Auteur Topic: Vragen rondom Thailand  (gelezen 14326 keer)

Offline Moontje

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Vragen rondom Thailand
« Gepost op: 22-11-2003, 13:00:20 »
Een aantal mensen zijn de afgelopen nachten om 4 uur op gestaan om de avo's te helpen. (Ik niet hoor.) En wat blijkt... Alleen de eerste nacht heeft dit zin gehad.
Terwijl het in Thailand toch een uur of 5 later is.
Vreemd genoeg leek het op de site vaak zo alsof er tot diep in de nacht (Thaise tijd) werd doorgereisd.
Echter de tijd links boven in beeld is verdwenen en ook de bij de updates staan geen tijden meer.

Bij mij is er het vermoeden dat PR.NL ons overdag vooruit laat puzzelen en stemmen, maar dat is tot op heden nergens duidelijk gemaakt. Wat helderheid hierin zou op zijn plaats zijn. Zodat de gidsen weten hoelaat zij aan de slag moeten, en niet om 4 uur s'nacht voor Jan met de korte achternaam achter hun PC zitten. (Overigens een groot compliment voor iedereen die er 's nachts zijn / haar nachtrust opoffert. ::ok::)


Groetjes Monica
« Laatst bewerkt op: 22-11-2003, 13:12:40 door Moontje »

Offline Secbomb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ellen's forum is het helemaal !!!
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #1 Gepost op: 23-11-2003, 00:24:35 »
Wat ik mij de afgelopen dagen heb afgevraagd is het volgende:

Als de volgens de lokale tijd in Thailand inderdaad 's nachts geraced hebben, hoe kan het dan dat de foto's van de avo's en hun bezigheden toch iedere keer foto's in het daglicht betroffen, daar klopt iets niet in mijn ogen.
Put your hands up for Ellen, put your hands up for Ellen !!!!

Offline essoG

  • Forumlid
  • Zo de Dag zo de Nacht.
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #2 Gepost op: 23-11-2003, 00:27:30 »
Wat ik mij de afgelopen dagen heb afgevraagd is het volgende:

Als de volgens de lokale tijd in Thailand inderdaad 's nachts geraced hebben, hoe kan het dan dat de foto's van de avo's en hun bezigheden toch iedere keer foto's in het daglicht betroffen, daar klopt iets niet in mijn ogen.

hehe Jij hebt het door Sec...

its a PR game ... ;)


Offline Secbomb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ellen's forum is het helemaal !!!
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #3 Gepost op: 23-11-2003, 00:42:09 »
met de nadruk op game ja....
Put your hands up for Ellen, put your hands up for Ellen !!!!

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #4 Gepost op: 23-11-2003, 01:09:46 »
Wat ik mij de afgelopen dagen heb afgevraagd is het volgende:

Als de volgens de lokale tijd in Thailand inderdaad 's nachts geraced hebben, hoe kan het dan dat de foto's van de avo's en hun bezigheden toch iedere keer foto's in het daglicht betroffen, daar klopt iets niet in mijn ogen.

...leg 's uit,...dit volg ik niet.... Het is daar 6 uur later. Bij mijn weten lagen ze daar allang op hun slaapmatje terwijl wij al een serie CP's aan het zoeken waren voor de volgende dag hoor!! ::)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Secbomb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ellen's forum is het helemaal !!!
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #5 Gepost op: 23-11-2003, 01:19:24 »
Ja dat is precies wat ik bedoel...
Wij waren overdag (Nederlandse tijd) aan het zoeken, terwijl zij lagen te slapen, maar de lijntjes van waar zijn ze verschoven wel, terwijl de avo's op die tijden in bed zouden moeten liggen.
De foto's die de organisatie op de site gezet heeft zijn overdag genomen, dus ook daaruit blijkt dat ze 's nachts gewoon geslapen hebben.
Hoe kan het dan dat terwijl het voor de avo's nacht was, de lijntjes toch versprongen van CP naar CP.
Opvallend detail is ook dat de tijdsaanduiding tijdens deze etappe verwijderd is, zodat niet meer te zien is op welke tijd de avo's exact op een locatie waren.

Kortom : Het leek er op dat ze 's nachts aan het reizen waren, maar dat is waarschijnlijk niet het geval geweest.
Put your hands up for Ellen, put your hands up for Ellen !!!!

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #6 Gepost op: 23-11-2003, 01:30:00 »
Ja dat is precies wat ik bedoel...
Wij waren overdag (Nederlandse tijd) aan het zoeken, terwijl zij lagen te slapen, maar de lijntjes van waar zijn ze verschoven wel, terwijl de avo's op die tijden in bed zouden moeten liggen.
De foto's die de organisatie op de site gezet heeft zijn overdag genomen, dus ook daaruit blijkt dat ze 's nachts gewoon geslapen hebben.
Hoe kan het dan dat terwijl het voor de avo's nacht was, de lijntjes toch versprongen van CP naar CP.
Opvallend detail is ook dat de tijdsaanduiding tijdens deze etappe verwijderd is, zodat niet meer te zien is op welke tijd de avo's exact op een locatie waren.

Kortom : Het leek er op dat ze 's nachts aan het reizen waren, maar dat is waarschijnlijk niet het geval geweest.


Nou dan is er iets geheel langs mij heen gegaan zeker, ???...bij mij is het geen moment opgekomen dat ze aan het reizen waren op momenten dat ze dat niet konden. Het verschil is maar 6 uur hoor. Dat betekent dat de racetijden liggen van af ca. 2 uur s'nachts tot 12-13 misschien wel 14 uur 's middags. Vanavond  hadden ze de nachttrein naar Bangkok. Zijn om ca. 06.00 uur BKK tijd aangekomen. Ze zullen wel even mogen rusten voordat ze doorracen. Maar ik vermoed niet lang!
« Laatst bewerkt op: 23-11-2003, 01:33:54 door mapel »
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Secbomb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ellen's forum is het helemaal !!!
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #7 Gepost op: 23-11-2003, 01:48:48 »
En hoe verklaar je het dan dat we na de eerste nacht (toen ze inderdaad rond 3 a 4 uur begonnen) ineens in de late middag en avond een stuk of 2 a 3, misschien zelfs 4 CP's voor de kiezen kregen, terwijl de avo's nog op bed zouden moeten liggen ?
De dagen erna zijn ze dan ook niet meer midden in de nacht (op de door jou aangegeven tijden) gaan reizen, maar was dat ook overdag (Nederlandse tijd)
Put your hands up for Ellen, put your hands up for Ellen !!!!

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #8 Gepost op: 23-11-2003, 01:52:53 »
Wat er bedoeld wordt is volgens mij dat er cp's hier gevonden zijn om bijv. 16.00 uur + 6 uur tijdsverschil kom je op 22.00 uur daar. En daarna zijn er nog meer cp's gevonden én volgens de gegevens zijn ze doorgegaan met reizen.

Dat betekend dat de avo's 's avonds gereisd zouden hebben, want normaal gesproken niet kan. Mede omdat de foto's die geplaatst zijn van de avo's allemaal dagfoto's zijn. Terwijl het daar om 22.00 uur (én later) toch ook donker is.

Misschien hebben ze bij .nl wel medeleiden met ons en hebben ze ons overdag laten zoeken, omdat met de sfeer die er nu heerst toch maar een heel klein select groepje zo gek is dat ze 's nachts achter de pc gaan zitten (--> in tegenstelling tot vorig jaar !!)

Als ze de tijd meten (dat doen ze toch voor de "snelste gidsenlijst") hoe lang het duurt voor wij een cp vinden en de tijd meten die de avo's nodig hebben om naar een cp te komen dan kunnen ze het toch redelijk houden....

dus wij vinden cp na een uur, avo's komen na 50 minuten binnen... dan houden ze avo's 10 minuten vast. Is het andersom dan mogen ze meteen door.

Dan blijft het "eerlijk" en komen wij geen slaap tekort ;)
Als het zo is, dan hadden ze het op zich wel mogen melden, maargoed.... nix is zoals het lijkt ;)

Ik vond het vorig jaar toch wel z'n charmes hebben hoor, het 's nachts aan de slag gaan voor je favo-avo. Maar toen kon de avonturier ook écht niet weg als je er niet was (althans... dat dacht je ;) ) en nu maakt het niet zoveel uit. Als ik niet zoekt, zoekt pietje wel en anders jantje. En als 1 iemand het cp vind gaan alle avo's op weg !
Niet zo'n leuke mentaliteit, maar ik denk dat een hoop van ons zo denken. Vandaar dat .nl zich misschien ingedekt heeft.


Offline Secbomb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ellen's forum is het helemaal !!!
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #9 Gepost op: 23-11-2003, 01:57:06 »
Juist LooneyCe, dat is precies wat ik bedoel.
En als PR het op deze manier heeft aangepakt en nu weer wil aanpakken is dat hun goed recht, maar zeg het dan ook.
Nu hebben ze ons 1 maal in de nacht laten zwoegen, dus verwachten we dat dit daarna weer gebeurd.
Vervolgens zit je voor jan lul midden in de nacht achter de PC en mis je daardoor overdag een of meerdere CP's.
Als je een dergelijke opzet aanpast/toepast, geef dat dan ook door aan de mensen die er mee bezig zijn.
Put your hands up for Ellen, put your hands up for Ellen !!!!

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #10 Gepost op: 23-11-2003, 02:02:16 »
Helemaal mijn idee Sec. Maarja... dat was vorig jaar al zo en dat is nu weer een probleem... het verschaffen van duidelijke info naar de gidsen (fans). Als men bij .nl nou eens duidelijker was, zou het een hoop ergernis schelen !!

Vorig jaar hebben we ook nachten voor nop gezeten trouwens. Ik kan me nog herinneren dat de avond van de Dubai-etappe gezegd werd dat de race binnen een uur na de uitzending zou beginnen.... en dat werd uiteindelijk 5 uur 's morgens... en wij maar wachten. Niemand durfde te gaan, want stel je voor dat het nu net zou beginnen als je je pc uitzet.

Maargoed... zoals mijn moeder altijd roept: "nicht ergern, nur wündern", wat neer komt op.... "verbaas je over zaken, maar erger je er niet aan".

Heb helaas zelf de afgelopen weken haar advies niet zo ter harte genomen. Het wordt tijd dat ik dat maar ga doen !

Offline Secbomb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ellen's forum is het helemaal !!!
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #11 Gepost op: 23-11-2003, 02:06:12 »
Klopt ja, toen heb ik ook uren zitten wachten...
Maar toen was het nog wel zo dat ze de moeite namen een begintijd te noemen, dat vertikken ze nu dus compleet.
Put your hands up for Ellen, put your hands up for Ellen !!!!

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #12 Gepost op: 23-11-2003, 02:09:46 »
Nog even ter verduidelijking:

Volgende stukje komt uit het nieuws van Planetrace.nl
Dit is geplaatst in de nacht van zaterdag op zondag bij ons

Quote

Veel rust zal de Avonturiers niet gegund zijn geweest. De PlanetRace is zelfs afzien als je vervoerd wordt!
Morgen hebben zij een city Race door Bangkok. We zullen beginnen bij de River City pier waar ze een riviertaxi naar de Memorial Bridge moeten nemen.

Unquote

Morgen voor hun is dus eigenlijk al heen snel voor ons.
Aangezien het daar 6 uur later is, is dit stuk dus geplaats Bangkok tijd na 05.00 uur 's morgens. Als ze overdag racen (en uitgaande van hun starttijd 09.00 uur) moeten wij hier over ongeveer een uurtje ofzo de volgende hints online krijgen

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #13 Gepost op: 23-11-2003, 02:10:23 »
Klopt ja, toen heb ik ook uren zitten wachten...
Maar toen was het nog wel zo dat ze de moeite namen een begintijd te noemen, dat vertikken ze nu dus compleet.


Maar het was wel suuuuuuuuupergezellig toen 's nachts !! :D ;D ;)

Offline Secbomb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ellen's forum is het helemaal !!!
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #14 Gepost op: 23-11-2003, 02:17:36 »
Dat was het inderdaad, maar gezien het feit dat wij hier nu met z'n tweetjes zitten zegt alweer genoeg over het animo in de nacht op dit moment, en dat heeft niets met de gidsen te maken.
Put your hands up for Ellen, put your hands up for Ellen !!!!

Offline sita

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #15 Gepost op: 23-11-2003, 02:39:40 »
Ik ben er ook nog ;D

En dat is 3 :P

Het is daar nu 8.30 Nu verwacht ik toch wel gauw een hint, hoor :)
« Laatst bewerkt op: 23-11-2003, 02:41:30 door sita »

Offline Secbomb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ellen's forum is het helemaal !!!
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #16 Gepost op: 23-11-2003, 02:50:12 »
Ik hoop nog altijd met je mee
Put your hands up for Ellen, put your hands up for Ellen !!!!

Offline sita

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #17 Gepost op: 23-11-2003, 03:05:23 »
Ik kan m'n hintboek niet meer openen ;D
D'r zit wat aan te komen ::ok::

Offline Nanda16

  • Forumlid
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #18 Gepost op: 23-11-2003, 03:41:02 »
ik kom heel even buurten voor ik ga slapen, er is nog niks veranderd op planetrace.nl: geen nieuwe hints en nog steeds de brug als cp.
Het is daar 6 uur later, dus 9.35. De avo's zouden al van start moeten zijn gegaan en wij dus de hints van het nieuwe cp moeten krijgen.

voor de opblijvers: suc6 en  ::ok::
Tis weer lente

Offline Smelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen rondom Thailand
« Reactie #19 Gepost op: 23-11-2003, 03:42:53 »
Laat ik hier nou ook nog zijn. ;)
 ;D