Auteur Topic: WIDM Soap 2007  (gelezen 5185 keer)

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
WIDM Soap 2007
« Gepost op: 27-11-2003, 16:43:11 »
Het is 31 augustus 2007 en Elmar pakt zijn spullen in. Over een paar uur vertrekt zijn vliegtuig vanaf "Sydney Airport" richting Nederland. Morgen is er een WIDM.Com meeting. De laatste waar hij naartoe is geweest is 4 jaar geleden. Hij weet het nog goed, de dag erna had hij het uitgemaakt met zijn toenmalige vriendin.
Hij woont nu samen met Anne in een klein plaatsje vlakbij Sydney. Hij heeft er ontzettend veel zin in. Hij is 4 jaar geleden met school gestopt en heeft een jaartje gewerkt om een vliegticket naar New York te kopen. Hij heeft een jaar over de aarde gezwerfd en woont nu twee jaar samen met Anne. Anne gaat ook mee, die kent namelijk ook iedereen. Ze kennen elkaar nog van 4 jaar geleden van het forum waarvan de WIDM.Com meeting is. Zij woonde in Tilburg en hij in Breda, nu wonen ze dus allebei in Australië.


Aan de andere kant van de aarde is Daan ook helemaal hyperenthousiast, hij heeft ontzettend veel zin in morgen. Bij de Dom in Utrecht hebben ze afgesproken. En vanavond komt zijn allerbeste vriend Elmar uit Sydney terug en blijft een nachtje in Nederland slapen. Zal zijn moeder ook leuk vinden, die woont nu alleen in het huis naast Daan. Elmar is 3 jaar geleden vertrokken, en toen zijn zusje meerderjarig was is die ook het huis uit gegaan. Natuurlijk is Elmar nog wel eens langs geweest, hij is namelijk teruggekomen om in Nederland te trouwen.
Daan is nu 17 en zit in het examenjaar van het Gymnasium. Eigenlijk heeft ie helemaal geen tijd, maar voor WIDM.Com maakt hij tijd.


Annemieke zit vergeleken met Elmar niet ver daarvandaan. Ze woont in Nijmegen en is nog hard aan het studeren. Elmar heeft dit opgegeven, maar dat is iets wat zij niet kan. Ze is dan ook hyperintelligent. Maar niet alleen hyperintelligent, ze is ook gewoon hyper. Ze staat helemaal te stuiteren, morgen na al die tijd ziet ze ze weer, gezellig. Daan had ze nog wel vaker gezien, die zien elkaar elke maand nog. Ze zijn namelijk hartstikke goede vrienden, ongeveer de beste. Zoiets als Bassie & Adriaan of Spongebob & Patrick of Carlo & Irene.


Floor zit in H'sum ook helemaal opgewonden te wachten tot het eindelijk morgen is. Ze is bezig aan haar boek te schrijven. Ze schrijft op het moment een boek over een witte kamer waar niks is behalve jijzelf, maar eigenlijk ook niet. Je bent er alleen met je gedachten. Dit gaat de meeste mensen het verstand te boven, maar als je het niet begrijpt, moet je het maar niet lezen. Haar vorige boek ging over iets makkelijkers, namelijk de liefde, maar dat is zo cliché, dat is eigenlijk niet voor haar weggelegd. Ze komt morgen ook met haar vriend. Niemand weet nog wie het is. Maar daar komen ze snel genoeg achter.


Niemand weet ook wie er allemaal komt opdagen, behalve Daan, die weet dat Elmar komt. Anders zou hij niet helemaal uit Australië komen. Iedereen is opgewonden, iedereen heeft zin in morgen. Hoe zal het zijn met iedereen? Zouden ze het ver geschopt hebben of juist helemaal niet? En zouden Compuart en Malcolm ook komen? Waarom is het forum 2 jaar geleden opgeschort? Ze zullen het morgen weten...
« Laatst bewerkt op: 28-11-2003, 23:28:20 door Elmar »
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #1 Gepost op: 27-11-2003, 17:35:31 »
Heel ergens anders zit iemand achter een zwaar beveligde computer in Zwisterland.

//login to [Realitynet.nl]
// Verification needed
// Username = Intikker ; Pass = ********
// You are now recognised
// Seeking IP Adress
// Seeking IP Adress

// Encrypt IP Adress
// IP Adress found [***.***.***.***.***]
// Ip Adress [***.***.***.***.***] is not valid. Can't find IP Adress. Contacting Administrator [Daisy]

//Abort
Contacting Administrator Aborted

Vanachter zijn eikenhouten bureau glimlacht Intikker. Precies zoals hij hoopte.


Op de KMA te Breda zit Anne-Marie een boek te lezen als haar telefoon gaat. "Hallo, met de belastingsdienst" Anne-Marie glimlacht "Hey Daan"  "Hey, je gaat toch wel mee naar die meeting morgen hè?" "Is er dan een Realitynet.nl meeting? The Top Game-fandag is toch pas volgende week?" "jawel, maar we hebben nu toch die WIDM.com meeting?" "WIDM? ooow... Wie is De Mol... godja... "

Hendrik-Jan zit in zijn ruime pand in Washington. Hij heeft het helemaal gemaakt. Hij is oprichter geworden van het bedrijf Compuart, wat vorige week Microsoft opgekocht heeft. Het is nu het rijkste en succesvolste bedrijf ter wereld. En dat allemaal omdat hij wil dat alle computers aan dezelfde eisen moeten voldoen. Dan opeens wordt er op de deur geklopt. Hendrik-Jan, nieuwsgierig zoals altijd, vraagt wie er is. "Dat weet je best... Comp" Comp? al twee jaar heeft niemand hem meer zo genoemd...
« Laatst bewerkt op: 27-11-2003, 17:37:33 door D**n »
Take a glorious bite out of the whole world

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #2 Gepost op: 27-11-2003, 18:15:49 »
<<Biepbiep Biepbiep>> "Jeetje Marieke, Zegt een jongen van 17 boos in zichzelf. Ik ben niet geinteresseerd in je." Boos pakt ie zijn telefoon en kijkt op het beeldscherm<<Herinnering: Morgen, WIDM.com-Meeting. Ow ja, WIDM.com. Dat waren nog eens mooie tijden. Een beetje gek zitten doen op het forum en soms naar een Sinterklaas-meeting, dat een heuse traditie was geworden. Helaas was het forum 2 jaar in vergetelheid geraakt en de jongen weet niet wat er toen van iedereen is gekomen. Misschien toch maar naar die meeting gaan?

Intussen is de Computer van de jongen opgestart.<<Welkom Mark, Je wachtwoord graag>> Zegt een jonge vrouwenstem. Ooit heeft ie dit een vriendin laten inspreken. ********. Hij typt z'n wachtwoord in en komt op z'n bureaublad, waar een grote foto van Gerrit, de huisslak van Spongebob Squarepants waar ie nog steeds een grote fan van is.

<<Één nieuw bericht ontvangen, komt er op het beeldscherm te staan. Oh, dat zal wel weer een mail zijn van een bedrijf die wilt dat hun computer op hackers wordt getest. Mark is nadat ie een jaartje gestudeerd heeft voor computerdeskundige, maar is daar mee gestopt omdat ie alleen maar dingen leerde die hij allemaal al wist.
Als ie het mailtje opent en door heeft gelezen, staat ie snel op en stormt halsoverdekop de deur uit.

Het enige wat er te zien was is de eerste regel:"Goeieavond LC"...............

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #3 Gepost op: 27-11-2003, 20:40:40 »
Na vijf minuten kwam ie teruggelopen. Had ie toch bijna in zijn broek geplast. Nou, even rustig die mail doorlezen.
Ow... Het is een herinnering van die WIDM.Com meeting voor morgen. Even kijken van wie hij is. Van Daan... Daan... Wie was dat ook weer? Owja, ik weet het al, dat was die jongen met de sterretjes...


Elmar en Anne waren ondertussen aangekomen op het vliegveld. Elmar's telefoon ging af: "Hello..."
Het was Daan: "Heeeeeeej Elmar... Ben je al onderweg?"
"Heej Daan... Nee nog niet, Anne en ik staan bij de incheckbalie."
"Ow, keej... Nou, ik hou het kort, want ik ben maar arm. Hoelaat denk je dat je aankomt?"
"Nou, ik denk dat het zo ongeveer 8 uur vanavond wordt, tenzij er iets gebeurd natuurlijk..."
"Keej, dan zorg ik dat we er zijn. Je moeder en ik dus."
"Owkeej, tot dan. Doeg..."


Daan had nog maar net opgehangen toen zijn telefoon alweer afging...
"Operator speaking..."
"Huh? Ow... Doe es normaal..."
"Heej Annemieke, zeg het eens."
"Heb je Elmar al gebeld?"
"Ja, hoezo?"
"Ow, okeej, hoelaat komt hij aan op Schiphol?"
"Om 8 uur vanavond..."
"Owkeej, zeg denk je dat ik mee kan om hem op te halen?"
"Ja tuurlijk, zorg maar dat je hier om 6 uur bent... Enneh, zorg dat je gegeten hebt dan, want daar heb je geen tijd meer voor."
"Keej, zie ik je om 6 uur vanavond..."
"Keej, doei..."
"Doei..."


Compuart draaide zich om en zag wie het was...
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #4 Gepost op: 27-11-2003, 21:09:15 »
"Malcolm, euhm... dat is lang geleden" "Nee, comp, ik ben het nog niet vergeten. Ik wilde alleen even vragen hoe we dat morgen op de meeting doen" "ben je daarvoor hier naar D.C. gekomen?" "Ja, onder andere..." zegt Malcolm terwijl hij een mes uit zijn broekzak haalt...

Een liedje mompelend "I don't just want you" van de winnaar van Idols 2 destijds, iemand met de nickname Maapie,  loopt Anne-Marie over de binnenplaats van de legeropleiding.Nu ze ook in Breda zit, ziet ze Daan ontzettend veel, maar Elmar en Annuh heeft ze na die ene Sinterklaasmeeting nooit meer gezien. Ze was na aan het denken toen ze opeens een stem achter zich hoorde... 
Take a glorious bite out of the whole world

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #5 Gepost op: 27-11-2003, 21:21:23 »
Goeiemorgen @Miesh. Hoe..hoe??
"Hoe ik je naam weet? Dat moet voor jou toch makkelijk zijn?" "Nou ehhmm nee, ik heb je nog nooit gezien.
"Weet je dat heel zeker?".........


Intussen zit LC te proberen een site te kraken, voor zijn plezier.
<<Een e-mail bericht ontvangen>> komt er weer op het beeldscherm.

Nogmaals Goeiemorgen LC,

Al erover nagedacht of je naar die Meeting gaat? Er zullen heel wat mensen van die goede oude tijd komen. En daar hoor jij toch ook bij? Kom naar Utrecht alsjeblieft, na 2003 heb ik nooit meer meetings meegemaakt en je dus nog nooit gezien

Groeten van een oude forum-vriend.

Hij wist van wie het mailtje was, de inmiddels bekende radio-DJ Giorgio, of zoals LC hem noemt, Sjors. Jarenlang wilde hij dat Mark naar een meeting kwam, nooit was dit het geval.
Mailtjes over en weer, met vragen en smeekgebeden om naar een meeting te komen.
Nooit was het er van gekomen.

Weer ging ze telefoon.
-Met Mark van der Meulen
-Hallo LC, hoe is het nu?
-Wie... wie is dit? Hoe weet je mijn schuilnaam?
-Ow, ik weet heel veel van je. Wil je niet dat dit allemaal bekend wordt, kom dan om 5 uur naar de Amsterdam Arena.
-Maar...
-Niks te maaren, KOMEN

<<TUUUUUUUUUUUUUUTTT>> De verbinding was verbroken.

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #6 Gepost op: 27-11-2003, 21:30:57 »
Malcolm gooide het mes naar de muur rechts van hem. Midden in de roos. Compuart lachte en gaf hem zijn complimenten. En vertelde Malcolm dat hij zelf toch liever darts gebruikte.
"Kom," zei Malcolm "ons vliegtuig vertrekt over een uur."
"Ik kom er aan."


Floor schreef nu boeken, maar dat weerhield haar er niet van om ook nog plezier te maken in haar vrije tijd. Ze was van plan om vanavond nog uit te gaan met haar twee beste vrienden. Dus belde ze die op, maar ze kreeg bij geen van beiden gehoor. Nouja, jammer dan. Dan ga ik wel even kijken of ik nog wat e-mailadressen van vroeger kan vinden. Ik heb waarschijnlijk die van Elmar of Daan nog, als ze hetzelfde adres nu nog steeds hebben dan.
Floor probeerde wat emailadressen uit, maar ze bleek niet de juiste te hebben. Nouja, dan maar niet. Ze had vlak nadat het uit was met Elmar haar telefoon eens laten liggen in een cafe de Tagrijn, en die was niet meer te vinden toen ze hem terugzocht, dus bellen kon ook niet. Ineens verveelde ze zich. Dat had ze lang niet gedaan. Ze had geen zin om te schrijven en dus zocht ze een cd op van een paar jaar geleden. Dat bracht herinneringen terug.



Elmar en Annuh stapten nu hun vliegtuig in. Tenminste, dat probeerden ze. Ze werden tegengehouden, het vliegtuig zou een uur later vertrekken. Het toestel had een technisch probleem en ze waren bezig een ander gebruiksklaar te maken.
Hè, dat hadden zij weer...
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #7 Gepost op: 27-11-2003, 21:43:54 »
Elmar besloot om Daan maar eens te bellen

Tuut
Tuut
Er werd opgenomen: "Agent Smith... Hello, mr. Anderson"
Elmar lachte even en zei "There is no spoon..."
"Waarom bel je?"
"We komen later, ik weet niet hoeveel later. Hoe isset met je vriendin?"
"Hoe weet jij..."


Anne-Marie heeft de radio aanstaan
"Heeey, dit is Music Making dot com en ik ben DJ Ziejoorziejoo. Bij mij in de studio zit de bekende Maappie,winnaar van Idols 2. Mag ik Lieke zeggen?" "Als ik Sjors mag zeggen" "Deal. Heb je het erg druk?" "Ja, ontzettend, maar morgen een rustdag, nouja... rust" "Wat ga je doen morgen?" "Ik heb een aantal jaar geleden op een internetcommunity gezeten en daar hebben we morgen een soort reunie van.." Anne-Marie schrikt op... haar idool, Maappie... dé Maappie van WIDM.com? Giorgio: "Nee, dat meen je niet? van WIDMdotCom?" "Ja, idd... hoezo?" "Ik ook..."...

Take a glorious bite out of the whole world

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #8 Gepost op: 27-11-2003, 22:05:13 »
Met haar telefoon nog in haar handen en een grimmige glimlach op haar gezicht, zit Robin... in haar kamer.
Robin: Zo LC, jij dacht dat je me had nadat je me in de finale van de CSC met een stem me versloeg? Nou, dat had je mooi mis, jij gaat alles terugbetalen, wat ik door dat spelletje ben verloren.
Met deze woorden valt ze in slaap.

Inmiddels heeft LC een goeie vriendin ingeschakeld voor deze zaak. Eens loste zij een moord op Kolko op, nu was ze prive-detective, Daisy

LC: Ik weet niet wat ik moet, zal ik maar gaan?
Daisy:Als ik in jou schoenen stond zou ik gaan, maar dat sta ik niet
LC: Alsjeblieft Daisy, geen flauwe geintjes, dit is serieus.
Daisy: Serieus??
LC: Ja, dacht je dat ik al die tijd een grapje maakte toen ik zei dat ik fulltime-hacker ben.
Daisy: Nee, maar zo...
Lc: Maar wat zo?
Daisy: Nou ik dacht dat je het voor je plezier deed.
LC: Dat was ook zo, totdat ik allemaal aanboden kreeg van bedrijven.

Midden in het gesprek komt Jos, oftewel Bodejosm43, binnen. Hij woont al een tijdje bij Daisy in huis, omdat ie weg moest uit zijn huis, door onbetaalde rekeningen

Bodejosm43: Wat is er aan de hand?
Daisy: LC is opgebeld door een of andere Man..
LC: Het was een vrouw
Daisy: Ook goed, maar hij is gechanteerd, iemand weet van z'n hacking-baan.
LC: Wat vind jij wat ik moet doen.
Bodejosm43: Nou, ik weet niet wat jullie ervan vinden, Respect voor ieders mening dus. Maar ik vind dat je moet gaan.
LC: Dan staat het dus vast, ik ga.

Als LC weg is spreekt Daisy Bodejosm43 aan.

Daisy: Zeg jos, Wordt het niet tijd dat je naar je werk gaat.
Bodejosm43: Ja, eigenlijk wel. Maar ik ben toch al te laat, ik kan beter thuisblijven.
Daisy: Als je maar altijd thuis blijft vind je nooit een nieuw huis
Bodejosm43: Dus?
Daisy: Ach, met jou is niet te spreken

Na de radiouitzending spreken Maapie en Giorgio nog wat na.

Giorgio: Zo, dus jij was ook lid van WIDM.com?
Maapie: Ja, ik was die finalist uit Team Rood van de CSC
Giorgio: Ow ja, de CSC. Dat was echt leuk.
Maapie: Alleen was Robin... erg pissig toen ze verloor. Ze kon LC wel vermoorden, terwijl het gewoon een spelletje was.
Giorgio: Wat zou van LC gekomen zijn denk je? Ik heb alleen nog maar contact via mail.
Maapie: Ik heb niet echt contact meer met forummers, ik ben veels te druk met met mijn zangcarriëre.
Giorgio: Wat verlang ik naar die meeting.
« Laatst bewerkt op: 28-11-2003, 20:24:17 door LC »

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #9 Gepost op: 28-11-2003, 18:03:55 »
Ploseling werd Elmar gebeld:

Elmar: Met Elmar..
Onbekend: Hallo Elmar, JIj gaat niet met het vliegtuig mee. Jij blijft in daar.
Elmar: Ja, amehoela, Ik moet zo snel mogelijk met het vliegtuig mee naar een meeting.
Onbekend: Er is een bom in het vliegtuig geplaats ga niet!
Elmar: Ik ga...............
Toen werd de lijn verbroken

Over de hele wereld werden mensen al nerveus, zal alles goed gaan en wie zullen er komen?

Giorgio stuurt Lc een email:
-----------------------------------------------
Ha die Lc,
IK kom nu naar je toe, ik ben mijn huis uitgegooit. Ik kom nu direct naar je toe. Geef mij je exacte adres. Ik ben onderweg!

groeten,
Giorgio
-----------------------------------------------

Lc die toevallig net op de computer zat, ontving de email van Giorgio en wist niet wat hij moest doen. HIj wou een pm sturen, maar dat kon allang niet meer. Toen hij probeerde Widm.com op te komen. Kreeg hij................................

Iemand met een onbekende persoonlijkheid voor de computer, liep de Dom binnen en kwam weer naar buiten. Wie was hij en wat deed hij?
Eindelijk...

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #10 Gepost op: 28-11-2003, 20:37:00 »
Na de ruzie tussen Bodejosm43 en Daisy is Bodejosm43 uit het huis gestormd. Daisy maakt zich nu heel erg zorgen. Om alles maar een beetje uit haar hoofd te zetten, zet ze de tv aan en zo komt ze bij het 12 uur journaal.

"......25 Slachtoffer"
Daisy:"Oh, weer zo'n aanslag in Israël", zegt ze in zichzelf

"In Maastricht is een man dood op zijn werk aangetroffen, zijn polsen waren doorgesneden. Een mes is naast zijn lichaam gevonden. Of het hier gaat om een gruwelijke moord of zelfmoord wordt nog onderzocht, de man wordt op dit moment geïndentificeerd"

Daisy: Ah Gatver, zo vergeet ik de ruzie nooit." En ze zet de tv weer uit


LC is inmiddels in dubio gekomen, zal hij naar die meeting gaan of naar de meeting met de mysterieuze vrouw aan de telefoon?
En dan de mail van Sjors, wat moet hij daar nou mee. Eerst waar even een klant mailen die zijn hulp voor een gecrashte computer nodig had.
"Eerst maar een nachtje slapen, dan zien we wel wat er van komt"

Giorgio zit nog diep in de avond achter een computer in een internetcaé te wachten op een mail van LC met daarin een bevestiging dat hij bij hem mocht wonen.
"Shit, waar blijft ie mail toch"
Baas van Internetcafé: Wegwezen jongen, we gaan sluiten.

Met een teleurgesteld gezicht loopt giorgio weg...

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #11 Gepost op: 28-11-2003, 23:03:33 »
Giorgio weet niet wat hij moet doen. Hij heeft geen geld meer en een lege tank. Waar moet hij heen. Misschien meot hij maar eens forummers bereiken, maar hoe doe je dat zonder internet. Hij gaat beteuterd zitten en probeerd na te denken.

Aan de andere kant van de wereld zijn elmar en annuh aan het overleggen wat ze gaan doen.
Elmar: Ik weet niet wat ik moet
Annuh: We gaan zo!
Elmar: Ik blijf hier, ga maar alleen
Annuh: Misschien is het een grap en blijf jij hier voor niets.
Elmar: Dat is zo, dit is typisch iets voor Daan.
Toen werd omgeroepen dat de vertraging verlengd werd met nog een onbekende tijdsduur. Elmar stond er verslagen bij, maar Annuh had een idee.

Lc probeert te slapen, maar het wil niet echt lukken. Hij moet steeds denken aan de onbekende vrouw en waar Giorgio nu zal uithangen. Hij weet dat giorgio morgenochtend moet dj-en. Misschien kan hij hem dan in de studio bereiken. Toen Lc dit bedacht had viel hij als een blok in slaap.

Compuart en Malcolm staan ook op het vliegveld, maar het blijkt dat het vliegtuig een uur geleden vertrokken is en het volgende vliegtuig gaat pas over 11 uur. Malcolm valt flauw. Zal malcolm niet op een meeting zijn??

Plotseling loopt er een dronken man tegen de bus van Giorgio aan, die sprekend op Bodejosm43 lijkt en er rent een gillende vrouw achteraan.

Daan probeerde Intikker te bereiken. Helaas, iser geen spoor meer van hem te vinden. Is hij de onbekende lastigvallende man/vrouw??

Eindelijk...

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #12 Gepost op: 28-11-2003, 23:14:26 »
Anne stelt voor om het vliegtuig naar Italië te nemen, en van daaruit naar Nederland te vliegen. Zo kunnen ze bijna gelijk vertrekken en weten ze zeker dat er geen bom in het vliegtuig zit. Elmar stemt toe en samen lopen ze naar het verkooppunt voor tickets. Plotseling begint Bob heel erg vervelend te doen.
"IK MOET PLAAASSEEEEEN!!!!"
Anne gaat met Bob naar een toilet zoeken terwijl Elmar hun tickets inruilt voor nieuwe.

Aan de andere kant van de Stille Oceaan komt Malcolm bij. Hij was flauwgevallen, maar waarvan. Het was niet omdat hij hoorde dat het vliegtuig pas over elf uur zou vertrekken. Hij wist ook wel dat het een grap van Compuart was. Ze vliegen immers met een privéjet van Compuart. Compuart is bezorgd om Malcolm en vraagt hem of dit wel vaker gebeurt. Malcolm zegt van niet, maar spreekt hij de waarheid?

LC bedenkt dat hij maar beter niet kan gaan slapen omdat het erg koud is. Hij besluit om op de trein te springen richting Utrecht. Misschien kan hij daar ergens goedkoop een kamertje huren voor een nacht. Hij had volgens hem nog wel een verre achterneef in Utrecht wonen. Maar waar ook weer? Nouja, dan zoekt hij het daar wel op in het telefoonboek.

Het blijkt inderdaad Bodejos te zijn die is aangereden, niet veel later staan er een politiewagen en een amulance naast hem. Hij moet met spoed worden opgenomen, want één seconde kan een verschil zijn tussen leven en dood. Ze haasten zich, maar niet te gehaast, want dat kan ook fataal zijn. Zal Bodejos het redden? En hoe is het met Daisy? Zal ze ooit vergeten wat haar laatste woorden tegen hem waren? "Ik haat je, ik wil je nooit meer zien!!!! Wat mij betreft val je vanavond nog dood neer!!!!!"
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #13 Gepost op: 28-11-2003, 23:33:37 »
Nadat Anne met Bob naar de wc is geweest, kan ze Elmar niet vinden. Ze zoeken overal maar nergens is Elmar. Annuh loopt over een soort pleintje. Het is er heel rustig, want er loopt geen kip. Plotseling valt er confettie van boven en Annuh en Bob schrikken zich dood, waardoor Bob even goed in zijn broek plast. Opeens staat Henny Huisman daar in Australië. Elmar komt tevoorschijn en zegt tegen Annuh. Dat Bob2(oftewel:de surprise) is overgekomen. Annuh grootste wens komt uit, ook kunnen ze direct naar Nederland vliegen, onder het genot van een hapje,een drankje en een slaapje.

Lc weet nog steeds niet wat hij moet doen. Hij wil eigenlijk niet naar Utrecht. HIj maakt zich zorgen. Hij maakt een fles wodka open. Toen de fles op was, was hij eruit hij gaat toch alvast naar Utrecht. Hij gaat de weg op en moet nog even tanken. Maar hij is zo dronken dat hij tegen een busje op rijdt en met een harde knal door de voorruit schiet. Het bleek het busje van Giorgio te zijn. Giorgio stapte direct uit zijn auto en gooide Lc achterin. Hijw as toch al op weg naar het ziekenhuis, op weg naar Jos.

Daisy loopt nog steeds als een kip zonder kop te rennen en kan Jos maar niet vinden. Ze mist hem en moet huilen. Ze gaat op de stoeprand zitten en wil zelfmoord plegen. Ze gaat boven op een hoog gebouw staan en wil springen maar.....

Malcolm en Compuart willen net gaan vertrekken tot blijkt dat de prive-jet van Compuart gejat is. Compuart wordt gebeld:
Hallo Compuart, mooi vliegtuig heb je. Ik dacht ik leen hem eventjes, je hebt er toch genoeg. Maar in alle andere heb ik een bom geplaatst. Blijf daar! Ik ben dichtbij en gevaarlijk. Al gemerkt dat de suiker geen suiker was, het was poeder waar je zeer ziek van wordt. De eerste dag is het alleen maar flauwvallen en later sterf je. De druk van een vliegtuig,hoog in de lucht, kan al fataal zijn. Blijf daar!

Anne-marie heeft contact opgenomen met de studio van Radio Xtreme om Maapie of Giorgio te pakken te krijgen. Helaas, waren ze beide al vertrokken. Ze krijgt een 06 nummer van Giorgio, in verband met privacy recht mogen ze niets van gasten weggeven dus ook niet van Maapie.

Maapie wordt opgebeld door haar baas en moet direkt een klus in het buitenland doen. Zij kan niet want ze heeft de meeting. Ze wil de klus niet aannemen en wordt op staande voet ontslagen. Haar auto van de zaak wordt ingenomen. Hoe komt ze bij de meeting?
 
Eindelijk...

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #14 Gepost op: 29-11-2003, 12:00:02 »
Als LC wakker wordt, merkt ie dat ie niet meer in zijn eigen auto zit.
"Waar.. Waar ben ik? Giorgio? Ben jij dat?"
Giorgio: "Ja ik ben het, maar ik kan nu niet met je praten, Jos is aangereden"
LC: "Shit!"

Met een verschrikkelijk snelheid rijdt giorgio over de snelweg. Gaat dit niet te hard?


Anne en Elmar genieten in het vliegtuig van hun eerste-klas vlucht. Niet-wetend wat er allemaal in Nederland gaande is.

Robin... is wakker geworden en verheugt zich op de dag.

"Vandaag zal ik mijn wraak uitoefenen op LC, zal ik hem nog een keer bellen om hem bang te maken?"
Robin... belt LC nog een keer, maar LC neemt niet op.
Robin... is verbaasd, LC is toch altijd thuis?

Maapie is naar haar baas gegaan om te smeken of de afspraak niet een dagje verplaatst kan worden.

Baas: "Geen sprake van, jij gaat naar dat optreden"
Maapie: "Maar is een verschrikkelijke belangrijke meeting van een oude site"

De baas wordt hier nog bozer door: "Jij laat dat optreden lopen voor een domme meeting?"
Maapie: "Ach, u begrijpt dat toch niet"

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #15 Gepost op: 29-11-2003, 13:20:29 »
Plotseling werden Giorgio en Lc achterna gezeten door een politie-auto. Ze wisten niet wat ze moesten doen. Ze gingen naar de kant  van de weg. Het portier van de politiewagen gaat open. Lc en Giorgio zitten er verslagen bij in de auto. De agent tikt op raampje en Giorgio laat het raam zakken. De agent vertelt ze dat ze veel te hard reden. Lc vertelde dat ze zo snel mogelijk naar het ziekenhuis moesten, om da Bodejosm43 daar lag. De agent kreeg een grote grijns op zijn gezicht en vroeg wie ze waren. Ze verteldendat ze Giorgio/Sjors en Lc/Mark waren. De agent begon te lachen en ging terug naar zijn auto en scheurde weg. Wie was deze misterieuze agent?

Malcolm en Compuart die niet meer wisten wat ze moesten doen, gingen gewooon het vliegtuig in. Ze stegen op en Malcolm bedacht, dat hij van de meeting een groot feest zou maken. Hij moest nog wat telefoontjes plegen.

Opeens liep dezelfde man weer de dom in. Nog steeds onbekend, maar de man is nu 2,5 uur in de Dom. Wat doet hij daar?
Eindelijk...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #16 Gepost op: 29-11-2003, 13:30:05 »
Maapie legt het haar baas toch nog eens uit.

4 jaar geleden kwamen Malcolm en Compuart op het idee deze meeting te houden. Ze konden toen nog niet weten hoeveel belangstelling er zou zijn. De tieners van toen zijn nu inmiddels bijna allemaal volwassen mensen, en kijken nog steeds met plezier terug op dat programma, dat hen toch samen heeft gebracht.

Ook de serie met prominenten uit 2005 spreekt nog steeds tot de verbeelding. Wie had ooit kunnen denken dat een aantal forummers van toen daarvoor zou worden gevraagd?

De dronken man bleek toch bodejosm43 niet te zijn. Zoals iedereen weet, is die namelijk geheel-onthouder. Wie het dan wel was?

Elmar en Anne verheugen zich inmiddels op het weerzien met zoveel vrienden.

Ploseling klinkt de stem van de piloot door de intercom: vanwege een kleine technische storing, waar u zich niet ongerust over hoeft te maken, zal dit toestel een tussenlanding moeten maken op het vliegveld van Dubai.

Onze vienden kijken elkaar aan, en vragen zich vertwijfeld af, of ze nog wel op tijd zullen zijn voor de meeting.

Hadden ze nu toch maar die eerdere vlucht genomen.

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #17 Gepost op: 29-11-2003, 14:08:01 »
Giorgio en LC komen aan in t ziekenhuis. Gelukkig valt het mee met de verwondingen van LC en hij moet alleen ff gehecht worden. Ondertussen gaat Giorgio op zoek naar Jos. Hij loopt naar de balie en vraagt waar de man die is aangereden te vinden is. De vrouw achter de balie verteld het hem, maar zegt ook dat er voorlopig geen bezoek mogelijk is. Giorgio trekt zich hier niks van aan en loopt toch gewoon naar de gipskamer. Daar zit een wildvreemde. Zn been in het gips. Giorgio vraagt of hij Jos is. Nee dus. Giorgio vraagt zich af waar jos dan wel is en gaat terug om LC op te halen, ze moeten vertrekken.

Dan word duidelijk wie de geheimzinnige man/vrouw in de Dom is. Het is Intikker, die inmiddels paranoïde is geworden en dan ook eerst de omgeving wil verkennen alvorens zich in het diepe te wagen. Hij zit in een geblindeerde auto te wachten en kijkt of hij al bekenden ziet.

Maappie verteld haar baas maar eens goed de waarheid. Ze wilde toch al van haar contract op en ze is dankzij haar zangkwaliteiten een gewild entertainer. Ze zal binnen de kortste keren wel een nieuw contract aangeboden gekregen. Ze besluit een auto te huren en maakt zich op weg naar Utrecht.

Malcolm en Compuart weten wel wat te doen. Nu ze niet met het vliegtuig kunnen moeten ze maar met de ondergrondse HSL (een supersnelle verbinding onder de Oceaan door, die vorige week is afgerond). Eigelijk is deze verbinding nog niet in gebruik maar Compuart krijgt door zijn positie wel een en ander gedaan.

Robin is inmiddels begonnen met de voorbereidingen om LC voor eens en voor altijd te laten zien wie de baas is. Ze maakt net de laatste draadjes aan elkaar en dan is haar creatie af en klaar voor gebruik. Ze lacht. Zal Intikker haar plannen op tijd doorzien en ingrijpen of word de hele meeting een groot drama?

Nadat Anne-Marie opgegeven heeft om Giorgio of Maappie te bereiken, zet ze de TV aan. Ze moet wel zo gaan om op tijd op de meeting te zijn. Wat ze op de TV ziet is echter verschrikkelijk. Ze ziet hoe de politie mbv een psychiater probeert Daisy te overtuigen dat ze niet naar beneden moet springen. Anne-Marie MOET ernaartoe.

Floor heeft de hele avond herinneringen opgehaald en echt helemaal zin gekregen in de meeting. Omdat het goed voor haar is en ze het toch graag doet en zich anders niks te doen weet is ze op de fiets vertrokken naar Utrecht.

Anne, Elmar, Bob en Henny lopen dus vertraging op. We zetten over enkele momenten de landing in op Dubai alvorens we doorvliegen naar New-Schiphol (het nieuwe, in zee liggende, vliegveld van Nederland), het oponthoud zal niet meer zijn dan een uur deelt de piloot mede over de intercom. Anne drinkt haar glas champagne leeg en ze doen hun veiligheidsgordels vast. Dat ze er zin in hebben en het allemaal maar wat spannend vinden is van hun gezichten te lezen. Nog 5 uur en ze zullen hun oude vrienden weerzien.

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #18 Gepost op: 29-11-2003, 18:01:56 »
Daisy staat nog altijd op de rand van het gebouw, de hele avond heeft ze staan denken of ze zal springen of niet

"Nee, dit is het niet waard. Ik spring niet"
Ze draait zich om en gaat terug naar huis, waar ze haar tv aanzet, weer op het nieuws.

"De man die gistermiddag dood op zijn werk is aangetroffen, is door een briefje in zijn jaszak geïndentificeerd"
Het briefje wordt getoond en de tekst wordt voorgelezen:
"Beste Daisy,

Sorry dat ik dit je aandoe, maar als jij ook al een hekel aan me hebt, vind ik het leven niet meer waard.
Ik zie je na jou dood.

Getekend,

Bodejosm43"

Verschrikt zit Daisy te kijken.

"De politie is nog naar de vrouw waar deze man het over heeft op zoek. kent u een vrouw, genaamd Daisy, die gisteren ruzie heeft gehad met deze man of kijkt Daisy nu zelf, laat haar dan zo snel mogelijk contact op nemen met de politie"

Dan wordt alles wazig voor Daisy, en ze valt flauw.

Intikker is Robin... tegen gekomen bij de Dom,
Intikker: Wat doe jij hier al zo vroeg
Robin...: Ach, ik wil graag iedereen het eerste zien.

Intikker vindt het maar vreemd, maar besteed er verder geen aandacht aan.

Als LC en Giorgio het ziekenhuis uitkomen en weer in hun bus zijn gestapt, vertelt LC een korte samenvatting van zijn leven. Hoe hij hacker is geworden, hoe hij eerst een vaste vriendin had, maar dat op haar een gruwelijk moord is gepleegd en de vage telefoongesprekken met de onbekende vrouw
Giorgio: Ik vind het maar vreemd, een vrouw die jou opeens opbelt en alles weet over je verledem.
LC: Ja, ik ook. Maar hoe gaat het met Radio Xtreme? Nadat ik daarmee ben opgehouden heb ik er niet veel meer van gehoord
Giorgio: Dat is dan erg vaag, we zijn één van de grootste radio-stations van Nederland.

Giorgio vertelt aan LC hoe hij op het forum het radiostation bekend had gemaakt, toen hij bekende gasten ontving liep het helemaal storm en schakelde hij over naar een vaste frequentie op kabel en FM.
Giorgio: Elke dag heb ik duizenden luisteraars, is het niks voor jou om nog een keer te draaien.
LC: Wie weet breek ik wel in op je programma, dat zou een stunt zijn.
Giorgio en LC lachen alle 2. Als ze de radio willen aanzetten, merken ze dat alles gestolen is. Dan maar liften.

Malcolm en Compuart hebben het voor elkaar gekregen, ze mogen de nieuwe  HSL gebruiken.
"Hallo Compuart en zijn vriend Malcolm, jullie hebben de primeur, jullie zijn de eerste die deze trein gebruiken. Het is eigenlijk de eerste keer dat deze ooit is gebruikt"

Compuart en Malcolm vinden het leuk dat ze de eerste zijn, maar vinden het toch wel een beetje eng doordat de trein nog nooit is gebruikt. Dan zet de trein zich in beweging. Op dat moment valt Malcolm flauw
« Laatst bewerkt op: 29-11-2003, 20:16:57 door LC »

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re: WIDM Soap 2007
« Reactie #19 Gepost op: 29-11-2003, 20:12:45 »
Elmar en Anne zijn een uur geleden geland op Dubai en vervolgen nu hun reis naar Nederland. Een paar uur later komen zij aan op Schiphol en worden opgewacht door Daan, Annemieke en de moeder van Elmar. Anne begint met Annemieke te praten en vertelt wat er gebeurt is op het vliegveld in Australië met Henny Huisman terwijl Bob, zo hard als zijn kleine beentjes kunnen, naar zijn oom Daan toe rent.
Elmar ziet dit allemaal even aan en draait zich dan richting zijn moeder.
"Hoi mam, dat is lang geleden. Ik heb je gemist..."
En hij vliegt haar om haar nek. Zijn moeder antwoordt met: "Zeg, ben jij nou nog meer gegroeid of ben ik nog meer gekrompen?"


LC bedenkt zich ineens dat ze helemaal niet hoeven te liften. Hij en Giorgio zaten al bijna een kwartier daar in het donker te wachten tot er een auto stopte die hen mee zou nemen naar Utrecht. Het busje mag dan beschadigd zijn, maar hij rijdt nog wel. En tenzij ze de benzine ook gestolen hebben, moet er nog genoeg in zitten om mee naar Utrecht te rijden. Giorgio begint ineens te lachen, hij merkte heel snugger op dat ze aan de verkeerde kant van de weg stonden te liften. Zo stonden ze nog even te lachen voor ze vertrokken met het half vergane busje. Het maakte niks uit dat de radio en het (klein)geld van LC gestolen waren, hij had bovendien zijn portemonnee nog in zijn zak zitten met daarin nog een stuk of tien creditcards en bankpassen. In Utrecht komen, zou geen probleem moeten zijn voor die twee.


Daisy ligt nu een half uur lang op bed na te denken over wat ze net op tv gehoord heeft. "Jos... zijn polsen doorgesneden..." Die woorden blijven door haar hoofd spoken tot ze uiteindelijk in slaap valt en begint te dromen over de volgende dag. Hoe die zou gaan verlopen en of het wel gezellig zou zijn, zonder Jos. Hoe zouden de anderen dit nieuws opvatten?


Compuart en Malcolm zijn nog niet vertrokken. Compuart heeft er eerst even een dokter bijgehaald om Malcolm te onderzoeken. De dokter constateerd dat Malcolm vaker zal flauwvallen, maar dit zal verminderen. Degene die het poeder heeft ingediend bluft maar. Er zijn geen sporen van een dodelijke afloop voor Malcolm. Dit is voor de beide jongens goed nieuws. In de trein zitten ze ook heel gemakkelijk. Ze mogen dan de eerste twee mensen zijn die deze reis maken (de trein rijdt namelijk zonder machinist) maar de trein zal het zeker halen tot de andere kant van de tunnel, welke gesitueerd ligt op het meest westelijke puntje van Ierland, want de trein heeft de rit al vaker gemaakt (zonder machinist dus).
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...