Auteur Topic: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.2 [Juneau - Nugget Falls] Onderhandelingstopic!  (gelezen 10335 keer)

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Waarom meedoen aan een onderhandeling als je alleen maar denkt ''ik of niemand''?

Ws is deze vraag nou al meerdere keren gesteld, we moeten er binnenkort wel eens gaat uitkomen wie de vrijstelling krijgt.


Als de vrijstelling er niet uitgaat dan ga je nu een norm zetten zodat iedereen hierna alleen nog maar aan eigenbelang denkt. Dan ga je dus niet 300 niet verdienen, maar 300 x aantal items.. denk eens long-term.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Maar wat je nu zegt Convans, is eigenlijk dat als er bvb jokers worden teruggegeven dat je dan wel wil instemmen? Of ben ik zo verkeerd? Laat dan maar want niemand gaat dit willen. Ik wil dit wel beloven dat ik ieder van jullie joker zou teruggeven in de loop van het spel, maarja in welke volgorde dan en wat als ik er in totaal nooit 5 verdien?
Lomperik..

Offline Convans

  • Forumlid
Waarom meedoen aan een onderhandeling als je alleen maar denkt ''ik of niemand''?

Ws is deze vraag nou al meerdere keren gesteld, we moeten er binnenkort wel eens gaat uitkomen wie de vrijstelling krijgt.


Als de vrijstelling er niet uitgaat dan ga je nu een norm zetten zodat iedereen hierna alleen nog maar aan eigenbelang denkt. Dan ga je dus niet 300 niet verdienen, maar 300 x aantal items.. denk eens long-term.

Ik zeg het toch: ik doe mee omdat er niet zomaar een vrijstelling in het spel mag komen. Maar mooi van jullie dat jullie alles willen doen voor de 300 euro. Dan had ik daar een andere mening over ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Maar wat je nu zegt Convans, is eigenlijk dat als er bvb jokers worden teruggegeven dat je dan wel wil instemmen? Of ben ik zo verkeerd? Laat dan maar want niemand gaat dit willen. Ik wil dit wel beloven dat ik ieder van jullie joker zou teruggeven in de loop van het spel, maarja in welke volgorde dan en wat als ik er in totaal nooit 5 verdien?

Ik wil het gewoon niet iemand zomaar geven. Er moet wel wat in de plaats staan. Is die mening nu zo uitzonderlijk?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Maar waarom maak je dan zelf niet zo'n voorstel Convans? ;)

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Convans, je zet de toon voor andere onderhandelingen, die ook allemaal 300 euro waard zijn.
Die vrijstelling die je nu wegspeelt, die is dus daadwerkelijk die 1500 of meer waard.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Convans

  • Forumlid
Omdat ik er niet over nagedacht had dat iemand ooit kans zou kriigen. Dacht wel dat het meteen zou worden afgeblokt.

Ja? Een onderhandeling over een vrijstelling is anders dan voor halve jokers toch? Maar zoals ik al zei: ik wil mss wel water bij de wijn doen als jullie er met 5 uitkomen.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Hoe gaan we het doen?
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Omdat ik er niet over nagedacht had dat iemand ooit kans zou kriigen. Dacht wel dat het meteen zou worden afgeblokt.
Waarom heb je hier dan een beurt aan besteed? Je zegt dat je doel is dat niemand 'zomaar' een vrijstelling krijgt, maar ook dat je verwacht had dat dit toch niet zou gebeuren. Wat had je van tevoren dan bedacht dat jouw rol zou zijn in deze onderhandeling?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Hoe gaan we het doen?
We kunnen kijken of we met z'n 5en tot een beslissing kunnen komen, en dan kunnen we Convans daar misschien in mee krijgen. Jij had al aangegeven mij de vrijstelling eventueel te willen geven om de redenen die je noemde. Hoe staan Nys-Fan, Kaaasje en SpacyColours daar in? Wat houdt jullie eventueel tegen om hierin mee te gaan? Hebben jullie andere personen waar jullie een goede reden voor zien om die een vrijstelling te geven? (inclusief jezelf)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Waarom heb je hier dan een beurt aan besteed? Je zegt dat je doel is dat niemand 'zomaar' een vrijstelling krijgt, maar ook dat je verwacht had dat dit toch niet zou gebeuren. Wat had je van tevoren dan bedacht dat jouw rol zou zijn in deze onderhandeling?

Omdat er denk ik niet veel mogelijkheden meer komen? Nu ja deze tijd was wel heel erg kort.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Ja denk dat we hier in zulke korte tijd sowieso bijna nooit uit waren gekomen. Ik snap verder wel heel goed dat je er veel moeite mee had een andere kandidaat een vrijstelling te geven hoor, dus no hard feelings wat dat betreft. Alleen ik hoop dat we in het vervolg in ieder geval allemaal open staan voor alle opties als we deelnemen aan een onderhandeling.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Ja denk dat we hier in zulke korte tijd sowieso bijna nooit uit waren gekomen. Ik snap verder wel heel goed dat je er veel moeite mee had een andere kandidaat een vrijstelling te geven hoor, dus no hard feelings wat dat betreft. Alleen ik hoop dat we in het vervolg in ieder geval allemaal open staan voor alle opties als we deelnemen aan een onderhandeling.

Ik heb gewoon mijn mening gegeven. Ik was niet meteen tegen alles he. Ik was vooral benieuwd naar de rest hun mening (Kaaasje, Nys-fan, SpacyColours).

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Molino, Convans, Nys en Spacy jullie mogen gaan onderhandelen over de 3 jokers. Jullie hebben de tijd tot het volgende item op tafel komt, succes  ::ok::

Offline Convans

  • Forumlid
Goed. Ik stel voor dat iemand de 3 jokers pakt. Daarna elk een joker geeft aan 2 personen en de 3de persoon krijgt een joker van zodra iemand van de andere 3 nog een joker krijgt?

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Over zoiets dacht ik ook na, geen slecht idee. Zou natuurlijk duizend keer makkelijker zijn als we met zn drieën waren. Want zo is er nog steeds de kans dat iemand van ons zonder iets naar huis gaat, we weten niet wanneer weer items in het spel komen.
En ik moet eerlijk zijn, ik zou niet zo grag diegene zijn die (voorloopig) geen joker krijgt.

Offline Convans

  • Forumlid
Over zoiets dacht ik ook na, geen slecht idee. Zou natuurlijk duizend keer makkelijker zijn als we met zn drieën waren. Want zo is er nog steeds de kans dat iemand van ons zonder iets naar huis gaat, we weten niet wanneer weer items in het spel komen.
En ik moet eerlijk zijn, ik zou niet zo grag diegene zijn die (voorloopig) geen joker krijgt.


Sorry dat ik er dan als 4de bijkwam, maar ik dacht na een vrijstelling en 3 jokers en de beperkte tijd zullen er niet veel waardevolle items meer kunnen komen.

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Sorry dat ik er dan als 4de bijkwam, maar ik dacht na een vrijstelling en 3 jokers en de beperkte tijd zullen er niet veel waardevolle items meer kunnen komen.

Volkomen begrijpelijk.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Goed. Ik stel voor dat iemand de 3 jokers pakt. Daarna elk een joker geeft aan 2 personen en de 3de persoon krijgt een joker van zodra iemand van de andere 3 nog een joker krijgt?

Ik zat ook aan dit idee te denken. Het is de enige manier om dit een beetje te kunnen verdelen lijkt me  :)

Door de vorige onderhandelingen, waar in mijn ogen Spacy en Convans het een beetje geblokkeerd hebben, lijkt het mij misschien het eerlijkste dat ik of Molino nu de jokers pakken en dan gaan verdelen zoals hierboven gezegd. Het liefst zou ik dit zelf doen, ik weet niet of jullie dit oke vinden?

Een andere manier om nu de 3 jokers te verdelen zie ik niet echt. Maar de kans dat 1 van de 3 spelers die nu een joker krijgen ooit nog een joker verdient in het spel is eigenlijk erg groot, dus het lijkt me eigenlijk echt een goed idee.
Lomperik..

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Ik vind dat Molino en ik recht hebben op een joker omdat wij in een eerdere ronde al iemand anders een item hebben gegund en dus onszelf al eens hebben opgeofferd om geld te verdienen. Daarnaast is dit mijn laatste ronde; jullie hebben hierna ook nog kans om een beter item te krijgen, voor mij is deze joker het enige dat ik nog kan krijgen en ik vind dus dat ik dat wel verdiend heb.

Dus ik vind dat Nys-Fan of Convans zich deze ronde moet opofferen. Welke van de twee maakt mij niet uit, en wie de jokers verdeeld maakt mij ook niet uit. Het enige is dat ik zeker wil weten dat ik een joker krijg, ik hoop dat jullie daar enig begrip voor hebben.

Laten we het er ook niet te lang over hebben want we weten niet hoeveel tijd we krijgen en ik zou echt balen als het nu weer mislukt.
Sky might be falling but remember you can fly