Auteur Topic: Realitynet's Song Contest Berlin 2018  (gelezen 85711 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #680 Gepost op: 26-04-2018, 12:55:33 »
Dat Zwitserland, Verenigd Koninkrijk en Nieuw-Zeeland zo hoog staan, toont wel aan dat je niet veel speciaals mag doen. Gewoon een standaard nummer waar je niet veel op aan kan merken en je krijgt van de meesten wel wat punten. Leuke liedjes daar niet van, maar zo krijg je wel een Song Contest der saaiheid. Dus hulde aan de meer gewaagde inzendingen; ik denk maar aan: Finland, Burkina Faso, Saudi-Arabia, Colombia, Israël, ...
Ik vond Colombia en Israël echt geen gewaagde inzendingen, maar ook redelijk standaard dertien in een dozijn nummers. Ook over wat saai en gewaagd is verschillen mensen blijkbaar van mening, de uitslag van het songfestival toont voor mij altijd gewoon aan hoeveel verschillende smaken mensen hebben (en hoe toondoof sommige mensen kunnen zijn ;D).

Daarnaast staat Saudi-Arabië ook best hoog, dus het is niet dat iets gewaagds insturen nooit loont (kijk ook maar eens naar eerdere songfestivals anders). Ik denk om eerlijk te zijn dat we met zoveel deelnemers zijn, die allemaal zo verschillend stemmen, dat er geen peil meer te trekken valt op de uitslag.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #681 Gepost op: 26-04-2018, 12:59:27 »
Dat Zwitserland, Verenigd Koninkrijk en Nieuw-Zeeland zo hoog staan, toont wel aan dat je niet veel speciaals mag doen. Gewoon een standaard nummer waar je niet veel op aan kan merken en je krijgt van de meesten wel wat punten. Leuke liedjes daar niet van, maar zo krijg je wel een Song Contest der saaiheid. Dus hulde aan de meer gewaagde inzendingen; ik denk maar aan: Finland, Burkina Faso, Saudi-Arabia, Colombia, Israël, ...

Deels mee eens, in ieder geval met het feit dat heel afwijkende dingen niet goed scoren.

Aan de andere kant verschillen de meningen ook duidelijk over wat dan wél origineel/gewaagd is: Burkina Faso viel bij mij automatisch buiten de punten doordat Joss Stone al een wereldster is, over Israël heb ik me al duidelijk genoeg uitgelaten (cover van gigahit). Saoedi-Arabië is op papier heel origineel (want: Saoedi-Arabië), maar uiteindelijk is het ook wel een typisch Amerikaans popnummer van een zangeres die toevallig uit dat land komt. Finland is qua muziekstijl dan wel weer origineel, maar het is ook logisch dat gothic rock niet zo'n hoge waardering krijgt van een groot publiek.

Edit: ongeveer wat Starlight zegt dus, behalve Saoedi-Arabië.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #682 Gepost op: 26-04-2018, 13:02:28 »
Dat Zwitserland, Verenigd Koninkrijk en Nieuw-Zeeland zo hoog staan, toont wel aan dat je niet veel speciaals mag doen. Gewoon een standaard nummer waar je niet veel op aan kan merken en je krijgt van de meesten wel wat punten. Leuke liedjes daar niet van, maar zo krijg je wel een Song Contest der saaiheid. Dus hulde aan de meer gewaagde inzendingen; ik denk maar aan: Finland, Burkina Faso, Saudi-Arabia, Colombia, Israël, ...

Ik zal proberen om volgende keer wat gewaagders te vinden  :(

Verder eens dat ik Colombia en Israël ook vrij standard vond.
Dus die kregen bij mij ook geen punten.
Net als.. Welke noemde je nou nog, ohja Zwitserland, Verenigd Koninkrijk en Nieuw-Zeeland  ;D

Generieke popnummertjes, meestal niet zo mijn ding. Zeker met autotune, amai wat was daar een hoop van dit jaar..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #683 Gepost op: 26-04-2018, 13:05:16 »
Ik vond Colombia en Israël echt geen gewaagde inzendingen, maar ook redelijk standaard dertien in een dozijn nummers. Ook over wat saai en gewaagd is verschillen mensen blijkbaar van mening, de uitslag van het songfestival toont voor mij altijd gewoon aan hoeveel verschillende smaken mensen hebben (en hoe toondoof sommige mensen kunnen zijn ;D).

Daarnaast staat Saudi-Arabië ook best hoog, dus het is niet dat iets gewaagds insturen nooit loont (kijk ook maar eens naar eerdere songfestivals anders). Ik denk om eerlijk te zijn dat we met zoveel deelnemers zijn, die allemaal zo verschillend stemmen, dat er geen peil meer te trekken valt op de uitslag.

Met gewaagd bedoelde ik: iets anders dan wat je zou verwachten. En ja dat smaken heel erg verschillen is ook wel duidelijk, daarom ook dat een liedje die gewoon mainstream is, goed scoort. Ik zei het ook al in mijn commentaren, Zwitserland mooi lied, niets mis mee, maar dit is ook het lied die je verwacht en waar niemand grote bezwaren tegen heeft. Kom je met een metalnummer, moet je al geluk hebben om hoog te scoren, terwijl daar ook wel pareltjes tussen kunnen zitten, maar dan heb je meteen al een grote groep mensen die zeggen: metal? Zeker geen punten. Kom je met een iets ouder liedje, dan mag je het ook al vergeten. Terwijl op het echte songfestival toch niet altijd de mainstream liedjes winnen? Ik denk maar aan Lordi, Conchita Wurst, die Portugees vorig jaar.

Maar ik volg je wel doordat er zo verschillend gestemd wordt, valt er geen peil meer te trekken op de uitslag, maar zo komen toch wel de minst gewaagde liedjes bovendrijven? Aangezien die dan door een grote meerderheid ergens middenin hun puntenlijst gezet worden.

Ik zal proberen om volgende keer wat gewaagders te vinden  :(

Verder eens dat ik Colombia en Israël ook vrij standard vond.
Dus die kregen bij mij ook geen punten.
Net als.. Welke noemde je nou nog, ohja Zwitserland, Verenigd Koninkrijk en Nieuw-Zeeland  ;D

Generieke popnummertjes, meestal niet zo mijn ding. Zeker met autotune, amai wat was daar een hoop van dit jaar..

Hehe, jouw liedje was net over the top om in de top-10 te komen. Israël vond ik niet zo standaard door die rapper. Maar goed, denk dat het moeilijk is om over te brengen wat ik precies bedoel.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2018, 13:07:37 door Convans »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #684 Gepost op: 26-04-2018, 13:07:45 »
Mollenmania:  ::love::  en Pac, 7 punten!  ::bravo::  FrankL: ja, dat commentaar van een te bekende zangeres had ik wel verwacht.
Ik had geen idee wie het was ::schaam::

En dan is het moment daar. De allereerste 12 punten die gegeven worden vanuit Kroatië. Ze zijn voor:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Lof ::bravo:: ::bravo:: En alle andere puntengevers ::bravo:: ::love::

En dat betekent helaas (nét) geen punten voor...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Tsja, het is net waar je zoekt natuurlijk ;) Ik had nog nooit internationale nationale songfestivals gevolgd voor ik naar Zweden verhuisde. Dus toen ik het nummer hier veelvuldig op de radio, dacht ik eerlijk gezegd dat het een internationale hit was. Simpelweg steengoed ::love:: Maar dat bleek dus Melodifestivalen vorig jaar te zijn :D

Toen ik me aanmeldde voor het songfestival had ik deze nog niet gelijk in gedachte, maar door even na te gaan wist ik dat het meest krachtige nummer was dat ik kon inzenden - en beter dan, ik noem maar wat First Aid Kit, of ABBA met Waterloo.
En het loont zie ik :D Nog even een paar punten inlopen (ik vertrouw op je indeling, Fabiann) en dan ben zelfs de winnaar ::joehoe::

...óf niet!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #685 Gepost op: 26-04-2018, 13:07:56 »
Dat je België zonder enige vorm van gêne durft in te sturen overtreft elke vorm van gewaagdheid
You'll never walk alone

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #686 Gepost op: 26-04-2018, 13:09:39 »
Ik zal proberen om volgende keer wat gewaagders te vinden  :(

 ::rofl:: Succes!

Ik neem me voor om volgende keer leuke originaliteit toch beter te belonen (heb je nu niets aan, snap ik).

Zeker met autotune, amai wat was daar een hoop van dit jaar..
Precies ja! Dat is wat ik in mijn commentaren bedoelde met liefdeloos gemaakte fabrieksmuziek.

Kom je met een metalnummer, moet je al geluk hebben om hoog te scoren, terwijl daar ook wel pareltjes tussen kunnen zitten, maar dan heb je meteen al een grote groep mensen die zeggen: metal? Zeker geen punten.
Het lastige daarvan is dat je mensen nu eenmaal niet kunt dwingen van metal te houden.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #687 Gepost op: 26-04-2018, 13:12:40 »
Met gewaagd bedoelde ik: iets anders dan wat je zou verwachten.
Maar ook dat is heel persoonlijk, dus ik vind het wat lastig om daar dan conclusies aan te verbinden over de objectieve saaiheid van een songfestival ;)

Citaat
Ik zei het ook al in mijn commentaren, Zwitserland mooi lied, niets mis mee, maar dit is ook het lied die je verwacht en waar niemand grote bezwaren tegen heeft.
Ik heb wel grote bezwaren tegen Zwitserland. Ik moest ervan kotsen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #688 Gepost op: 26-04-2018, 13:13:58 »
Ik ging eerst dit liedje insturen



Klonk wel zeer aardig en had nog weinig views, een maand later had het lied al 100 mil views, had niet gezien dat het nog maar net online stond  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 26-04-2018, 13:18:02 door Convans »

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #689 Gepost op: 26-04-2018, 13:15:16 »
Uiteindelijk zijn wij de enigen die bepalen welk lied er gaat winnen. Wanneer je graag creatieve, mooie of andere liedjes wilt laten winnen, zul je misschien zelfs tactisch moeten gaan stemmen ofzo. Of op Kroatië.


Ben trouwens benieuwd naar de volgende punten, want ik hoop toch op minstens een plek boven Noord-Korea ::hypocriet:: ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #690 Gepost op: 26-04-2018, 13:16:46 »
Maar ook dat is heel persoonlijk, dus ik vind het wat lastig om daar dan conclusies aan te verbinden over de objectieve saaiheid van een songfestival ;)
Ik heb wel grote bezwaren tegen Zwitserland. Ik moest ervan kotsen.

Ja dit dus, het blijft uiterst subjectief he. Saai was misschien een verkeerde woordkeuze, eerder de voorspelbaarheid.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #691 Gepost op: 26-04-2018, 13:25:23 »
Ik wist het ook echt niet met Zwitserland

Eerste reactie: megaaaaa cliché en zoetsappig

Tweede reactie: Blijft wel hangen

En nu staat ie toch in mn spotifylijst
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #692 Gepost op: 26-04-2018, 13:30:31 »
Ja dit dus, het blijft uiterst subjectief he. Saai was misschien een verkeerde woordkeuze, eerder de voorspelbaarheid.
Ah, ik zie dat je zelf Mexico hebt ingestuurd. Dat vond ik nou weer saai, voorspelbaar en exact wat je zou verwachten bij Mexico ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #693 Gepost op: 26-04-2018, 13:34:22 »
Qua gewaagdheid scoor ik toch wel hoog  ;D : 1: het onderwerp, 2; overbekende zangeres zingt mee, 3: onvertaalbare taal (waar gaat het precies over?), 4: live gezongen en gespeeld.

Maar ik vind die man een geweldige stem hebben en ik zou het wel zuur vinden om onder de hotdogs te eindigen.
...maar soms even niet :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #694 Gepost op: 26-04-2018, 13:39:26 »
Ah, ik zie dat je zelf Mexico hebt ingestuurd. Dat vond ik nou weer saai, voorspelbaar en exact wat je zou verwachten bij Mexico ::rofl::

Ja, ik zag het aan je commentaar. Hehe, maar heb toch lang moeten zoeken om toch iets catchy te vinden die misschien een beetje blijft hangen. Heb heel wat bagger voorbij zien komen in mijn zoektocht.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #695 Gepost op: 26-04-2018, 13:40:05 »
Ik wist het ook echt niet met Zwitserland

Eerste reactie: megaaaaa cliché en zoetsappig

Tweede reactie: Blijft wel hangen

En nu staat ie toch in mn spotifylijst

Herkenbaar.

Al is de artiest wel een beetje eenzijdig. Zo krijgen we een leuke opdracht voor de liefhebber: Probeer eens een lied te vinden van Nickless met een andere melodie en zonder liefdesverhaal.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #696 Gepost op: 26-04-2018, 13:42:45 »
Gewaagd of niet, de punten van Colombia volgen later deze middag ;D

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #697 Gepost op: 26-04-2018, 13:45:15 »
Qua gewaagdheid scoor ik toch wel hoog  ;D : 1: het onderwerp, 2; overbekende zangeres zingt mee, 3: onvertaalbare taal (waar gaat het precies over?), 4: live gezongen en gespeeld.
Ja, dat is ook weer het punt als je gewaagdheid als criterium gaat gebruiken. Want is een overbekende zangeres dan juist niet gewaagd omdat ze overbekend is, of wel gewaagd omdat je weet dat veel het daarom geen punten gaan geven? ;D

Saoedi-Arabië is op papier heel origineel (want: Saoedi-Arabië), maar uiteindelijk is het ook wel een typisch Amerikaans popnummer van een zangeres die toevallig uit dat land komt.
Hm, ik vond dat nummer qua stijl eigenlijk erg afwijkend van wat normaal wordt ingestuurd bij het songfestival, dus in die zin wel gewaagd en origineel ::jaja::

Ja, ik zag het aan je commentaar. Hehe, maar heb toch lang moeten zoeken om toch iets catchy te vinden die misschien een beetje blijft hangen. Heb heel wat bagger voorbij zien komen in mijn zoektocht.
Ik was vorig jaar Mexico, en toen had ik echt verrassend veel goede nummers gevonden :) Maarja, smaken verschillen, dus misschien was dat wel jouw bagger :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #698 Gepost op: 26-04-2018, 13:48:09 »
Ik was vorig jaar Mexico, en toen had ik echt verrassend veel goede nummers gevonden :) Maarja, smaken verschillen, dus misschien was dat wel jouw bagger :P

Ik zocht iets met een leuk deuntje en een tekst die wij ook nog wel wat konden verstaan. Dacht dat zoiets wel goed ging scoren, maar heb noodgedwongen voor een ballade gekozen. Volgende keer weet ik wel waar ik op moet letten om wat beter te scoren

Online Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #699 Gepost op: 26-04-2018, 14:07:43 »
Ik kan nog winnen ::oink::
Maar dan moet ik wel bijna alleen maar 12 punten krijgen en de top 3 ofzo geen punten (of een paar)..
Eerlijk gezegd ben ik dit Songfestival tot zo ver wel teleurgesteld in de uitslag..
En vorige editie dacht ik juist in de bodem 5 te komen, maar ik won..  ??? ::oink:: ::) :o
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans