Auteur Topic: [MO18] Aflevering 0 opdracht 0.1 [Rotterdam, Hotel New York] 'Ranking the mole'  (gelezen 37621 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
- In totaal is het 16 keer gebeurd dat iemand bij een vraag de 20 euro (zichzelf al dan niet bij toeval op de juiste plek zetten) heeft gescoord
Wat bedoel je met de 20 euro? Als iemand zichzelf goed had neergezet zou het hele bedrag van die vraag bij die persoon verdubbeld worden toch? Dus 20 euro als die persoon alleen zichzelf goed had en bijv. 80 euro als die persoon 4 kandidaten waaronder zichzelf goed had geplaatst.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Lang gewacht, toch gekregen, de uitslag van deze opdracht en enkele feitjes/cijfes.

Jullie hebben verdiend: 1870 euro, maar omdat ik verwacht dat er ergens nog een klein foutje in zit in mijn sheet (die pas na afloop van het seizoen gepubliceerd wordt) maak ik er het ronde bedrag van 1900 euro van.  ::bravo::

Enkele feitjes:
- Het hoogste bedrag dat iemand totaal met alle 10 de vragen opgeteld ophaalde was: 250 euro
- Twee mensen hebben het minste bijgedragen na het optellen van het totaal van hun 10 vragen: 100 euro
- In totaal is het 16 keer gebeurd dat iemand bij een vraag de 20 euro (zichzelf al dan niet bij toeval op de juiste plek zetten) heeft gescoord
- Bij vraag 9, tactisch meesterbrein werd door iedereen gezamenlijk het meeste geld opgehaald: 250 euro
- Bij vraag 8, overzicht bewaren, werd door iedereen gezamenlijk opgeteld het minste geld opgehaald: 120 euro.

 ::zwaai::

Hoeveel was het maximaal te halen bedrag? :')
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Hoeveel was het maximaal te halen bedrag? :')
Volgens mij 130 per deelnemer per vraag (jezelf juist 20, per andere kandidaat juist 10) = 130 x 12 x 10: 15.600
Maar ja, dan moest iedereen precies hetzelfde lijstje inleveren.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Wat bedoel je met de 20 euro? Als iemand zichzelf goed had neergezet zou het hele bedrag van die vraag bij die persoon verdubbeld worden toch? Dus 20 euro als die persoon alleen zichzelf goed had en bijv. 80 euro als die persoon 4 kandidaten waaronder zichzelf goed had geplaatst.
Zo had ik het ook begrepen ja, maar dat zullen we dan wel verkeerd geïnterpreteerd hebben?

Dus ik dacht dat er per vraag 240 euro verdiend kon worden. 10 per juiste kandidaat en als je jezelf goed hebt dan wordt het verdubbeld. Dus in totaal per kandidaat 10 * 12 * 2 * 10 = 2.400.
Dus in totaal voor de opdracht 12 * 2.400 = 28.800

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
 ::bravo::
Wat bedoel je met de 20 euro? Als iemand zichzelf goed had neergezet zou het hele bedrag van die vraag bij die persoon verdubbeld worden toch? Dus 20 euro als die persoon alleen zichzelf goed had en bijv. 80 euro als die persoon 4 kandidaten waaronder zichzelf goed had geplaatst.


Zo had ik het ook begrepen ja, maar dat zullen we dan wel verkeerd geïnterpreteerd hebben?

Dus ik dacht dat er per vraag 240 euro verdiend kon worden. 10 per juiste kandidaat en als je jezelf goed hebt dan wordt het verdubbeld. Dus in totaal per kandidaat 10 * 12 * 2 * 10 = 2.400.
Dus in totaal voor de opdracht 12 * 2.400 = 28.800

@Kaasje Klopt, ik zie nu ook dat onderstaande zin ambigu is/anders op te vatten. @HIDM/Kaasje Ik bedoelde ermee dat je 10 dan 20 euro wordt, omdat het ook achter de zin over de 10 euro staat, sorry ::sorry::

Volgens mij 130 per deelnemer per vraag (jezelf juist 20, per andere kandidaat juist 10) = 130 x 12 x 10: 15.600
Maar ja, dan moest iedereen precies hetzelfde lijstje inleveren.
Dit is de juiste berekening ja  ::jaja::


 
Citaat
Er is 10 euro te verdienen voor elke kandidaat die je per vraag op de juiste plek hebt gezet. Als je jezelf ook op de juiste plek hebt gezet, verdubbelt je bedrag bij die vraag.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2018, 09:25:53 door MollenvangR-Art »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Ik denk dat jullie dit ook wel interessant zullen vinden :) de tabel met alle rankings

Bij voorbaaat excuses voor mogelijke (reken)fouten. Dit was gewoon een rotwerk om te doen naast alle andere dingen die mijn aandacht nodig hadden en ik ben geen held met Excel  ::)
« Laatst bewerkt op: 19-06-2018, 12:05:09 door MollenvangR-Art »