Auteur Topic: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp  (gelezen 22728 keer)

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Gepost op: 30-12-2017, 16:22:02 »
Al een aantal jaren schrijft Gupp columns over Wie Is... De Mol. Vanaf dit jaar zijn ze ook hier op Realitynet te vinden, onder funstuff. Reageren op zijn columns kun je hier in dit topic.


Zijn eerste column is: Wie is... de Mol 2018
« Laatst bewerkt op: 30-12-2017, 16:31:36 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #1 Gepost op: 30-12-2017, 16:40:12 »
Oeh, zelfs een topic, dankjewel Swifty!! ::nieuwsgierig::

Ik hoop dat ik jullie hiermee een kleine luchtige glimlach kan bezorgen in de loop van het seizoen (en dat we de Mol zo vinden is natuurlijk sowieso duidelijk ;D). De eerste is nogal lang, maar er was ook zóveel te vertellen ::hypocriet::

Na elke Aflevering komt er een nieuwe online!
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #2 Gepost op: 30-12-2017, 16:43:11 »
Ik hou ervan! ::bravo::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #3 Gepost op: 30-12-2017, 17:20:45 »
Leuke inleidende column. ::bravo::

Om maar eens iets over de bekendheid van de kandidaten te zeggen. Normaal ben ik het niet helemaal eens met de kritiek, maar dit seizoen herft toch enigszins een dieptepunt bereikt.

Hoewel Ron en Emilio nog wel aardig bekend zijn, hebben ze beide broers die toch net wat bekender zijn. Het dieptepuntpunt van dit jaar is inderdaad Bella. Niet zozeer vanwege Wikipedia, best wel bekende mensen missen soms zo'n pagina. Maar ik heb een beetje het gevoel alsof men eerst Spike had gevraagd. Die wilde echter niet meedoen, maar heeft voorgesteld of zijn vriendin dan wel mocht medoen. Is ze dan wel bekend genoeg? Ach.. ze is de dochter van Barry Hay.
Het is voor Bella te hopen dat ze de eerste ronde doorkomt, maar anders vrees ik dat ze bekend blijft als 'de dochter van..'.

Btw, misschien is dit ook wel iets meer waard dan Wikipedia.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #4 Gepost op: 30-12-2017, 19:01:47 »
Leuke inleidende column. ::bravo::

Om maar eens iets over de bekendheid van de kandidaten te zeggen. Normaal ben ik het niet helemaal eens met de kritiek, maar dit seizoen herft toch enigszins een dieptepunt bereikt.

Hoewel Ron en Emilio nog wel aardig bekend zijn, hebben ze beide broers die toch net wat bekender zijn. Het dieptepuntpunt van dit jaar is inderdaad Bella. Niet zozeer vanwege Wikipedia, best wel bekende mensen missen soms zo'n pagina. Maar ik heb een beetje het gevoel alsof men eerst Spike had gevraagd. Die wilde echter niet meedoen, maar heeft voorgesteld of zijn vriendin dan wel mocht medoen. Is ze dan wel bekend genoeg? Ach.. ze is de dochter van Barry Hay.
Het is voor Bella te hopen dat ze de eerste ronde doorkomt, maar anders vrees ik dat ze bekend blijft als 'de dochter van..'.

Btw, misschien is dit ook wel iets meer waard dan Wikipedia.
Ik ben het hier echt mee oneens. Ik vind het juist leuk dat WIDM niet heel bekende Nederlanders neemt. Die mensen krijgen dan vaak een populariteitsboost en je leert zelf ook nieuwe mensen kennen. Als je alleen maar mensen als Gordon en Chantal Janzen in je seizoen hebt verliest het een belangrijk deel van WIDM voor mij.
Ik weet het niet hoor, maar een Wikipedia-pagina hebben is nou niet zozeer de graadmeter of je een bekende nedelander bent of niet.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #5 Gepost op: 30-12-2017, 19:27:36 »
Ik hou ervan! ::bravo::

Leuke inleidende column. ::bravo::

Dank jullie wel! :)

Om maar eens iets over de bekendheid van de kandidaten te zeggen. Normaal ben ik het niet helemaal eens met de kritiek, maar dit seizoen herft toch enigszins een dieptepunt bereikt.

Hoewel Ron en Emilio nog wel aardig bekend zijn, hebben ze beide broers die toch net wat bekender zijn. Het dieptepuntpunt van dit jaar is inderdaad Bella. Niet zozeer vanwege Wikipedia, best wel bekende mensen missen soms zo'n pagina. Maar ik heb een beetje het gevoel alsof men eerst Spike had gevraagd. Die wilde echter niet meedoen, maar heeft voorgesteld of zijn vriendin dan wel mocht medoen. Is ze dan wel bekend genoeg? Ach.. ze is de dochter van Barry Hay.
Het is voor Bella te hopen dat ze de eerste ronde doorkomt, maar anders vrees ik dat ze bekend blijft als 'de dochter van..'.

Btw, misschien is dit ook wel iets meer waard dan Wikipedia.

Ik ben het hier echt mee oneens. Ik vind het juist leuk dat WIDM niet heel bekende Nederlanders neemt. Die mensen krijgen dan vaak een populariteitsboost en je leert zelf ook nieuwe mensen kennen. Als je alleen maar mensen als Gordon en Chantal Janzen in je seizoen hebt verliest het een belangrijk deel van WIDM voor mij.
Ik weet het niet hoor, maar een Wikipedia-pagina hebben is nou niet zozeer de graadmeter of je een bekende nedelander bent of niet.

Ben het heel erg eens met je B&W! ::jaja:: De charme van WIDM is het leren kennen van nieuwe mensen, het kijken naar de groepssamenstelling en het genieten van de nieuwe samenwerkingen die eruit komen. (Naast het feit dat het hele programma een charme op zichzelf is, natuurlijk ::bravo::)
Wat ik wilde meegegeven in wat ik schreef, had dan ook niets te maken met dat er alleen maar superduper BN'ers mee zouden moeten doen (of iets in die richting)! Sorry als dat zo overgekomen is, want ik wilde het juist luchtig houden en laten zien dat het (juist!) helemaal niet erg is als we mensen niet kennen.

En of ze dan via Spike of Willem-Alexander is gevraagd of getipt, maakt mij dan weinig uit. Ik ken Barry Hay namelijk óók niet. ::rofl:: Het feit is dat ze niet zo bekend is onder een groot publiek, maar feit is des te groter dat ze een moeilijk in te schatten speler zal zijn; waarvan het feit is dat het extra leuk is om haar erin te hebben. ::vergroot::

Ik had toch even het gevoel dat ik daarop moest reageren, want als er iemand is die het leuk vind dat er mensen meedoen die ik niet ken; ben ik het wel! ::joehoe::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #6 Gepost op: 30-12-2017, 19:40:38 »
Trouwens, ik vind wel dat je een hele mooie column hebt geschreven Gupp! ::bravo::

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #7 Gepost op: 30-12-2017, 20:32:47 »
Gupp, zitten er in de 1e column spoilers? Er staat waarschuwing dus heb 'm nog niet gelezen ::vergroot::
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #8 Gepost op: 30-12-2017, 20:50:31 »
Gupp, zitten er in de 1e column spoilers? Er staat waarschuwing dus heb 'm nog niet gelezen ::vergroot::

Goede vraag!
Er staan geen spoilers als in wie er af zouden kunnen vallen of in kunnen blijven (als daar überhaupt spoilers over bestaan?), ik benoem daarover alleen wat ik zelf denk qua personen en hoe lang ik (op basis van niks, of nouja, mijn jarenlange ervaring is natuurlijk niet niks ::hypocriet::) denk dat ze er in zouden kunnen blijven. Maar wél wordt er gesproken over het feit dat we de locatie nog niet weten en wordt er genoemd welke optie(s) er hiervoor kunnen zijn. ;)

En thanks, B&W :D
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #9 Gepost op: 30-12-2017, 20:52:17 »
Leuke column Gupp ::bravo:: (eindelijk weer eens een column en zo vroeg in het seizoen ook!)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #10 Gepost op: 30-12-2017, 21:16:35 »
Ik ben het hier echt mee oneens. Ik vind het juist leuk dat WIDM niet heel bekende Nederlanders neemt. Die mensen krijgen dan vaak een populariteitsboost en je leert zelf ook nieuwe mensen kennen. Als je alleen maar mensen als Gordon en Chantal Janzen in je seizoen hebt verliest het een belangrijk deel van WIDM voor mij.
Ik weet het niet hoor, maar een Wikipedia-pagina hebben is nou niet zozeer de graadmeter of je een bekende nedelander bent of niet.

Ik heb ook nooit gezegd dat ik het niet leuk vind. Ik ben juist groot voorstander van de relatief onbekede bn'ers. Persoonlijk heb ik liever Bella dan Jan als kandidaat. Misschien dat ik dingen niet helemaal goed heb verwoord. Maar ik wilde gewoon zeggen dat ik het eens was met Gupp over hoe onbekend Bella eigenlijk is. En dat ik het opmerkelijk vond dat drie van de kandidaten bekende familieleden hadden.
Sorry als het wat negatief overkwam.

En over dat Wikipedia gebeuren, volgens mij zei ik zelf al dat het geen graadmeter was. Sommige bekende personen hebben er geen en totaal onbekenden hebben er soms wel een.

Kort samengevat.. ik ben het totaal met je eens, ondanks dat jij het totaal oneens met mij bent.. ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #11 Gepost op: 30-12-2017, 23:06:12 »
Ik vind dat bekend/onbekend maar gezeur. Ik vind het belangrijk dat de kandidatengroep leuke verschillende persoonlijkheden heeft, en of dat nou van een straatjongen komt of van de president van Verweggistan, dat maakt me dan verder niet uit.

Persoonlijk heb ik liever Bella dan Jan als kandidaat.

Want waarom? Zeg je dat puur omdat Jan bekender is dan Bella? Ongeacht hun persoonlijkheid?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #12 Gepost op: 30-12-2017, 23:28:59 »
Oké, laat ik mijn reacties nog maar even rustig proberen uit te leggen, voordat we hier de bekendheidsdiscussie gaan starten. Hierna weer terug naar het onderwerp.

Gupp had zijn column ingedeeld op volgorde van hoe bekend ze voor hem zijn. Hij gaf vervolgens aan dat we Bella nergens van konden kennen. Daar was ik niet mee eens (later besefte ik dat het wellicht ook niet volledig serieus was). Maar ik vond wel dat hij enigszins gelijk had. Bella is wel heel erg onbekend in vergelijking met de rest. Hier wilde ik in eerste instantie kort wat over zeggen, maar ben tijdens mijn verhaal wat afgeweken in een richting die ik niet heen wilde.
Ik wilde zeggen dat ik het normaal niet eens ben met de kritiek dat de deelnemers te onbekend zijn. Alle kandidaten zijn wel degelijk zichtbaar in de media, het is maar waar je naar kijkt. Bij Bella vond ik dat wat minder, zij is vooral familie van. Dit zegt overigens niets over de geschiktheid als kandidaat. Ik vindt het leuk als ik de deelnemers niet ken. Deze kunnen heel ander gedrag tonen dan degenen die je al beter kent. Dit was ook de reden waarom ik liever Bella zie dan Jan. Jan heeft al een bepaald verwachtingspatroon bij mij. Belle moet ik nog volledig leren kennen.

Ik denk dat het maar goed is dat niet ik, maar Gupp hier de columns schrijft en bij deze wil ik de (bekendheids)discussie sluiten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #13 Gepost op: 30-12-2017, 23:34:41 »
Ooh zo, ja dan begreep ik je verkeerd, sorry!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #14 Gepost op: 31-12-2017, 12:44:06 »
Brtdm, ik had jouw post opgevat dat je het dus niet goed vond dat Bella zo onbekend was en dat je het nu wel eens was met de kritiek over onbekende deelnemers. Maar we vinden dus eigenlijk gewoon hetzelfde, haha ::ok::

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #15 Gepost op: 31-12-2017, 12:46:31 »
Eén en al liefde, ik hou ervan ::bravo::

(later besefte ik dat het wellicht ook niet volledig serieus was)

En dit is natuurlijk het allerbelangrijkste om te weten; lees alles met een dikke vette knipoog! ;)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #16 Gepost op: 3-01-2018, 00:47:11 »
Dank voor je leuke bijdrage.
Voor jou ook een mooi 2018 gewenst met veel puzzelplezier!
Gadoesja

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #17 Gepost op: 3-01-2018, 13:37:03 »
Ik wil niet weten wie de mol is....dus dan lees ik het niet ;)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #18 Gepost op: 3-01-2018, 17:03:16 »
Leuke collum. Wat mij vooral opvalt is dat de samenstelling van de groep redelijk overeenkomt met vorige jaren. Wat jonge mensen, wat mensen richting de 50, acteurs, journalisten, wetenschappers, muzikanten, cabaretiers. Het is echt een gevarieerde groep en dat maakt het wel leuker.

Ik kan niet zo heel goed oordelen wie er bekend is en wie niet omdat ik niet zo heel veel TV kijk. Ik kijk voornamelijk Netflix en YouTube en daar ken ik deze mensen niet van.

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [Columns] Wie is... de Mol 2018? door Gupp
« Reactie #19 Gepost op: 3-01-2018, 18:42:42 »
Fijne Column! En je hebt een fijne tv-smaak  ::jaja::
Eindelijk...