Auteur Topic: [MO18] Aflevering 1 opdracht 1.3 [Alaska State Museum- Juneau] Lekker schilderen  (gelezen 13096 keer)

Offline Lan

  • Forumlid
Even ter uitleg van het zonnetje: Ik wist niet dat de andere twee plaatjes ook zonnebloemen zouden zijn, en ik wist niet of mensen op basis van het plaatje dit als zonnebloemen zouden herkennen. Dus ik dacht, als ik er een zonnetje bij doe in dezelfde kleur is het duidelijk.  :P Ik vind het jammer dat er alleen op die zon is gefixeerd in plaats van de andere details, maar ik weet niet of ik het zelf beter had gedaan.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Sorry maar BigBoots en ik zijn toch echt wel duo penotti  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Aangezien ik zo naar mijn werk moet gaan: vanavond de uitslag!
Ich bin ein Bärliner!

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Mijn complimenten gaan vooral naar Hidm en Kaaasje. Een perfecte beschrijving en een prachtige tekening. ::staandeovatie::
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Thanks! Die van jullie is ook heel mooi en duidelijk ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Team 1: FrankLapidus-BigBoots

Hoi BigBoots,
Hier de beschrijving van het kunstwerk. Hoop dat het je lukt!

De bovenste 25% van het schilderij bestaat uit wolken.
Op ongeveer 33% vanaf onderaan het schilderij naar boven toe werkend staat een witte streep, van links naar rechts. Dit stelt ijs voor.
De andere 42% bestaat uit bergen en landschap.

Bovenste 25%: alleen wolken
Onderste 33%: water. Het water glimt. Teken op de linkerhelft van het water een kleine ijsrots. Het midden van het water blijft vrij. Rechts op het water, tegen de witte streep aan, zet je drie kleine groene heuvels. Je ziet nog wel veel water.
Middelste 42%: Bruine bergen. Links een grote berg, iets meer naar het midden achterin een grote berg. In het midden een zigzaggend pad van sneeuw naar achter. Het pad gaat langzaam omhoog, niet heel steil. Daar zie je diepte dankzij de bergen. Aan het eind van dat pad zie je nog wat sneeuwbergen. Rechts drie bergen die elkaar overlappen. In de voorgrond grote berg, en dan naar achter steeds iets kleiner. Achterste berg steekt uit naar het midden.

Veel succes, dit was alles wat ik kon doen  ::bravo::

Dank je wel, ik ga er in de namiddag mee aan de slag. Als ik vragen heb, dan meld ik me weer.

Hier de bijdrage van Duo 1
Beschrijving door FrankLapidus
Getekend door BigBoots (hoop dat ik een beetje in de buurt zit Frank)


https://i.imgur.com/qvYFLWx.png
« Laatst bewerkt op: 12-04-2018, 19:36:18 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Team 2: Nvy-Molduck

Hier volgt en gedetailleerde beschrijving. Ik hoop dat je er iets mee kan  :).

De hoofdkleur van het kunstwerk is bruin en het ziet eruit alsof het door de oerbewoners van Alaska gemaakt is. Het kunstwerk is een langwerpig rechthoekig bakje of bootje dat op de afbeelding met de korte kant schuin naar de kijker staat. De korte kant is daarbij iets naar links gedraaid. Hierdoor zijn de rechterzijkant en de binnenkant deels zichtbaar.

De bovenkanten van de korte kanten zijn iets convex, die van de lange kanten iets concaaf. Alle kanten zijn breed genoeg om op de bovenkant een patroontje te zien.
 Aan de lange rechterkant zijn dit twaalf rijen met twee kleine rondje deukjes, waardoor een soort stippenpatroon ontstaat. De bovenkant van de lange linkerkant is verborgen achter de voorkant van het voorwerp. Het patroon bovenop de korte kanten is op mijn telefoon niet leesbaar, ik kan het op mijn laptop nog proberen.

Het meest herkenbare gaat waarschijnlijk de voorkant van het bootje zijn.
Op de voorkant van de korte kant zijn drie horizontale rijen zichtbaar. De rijen lopen in een boogje (de kromming is gelijk aan de convexiteit van het bootje), de middelste rij is ongeveer twee keer zo breed als de bovenste en onderste. Bovendien is het hele patroon symmetrisch.
1. De onderste rij bestaat uit een zwarte streep.
2. De middelste rij bestaat uit drie vormen
   - de buitenste twee vormen zien eruit als twee paar ogen: aan allebei de kanten twee donkerbruine vierkanten met afgeronde punten. In deze vierkanten zit lichtbruin met in het midden een donkerbruine pupil. De twee ogen van elk paar zitten horizontaal aan elkaar en zijn dmv twee strepen aan elkaar verbonden: een aan de bovenkant en een aan de onderkant.
   - de vorm is het midden doet denken aan een schematische weergave van een stierenkop. Het is een smal omgekeerd trapezium en aan de bovenkant lijken hoorns te zitten.
3. De bovenste rij bestaat uit zes donkerbruine vormen
  - de buitenste vier vormen zijn ingekleurde trapeziums
  - de middelste twee vormen zijn rechthoeken met  afgeronde punten. In deze ingekleurde donkerbruine vormen zitten in een lichter bruin deze vormen een keer herhaald
   - in het midden van de bovenkant zit een driehoekige inkeping die tussen de middelste vormen zit

Bedankt voor de gedetailleerd omschrijving.

Kan je het bootje voor mij omschrijven. Door te vwertellen is de korte kant de helft van de lange kant. En kan je iets meer vertellen over het partoon op die korte kant?

Groetjes molduck

Hallo nvy,

Hierover wil ik meer weten

Het patroon bovenop de korte kanten is op mijn telefoon niet leesbaar, ik kan het op mijn laptop nog proberen. [quote/]

Groetjes Molduck


Citaat van: Nvy op Vandaag om 11:30:56
Hoi Molduck!

Het is moeilijk te zeggen hoe lang de lange kant is vanwege het perspectief van de afbeelding. Het deel dat je kunt zien is daardoor ongeveer de helft zo breed als de korte kant.

Het patroon op de korte kant zijn de drie rijen die ik heb beschreven. Wat zou je daar graag meer over willen weten?

Groetjes!

Citaat
Voor de duidelijkheid:

Stel dat het bootje 10x20cm zou zijn, dan is het materiaal (donkerbruin, dus ik neem aan hout) zo'n centimeter dik. ALs je het bootje dan van de bovenkant bekijkt kun je op de kanten een patroon zien. Op de lange kanten is dit zoals beschreven een stippenpatroon. Op de korte kanten is het helaas ook op m'n laptop niet duidelijk.

Wat me nog wel opviel is dat de korte kanten geen vierkanten op rechthoeken zijn, maar (ja, ja, daar issie weer  Trots) omgekeerde trapeziums. Oftewel: minder breed aan de onderkant dan aan de bovenkant, waarbij de bovenkant niet plat is maar in een concave boog loopt.

Neem ik daarbij de maten van net (10x20 met kanten van een cm.) is de onderkant aan beide kanten zo'n cm korter dan de bovenkant. Het hoogste punt van de convexe korte kanten is ong. een cm hoger dan het laagste punt van deze kanten. Het laagste punt van de concave lange kant is ong een halve cm lager dan het hoogste punt van deze kant. Ik heb het hierbij maar over een lange kant omdat de andere lange kant verdwijnt achter de zichtbare korte kant.

Bedankt nvy

Ik ga er wat moois van maken

Groetjes molduck


hallo mv en ldh,

het eindresultaat



groetjes molduck
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Team 3: Molino-SpacyColours

Hoi Spacy.

Ik dacht dat het een schilderij was die ik jou moest beschrijven, maar dat is het niet.
Het gaat om een ketel of meer een pot, ik weet het niet, waarschijnlijk uit ijzer, of koper misschien, het is een mixtuur uit grijs/bruin/zwart, zeg maar.
Dat dingen staat waarschijnlijk op drie voeten, je ziet er maar twee, eentje links voren en het ander rechts, een beetje naar achteren, het zijn net driehoeken. Hij heeft geen deksel, dus je ziet het binnenste, dat is een beetje donkerder dan de buitenkant.
Links en rechts zijn, ik weet het juiste woord niet, een greep, zoiets, je weet vast wat ik bedoel, zo dingen waar je in kan grijpen. Die zijn niet rond zoals aan een mok maar halfrond, aan de bovenkant recht. Aan elke kant eentje.

In het midden van de voorkant is een soort gerepareerde scheur, je ziet er nog een beetje van.

Hij staat op een soort houten planken en de achtergrond is paars, dat lijkt me ook nog belangrijk.

Ik hoop dat je dr voor het eerst goed mee kan werken.


Thanks. Moet goedkomen. ::ok::


Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Team 4: Hadewychisdemol-Kaaasje

Oké ik wacht nog even op een antwoord van de spelleiders voor ik begin met omschrijven, want als ik maar 1 keer mag ga ik alles nóg preciezer en nauwkeuriger in 1 bericht moeten krijgen. Het gaat lastig worden vrees ik, aangezien alle kunstwerken waarschijnlijk op elkaar gaan lijken ::rofl::

Oké, ik zal eerst even een algemeen beeld van het schilderij en dan van boven naar onder, links naar rechts alle details.

Het is een schip (echt zo’n prototypisch mooi groot schip uit de 17e eeuw zeg maar) op een semi-rustige zee. Het schilderij heeft echter toch iets onrustigs, omdat het schip ietwat gekanteld in de zee ligt, naar links voor de kijker. Maar is maar een heel klein beetje zo. De zee beslaat ongeveer de onderste 30% van het schilderij en wordt van boven naar beneden steeds donkerder blauw. De lucht loopt tot de zee, en ongeveer van die grens begint het schip en dan dus naar boven. De lucht is voornamelijk lichtblauw, maar op ongeveer 1/4e van boven, ter hoogte van de bovenste zeilen, zit een witte streep, in het midden loopt het een beetje naar boven en naar links en rechts uit (eerder breed dan lang). Dat moet vermoedelijk de zon achter de wolken voorstellen. Het lichtste blauw van de zee, helemaal bovenaan dus, is lichter dan het blauw van de lucht. In het midden van de zee is de kleur vergelijkbaar met die van de lucht.

Dan het moeilijkste, het schip zelf. Voor zover ik kan zien zijn er 3 grote masten (of  4 waarvan er 1 niet te zien is). De voorste mast heeft 5 horizontale rechthoekige witte zeilen. De tweede mast lijkt er 3 te hebben: 1 ter hoogte van de onderste voorste (ongeveer even groot), 1 ter hoogte van zowel de 2e en 3e van onder van de voorste (dit is dus een groot zeil) en 1 ter hoogte van het 2e zeil van boven van de voorste mast. Achter het bovenste zeil van de voorste mast zit niks. Van de achterste mast is niet veel te zien. Het grootste deel van de zeilen is verborgen achter die van de 2e mast, en op de stukjes die te zien zijn valt schaduw (die zijn grijzig van kleur). Achter het 2e (het grote) zeil van de 2e mast steken 2 kleine hoekjes uit van zeilen van de achterste mast (de rechterbovenhoek van allebei). Achter het onderste zeil van de middelste mast steken de 2 rechterhoeken van het achterste onderste zeil uit (ook grijzig dus). De achterste mast lijkt dus 3 zeilen te hebben, voor zover zichtbaar is althans.

Van de voorste mast zie je ook de paal en tussen de zeilen kleine horizontale stukjes waar je op lijkt te kunnen klimmen of zo (1 tussen elke 2 zeilen, maar niet onder het onderste zeil). Voor de voorste mast zit helemaal aan de punt van het schip een paal vast die diagonaal naar voren uitsteekt (dus die moet je naar linksboven tekenen zeg maar). Aan die paal zitten 4 verticale smalle zeiltjes die met touwen lijken te zijn verbonden aan de bovenkant van de mast. Je ziet die touwen niet echt goed, alleen aan de onderkant een beetje. De paal vooraan de boot (er is vast een naam voor die ik niet ken, sorry) loopt van de punt van het schip (die ongeveer 10% hoger ligt dan de zee, dus op 2/5e van onder) tot halverwege het stuk lucht onder de witte ‘streep’.

Ik zie geen kraaiennest. Het schip zelf is donkerbruin-zwart van kleur.

Links en rechts van het schip vliegen aan beide kanten 2 vogels (zeemeeuwen?). Ze zijn klein en ik kan ze niet zo goed zien, maar helemaal links vliegt er eentje bijna perfect horizontaal met zo’n V-vorm, daar rechts van (dus nog wel links van het schip) vliegt er eentje schuin naar rechts (dus het lijf loopt van linksboven naar rechtsonder maar die is echt bij wijze van spreken weer te geven met een witte streep. Rechts van het schip vliegen ze allebei dicht bij het schip, de een iets boven de ander en net iets dichter bij het schip (dus iets verder naar links) en de andere bijna verticaal zo schuin. De vogels zijn maar een detail maar ik heb geen idee op welke manier de kunstwerken van elkaar gaan verschillen dus probeer het toch maar zo nauwkeurig mogelijk te doen :P

Sorry heel lang verhaal, vragen en onduidelijkheden hoor ik graag :)

Okay. Ik heb een papier gepakt dat ongeveer 30,5 cm breed is en 23 hoog. Ik neem tenminste aan dat het rechthoekig liggend schilderij is? Ik heb het blad in 24 vakjes verdeeld van dus ongeveer 5 bij 5,8. Als we dan van links naar rechts abcdef noemen en dan omhoog omlaag 1234. Welke vakjes beslaat het schip dan ongeveer?

Laten we daar mee beginnen. Dan weet ik waar ik ongeveer moet gaan tekenen. Dan komen vanzelf nog wel meer vragen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Ik denk dat je eerst het blaadje even verticaal moet neerleggen, want het is een staand schilderij :P

Haha. Goed begin  ::rofl::

* Kaaasje draait blaadje, pakt gum en tekent de hori
zon opnieuw.

Hoe heb je de vakjes nu precies verdeeld dan?

Die heb ik nog niet uitgegumd. Maar kunnen zeggen dat het abcd en 123456 loopt?

Oké top. Dan moet het schip denk ik ongeveer in de vakjes:

B2 C2
B3 C3
B4 C4

komen, maar het mag aan de bovenkant echt wel tot halverwege B1 en C2 komen. Maar het hangt dus een beetje schuin naar links dus zal dan meer B1 dan C1 zijn, en onderaan zit hij dus iets meer naar rechts dan bovenaan. Hij zit niet perfect in het midden dus.

A5 B5 C5 D5
A6 B6 C6 D6

zijn allemaal zee.

Okay top. Dan het schip zelf.
Zijn de zeilen ongeveer even groot van één mast? Dus zijn ze van mast 1 alle vijf ongeveer even groot?
En mast 1 en mast 2 zie je dus naast elkaar, die overlappen niet?


De zeilen van de voorste mast zijn ongeveer even groot, de 2e van boven en de onderste misschien net iets groter in de lengte maar in de breedte allemaal hetzelfde. Bij mast 2 is de middelste dus groter, namelijk net zo groot als zeil 3 en 4 van mast 1 bij elkaar. Mast 1 en 2 overlappen wel. Mast 1 zit alleen iets verder naar links door de kanteling van het schip en tussen de zeilen kun je ook nog delen van mast 2 zien.

Sorry als het onduidelijk is, het is heel ingewikkeld om te beschrijven :P

Snap ik dat het ingewikkeld is. Ik heb ook wat moeite met visualiseren.

Maar de masten zitten dus wel grotendeels achter elkaar. Zie je ongeveer de helft van de zeilen op de tweede mast of meer of minder dan dat? (naast wat je er tussendoor ziet.) Of zie je alleen tussendoor wat en grotendeels niks? Van de derde zag je dus sowieso vrij weinig omdat dat achter de tweede zat, als ik het goed begrijp.
Hoe lopen die zeiltjes? Zitten die zeg maar aan de bovenkant van de paal en dat je dan touw ziet klein beetje bij de paal, dan zo'n zeiltje (verticaal dus, schuin of recht?) en dan een lang stuk touw naar de mast toe? Hoe groot zijn die zeiltjes ongeveer?
Uh... ja ik snap het niet helemaal. Zijn het dan allemaal soort van V'tjes? Op welke hoogte zitten die vogels?


Ik zie ongeveer 1/3e van de zeilen op de 2e mast naast die van de 1e mast zeg maar, verder alleen erdoorheen. Goed begrepen inderdaad van de 3e.

Zeiltjes zitten inderdaad zoals je omschrijft, heel dicht op elkaar een beetje schuin naar rechts omdat ze dus richting de bovenkant van de eerste mast worden getrokken (of eigenlijk iets lager lijkt het aan de hoek te zien, misschien een denkbeeldige lijn richting de bovenkant van het 2e zeil van boven van die 1e mast trekken maar die zie je dus niet echt).

De vogels kan ik heel slecht zien. Denk dat het voorlopig vooral belangrijk is dat je er twee aan beide kanten hebt. Als we na de ingewikkelde boot nog tijd hebben kunnen we daar nog iets dieper op in gaan, maar is gewoon heel lastig omdat er ook amper iets van te zien is.

Trouwens, aan de paal waar die 6 verticale zeiltjes aan vast zitten lijken aan beide kanten ook nog palen of dikke touwen te zitten beide kanten op van het schip (ene naar links zie je echt duidelijk, die naar rechts niet zo omdat het schip erachter zit). Die zitten dan weer met een touw aan het schip vast of zo. Als je googelt op schepen en kijkt naar de voorkant zie je hopelijk wat ik bedoel want dat is echt een bitch om te omschrijven ::rofl:: Zal vast ook wel weer een naam hebben, kan ik proberen op te zoeken.

Zitten ze naast elkaar? Zo van zeil-touw naast mast en dat 4 keer, of zeg maar zeil-zeil-zeil-zeil-touw naar de mast toe.

Of zijn het er 6? Je zei eerst 4 toch?

Zie je trouwens ook iets van de golven in de zee of is het gewoon blauw? (en dan in de verschillende kleuren van licht naar donkerder)

(Oh en ja ik heb al zitten googelen op schepen anders was ik nooit zo ver gekomen.  ::rofl:: )
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Sorry 4 inderdaad. Elk zeiltje heeft zijn eigen touw naar de mast toe zeg maar. De zeilen zelf lopen ongeveer tot de bovenkant van het 3e zeil van de 1e mast (en daarboven dus touwen die je slecht ziet). Zijn trouwens allemaal wit van kleur, alleen de achterste grijzig door schaduw van die ervoor lijkt het. De schaduw lijkt dus naar rechts te vallen dus dan zou het licht links moeten zijn maar die witte opheldering in de lucht lijkt toch echt op een zon achter de wolken.

De golven van de zee hebben rondom de boot zo'n wit randje zeg maar, verder van die heel vage witte streepjes erin die het een doorzichtig beeld moeten geven of zo.

Overlappen die kleine zeiltjes ook nog met de grote zeilen? Als in dat ze er voor zitten. Ze zijn rechthoekig ook he?

Ik teken steeds iets en denk. Fuck dit klopt niet.  ::rofl::
Nog best lastig zo.

Ja het is fucking ingewikkeld lol. Aan de onderkant lijken ze rechthoekig maar aan de bovenkant kan ik niet meer dan 1 hoek ontdekken, dus misschien een soort van heel langwerpige driehoeken. Ze zitten zeg maar in de linke 80% van B3 zeg maar, zal iets uitsteken naar boven en beneden maar niet veel (zonder de touwen aan de bovenkant is dit dus). Omdat ze iets schuin lopen bedekken ze bijna de helft van het 3e zeil van de 1e mast (alle 4) maar echt maar een klein stukje van de 2e van onder (de rechtste 3 bedenken echt een smal strookje ervan maar). Ze zitten boven het onderste zeil (daaronder zitten korte touwen richting de paal). Het rechtste langwerpig driehoekige zeiltje raakt hem net aan bij wijze van spreken. Maar kan me niet voorstellen dat het verschil daarin zit.

Okay, tijd om een nieuw papiertje te pakken.  ::rofl::  ::)

Ja, met 2/5 van onder bedoel ik dus 1/10e hoger dan de 3/10e zee. Dus zeg maar tussen de 30 en 40% van onder (zo werken percentages niet maar je snapt me hopelijk).
Je derde opmerking begrijp ik niet helemaal.
De rest klopt.

Ja is beetje vaag. Ik bedoel dat die paal van de voorkant komt van t begin van het schip tot het punt zeg maar dat op de helft zit van schip/witte lijn.

Zeg maar dit:

"Voor de voorste mast zit helemaal aan de punt van het schip een paal vast die diagonaal naar voren uitsteekt (dus die moet je naar linksboven tekenen zeg maar). Aan die paal zitten 4 verticale smalle zeiltjes die met touwen lijken te zijn verbonden aan de bovenkant van de mast. Je ziet die touwen niet echt goed, alleen aan de onderkant een beetje. De paal vooraan de boot (er is vast een naam voor die ik niet ken, sorry) loopt van de punt van het schip (die ongeveer 10% hoger ligt dan de zee, dus op 2/5e van onder) tot halverwege het stuk lucht onder de witte ‘streep’. "

"Ja is beetje vaag. Ik bedoel dat die paal van de voorkant komt van t begin van het schip tot het punt zeg maar dat op de helft zit van schip/witte lijn.

Zeg maar dit:"

Oooh, ja klopt.

Pff ik wou gaan kleuren maar ben toch nog een beetje gaan klooien met die zeiltjes en die paal aan de voorkant. Het klopt echt niet hoe ik het nu heb want dan komt het niet uit met jouw beschrijvingen en ziet het er niet uit. Die paal wordt nu superhoog en ik krijg het niet echt voor elkaar dat ze de helft van zeil 3 maar weinig van zeil 2 bedekken. Maar goed ik doe mijn best.



Hoe breed/hoog is die witte streep wat misschien de zon is die er doorheen komt?

Ja die voorste paal is een bitch. Is echt niet zo groot hoor, dun en qua lengte ongeveer hetzelfde als dat het schip zelf (zonder masten enz dus) hoog is. Die komt dus 1/10e boven de zee uit, en dan komt de paal ongeveer tot de helft van het schilderij.

In het midden, rondom het schip loopt de witte streep van de bovenkant van het schip tot de onderkant van het grote 2e zeil van de 2e mast. Dan aan de zijkanten is ie zeg maar ook 10%, dus 1/3 van de zee en ongeveer dezelfde hoogte als het schip heeft aan de onderkant qua dikte. Links is hij iets smaller dan rechts.

Sorry zit nu meer met die onderhandeling in mijn hoofd dan dit en nu ik het teruglees was het misschien niet helemaal duidelijk. Begrijp je wat ik bedoelde?
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Okay ik heb hem ingescand en ga hem zo opsturen. Op papier vond ik hem nog best okay er uit zien, maar nu ik hem ingescand heb vind ik het een lelijk gedrocht.  ::rofl::

Hopelijk komen ze er uit.

Hahaha, ik heb alle vertrouwen erin! ::ok:: Het hoeft ook niet mooi te zijn, als het maar meer lijkt op het daadwerkelijke schilderij dan de andere 14 ;)

Tja. Hij is vast niet helemaal lijkend, maar ik ben wel benieuwd. Laat de andere kunstwerkjes maar komen.  ::bravo::


Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Team 5: Convans-Lan

Ik heb een schilderij dat bestaat uit 2 delen. De bovenkant is blauw met een paar witte wolken. De onderkant bestaat uit zonnebloemen. Gele zonnebloemen met groene stengels. 4 zonnebloemen komen boven het groen/gele uit en de eigenlijke bloem zie je op de blauwe achtergrond. Er staat ook 1 van die 4 zonnebloemen die hoger uitsteken naar rechts gedraaid met zijn bloem. Dat is de uiterst linkse. De rest van de bloemen is met de voorkant naar het vooraanzicht gericht.

Succes al, stel maar vragen als je meer wilt weten  :P

Die 4 zonnebloemen steken er gewoon wat bovenuit (ze komen dus net aan de blauwe lucht met wat witte wolken). De andere zonnebloemen zitten gewoon wat in het groen van de steel en de blaadjes. Van die 4 zonnebloemen die er bovenuit steken, is vooral de linkse (die een beetje gedraaid staat) het hoogst. De andere 3 komen maar net in het blauw/witte oppervlak.

Dus die andere zijn ook wel zichtbaar, maar dat is idd meer een groen/geel vlak, maar je ziet toch nog duidelijk de zonnebloemen.


Eerlijk zeggen, hebben jullie ooit zoiets moois gezien?  ::hypocriet::


« Laatst bewerkt op: 12-04-2018, 19:55:57 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lan

  • Forumlid
Non de ju, HIDM en Kaaasje hebben een boek gemaakt  ::rofl:: Wel chapeau voor het resultaat trouwens.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Mijn God, wat een gedetailleerd werk is dat geweest, Kaaasje en HIDM! Ik heb al eerder een ::staandeovatie:: gegeven, maar ik doe er gewoon nog even een ::wave:: achteraan.  ::bravo::
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Convans

  • Forumlid
Ldh, wij hadden toch een net iets langere conversatie?  ;)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Dan is het nu eens tijd om te gaan kijken naar de juiste antwoorden.

Bij kunstwerk 1 zeiden jullie B
Dit antwoord is
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dan kunstwerk 2. Jullie zeiden dat het kunstwerk A moest zijn.
Klopt dit?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kunstwerk 3 zou nagemaakt moeten zijn van kunstwerk C.
Maar is dit ook de juiste keuze?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kunstwerk 4 vonden jullie het meest lijken op kunstwerk C.
Maar was dit het ook?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dan het laatste kunstwerk. Jullie vonden het lijken op kunstwerk A.
Laten we maar eens gaan kijken of dit klopt.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Korte conversaties sommige en dan heb je HIDM & Kaaasje  ::rofl:: ::rofl::

Al verwacht na Convans, 1500 is goed  ::bravo::
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
En dan zijn nog niet eens al onze pm's hierin opgenomen ::rofl::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Korte conversaties sommige en dan heb je HIDM & Kaaasje  ::rofl:: ::rofl::

Al verwacht na Convans, 1500 is goed  ::bravo::

Die 3de moet je toch altijd vinden gewoon door de achtergrondkleuren?   ::schaam::