Auteur Topic: [MO18] Colombiano Salsa Bar  (gelezen 256546 keer)

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1400 Gepost op: 19-06-2018, 17:17:00 »
Niet vol, maar je was wel mijn nummer één  :P

Ik vind het trouwens mooi hoe Frank tegen iedereen liegt maar er zelf vanuit gaat dat alle respons eerlijk is. Gaat het spreekwoord over de waard en zijn gasten toch niet op  ::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1401 Gepost op: 19-06-2018, 17:21:29 »
Waarom ik altijd de lijsten dikdrukte zonder dat ik het eens was? Jullie vonden dat onlogisch? Je kon toch wel merken dat ik graag had dat iets vooruitgaat. Dus als ik zag dat er een meerderheid ging komen, ga ik ook niet meer tegenwerken en snel dikdrukken zodat we verder konden  :P

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1402 Gepost op: 19-06-2018, 17:24:18 »
Het leek erop dat je wilde tegenstribbelen, maar toen mensen voor het goede antwoord gingen, drukte jij even snel dik om jezelf onmols te maken.

Dat is mijn oogpunt haha
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1403 Gepost op: 19-06-2018, 17:26:53 »
Ik wilde ook gewoon onvoorspelbaar overkomen. Dus dat had er mss ook wel mee te maken

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1404 Gepost op: 19-06-2018, 18:29:43 »
Ik wilde de mol zijn
Ik ben eigenlijk wel de Mol, maar dan stiekem.

Fixed it. ::zwaai::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1405 Gepost op: 19-06-2018, 20:23:08 »
Ik keek even mijn laatste FTM overzicht na:


Waarom heb ik niet gewoon de nummertjes blind gevolgd maar heeft HIDM me zo belazerd dat ik de nummers ging negeren.  ::rofl::
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1406 Gepost op: 19-06-2018, 20:45:27 »
Mooie overzichten Meezter, wauw!



Convans, waarom deed jij zo vreselijk je best in de bar-opdracht? En Lan, waarom deed jij vrijwel niks?
Keep calm and eat chocolates!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1407 Gepost op: 19-06-2018, 21:08:01 »
Ik vind het trouwens mooi hoe Frank tegen iedereen liegt maar er zelf vanuit gaat dat alle respons eerlijk is. Gaat het spreekwoord over de waard en zijn gasten toch niet op  ::rofl::

Oh het was meer dat ik over ongeveer alles loog en het me onwaarschijnlijk leek dat jullie dat ook deden. Ik wist echt wel dat niet iedereen alles eerlijk vertelde of stuurde en daar kwam ik ook wel snel achter (bijvoorbeeld Convans zijn formulier, dankzij HIDM) maar dat jullie óók over alles logen, nee dat gevoel had ik niet.
Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1408 Gepost op: 19-06-2018, 21:13:27 »



Convans, waarom deed jij zo vreselijk je best in de bar-opdracht? En Lan, waarom deed jij vrijwel niks?

Ik was wss de enige die de opdracht speelde met gevoel dat hij met de mol in het team zat. Ik wilde de opdracht eigenlijk normaal spelen daarom wilde ik ook met Kaaasje in het team (en had ik nog enige hoop dat ze mij zou nemen en niet HiDM  ::rofl:: ). Maar toen dat niet het geval was, wist ik eigenlijk dat we dit zeer moeilijk konden winden. Ten eerste waren Kaaasje en HiDM veel bekender op dit forum en hadden ze zo al meer sympathie (waardoor je meer geneigd bent om hen meer punten geven). Daarnaast dachten de kijkers ook wel dat Lan de mol was (of ik in het andere geval) en zouden ze dus ook onbewust meer punten geven aan het andere team. En ten derde was Kaaasje gewoon te fanatiek in die opdracht, tegen Nvy en HiDM kon ik het wel nog winnen, maar Kaaasje wist perfect wat de forummers graag hadden.

Ik vond het een leuke opdracht dus ik dacht laat ik gewoon deze opdracht spelen zonder veel na te denken over eventuele molverdenkingen, de kans dat we verliezen is toch heel groot. Ik had me eerlijk gezegd wel een ander doelpubliek voorgesteld. In een bar en discotheek verwacht je toch vooral veel alcoholische drankjes terwijl gewoon meer dan de helft nooit iets alcoholisch bestelde..

HiDM stuurde me plots wel: hé je moet niet teveel je best doen, onze bar moet winnen  ::rofl:: Toen heb ik ook geantwoord: ik ga gewoon mijn best doen. Ik was ook wel wat ontgoocheld door de punten van Gupp dacht ik. Kregen we plots een 5 voor bediening terwijl ik wel het gevoel had dat de bediening bij ons wel beter was (de rest absoluut niet, daar was Kaaasje opperkoningin in  ::bravo:: )

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1409 Gepost op: 19-06-2018, 21:16:42 »
Als ik had geweten dat HIDM de hele week weg was geweest, had ik waarschijnlijk wel voor jou gekozen Convans ::jaja::

Maar goed dat heeft hij heel vakkundig gewoon verzwegen en plots was ie spoorloos. ::rofl::

Ik ben het trouwens wel met Convans eens dat ik niet het idee had dat onze service veel beter was. Maar goed daar scheelde het ook niet zo veel in de punten dacht ik?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1410 Gepost op: 19-06-2018, 21:20:10 »

Ik ben het trouwens wel met Convans eens dat ik niet het idee had dat onze service veel beter was. Maar goed daar scheelde het ook niet zo veel in de punten dacht ik?

Nee idd dat was close, enkel door Gupp hebben we daar niet gewonnen. Die gaf ons een 5 en jullie een 9. Dat snapte ik niet goed

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1411 Gepost op: 19-06-2018, 21:21:34 »
Misschien omdat ie zo overtuigd was van zn mol :P
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1412 Gepost op: 19-06-2018, 21:28:33 »
Ik was ook wel wat ontgoocheld door de punten van Gupp dacht ik. Kregen we plots een 5 voor bediening terwijl ik wel het gevoel had dat de bediening bij ons wel beter was (de rest absoluut niet, daar was Kaaasje opperkoningin in  ::bravo:: )

Ohjaa, daar wilde ik nog op reageren ::nieuwsgierig:: Goed dat je het nog even aangeeft, dat heb ik toen bewust niet gedaan omdat ik bang was dat het op één of andere manier van invloed zou zijn, maar nu voeg ik graag mijn (toen al in PM geuite) mening toe. Alvast op voorhand: no hard feelings. ;)

Citaat
SalsA
- Service 5
- Originaliteit 6
- Gevoel van Salsa de Colombia 8

Ze hebben het bij SalsA leuk aangepakt en ik had aan het begin ook echt het gevoel dat ik een hele moeilijke taak zou hebben aan het kiezen van welke bar ik de leukste zou vinden. Een hoogtepuntje voor mij was in SalsA de tour door de stad. Leuk gedaan en heeft het originaliteitscijfer duidelijk omhoog gekrikt! Ook vond ik de hoeveelheid muziek die er aanwezig was een pluspunt; vooral richting het gevoel van Salsa Colombia. Wat ook een extra pluspunt was, was de Cholada: erg leuk en lekker! Goed nagedacht over de extra hapjes, die niet te duur waren. ::love::
Qua originaliteit deden ze wel duidelijk onder aan SalsB en daarom kan ik niet anders dan SalsB tot persoonlijke winnaar uit roepen. Wat ik overigens wel echt jammer vond, was dat Convans zich op een redelijk negatieve manier ging bemoeien met/in SalsB, waardoor het service cijfer een 5 is geworden, sorry. Ook was het jammer dat ze in de avonduren waarop ik online was, niet zelf online leken vaak. Daardoor miste ik de gezelligheid af en toe. Ohja, de prijs/kwaliteitsverhouding vond ik over het algemeen wel vrij hoog, maar ze wisten natuurlijk niet hoeveel wij te besteden hadden, dus tsja.

SalsB
- Service 9
- Originaliteit 10
- Gevoel van Salsa de Colombia 6

Ja wat kan ik zeggen? Ik heb mij (duidelijk) het meest vermaakt in SalsB! Ik vond het zo creatief en origineel dat ze de Opdrachten erbij bedachten en daarbij ook gelijk een widm-experience gaven aan de kijkers, waarbij er ook meteen een samenvatting werd gegeven (en gratis eten/drinken werd uitgedeeld). Was echt een mega pluspunt. Bravo! Ook heel prettig dat ze bijna altijd online leken op de momenten dat ikzelf ook online was: dat is gewoon heel fijn en prettig. De sfeer was altijd goed en ik had het gevoel dat er altijd wat te doen was! Ook de prijzen waren hier in het begin hoog, maar ik merkte hier wel duidelijk dat ze dit doorhadden en langzamerhand sommige prijzen wat naar beneden durfden te doen, wat ik heel prettig vond.
Een minpunt vind ik dat ik persoonlijk minder het Salsa de Colombia gevoel heb ervaren. Het leek alsof ze vooral goed waren in het sfeergedeelte en de Salsa een beetje lieten voor wat het was (een dansavond is leuk, maar iets meer doordacht had ook nog prima gemogen).


Al met al samenvattend: ik vond het vanuit mijn idee dat jij de Mol was, Convans, eigenlijk natuurlijk logisch hoe je handelde; maar vanuit het persoonlijke gevoel wat ik daaraan overhield (en ik wilde dolgraag neutraal beoordelen, zonder het idee te hebben van Mol bij A of B) had ik het gevoel dat ik SalsA niet echt een voldoende kon geven voor de service, dus ook mede door de andere dingen die ik daar al over had geschreven. Maar blijkbaar was ik de enige die daar op die manier over dacht, dus het ligt ongetwijfeld aan mij dat ik het zo las/opvatte/dacht te zien. ::schaam::
In elk geval dus géén persoonlijke aanval op jou, laat dat duidelijk zijn!! En volgens mij mogen jullie jezelf wel wat meer credits geven omtrent het Salsa gevoel, want dat ervaarde ik persoonlijk dus wel meer bij jullie, zoals ook te zien in de punten. Maar ook daar zijn dus de meningen verschillend in dan die van mij. ::hug:: Waarschijnlijk dat ik verkeerd heb geïnterpreteerd óf de verkeerde gedachten had bij de betreffende beoordelingscriteria... :-X
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1413 Gepost op: 19-06-2018, 21:35:09 »
Ja, ik vond het vreemd. Zeker omdat je ons dan voor Salsagevoel wel meer punten gaf.

- Ik vond het ook wel onzin dat iemand een Finley gaat bestellen in de andere bar, daar waar dat niet eens op de kaart stond. In geen enkele bar kan je toch zeggen: ik wil dat. Oja dat hebben we. Een beetje realistisch blijven  :P  En anders ging ik wel graag eens langs bij de andere bar!

- Wij waren met 2, zij waren met 3. Dus wel logisch dat ze mss iets meer aanwezig waren? Daarnaast vond ik dat wij vanaf 23u als enige open waren (wat normaal ook een uur is waar de bar echt druk wordt), maar nogmaals dan kijk ik meer naar persoonlijk denken en naar hoe een echte bar te werk gaat.


Offline Lan

  • Forumlid
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1414 Gepost op: 20-06-2018, 01:09:55 »
Mooie overzichten Meezter, wauw!



Convans, waarom deed jij zo vreselijk je best in de bar-opdracht? En Lan, waarom deed jij vrijwel niks?

Oh het mij nergens credits voor geven loopt nog door buiten het spel  ::rofl::

Ik had aanvankelijk een openingspost gemaakt maar net een paar seconde later dan Convans dus maar verwijderd. Ik heb muziek gezocht voor de jukebox, alleen wou niemand daar bij ons gebruik van maken. Ik heb onderzoek gedaan naar typische snacks uit de regio waar we volgens mij het meeste omzet mee hadden, later ook nog dineropties en souvenirs gepost, waardoor ik het zelf onterecht vond dat wij beduidend lager scoorde op Salsa gevoel terwijl wij (vind ik) meer authentieke Colombiaanse en regiospecifieke elementen.

Qua service heb ik het later in de week redelijk af laten weten omdat het een gelopen race was en ik dacht, de Mol zou als die toch al verliest het liefst kandidaterig overkomen door niet te hard het nog te proberen. Daarnaast ligt door mijn werk de tijd dat ik online ben en de gemiddelde forummer in de bar kwam kijken redelijk uit elkaar liggen. Dus zelfs als ik het nog enorm had willen proberen was die optie voor mij niet echt beschikbaar  :P  
« Laatst bewerkt op: 20-06-2018, 01:37:58 door Lan »

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1415 Gepost op: 20-06-2018, 10:52:25 »
Oh hahahaha Kaaasje. ::hug:: Je verdiende die finaleplek echt intens hard als ik dit allemaal zo lees en je onnavolgbare facts mag aanschouwen. Kan jij niet een wekelijkse blog maken over je bevindingen in het leven? ::bravo:: #teamKaaasje
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1416 Gepost op: 21-06-2018, 23:32:29 »
*Wachten op HIDM*

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1417 Gepost op: 24-06-2018, 16:09:29 »
 ::zwaai::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1418 Gepost op: 24-06-2018, 16:34:38 »
Ik ben letterlijk al mijn vertrouwen in iedereen verloren.  ::rofl::
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1419 Gepost op: 24-06-2018, 17:10:37 »
Had je mij maar als bondgenoot moeten nemen en niet vol op mij inzetten  ::schaam::