Auteur Topic: [MO18] Afl.5.3 [Anchorage Ted Stevens International Airp.] Waar gaan we heen 2.0  (gelezen 49213 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Citaat
Het verhaal: Een waarzegger voorspelde: "Een witte duif zal je doden." Kort daarna was de man dood. Wat was er gebeurd?
Of we kunnen vragen of de waarzegger er überhaupt wat mee te maken had. Al weten we al dat het niet echt belangrijk is dat de waarzegger de man inlichtte. Dus misschien niet een hele nuttige vraag.

Offline Convans

  • Forumlid
Waarom noemt een persoon ' de witte duif' daar moet de oplossing toch liggen

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Lijkt me niet? Waarom zou de waarzegger per ongeluk de man vermoorden en dat ook nog eens voorspellen?
Geen idee. Maar misschien iets in de trend dat de man vergif nam dat niet voor hem bedoeld was oid. Maar waarom de waarzegger dat zou hebben gedaan weet ik ook nog niet zo goed.

Misschien wel een vraag: was het eigenlijk de bedoeling dat iemand anders dood ging?

Offline Nvy

  • Forumlid
Een witte duif staat voor vrede.
Zou het iemand zijn geweest die vrede heeft gebracht en dat daardoor de man dood is gegaan?

Offline Convans

  • Forumlid
Ik dacht meer aan een werkongeval: een jager die een duif wil schieten en mist, een taxibestuurder die de man omverrijdt, ...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Dat vind ik een best plausibel idee Nvy.

Zou denk ik ook nog best kunnen, zelfs met dit antwoord. Al ben ik toch bang dat 'vrede' te symbolisch is..
::ohno::

Edit: Alhoewel, in zeker zin eigenlijk wel ::jaja::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Het is geen moord met voorbedachte rade maar het kan dus nog wel een ongeval, moord zonder voorbedachte rade, oid. zijn.

Ik vind het best een idee om te vragen of eigenlijk iets of iemand anders dood zou moeten gaan. Maar als jullie het daar niet mee eens zijn, doen we wel wat anders..

Offline Lan

  • Forumlid
Ik denk zelf dat we vooral wat meer moeten vragen, we kunnen wel zuinig doen maar liever 100 euro en een hint dan dat het helemaal niet lukt.

Was de dood een ongeluk?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Ik denk zelf dat we vooral wat meer moeten vragen, we kunnen wel zuinig doen maar liever 100 euro en een hint dan dat het helemaal niet lukt.

Was de dood een ongeluk?

 ::jaja:: daar ga ik wel van uit

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Convans

  • Forumlid
Heeft zijn dood iets te maken met een ongeval door een persoon die zijn beroep uitoefent?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Heeft zijn dood iets te maken met een ongeval door een persoon die zijn beroep uitoefent?

 ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lan

  • Forumlid
Was er een jager bij betrokken?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Was er een jager bij betrokken?

 ::ohno::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
We hebben nog maar 6 vragen over voor we geen hint meer krijgen, dus moeten even goed nadenken.

Offline Convans

  • Forumlid
Dus een ongeval door een persoon die zijn beroep uitoefent met de naam 'een witte duif'.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Een duivenmelker ::rofl::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Misschien iets te maken met een pastoor ofzo? Daar kan ik me ook best inkomen bij een witte duif. Maar vind dat eigenlijk iets te symbolisch, denk ik. En ik weet ook nog niet zo goed hoe het dan gebeurd zou moeten zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Bij welk beroep kan je al eens iemand per ongeluk vermoorden, moeilijk  ::rofl::

Offline Lan

  • Forumlid
In de bouw? Maar waarom dan iemand witte duif heet  ::rofl::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Legio mogelijkheden: een parachutespringer die z'n parachute niet open krijgt, iets zwaars kan op je vallen, de jager is het dus al niet, je kunt ergens per ongeluk vanaf geduwd worden ::rofl:: , je kunt iets laten vallen van een flatgebouw dat per ongeluk om iemand terecht komt, etc.