Auteur Topic: [kandidaat] Stine Jensen  (gelezen 133350 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
[kandidaat] Stine Jensen
« Gepost op: 12-12-2017, 21:20:14 »
In dit topic kun je al je verdenkingen kwijt over Stine Jensen.

naam Stine Jensen
beroep Filosofe, publiciste
geboorte datum   13 januari 1972






Meer informatie over deze kandidaat
« Laatst bewerkt op: 16-12-2017, 13:36:31 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #1 Gepost op: 20-12-2017, 19:18:53 »
Mijn schot voor de boeg Mol!   ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #2 Gepost op: 20-12-2017, 19:57:45 »
Mine too.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #3 Gepost op: 21-12-2017, 14:48:48 »
Ik heb eerder het gevoel dat ze of er heel snel uitligt of net in de finale het onderspit zal delven. Maar een mol? Nee...
Ich bin ein Bärliner!

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #4 Gepost op: 22-12-2017, 13:11:48 »
Ook mijn Schot voor de boeg mol. 8)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #5 Gepost op: 22-12-2017, 14:42:44 »
Ook mijn Schot voor de boeg mol. 8)
Eerder een Deen voor de boeg dan hè ::hypocriet::

Na vorig jaar een wetenschapper, nu de eerste filosoof in WIDM. Ben heel benieuwd hoe ze het ervan afgaat brengen ::joehoe::
...óf niet!

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #6 Gepost op: 28-12-2017, 11:30:52 »
Nu even op verliezer. Maar twijvel nog of ze niet tweede afvaller word.

Dat die uitzending toevalig op haar geboorte dag is  ::zwaai::

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #7 Gepost op: 28-12-2017, 16:54:51 »
Ze is een expert op het gebied van liegen. Goede kandidaat voor een mol maar misschien zelfs iets te goed. Ik denk dat ze lang in het programma blijft zitten. Of als mol of als kandidaat.

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #8 Gepost op: 3-01-2018, 11:26:07 »
Een van mijn favoriete schrijfsters/filosofen  ::bravo:: Ze schreef het boek "Ik lieg dus ik ben" dus met liegen heeft ze wel wat  ::vergroot::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #9 Gepost op: 3-01-2018, 18:07:14 »
Momenteel mijn nr.2 verdachte. Hetgeen wat me het meeat dwars zit is de woordzoeker. Stine zegt dicht bij de waarheid te willen blijven. Als je kijkt naar de woordzoeker ligt het woord 'waarheid' wel erg dicht bij 'mol'. Ik vind vooral de keuze om dit woord in de woordzoeker te stoppen opmerkelijk. Het is niet een echt 'widm-woord'. 'leugen' was logischer geweest.

Deze 'hint' zou ik minder toevallig vinden dan de 'hints' richting Jan, mijn hoofdverdachte. Ik blijf dus heel erg twijfelen.



Ik ga dit seizoen wel extra letten op de Georgische letter შ. Deze letter wordt uitgesproken als 'sj'. SJ--> Stine Jensen. Voor je het weet is het een hint.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2018, 18:15:46 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #10 Gepost op: 3-01-2018, 20:12:40 »
Momenteel mijn nr.2 verdachte. Hetgeen wat me het meeat dwars zit is de woordzoeker. Stine zegt dicht bij de waarheid te willen blijven. Als je kijkt naar de woordzoeker ligt het woord 'waarheid' wel erg dicht bij 'mol'. Ik vind vooral de keuze om dit woord in de woordzoeker te stoppen opmerkelijk. Het is niet een echt 'widm-woord'. 'leugen' was logischer geweest.

Deze 'hint' zou ik minder toevallig vinden dan de 'hints' richting Jan, mijn hoofdverdachte. Ik blijf dus heel erg twijfelen.



Ik ga dit seizoen wel extra letten op de Georgische letter შ. Deze letter wordt uitgesproken als 'sj'. SJ--> Stine Jensen. Voor je het weet is het een hint.

Die 'waarheid' hint zou een sterke zijn, inderdaad. Ik was hem ook nog niet vergeten.

Als Stine de mol is hebben ze het format op haar vakgebied en sterke en zwakke punten aangepast, denk ik. Dat zou op moeten vallen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #11 Gepost op: 3-01-2018, 23:09:20 »
Als Stine de mol is hebben ze het format op haar vakgebied en sterke en zwakke punten aangepast, denk ik. Dat zou op moeten vallen.

Verklaar je nader: waarom zou het format aangepast moeten zijn?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #12 Gepost op: 4-01-2018, 14:30:35 »
Verklaar je nader: waarom zou het format aangepast moeten zijn?
Oh... ik zei niet dat het moest, maar het lijkt me dan het meest logisch.

Als ze de mol is had ze een erg goede onderhandelingspositie denk ik. Ik verwacht dan veel meer input van haar in de produktie dan gebruikelijk voor een mol. Ook gezien haar vakgebied en expertise.

Ik las pas dat ze een paar jaar geleden Susan Visser echt hebben moeten overhalen om de mol te spelen. Ik kan me zo voorstellen dat ze Stine nog veel liever hebben (hadden) in die rol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #13 Gepost op: 4-01-2018, 14:38:12 »
Als Stine de Mol is, denk ik niet dat ze veel moeite hebben moeten doen haar over te halen. Ik schat in dat ze dolgraag de Mol zou willen zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #14 Gepost op: 4-01-2018, 15:08:47 »
Bij wat ik van haar programma's gezien heb en haar voorstelstukje krijg ik een beetje de kriebels van Stine. Wat betreft haar (interessante) programma's komt dat volgens mij omdat ze het voor elkaar krijgt om bij wijze van spreken élke seconde zelf in beeld te zijn, ook als iemand anders aan het woord is. En haar uitspraak over de waarheid liegen vind ik ook maar interessantdoenerij.

Maar ik laat me graag positief verrassen. ::zon::

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #15 Gepost op: 4-01-2018, 15:13:03 »
Bij wat ik van haar programma's gezien heb en haar voorstelstukje krijg ik een beetje de kriebels van Stine. Wat betreft haar (interessante) programma's komt dat volgens mij omdat ze het voor elkaar krijgt om bij wijze van spreken élke seconde zelf in beeld te zijn, ook als iemand anders aan het woord is. En haar uitspraak over de waarheid liegen vind ik ook maar interessantdoenerij.

Maar ik laat me graag positief verrassen. ::zon::

Haha ik merk dat ik ook in standje-weerstand spring.

Voor nu het voordeel van de twijfel dan maar  :P

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #16 Gepost op: 4-01-2018, 17:18:04 »
Mijn hints naar Stine Jensen als schot-voor-de-boegmol :D

1) In de leader is er een woordzoeker te zien. Een woordzoeker is een puzzel, een ander soort puzzel is de Zweedse puzzel. Stine Jensen heeft voor de VPRO en HUMAN in 2013 de vierdelige serie Licht op het Noorden gemaakt, waarin zij het leven in Scandinavië  (Denemarken, Zweden,  Finland  en  Noorwegen) onderzoekt. Tezelfdertijd verscheen een gelijknamig boek; Licht op het noorden. Stine in Scandinavië (2013) ISBN 9789026326196

2) Stine Jensen heeft een boek geschreven genaamd; Ik lieg, dus ik ben (2011), ISBN 9789047703945. Moet achter "dus ik ben", "de Mol" staan?

3) Stine Jensen heeft een boek geschreven genaamd; Leugenaars (2006), ISBN 9789056377991. Is ze bij Wie Is De Mol? zelf de leugenaar?

4) In haar introductie vertelt ze dat ze niet kan liegen en dat ze zo dicht mogelijk bij de waarheid wilt blijven. In de woordzoeker staan de woorden "Mol" en "Waarheid" dicht bij elkaar. En een paar seconden daarna zegt ze dat ze de waarheid gaat liegen...?

5) Na het stukje waar Stine Jensen in de leader komt, komt er een shot uit een opdracht, waarbij staat "Wil je nu al weten wie de mol is?" , aan de linkerkant staat "ja" en aan de rechterkant staat "nee". Betekent dit dat degene die vóór dit bordje wordt laten zien de mol is?
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #17 Gepost op: 4-01-2018, 17:31:47 »
De meeste kan ik wel begrijpen, maar die eerste? Ze is Deens, dus om een Zweedse puzzel als aanwijzing te noemen? Tuurlijk, Denemarken is ook Scandinavië, maar die gaat wel heel ver!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #18 Gepost op: 4-01-2018, 17:51:14 »
Zowieso, 'een woordzoeker is een puzzel, een zweedse puzzel is ook een puzzel, Zweden is ook een Scandinavisch land, Stine komt uit een Scandinavisch land, Stine is de mol' vind ik geen logische conclusies.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #19 Gepost op: 4-01-2018, 17:59:10 »
Ook de boektitels zijn geen hint (op dit moment). Het is hetzelfde als "Jochem van Gelder presenteerde Praatjesmakers, dus is hij hier misschien de praatjesmaker?". Het wordt pas een mogelijke hint als er in 1 van de 9 afleveringen een link bestaat tussen de Mol en iets wat naar deze boeken zou wijzen.