Auteur Topic: Dossier 5  (gelezen 6201 keer)

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Dossier 5
« Gepost op: 18-11-2003, 12:09:18 »
Hier alles over dossier 5, de opdrachten:

Samenvatting Dossier 5

Uit nader onderzoek van de opnames blijkt dat Willemijn tijdens haar opdrachten een psychopatische inslag aan de dag legt, en de moord zeker op haar geweten kan hebben, hoe goed zij het ook met Sascha kon vinden. Intussen levert het schaduwen van Koen te weinig op, en besluit Cappel hiermee te stoppen.

Tot ieders verbazing wordt Robert Engel gearresteerd als hij in de Blokker een haarfohn steelt. Hij verklaart dat het een stom misverstand is, bevestigt dat The Devil gescript is, maar ontkent dat de winnaar al vastligt...

Ook nog een bericht van Steven Simons aan Cappel. Hij is bezig met een strafrechtelijk onderzoek naar de zakenman Hans Ebbinge. Een man met veel geld uit duistere bronnen, hij is een van de grotere banken van de onderwereld. In de lange lijst projecten die hij mogelijk financiert komt ook het bedrijf TV-Ventures voor.

En nog een verslag van schaduwen van Koen, wat wederom niets opgeleverd lijkt te hebben.

Verder nog tapes met oa opdracht van Willemijn, maar kan ik helaas op dit moment niet afluisteren  :(


je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Dossier 5
« Reactie #1 Gepost op: 18-11-2003, 13:53:31 »
Waarom zou je een fohn willen stelen? Dat'ie misschien op dit moment niet zoveel geld heeft, zou best kunnen (is zelfs redelijk waarschijnlijk om aan te nemen). Maar dan is toch niet het eerste het beste wat je steelt een fohn? Of is Robert zo ijdel, dat een fohn z'n eerste levensbehoefte is? Of had'ie een fohn nodig om een bepaald stuk bewijs te creëren/maskeren?
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dossier 5
« Reactie #2 Gepost op: 18-11-2003, 13:58:29 »
En compuart, de stress van de serverproblemen weer een beetje te boven? Leuk he, computers  ;)

Waarom zou je een fohn willen stelen? Dat'ie misschien op dit moment niet zoveel geld heeft, zou best kunnen (is zelfs redelijk waarschijnlijk om aan te nemen). Maar dan is toch niet het eerste het beste wat je steelt een fohn? Of is Robert zo ijdel, dat een fohn z'n eerste levensbehoefte is? Of had'ie een fohn nodig om een bepaald stuk bewijs te creëren/maskeren?

Ik denk het laatste....anders zie ik niet in wat deze info voor een toegevoegde waarde heeft (maar ja, dat zie ik met meer dingen wel niet  ::) )

Wil trouwens ook graag weten wat er op de tape van Willemijn staat, nog iets interessants?

je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Dossier 5
« Reactie #3 Gepost op: 18-11-2003, 14:11:31 »
De tape van Willemijn bevat ongemonteerd materiaal van een opdracht van Willemijn, waarbij ze haar oma moet opbellen en zeggen dat ze nooit van haar gehouden heeft.
Willemijn doet dat met overtuiging en gaat zelfs nog een heel stuk verder, waaruit mogelijk besloten kan worden dat Willemijn al haar jarenlang opgekropte gevoelens ten opzichte van haar oma de vrije loop laat.
Na de opdracht omhelst Sasha Willemijn innig, wat er op wijst dat er een speciale band is tussen hen beiden.
En niets lijkt wat het is...

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Dossier 5
« Reactie #4 Gepost op: 18-11-2003, 14:20:33 »
Waarom zou je een fohn willen stelen? Dat'ie misschien op dit moment niet zoveel geld heeft, zou best kunnen (is zelfs redelijk waarschijnlijk om aan te nemen). Maar dan is toch niet het eerste het beste wat je steelt een fohn? Of is Robert zo ijdel, dat een fohn z'n eerste levensbehoefte is? Of had'ie een fohn nodig om een bepaald stuk bewijs te creëren/maskeren?

Wat mij opvalt in de film van de bewakingscamera, maar vooral in het verslag van agente Tappeling, is dat er veel aandacht gaat naar de manier waarop Engel de fohn verbergt.
Het lijkt er op dat er veel moeite gedaan wordt om te tonen hoe zeer rechtshandig Robert Engel wel is.
Maar of die wetenschap nu voor of tegen hem werkt is nog een andere vraag...
En niets lijkt wat het is...

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: Dossier 5
« Reactie #5 Gepost op: 18-11-2003, 16:31:24 »
Wat ik graag zou willen weten, wat was de volgende opdracht van Willemijn? aan het einde van haar opdracht zegt ze: "Ik wil naakt in de krant staan." Als dit de volgende opdracht was, wist ze dus meer over TDMMDI

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Dossier 5
« Reactie #6 Gepost op: 18-11-2003, 16:36:42 »
En compuart, de stress van de serverproblemen weer een beetje te boven? Leuk he, computers  ;)
Nou, dat valt nog niet mee om dat te boven te komen... Heb anderhalf dag niet veel anders gedaan dan scripts controleren en praten met m'n provider...

Maar gelukkig is er de KRO detective als ontspanning  8)
De tape van Willemijn bevat ongemonteerd materiaal van een opdracht van Willemijn, waarbij ze haar oma moet opbellen en zeggen dat ze nooit van haar gehouden heeft.
Willemijn doet dat met overtuiging en gaat zelfs nog een heel stuk verder, waaruit mogelijk besloten kan worden dat Willemijn al haar jarenlang opgekropte gevoelens ten opzichte van haar oma de vrije loop laat.
Na de opdracht omhelst Sasha Willemijn innig, wat er op wijst dat er een speciale band is tussen hen beiden.
D'r moet haast wel sprake zijn van een relatie van Willemijn met Sascha. Als je nagaat dat Willemijn een badeend voor Sascha heeft gekocht, dat zou je uit kunnen leggen als een redelijk intiem cadeautje. Daarnaast is in elk geval duidelijk dat Sascha kennelijk haar carrière belangrijker vond dan uitgaan met Willemijn. Dus dat geeft toch al weer een extra motief lijkt me.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Dossier 5
« Reactie #7 Gepost op: 18-11-2003, 21:36:41 »
D'r moet haast wel sprake zijn van een relatie van Willemijn met Sascha. Als je nagaat dat Willemijn een badeend voor Sascha heeft gekocht, dat zou je uit kunnen leggen als een redelijk intiem cadeautje. Daarnaast is in elk geval duidelijk dat Sascha kennelijk haar carrière belangrijker vond dan uitgaan met Willemijn. Dus dat geeft toch al weer een extra motief lijkt me.

Lijkt me inderdaad ook zo.Misschien was Sasha verliefd op Willemijn en gebruikte Willemijn haar én Frank Dekens om TDMMDI te winnen.Dan zou het lieve badeendje met de duivelse horentjes wel eens een heel symbolisch cadeautje kunnen zijn.
Ook daar past de handelswijze van Koen Hulshof perfect in het plaatje.
En dan zou het wel eens kunnen dat het berichtje van 23.18 met de Sassepas uitspraak afkomstig is van Koen,die het spelletje van Willemijn doorheeft,en haar op vrijdagavond al aan het schaduwen was...
En niets lijkt wat het is...

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dossier 5
« Reactie #8 Gepost op: 19-11-2003, 20:53:54 »
Lijkt me inderdaad ook zo.Misschien was Sasha verliefd op Willemijn en gebruikte Willemijn haar én Frank Dekens om TDMMDI te winnen.Dan zou het lieve badeendje met de duivelse horentjes wel eens een heel symbolisch cadeautje kunnen zijn.
Ook daar past de handelswijze van Koen Hulshof perfect in het plaatje.
En dan zou het wel eens kunnen dat het berichtje van 23.18 met de Sassepas uitspraak afkomstig is van Koen,die het spelletje van Willemijn doorheeft,en haar op vrijdagavond al aan het schaduwen was...

Slim bedacht  ::ok::

Ga nu (eindelijk) maar eens de tapes bekijken....misschien kom ik ook nog wel met een briljante ingeving (zou eens tijd worden  ;D )
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...