Auteur Topic: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.2 [Juneau - Nugget Falls] Onderhandelingstopic!  (gelezen 10171 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
@Meezter; tja, ik ging je toen nog niet zomaar alles vertellen natuurlijk. ;)

Ik ga jullie niet nu al informatie geven als ik nog geen enkele garantie heb dat jullie daarna op mij gaan stemmen. Dan maar geen vrijstelling en dan maar geen geld. Of één van jullie moet nog met een overtuigend voorstel komen waar ik iets aan heb. Want HidM en Kaaasje, ik vind jullie allebei heel leuk en hoop oprecht dat jullie lang in het spel blijven, maar die punten gelden voor mezelf nog net iets meer. ::tandpastasmiley::
Ik vind mijn voorstel van geen twist loslaten in het spel toch wel iets waar jij iets aan hebt ::jaja::
Zeker aangezien je niet weet wat het is en het dus een stukje onzekerheid wegneemt dat iets jouw spel kan beïnvloeden op een negatieve manier zonder dat je erop kunt anticiperen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik vind mijn voorstel van geen twist loslaten in het spel toch wel iets waar jij iets aan hebt ::jaja::
Zeker aangezien je niet weet wat het is en het dus een stukje onzekerheid wegneemt dat iets jouw spel kan beïnvloeden op een negatieve manier zonder dat je erop kunt anticiperen.

Even over het niet loslaten van de twist gelezen, dit is een voordeelpunt voor HIDM in mijn opzicht.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Ik zou graag de vrijstelling hebben, maar alleen als jullie 'm mij ook gunnen. Ik ga geen pleidooi houden hiervoor.

Als ik moet kiezen wie van jullie de vrijstelling zou moeten krijgen is dat HIDM, die heeft het hoogste behaald/gemist ratio van jullie allemaal betreft het geld.

Thanks Meezter, lief! :)

Denk inderdaad dat het belangrijk is dat we in ieder geval tot een conclusie komen. Geld verdienen en iets waar we allemaal wat aan hebben lijkt me allemaal voor iedereen voordelig. Ik heb daar een voorstel voor gedaan, Spacy ook maar dat wordt dus niet geloofd. Iemand anders nog een voorstel waar we allemaal iets aan kunnen hebben?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Even over het niet loslaten van de twist gelezen, dit is een voordeelpunt voor HIDM in mijn opzicht.


Thanks Meezter, lief! :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
We hebben nu nog alle tijd want het volgende item is nog niet eens geplaatst, maar ik denk wel dat we moeten opschieten met deze onderhandeling.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd, een vraag aan iedereen; Als jij de vrijstelling niet krijgt, wie gun je hem dan? (Je moet antwoorden, dus "niemand" is geen antwoord). Misschien kunnen we daaruit zien dat er wellicht iemand is die het veel gegund wordt en uiteindelijk gewoon aan deze persoon geven en dan geld verdienen.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man


Moet wel zeggen dat ik nog wel argumenten van de rest verwacht die wellicht beter zijn.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Convans

  • Forumlid
Ik zie niet in wie hier goeie argumenten kan geven om die vrijstelling te krijgen. Denk dat niemand met overtuigende argumenten kan komen die beter zijn dan de andere hun argumenten.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2018, 18:56:02 door Convans »

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Waarom is iedereen hier dan voor gegaan? Als je zo denkt dan is het al vanaf het begin een gelopen race?
Er moeten manieren zijn om hier uit te komen, anders hebben we zojuist allemaal een poging weggegooid en ook geld verloren.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Ik zie niet in wie hier goeie argumenten kan geven om die vrijstelling te krijgen. Denk dat niemand met overtuigende argumenten kan komen die beter zijn dan de andere hun argumenten.
Ik heb een poging gedaan. Kun je hier dan op z'n minst op ingaan in plaats van het te negeren? Ik krijg het gevoel dat je erin bent gegaan met de houding 'dit wordt niks, niemand krijgt hem en er wordt geen geld verdiend'. Dat vind ik jammer, waarom doe je dan mee aan deze onderhandeling?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik zie niet in wie hier goeie argumenten kan geven om die vrijstelling te krijgen. Denk dat niemand met overtuigende argumenten kan komen die beter zijn dan de andere hun argumenten.
Tja als niemand het een ander gunt komen we er inderdaad niet uit. Maar ik vond Meezter z'n vraag wel een goede. Ik had er zelf ook aan zitten denken, maar was nog aan een manier aan het denken waarop het anoniem zou kunnen. Alleen die weet ik nog zo net niet. Dus dat we allemaal aangeven wie we de vrijstelling het meest gunnen als we hem zelf niet zouden krijgen.

Als ik niet snel genoeg reageer, ben ik trouwens aan het tekenen/schilderen.   ::hypocriet::
Oftewel goed bezig proberen te zijn om nog meer geld te gaan verdienen. ;)


Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Anoniem lijkt me het beste op deze manieren:
- Een google form ofzo iets, waarin er niet gevraagd wordt om een naam maar puur om wie je het gunt.
- Contactpersoon vragen om daarnaar te sturen en anoniem blijven. (Bijv. actieve leden)
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Als ik niet snel genoeg reageer, ben ik trouwens aan het tekenen/schilderen.   ::hypocriet::
Oftewel goed bezig proberen te zijn om nog meer geld te gaan verdienen. ;)
Op basis van mijn uitstekende aanwijzingen!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik ben uiteraard benieuwd naar de creaties, ik zal deze natuurlijk herkennen uit 15!
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Convans

  • Forumlid
Het ga hier voor mij ook niet om het gunnen. Als iemand met iets dat waardevol kan zijn komt, is het bespreekbaar. Maar nu we met 6 zijn, maakt dit het er zeker niet makkelijker op.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Anoniem lijkt me het beste op deze manieren:
- Een google form ofzo iets, waarin er niet gevraagd wordt om een naam maar puur om wie je het gunt.
- Contactpersoon vragen om daarnaar te sturen en anoniem blijven. (Bijv. actieve leden)
Ja maar hoe voorkom je dan dat iemand zichzelf opschrijft?

En denk dat we er zelf zonder anderen uit moeten komen.

Maar het hoeft natuurlijk niet anoniem. We kunnen het ook gewoon hier zeggen.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Eerste punt heb je gelijk in, was ik even vergeten. Dat gaat dus alleen lukken als je niet anoniem bent.
Hoe denk je dan dat we het anoniem kunnen doen, als we dat doen, als je zegt geen anderen nodig te hebben.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ja daar was ik dus nog niet over uit maar denk niet dat dat kan...
Allemaal tegelijk hier posten, maar dat wordt bijna onmogelijk.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Het ga hier voor mij ook niet om het gunnen. Als iemand met iets dat waardevol kan zijn komt, is het bespreekbaar. Maar nu we met 6 zijn, maakt dit het er zeker niet makkelijker op.
Ik heb een beetje het idee dat ik tegen een muur praat. Het lijkt erop dat je bewust negeert wat ik zeg. Doe je, omdat je vindt dat ik een goed argument maak maar mij niet de vrijstelling wilt geven, gewoon alsof ik niks gezegd heb? Ik vind dat je tot nu toe niet positief bijdraagt aan de onderhandeling en het lijkt alsof je nooit van plan was hier te gaan onderhandelen of tot een overeenkomst te proberen komen.

Je zegt alleen dat je vindt dat er nog niets waardevols aangeboden is, maar zou je dan op z'n minst kunnen uitleggen waarom mijn aanbod niet waardevol is zonder te doen alsof ik het nooit gedaan heb?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Waarom zou zo'n executiekaart waardevol zijn als je hem niet inzet? De executiekaart inzetten kan misschien in ons voordeel uitdraaien? Als je zegt dat het mss een nadeel kan zijn voor jou, dan vind ik dat (wat Meezter zegt)  eigenlijk enkel een voordeel voor jou, hem niet inzetten. Of je die nu inzet of niet, voor mij maakt dat persoonlijk echt niet veel uit, ik speel het spel wel hoe het komt.

Ik ben inderdaad niet komen onderhandelen om hier zomaar eventjes iemand een vrijstelling te gunnen dat is waar. Denk niet dat ik de enige ben die zo denk?

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik kom hier om geld te verdienen en mogelijk kans te maken op de vrijstelling, maar het geld is belangrijker.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17