zo uitlegt dan klopt dat inderdaad wel" Om vervolgens gelijk weg te drukken wanneer Jean-Marc vraagt om hulp van hen! Even daarvoor heeft Ruben nét aan Bella en Simone uitgelegd hoe het werkt met die plattegrond... Dus wat klopt daar niet? ::vergroot::

Ik zit verder totaal niet in een tunnel hoor, want ik wéét gewoon dat Ruben het moet zijn! ::bravo::
 ::zwaai::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #13 Gepost op: 8-01-2018, 00:18:28 »
Ik vermoed dat juíst die epische reactie van Ruben gekozen is vanwege het feit dat hij van de Mol zelf kwam! Hoe heerlijk voor Ruben dat hij hierdoor niet verdacht gevonden wordt door de kijkers (iets dat de makers zeer zeker hebben meegenomen in hun besluit om juist dit uit te zenden)! En ja, zo'n reactie is wél te faken: gewoon een aantal keer oefenen van te voren, aangezien je al weet dat er zoiets zal gebeuren.

Inderdaad! Volgens mij was het voor Ruben een moment die hij wist dat zou komen.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #14 Gepost op: 8-01-2018, 09:26:19 »
Inderdaad! Volgens mij was het voor Ruben een moment die hij wist dat zou komen.

Yes, gelukkig tóch nog een medestander! ::rofl:: ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #15 Gepost op: 8-01-2018, 10:21:37 »
Yes, gelukkig tóch nog een medestander! ::rofl:: ::bravo::
Je hebt nog een medestander. Ik keek de aflevering een tweede keer en dacht vooral op basis van zijn lichaamstaal en mimiek, o.a. als Art de deelnemers aan het eind van de aflevering ontvangt in Georgïe, het zou Ruben zomaar kunnen zijn. Vervolgens las ik jouw betoog en dacht ik het nog meer. Dus ik ga ook voor Ruben tenzij het tegendeel bewezen wordt..... ::jaja:: Nou nog de goede winnaar en verliezer ;)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #16 Gepost op: 8-01-2018, 10:50:43 »
Je hebt nog een medestander. Ik keek de aflevering een tweede keer en dacht vooral op basis van zijn lichaamstaal en mimiek, o.a. als Art de deelnemers aan het eind van de aflevering ontvangt in Georgïe, het zou Ruben zomaar kunnen zijn. Vervolgens las ik jouw betoog en dacht ik het nog meer. Dus ik ga ook voor Ruben tenzij het tegendeel bewezen wordt..... ::jaja:: Nou nog de goede winnaar en verliezer ;)
Ik hoop dat jullie gelijk hebben want Ruben is mijn wensmol. Ik ben al aan het twijfelen geslagen, maar ben nog niet overtuigd.

Wat zag je aan zijn lichaamstaal op het einde? Het viel me op dat hij steeds z'n hoofd afwendde naar beneden. Om zijn ware gezichtsuitdrukking te verbergen? Dat zou dan geen goed begin zijn...

Ik merkte ook dat hij zenuwachtig was door hoe hij zijn handen / vingers bewoog. Niet vreemd maar hij leek me meer gespannen dan gemiddeld. Als ik tijd heb kijk ik het even terug ook om hem met de andere 5 deelnemers te vergelijken.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 10:52:28 door Amethyst »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #17 Gepost op: 8-01-2018, 11:54:46 »
Daarnaast hoor ik hem ook als enige (volgens mij(n) tunnel) 'спасибо' (=spaasiebaa) zeggen. Dat 'bedankt' is. Voorkennis over de taal? ::vergroot::
Interessant verhaal, dat zeker. Alleen is dat in mijn ogen zeker geen voorkennis van taal. Je weet immers dat als je in een voormalige Sovjet-staat zit je terecht kunt met Russisch. En 'spasiba' is nu niet meteen het meest onbekende Russische woord. Als je een beetje talenkennis hebt weet je dat dat 'bedankt' is in het Russisch. Lijkt mij dus geen voorkennis.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #18 Gepost op: 8-01-2018, 12:06:06 »
En anders zijn op het vliegveld vast wel van die vakantiewoordenboekjes te koop.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #19 Gepost op: 8-01-2018, 12:14:17 »
Maar had Art het in het voorstelfilmpje niet over "Ze ontmoeten elkaar in een onbekend land..." Ik hoorde dat iemand het had over een paklijst, dus waarschijnlijk wisten ze eigenlijk vrij weinig over waar ze heen zouden gaan...
Ik vind het op z'n minst opvallend dat Ruben dan een beetje Russisch spreekt, want het is minder voor de hand liggend dan het spreken van Engels, Duits, Frans, Spaans of zelfs Italiaans, om maar wat bekendere talen (voor Nederlanders) te noemen...? En ja, het is maar een heel klein woordje natuurlijk, maar toch... Ik ben erg benieuwd of en hoe hij dat vaker gaat gebruiken dit seizoen: iets waarop ik wil letten!

Een vakantieboekje zou natuurlijk kunnen, maar ook dan ben ik benieuwd in hoeverre we zo'n boekje bij hem zullen gaan zien in dit seizoen! ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10