Auteur Topic: [MO18] Colombiano Salsa Bar  (gelezen 256534 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1460 Gepost op: 15-07-2018, 00:16:56 »
Leuk om te lezen!

Ik heb trouwens nog wel serieus overwogen (zelfs tijdens de finaletest) te switchen maar dacht ja dat doe je toch niet meer in de finale? Ik sta al hier... ::tandpastasmiley:: Afleveringen daarvoor had ik dat ook eigenlijk bijna niet.

Maar dat ging ik jou natuurlijk niet vertellen HIDM :P

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1461 Gepost op: 15-07-2018, 01:49:04 »
Thanks :)

@Duncton: meer mollen ligt er een beetje aan wat je bedoelt. Ik heb in bijna elke opdracht wel op een bepaalde manier gemold maar zeker in het begin vaak niet op conventionele manieren. Vaker of opzichtiger mollen zat er denk ik niet en was imo ook niet nodig. Er was volgens mij meer dan €110.000 te verdienen en uiteindelijk hebben we geloof ik nog geen 30.000 binnengehaald. Natuurlijk is dat niet alleen maar door mijn toedoen maar ik heb dus wel in bijna elke opdracht bijgedragen of geprobeerd bij te dragen aan de verspilling van geld, soms dus ook indirect of op een onconventionele manier. Als ik nog vaker of opzichtiger had gemold was ik sneller en bij meer mensen door de mand gevallen en had ik richting het einde met medekandidaten gezeten die er unaniem over eens waren dat ik de Mol was en dat mijn sabotages verhinderd moesten worden - terwijl daar echt nog veel geld voor het oprapen lag. Verdenking zal er altijd zijn, zelfs Meezter, BigBoots en Nvy zijn weleens als verdachten genoemd. Wat dat betreft moet je zowel als Mol als als kandidaat ook een beetje geluk hebben. Vaak komen mensen ook per ongeluk op het goede spoor of door zaken die buiten je macht en invloed liggen. Rekening houdende met die 'gokkans' en mijn natuurlijke initiële verdachtheid plus het feit dat je altijd grapjassen hebt die alleen naar rechtstreeks verdiend/verloren geld kijken en verder nergens naar dacht/denk ik dus dat de manier waarop en hoeveel ik gemold heb het maximale was om mijn doelen te bereiken in het spel.

@Kaaasje: ja precies, daarom wist ik ook dat ik in de finale niet meer subtiel hoefde te zijn. Switchen in de finale kan gewoon niet, heeft verder niet eens veel meer met verdachte acties te maken.

Daarom denk ik dus ook dat als ik op het begin agressiever gemold had dat ik later wel door meer mensen verdacht zou zijn en niemand er meer belang bij zou hebben dat ik de opdrachten verknalde.

@Lan, aangezien ik alleen jouw testresultaten heb gezien en dus alleen wist dat je nog heel lang een paar vragen op iemand anders (vermoedelijk Convans) hebt gezet ben ik wel benieuwd hoe je dat zou hebben gedaan als je niet had geweten dat all-in gaan op mij nog niet nodig was. Nu ging je pas in de halve finale all-in, wanneer denk je dat je dat anders zou hebben gedaan? Uit mijn interactie met jou dacht ik dat je in ieder geval al in aflevering 8 alleen nog maar op mij zat aangezien Convans toen ook geen optie meer was dus toen zou je het waarschijnlijk wel gedurfd hebben als het nodig was, maar in aflevering 6 bijvoorbeeld ook? Vond het heel interessant dat best veel mensen al heel vroeg vol op één iemand durfden maar jij leek redelijk voorzichtig en verstandig daarin. Wat is volgens jou over het algemeen ongeveer een goede spreiding in testen in een gemiddeld seizoen?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1462 Gepost op: 15-07-2018, 13:58:21 »
Goede vraag. Ik denk dat ik vanaf aflevering 6 bereid was geweest vol op jou te gaan, maar liever niet  ::rofl:: Daarvoor absoluut niet.

Ik heb geen richtlijn wat betreft spreiding, hoewel ik wel denk dat veel mensen al te snel op één of twee mensen gaan focussen. Maar stel dat Nys-fan de Mol was geweest, dan had iedereen al vrij vlot in het spel volledig op hem moeten gaan. Ik denk dat qua testen het vooral een kwestie is om van minimaal een paar verschillende mensen te weten op wie ze ongeveer zitten, dan kun je zo veilig mogelijk je test maken. Uiteindelijk gaat het niet om de beste test maken, maar nooit de slechtste zijn.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1463 Gepost op: 15-07-2018, 22:15:43 »
Heel erg goed gezien Lan, mooie benadering voor het ontmaskeren van de mol.

En ontzettend knap gespeeld HIDM, zo achter de schermen ook zo vol in je rol zitten. Het sterke was dat het een uitvergroting van je spel-karakter was. Het mopperen als het niet goed ging, op willen geven bij tegenslag, met werkelijk iedereen verbonden sluiten, precies zoals jij altijd speelt. Echt moeilijk om dat zo consequent vol te houden. Kan me goed voorstellen dat je juist daarom van Meezter af wou, dat verbond kostte jou veel tijd voor niets.
Maar ik moet zeggen dat ik dat wel een moeilijk onderdeel van jouw spel vindt. Zo gericht manipuleren wie er moet afvallen (en wie er moet winnen), dat vind ik erg ver gaan, wat mij betreft gaat dat te ver. Ik heb je biechten echt even moeten laten bezinken, vond het best heftig. Maar wel, zoals gezegd, ongelooflijk knap dat je het zo goed hebt kunnen volhouden tot het einde.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1464 Gepost op: 15-07-2018, 22:57:05 »
Goede vraag. Ik denk dat ik vanaf aflevering 6 bereid was geweest vol op jou te gaan, maar liever niet  ::rofl:: Daarvoor absoluut niet.

Ik heb geen richtlijn wat betreft spreiding, hoewel ik wel denk dat veel mensen al te snel op één of twee mensen gaan focussen. Maar stel dat Nys-fan de Mol was geweest, dan had iedereen al vrij vlot in het spel volledig op hem moeten gaan. Ik denk dat qua testen het vooral een kwestie is om van minimaal een paar verschillende mensen te weten op wie ze ongeveer zitten, dan kun je zo veilig mogelijk je test maken. Uiteindelijk gaat het niet om de beste test maken, maar nooit de slechtste zijn.
Ja als Nys-Fan het was geweest dan was het nog erger geweest dan vorig jaar, dan hadden we vast ook een keer een gelijke stand qua tijd gehad ::rofl::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1465 Gepost op: 1-10-2018, 10:56:44 »




Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1466 Gepost op: 1-10-2018, 20:55:51 »
 ::oink:: ::bravo::
Frankje Lapi

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1467 Gepost op: 3-10-2018, 21:27:00 »
Nu wordt ik ook wel nieuwsgierig. Eerst dacht ik dat dit refereerde naar WIDM 2018.
Maar nu ga ik twijfelen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1468 Gepost op: 4-10-2018, 07:31:25 »
MV weet ons allemaal wel te prikkelen. Ik ben nu ook wel heel benieuwd geworden!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1469 Gepost op: 2-12-2018, 13:33:52 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1470 Gepost op: 2-12-2018, 17:27:05 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1471 Gepost op: 26-02-2019, 21:48:16 »

Er gebeurt niets, maar dat betekent niet dat er niets gebeurt...

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1472 Gepost op: 26-02-2019, 23:04:58 »

Er gebeurt niets, maar dat betekent niet dat er niets gebeurt...

 ::rofl::
2024: wie is de Mol?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1473 Gepost op: 7-03-2019, 23:19:21 »
Ik kijk uit naar een seizoen met 'eerste afvallers' en 'afvallers net voor de finale'  ::trots::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1474 Gepost op: 7-03-2019, 23:22:57 »
Ik kijk uit naar een seizoen met 'eerste afvallers' en 'afvallers net voor de finale'  ::trots::

Dus met:
2015: Molbelg en Starlight
2017: Ycaris, Daisy en D*N
2018: SpacyColours en Convans

Die gaan geen geld verdienen ;D
« Laatst bewerkt op: 7-03-2019, 23:27:58 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1475 Gepost op: 7-03-2019, 23:27:09 »
Alleen was Starlight in 2015 de afvaller voor de finale, ik viel net daarvoor af
klaar voor de strijd

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1476 Gepost op: 7-03-2019, 23:27:42 »
Ooooh scheel gekeken oops, dan gaan we wel geld verdienen ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1477 Gepost op: 7-03-2019, 23:27:58 »
Dus met:
2015: Molbelg en Wouter
2017: Ycaris, Daisy en D*N
2018: SpacyColours en Convans

Die gaan geen geld verdienen ;D
Ook stom zeg, krijg je een mol die niets hoeft te doen :P Nee misschien ooit als zomervullertje een mini allstar editie, maar de inschrijvingsprocedure van vorige keer is goed bevallen dus dat houden we maar zo :P

Was het in 2015 trouwens niet de dames Starlight en Bubbles bij de laatste 4? 

Edit: ja dus :P

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1478 Gepost op: 7-03-2019, 23:28:41 »
Ja ik wou ook net zeggen, ik was toen toch vlak voor de finale afgevallen?

Ooooh scheel gekeken oops, dan gaan we wel geld verdienen ::hypocriet::
Alleen had ik eigenlijk besloten dat Zap m'n laatste grote forumspel ging worden, dus dan moeten ze het nog zonder de enige kandidaat doen :(
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO18] Colombiano Salsa Bar
« Reactie #1479 Gepost op: 7-03-2019, 23:29:49 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human