Auteur Topic: Dossier 3  (gelezen 8547 keer)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Dossier 3
« Gepost op: 13-11-2003, 09:23:30 »
dossier 3 is online!

Dossier 3: Paparazzi

Samenvatting

1. Resultaat Huiszoeking Sascha van Dijk
2. PVB Camera's Gevonden
3. Verhoor Chantal Paris
4. PVB Leroy Kneppers
5. Verslag Schaduwen Koen Hulshof
6. NFI Rapport Sporenonderzoek
7. Tabloid-publicatie over Dekens
8. Klacht Van Koningsbrugge

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dossier 3
« Reactie #1 Gepost op: 13-11-2003, 14:59:25 »
Opvallende dingen dossier 3:
- er wordt ergens gezegd dat er met geheime camera´s wordt gefilmd, maar in de devilopdracht van chantal staat dat ze "triomfantelijk in de camera kijkt". Zou chantal meer weten?
- er zijn geen vingerafdrukken van koen (2e afvaller) gevonden wel van leroy (1e afvaller)
- er liggen ongeopende brieven bij Sascha thuis van haar zus en moeder. Volgens mij is haar zus echt jaloers op Sascha en hebben ze helemaal niet zo´n goed contact
-dagboek is volgens mij van Willemijn, en de relatie met oma (staat ergens in psych.onderz. geloof ik)
- maar in dagboek wordt Paris genoemd, zoals Chantal zich met haar achternaam noemt. Wel vreemd dat deze pagina´s uit het rapport zijn gehaald, wat moest Sascha hiermee?
dit was het weer even...

oh nog bijna vergeten:
heb gekeken op www.vingerafdrukken.nl (staat ergens in de aantekeningen)op zich niets bijzonders daar, behalve item "publicaties". Username is volgens mij HAvank (ergens te vinden op geschiedenispagina) maar password kom ik niet achter. (kweetniet of het echt interessant is om verder te komen, maar was gewoon nieuwsgierig  ;D )
« Laatst bewerkt op: 13-11-2003, 15:02:57 door n@ncy »
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Dossier 3
« Reactie #2 Gepost op: 13-11-2003, 15:09:25 »
Opvallende dingen dossier 3:
- er wordt ergens gezegd dat er met geheime camera´s wordt gefilmd, maar in de devilopdracht van chantal staat dat ze "triomfantelijk in de camera kijkt". Zou chantal meer weten?
van de opdracht van koen weten we ook al, dat ze niet met verborgen camera's werkten. hij had het toch over dat de opnames steeds over moesten ivm met camera en lichtproblemen.. en dat daardoor zijn opdracht mislukte. (poor koennie)

Citaat
-dagboek is volgens mij van Willemijn, en de relatie met oma (staat ergens in psych.onderz. geloof ik)
kun jij dit lezen?

Citaat
heb gekeken op www.vingerafdrukken.nl (staat ergens in de aantekeningen)op zich niets bijzonders daar, behalve item "publicaties". Username is volgens mij HAvank (ergens te vinden op geschiedenispagina) maar password kom ik niet achter. (kweetniet of het echt interessant is om verder te komen, maar was gewoon nieuwsgierig   )
  welke heb je geprobeerd? paswoorden?

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Dossier 3
« Reactie #3 Gepost op: 13-11-2003, 15:12:42 »
Cora, die kun je lezen in Internet Explorer. Met Opera kun je vaak de bijlages niet lezen...  :o
Take a glorious bite out of the whole world

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dossier 3
« Reactie #4 Gepost op: 13-11-2003, 15:36:41 »
Bron: psychologisch rapport Willemijn (pdf file)
-------------
De ouders van Willemijn kwamen beiden om het leven toen zij negen jaar was. De ouders van haar moeder namen de opvoeding over. Met “vooroorlogse methodes”, aldus Willemijn nu. Het boterde slecht tussen Willemijn en haar nieuwe ouders. Toen op haar vijftiende ook nog haar opa, haar nieuwe vader, overleed was Willemijn niet meer te houden thuis. Om deze reden werd ze op zestienjarige leeftijd naar een psycholoog verwezen. Na vijf sessies hield ze de therapie echter voor gezien. Nu zegt ze daarover: “Ik vond het leuk om uit te proberen. Natuurlijk moest ik niets van die vent, maar als je de kans krijgt om zoiets mee te maken is dat toch grappig. Ik wil altijd alle kansen grijpen. Uit het rapport van mijn collega: “Willemijn ziet haar Oma als obstakel naar het ‘echte leven’. In haar dwangmatige zoektocht naar vrijheid is zij de realiteit uit het oog verloren en klampt zij zich aan iedereen vast die voor haar vrijheid representeert: mensen die leven op de grens van het toelaatbare. (…) Willemijn is op dit moment zeer beïnvloedbaar, met name door ‘foute’ personen. Juist nu heeft zij een krachtige en stabiele opvoeder nodig. Dit, samen met haar moordfantasieën [zie bijgevoegde dagboekpagina’s, d.d. 1998] leidt tot mijn advies Willemijn over te plaatsen naar een pleeggezin.” Dit is echter nooit gebeurd.
---------

Volledigheidshalve: opmerking bij Koen:
----------
Ik adviseer Koen op te nemen voor TDMMDI maar hem in een vroeg stadium te laten afvallen. Zijn aanwezigheid in de finale zou mijns inziens schadelijk voor het programma kunnen worden.
----------
En ook zie ik dat ze allemaal een "rol in de groep" hebben, nog niet helemaal duidelijk wat daar mee bedoeld wordt....
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Dossier 3
« Reactie #5 Gepost op: 13-11-2003, 15:42:51 »
en nou blijkt ook nog eens dat willemijn der vinderprintjes zijn aangetroffen op het eendje..  :o :o das echt verdacht hoor, wat mij betreft.  ::vergroot::

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dossier 3
« Reactie #6 Gepost op: 14-11-2003, 13:32:38 »
en nou blijkt ook nog eens dat willemijn der vinderprintjes zijn aangetroffen op het eendje..  :o :o das echt verdacht hoor, wat mij betreft.  ::vergroot::
???  omdat ???

de paswoorden die ik geprobeerd heb zijn acht, en kring. De vraag was: een ander woord voor een 8, en in de vingerafdrukkentaal wordt kring gebruikt voor een bepaald patroon 8 (volgens www.vingerafdrukken.nl) Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat daar iets te vinden is  :(

Ga gewoon verder met speuren.
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dossier 3
« Reactie #7 Gepost op: 14-11-2003, 13:54:39 »
Ziet iemand het nut van de klacht van Koningsbrugge? Snap niet wat we hier mee kunnen  ???
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Dossier 3
« Reactie #8 Gepost op: 14-11-2003, 14:00:52 »
Ziet iemand het nut van de klacht van Koningsbrugge? Snap niet wat we hier mee kunnen  ???
nee dat vond ik ook al zo vreselijk overbodig... en de rest van het materiaal?

de enige concrete aanwijzingen: evt. verhouding frank-w'mijn
vingerafruk van w'mijn op eend
ontbreken van vingertjes van frank
chantals openbaring van afspraak met max

uhhhhhhh dat was het. weet jij nog wat?

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dossier 3
« Reactie #9 Gepost op: 14-11-2003, 14:11:10 »
vond ook wel opvallend:
- ongeopende brieven bij Sascha thuis van zus en moeder
- volgens script zou Chantal de opdracht halen
- de opmerking dat de dv camera´s zijn gevonden op een autoparkeerplaats (de dader was dus met de auto??)

enuh die vingerafdruk van w´mijn op eend? Leg uit!

Overigens vond bij kro een wel aardige opmerking. Het briefje met de devilopdracht zat onder het bloed en was verfrommeld. Dus eerst valt er bloed op en dan wordt het verfrommeld door de moordenaar??  ::vergroot::
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Dossier 3
« Reactie #10 Gepost op: 14-11-2003, 14:18:44 »
die vingerafdruk is de moeite waard omdat al duidleijk was dat dat eendje er voor de moord niet was..

en dat van die bloedprop...weet niet, kan het bloed gewoon niet erdoor gesijpeld zijn? waarom zou de moordenaar dit verfrommelen? waarom niet gewoon weggooien of vernietigen..



so many questions.. ::vergroot::

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dossier 3
« Reactie #11 Gepost op: 14-11-2003, 14:23:30 »
die vingerafdruk is de moeite waard omdat al duidleijk was dat dat eendje er voor de moord niet was..

oh? dat heb ik even gemist...
maar dan is dat wel heeeel interessant  ::ok::
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Dossier 3
« Reactie #12 Gepost op: 14-11-2003, 14:34:19 »
Wat ik vooral bijzonder vond is dat de serie in scene is gezet. Maar wie wisten daarvan? Wie van de kandidaten en wie van de crew? Er zijn verschillende scenario's denkbaar:
  • 1 kandidaat (bijvoorbeeld degene die het uiteindelijk gaat winnen) wist het en een van de andere kandidaten is erachter gekomen.
  • alle kandidaten wisten ervan, maar een van de kandidaten was het niet eens met de verdeling van het geld.
  • (niet erg waarschijnlijk, maar niets is uit te sluiten) Alleen Sascha wist van de acteurs, zelfs Frank en Robert waren daarvan niet op de hoogte. Mogelijkerwijs heeft Sascha het op een akkoordje gegooit met een van de kandidaten om de hoofdprijs te verdelen. Dat geeft de andere kandidaten (Koen?) een flink motief.
  • Geen van de kandidaten wist ervan, maar 1 van de kandidaten komt erachter


Voor alle mogelijkheden geldt in elk geval dat zowel chantage (publieke dan wel onderlinge bekendmaking van het in scene zetten) als wraak mogelijke motieven kunnen zijn voor moord.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Dossier 3
« Reactie #13 Gepost op: 14-11-2003, 14:39:55 »
ik denk dat koen wel een vermoedden had.... zijn opdracht moest netzolang over totdat deze mislukte, dan gaat er wel een lichtje branden denk ik. maar waarom dan juist sascha vermoorden? ik zou voor die 2 direcs gaan...

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re:Dossier 3
« Reactie #14 Gepost op: 15-11-2003, 00:18:56 »
Wat mij opvalt is dat Dekens en Willemijn blijkbaar een relatie hebben.Dit staat op de Paparazzisite te lezen en is geïllustreerd met fotomateriaal.
Dan is het best mogelijk dat Dekens,notoir liefhebber van vrouwelijk schoon, het op een akkoordje heeft gegooid met Willemijn en Chantal om er voor te zorgen dat zij de finale spelen en de 100.000 euro onder elkaar verdelen. Voor Willemijn,als werkloze met een recreatief drugsgebruik een zeer aanlokkelijk voorstel.
Dekens zorgt er voor dat de belastende dagboekpagina's van Willemijn verdwijnen.
Maar Sasha vind deze,samen met de zwerverzoenopdracht voor Chantal en confronteert Dekens er mee.
Mogelijk is ook dat Sasha het wist, dat Sasha Willemijn voorafgaand heeft gebeld en dat Willemijn  het verhaal bevestigt aan Sasha in het korte telefoongesprek van 21.47.
Dekens ziet geen uitweg meer en schakelt Sasha uit, belt zelf de politie en vertrekt vervolgens naar Cannes. ::vergroot::

Van uit die optiek is het ook aannemelijk dat Koen, rancuneus als hij is, Sasha opbelt en uitscheldt. Na de dood van Sasha en het artikel in de Paparazzi beseft hij hoe de zaak in elkaar steekt.Hij begint Willemijn te schaduwen om zo bewijzen te vinden voor de scriptering, met de fatale afloop tot gevolg.
Als dit klopt zullen we van Koen nog een aantal 'verdachte' handelingen mogen verwachten.

Wat denken jullie er van ?
En niets lijkt wat het is...

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dossier 3
« Reactie #15 Gepost op: 15-11-2003, 13:27:47 »
Op zich erg interessante theorie.
Maar die relatie, ach als het op de paparazziesite staat wil nog niet zeggen dat het waar is natuurlijk.
Bovendien belt Sascha niet Willemijn, maar andersom (ok ok dat zegt op zich niet zo heel veel  ;) )

Toch vind ik het raar dat Dekens dan Sascha uitschakelt en vertrekt (waar naartoe dat is nog de vraag...)

Het verhaal over Koen daarentegen zou heel goed kunnen kloppen. Dat maakt voor mij dan wel nog eens extra duidelijk dat hij niet de moordenaar is.
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re:Dossier 3
« Reactie #16 Gepost op: 15-11-2003, 19:53:34 »
Op zich erg interessante theorie.
Maar die relatie, ach als het op de paparazziesite staat wil nog niet zeggen dat het waar is natuurlijk.

Er zaten toch foto's bij waarop Frank en Willemijn het huis van Frank (??) of toch een gebouw binnenlopen in een houding die niet echt zakelijk te noemen is.

Citaat
Bovendien belt Sascha niet Willemijn, maar andersom (ok ok dat zegt op zich niet zo heel veel  ;) )
Het gesprek tussen W en S duurt slechts 58 seconden.
Wat kan je op die tijd allemaal vertellen ?
Volgens mij speelt het alarmlog een cruciale rol.Wat gebeurt er om 21.49,22.22 en 23.12 ?
Als ik een gok waag zou ik denken dat Willemijn onder 4 ogen met Sasha wil praten over de ontdekking door Sasha van de scriptering van Chantal en Willemijn zelf. Ze staat echter voor een gesloten deur en belt Sasha op om 21.47. Sasha laat haar binnen, ze praten gedurende een half uur en Willemijn vertrekt om 22.22.
Willemijn ziet 50.000 euro aan haar neus voorbijgaan en vertelt het resultaat aan Frank Dekens en die komt afrekenen met Sasha, omdat het publiek worden van de scriptering fataal is voor zowel het programma TDMMDI(en waar TV-Ventures volgens Robert honderdduizenden euro's had ingestoken), alsook voor de al slabakkende carrière van Frank Dekens.
Frank zet het alarm uit, vermoordt Sasha en doet dan alsof hij net arriveert en het lijk vindt...

Citaat
Toch vind ik het raar dat Dekens dan Sascha uitschakelt en vertrekt (waar naartoe dat is nog de vraag...)
Niet met een vlucht van Air France in elk geval.Het artikel in Paparazzia geeft daar volledig foute informatie over. Er zijn geen AF vluchten uit Schiphol meer op dat ogenblik...

Citaat
Het verhaal over Koen daarentegen zou heel goed kunnen kloppen. Dat maakt voor mij dan wel nog eens extra duidelijk dat hij niet de moordenaar is.

Daar ben ik het met je eens. Ik verwacht nog wel een aantal rare acties van Koen, maar hij lijkt mij de perfecte bliksemafleider...
Ik vermoed ook dat er nog een geldzaak te voorschijn gaat komen tussen Frank Dekens en zijn vrouw Monique.
Monique investeert in TV-Ventures omdat Frank tijdelijk op zwart zaad zat en nog meer van die blablabla...

Voorlopig hou ik het bij Frank Dekens, maar Robert Engel is voor mij zeker ook een ernstige verdachte...

Tenslotte zit ik nog met één dilemma : De titel.
Als je die letterlijk interpreteert zou het de laatste zin van de show kunnen zijn, gesproken door de moordenaar.
Dat zou dan niet Frank Dekens zijn, want dat is de Devil.
Maar Dekens zou dan wel de aanleiding of motief van de moord zijn. Voor Monique wegens huwelijksproblemen en ontrouw? Voor Robert om financiële redenen ? Willemijn om passionele redenen ? Of nog iemand anders om God weet welke reden?
We zullen zien...
En niets lijkt wat het is...

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dossier 3
« Reactie #17 Gepost op: 16-11-2003, 13:28:27 »
Tenslotte zit ik nog met één dilemma : De titel.
Als je die letterlijk interpreteert zou het de laatste zin van de show kunnen zijn, gesproken door de moordenaar.
Dat zou dan niet Frank Dekens zijn, want dat is de Devil.
Maar Dekens zou dan wel de aanleiding of motief van de moord zijn. Voor Monique wegens huwelijksproblemen en ontrouw? Voor Robert om financiële redenen ? Willemijn om passionele redenen ? Of nog iemand anders om God weet welke reden?
We zullen zien...
Daar heb ik ook al over nagedacht, die titel...Overigens denk ik dat Monique nog wel eens voor interessante ontwikkelingen kan gaan zorgen.
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...