Auteur Topic: moge de sterkste overleven!!!  (gelezen 14497 keer)

Offline Citta

  • Erkend Insider
  • Dit forum is het helemaal !
moge de sterkste overleven!!!
« Gepost op: 21-11-2003, 10:45:45 »
Hoe zit dat nou vraag jeje af. In de natuur is het zo dat de sterkste overleven waarom in een spel waar het uiteindelijk om uithoudingsvermogen draait niet. Ja natuurlijk moet in dit spel de winnaar ook sociaal uit de voeten kunnen maar stel nou dat je dat allebei hebt hoe zit dat dan. volgens de wet van Murphy:
SURVIVAL OF THE FITTEST!!!! NOT DUS.Is maar goed dat het in de natuur niet zo werkt anders krijgen we een hoop misbaksels.  >:(

Nou de groeten,
Citta

Offline yola

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #1 Gepost op: 21-11-2003, 10:50:17 »
Ik ben het dus helemaal met je eens  >:(
Er is niet gekeken naar de beste racer/doorzetter.
En trouwens: is er gekeken naar wie de meest fanatieke fans heeft/had?
Welke fans waren het snelst voor welke avonturier??????

Alleen over dat sociale:
ik denk dat de minst sociale er nog steeds inzit  :o

Offline Carolien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Stem op Vincent!
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #2 Gepost op: 21-11-2003, 10:52:41 »
Uhmmm... wet van Murphy? Of was het Darwin... :-X

Offline Citta

  • Erkend Insider
  • Dit forum is het helemaal !
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #3 Gepost op: 21-11-2003, 10:54:11 »
kan ook is alweer een tijdje geleden!!! ;D

Offline Carolien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Stem op Vincent!
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #4 Gepost op: 21-11-2003, 10:57:56 »
ja, da's waar... een decennia of tig?

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #5 Gepost op: 21-11-2003, 10:59:39 »
Kom op jongens ...de teleurstelling is levensgroot,...helemaal begrijpelijk,...maar zo zit het nu eenmaal.
Het gaat in het leven nu eenmaal om groepsprocessen. Je hebt immers altijd met elkaar te maken. Je ziet het al mensen uit verschillende landen.
Gewoontes en inzichten wat in het ene land heel normaal is, worden in het andere land niet geaccepteerd, met het gevolg dat die bevolingsgroepen elkaar elke keer in de haren zitten. Ander voorbeeld is de geloofsgroepen.

In de race bij het groepje avonturiers is hetzelfde aan de orde.
Wellicht was de bedreiging te groot en is dit een zeer strategische manouevre om een sterke tegenstander uit te schakelen.
Ieder vecht voor zijn eigen plek. Ook Henk-Jan. Hij had precies hetzelfde gedaan als de rollen omgedraaid waren hoor.

Maar kop op. Hij heeft een prachtige tijd gehad!!!!!
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Carolien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Stem op Vincent!
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #6 Gepost op: 21-11-2003, 11:03:16 »
Mooi gesproken, en wat maakt het eigenlijk ook uit: Vincent zit er nog in! ;)

Offline Michele

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #7 Gepost op: 21-11-2003, 11:15:24 »
Tjeemig, laten we absoluut niet zo vluchten in het negatieve jongens. Gaaf dat er nog drie toppers inzitten, laten we die negatieve energie omzetten naar het positieve en de overgebleven kandidaten steunen met het zoeken naar de coordinaten. Het is al zwaar genoeg. HJ heeft drie onvergetelijke weken achter de rug, laten we dat niet uitvlakken!

Groet,
Michèle ;)

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #8 Gepost op: 21-11-2003, 11:28:11 »
Jammer dat dit topic zo negatief begint, alhoewel ik me de teleurstelling van Citta en yola wel voor kan stellen nu HJ eruit is.

Toch is PR niet een survival of de fittest waar het om uithoudingsvermogen draait.
Ten eerste bepaalt het aantal uitgebrachte stemmen wie er in de gevarenzone komen, dat is dus iets waar de avo's zelf weinig invloed op hebben (een fan bepaalt tenslotte zelf aan wie hij/zij zijn stem geeft).
Daarna is het aan de avo's zélf wie men eruit stemt. Men reist als groep en ieder heeft daar zijn eigen inbreng in. De een is lichamelijk misschien sterker, de ander heeft vast op een ander vlak sterkere punten. In ieder geval zal de stem die de avo zelf geeft uit diverse overwegingen bestaan, waaronder taktische overwegingen.

Nu HJ eruit is PP gaan betichten van asociaal gedrag gaat me veel te ver. Projectie van je eigen frustratie heet zo iets. Prima, een heel menselijke eigenschap. Alleen doe je PP daarmee te kort en dat verdient ie niet, wát je verder ook van hem denken moge.

In die zin sluit ik me ook geheel aan bij de woorden van Mapel en Michèle.

En wie er zal winnen (overleven is het nml. ook niet echt)?
Dat hangt enerzijds af van de fans en anderzijds dus van de avo's zelf.
Wij hebben geen zicht op de groepsprocessen die zich tussen de avo's afspelen (een tv uitzending geeft geen goed beeld omdat het uit plak- en knipwerk bestaat en 1 week reizen in 1 uurtje gepropt moet worden) en kunnen daar dus geen enkel oordeel over uitspreken.

Aan ons om te stemmen, aan de avo's om het laatste woord te hebben. En laten we voor dat laatste woord respekt hebben. Iedere avo is een kanjer, iedere avo heeft zijn betere en slechtere kwaliteiten, maar er moet nu eenmaal iemand afvallen. That's PR.

Citta en yola: succes met het verwerken van jullie teleurstelling!


« Laatst bewerkt op: 21-11-2003, 11:30:37 door lukiam »

Offline yola

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #9 Gepost op: 21-11-2003, 11:39:53 »
Ho, ho, asociaal is natuurlijk heel wat anders dan minder sociaal hoor.
Ik vind PP gewoon minder sociaal, maar absoluut niet asociaal.
Dit even voor de duidelijkheid en dat dit misverstand even uit de weg is!

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #10 Gepost op: 21-11-2003, 11:45:20 »
Je hebt gelijk yola, excuses voor deze onzorgvuldigheid.

Ik hoop dat de strekking van mijn verhaal je verder wel duidelijk is  ???

Offline Maurice

  • Forumlid
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #11 Gepost op: 21-11-2003, 12:29:33 »
Hoe zit dat nou vraag jeje af. In de natuur is het zo dat de sterkste overleven waarom in een spel waar het uiteindelijk om uithoudingsvermogen draait niet. Ja natuurlijk moet in dit spel de winnaar ook sociaal uit de voeten kunnen maar stel nou dat je dat allebei hebt hoe zit dat dan. volgens de wet van Murphy:
SURVIVAL OF THE FITTEST!!!! NOT DUS.Is maar goed dat het in de natuur niet zo werkt anders krijgen we een hoop misbaksels.  >:(

Nou de groeten,
Citta

Ja en holle vaten klinken het hardst!
vincent nr 3 !!!

Offline yola

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #12 Gepost op: 21-11-2003, 12:30:52 »
Ja hoor, ik vind alleen de wegstemprocedure niet eerlijk.
Het is niet meer dan logisch dat er strategisch wordt (weg)gestemd, maar ik denk dat een AVO ook afgerekend mag worden op populariteit en meedoen van zijn fans. Dit was dus meer voor Planet bedoeld. B.v.: als jouw fans die week de meeste CP's het eerst gehaald hebben, dat je dan b.v. een voorkeursstem krijgt.
Maar goed, dan zit je weer met het probleem van vorig jaar; mollen e.d.
Dus de beste manier komt waarschijnlijk volgend jaar  :)
een mix van deze twee.
En verder doe ik weer vrolijk mee hoor.
De teleurstelling voorbij (en dan niet perse de persoon HJ, maar de procedure. Dus ook voor Citta en Michele geldt hetzelfde wat mij betreft en de andere 3)
En juist de meest veelbesproken figuren houden een programma spannend (zie b.v. Expeditie Robinson - Nolleke/Bjorn/Gio/Ryan)

Offline nilsma

  • Forumlid
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #13 Gepost op: 21-11-2003, 12:34:44 »
jongens niet zo negatief.Wij hadden begin deze week ook niet verwacht dat pp zo zou eindigen deze week.Wij waren de eerste om te zeggen dat hij dit weekend naar huis zou komen.En kijk nu eens.We zijn natuurlijk hartstikke blij,maar ik weet zeker dat als pp naar huis had gemoeten,wij niet zo zouden doen om de anderen zwart te maken.

Offline tinkje

  • Forumlid
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #14 Gepost op: 21-11-2003, 12:41:39 »
jongens niet zo negatief.Wij hadden begin deze week ook niet verwacht dat pp zo zou eindigen deze week.Wij waren de eerste om te zeggen dat hij dit weekend naar huis zou komen.En kijk nu eens.We zijn natuurlijk hartstikke blij,maar ik weet zeker dat als pp naar huis had gemoeten,wij niet zo zouden doen om de anderen zwart te maken.

Goed gezegd Nilsma.....

Offline BabaBoemba

  • Forumlid
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #15 Gepost op: 21-11-2003, 12:55:53 »
En juist de meest veelbesproken figuren houden een programma spannend (zie b.v. Expeditie Robinson - Nolleke/Bjorn/Gio/Ryan)

Ik denk dat dat bij PR heel anders zit, Yola. Als je een keer voor een Avo hebt gekozen, kom je er niet meer van af.. Het is net een virus  ::)
Voor jou zal het dus vooral belangrijk zijn je eigen Avo in het programma te hebben.

Ben het ook eens met dat deze manier van stemmen niet eerlijk is. Niet eerlijk, omdat de Avonturiers zelf bijna geen invloed meer hebben op wie er weg gaat en wie niet. Als je de Planetrace kunt volhouden, gaat het er alleen om dat je sociaal en aardig voor iedereen bent. Je fysieke kracht telt alleen mee om de €5000 euro te halen, waarvan iedereen achteraf toch vind dat een ander het had moeten hebben, maar daarvoor zijn we mensen.
Om Darwin nog eens aan te halen:
Genetic Variation, prima te vinden in deze groep. Planetrace heeft wel goede Avonturiers gecast, allemaal heel verschillend. ::ok::
Stuggle for Life, Is er niet, omdat ze constant als een groep met elkaar optrekken. Er is alleen Struggle for Money, Darwin draait zich om in zijn graf als hij hoort dat het tegenwoordig zo gaat. Het lijkt de echte wereld wel...  :o
Natural Selection, bestaat al helemaal niet. Het gaat er gewoon om, welke fans op de meest handige manier kunnen valsspelen. Eerlijk, dat iedereen achter zijn eigen computer één stem uit brengt, is te vergeten met dit systeem.. Op een eerlijke manier zal het nooit gaan, en er is op geen enkele manier te controleren of Planetrace nooit sjoemelt met het aantal stemmen. Tevens werd dit de laatste dagen niet goed bijgehouden, HJ's plaatje stond bijv. op de derde plaats, maar in de beschrijving stond nog netjes: Positie 1, heel apart..  ???
Survival of the Fittest is Survival of the most Social geworden, oftewel degene die het beste aan de andere kan duidelijk maken dat ze hem niet weg moeten stemmen. Iemand die met de hele wereld vriendjes is dus. Dat soort mensen bestaan niet, maar er zijn wel mensen die het ver halen. Het gaat dus totaal niet meer om fysieke kracht, het Race gevoel, maar meer om het lekker in de groep liggen..
Ook de stemprocedure is achterhaald als er nog 4 of minder personen over zijn, omdat de eerste in zijn eentje kan beslissen wie er uit gaat, verder heeft niemand daar meer wat over te zeggen... Jammer..
Veel ruimte voor verbetering dus nog Planetrace, ik ben kwijt wat ik wilde zeggen, ik kan weer verder gaan met huilen  >:(.

Baba B.

PS Het heeft geen nut nu onzinnig commentaar te geven dat het allemaal wél heel eerlijk is bij Planetrace, want dat is het enige wat vast staat. Ook moet dit niet opgevat worden als een pleidooi waarom HJ er in moet blijven, het is gewoon een analyse van de mislukte stemtechnieken die voor Planetrace aangewend moeten worden..

Offline Hanja

  • Forumlid
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #16 Gepost op: 21-11-2003, 13:30:25 »
Prima gesproken Boemba!!! Eerlijk en met respect voor iedereen!

Ik heb wel nog wat toe te voegen, ik heb nl vannacht ontdekt hoe dat met die foto's en die sterren werkt!!  Ja , nu al!!!

Ik denk tenminste dat het zo gaat:

Als je op de foto klikt zie je het aantal sterren en de positie van die avo in het totaal. Daarom kan HJ 5 sterren hebben en toch deze etappe op 3 eindigen. Het gaat nl om het aantal stemmen per etappe. En dat kun je zien als je op Stem op mij klikt. Je ziet dan het aantal sterren en de positie van de avo in de lopende etappe, en die positie komt overeen met de plaats van de foto.

Ik hoop dat dit alles een beetje duidelijk maakt en wens iedereen een spannende maar vooral sportieve voortzetting van de race.

Offline Pim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • één champignonnetje tralalala
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #17 Gepost op: 21-11-2003, 13:34:07 »
Ik vind het wel een beetje jammer dat de avonturiers met de fans die het meest aantal emailadressen hebben/aanmaken niet in de gevarenzone komen...

Maar ja, das een keuze van PR en daar zullen we ons bij neer moeten leggen...
Voor een vergelijking van low-budget vliegmaatschappijen: VliegticketVergelijker.nl

Offline Hanja

  • Forumlid
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #18 Gepost op: 21-11-2003, 13:55:27 »
Ben het met je eens Pim, het zou veel eerlijker zijn als de avo's werden beoordeeld op hun prestaties. maar helaas, daar is niets meer aan te veranderen.

Offline Maurice

  • Forumlid
Re: moge de sterkste overleven!!!
« Reactie #19 Gepost op: 21-11-2003, 15:09:29 »
Ze starten toch met een groep en eindigen met een groep?!
Ze slapen toch bij elkaar niet twee in een luxe hotel en de andere in een tent?
Ze moeten toch eten kopen van hetzelfde geld?
Ze zetten toch allemaal de linker voor hun rechter voet of andersom?

Hoe wil je dan de individuele prestaties meten!?

Ben het er mee eens dat ze eventueel hindernisbanen oid en die PR'er die dat het sneltste doet buiten de gevarenzone blijft

Maar het blijft voor alle PR-ers een prestatie wat ze daar allemaal doen.
vincent nr 3 !!!