Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 990303 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3960 Gepost op: 20-03-2019, 18:47:05 »
Opvallend om te zien dat ook de Russische youtubers tijdens het nummer enthousiast zijn over het nummer van Duncan, maar in tegenstelling tot verreweg de rest van de youtubers die reageren op het nummer (en vaak zelfs ontroerd zijn) de Russen aan het eind van hun video ineens bij de beoordeling een stuk lager stemmen dan hun initiele reactie liet zien.
Je zou haast gaan denken dat ze bang zijn er voor uit te komen een ander land dit jaar beter te vinden dan hun eigen inzending.

Overigens ook grappig dat niemand in Nederland, zover ik weet, valt over Duncan die naakt in de clip zit en het we het niets bijzonders vinden, terwijl de rest van de youtube-wereld het vergaand lijkt te vinden dat er een keer een bil in beeld komt. Blij dat wij in Nederland daar niet van staan te kijken en de video gewoon als een kunstwerk zien die past bij de muziek!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 20-03-2019, 18:51:56 door chocomol »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3961 Gepost op: 20-03-2019, 21:27:12 »
Zwitserland, Italië en toch ook Rusland en Zweden zijn grote concurrenten voor Nederland.

Het is geen seksueel naakt, dus ik vind de reacties van mensen die roepen dat Duncan probeert te scoren met naakt nogal onzinnig. Er wordt ook veel naakt gebruikt in schilderijen en beelden en dat is gewoon artistiek, daar is niks seksueels aan.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3962 Gepost op: 21-03-2019, 13:26:33 »
Het is geen seksueel naakt, dus ik vind de reacties van mensen die roepen dat Duncan probeert te scoren met naakt nogal onzinnig. Er wordt ook veel naakt gebruikt in schilderijen en beelden en dat is gewoon artistiek, daar is niks seksueels aan.

Precies wat ik bedoel. Het versterkt heel goed de diepgang van het nummer. Gelukkig dat ook de mensen die dit roepen de clip artistiek vinden en het uiteindelijk wel begrijpen. Geloof ook niet dat de Avrotros of Duncan of de fotograaf ook maar een moment heeft gedacht om naakt in de clip te tonen om zieltjes te winnen.
Het viel me gewoon op dat naar mijn idee de meeste Nederlanders gewoon naar een artistieke clip kijken en niet verrast waren door naakt, maar in sommige andere landen de preutsheid blijkbaar groter is en er gelijk lacherig op wordt gereageerd. Mensen die hier aanstoot aan nemen of dit seksueel zien kun je wel met een korreltje zout nemen, zegt meer over hun eigen manier hier niet mee om te kunnen gaan als een volwassen persoon.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3963 Gepost op: 22-03-2019, 18:35:05 »
Nog een paar onbetaalbare reacties!

Weer iemand ontroerd en stilgeslagen: "This song is taking your soul"  ::ok::




Een zanger die het nummer hoort en gelijk even uitlegt waarom Duncans zang technisch knap is:  ::ok::




Een echte fan die Duncan's song al meezingt en reageert op zijn live optreden voor het eerst hoort  ::ok::




Nog een portugese fan die sinds Duncans nummer uit is overtuigd is en fan is van het nummer (en al meerdere videos ervan gemaakt heeft), die nu reageert op de live:  ::ok::




Een trotse, blije, vrolijke Nederlander! Hoe leuk en ontroerend is het om dat eens te zien!  ::ok::





What is Eurovision?
En voor wie nog niet weet wat Eurovisie is... legt deze Amerikaan het even in tien minuten met humor uit met alles erop en eraan!  Leuk om dit eens van een 'buitenstaander' te horen worden uitgelegd. ::ok:: (Had het mezelf nooit zo gerealiseerd dat er landen zijn die 'trolls' sturen, omdat ze eigenlijk het songfestival niet willen organiseren)


« Laatst bewerkt op: 22-03-2019, 18:38:26 door chocomol »

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3964 Gepost op: 24-03-2019, 16:02:07 »
En nóg meer reacties, maar niet alleen maar positieve... ::vergroot::

Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3965 Gepost op: 24-03-2019, 21:22:06 »
Ik hoop dat Spanje, Malta en Slovenië ook in de finale staan.

Slovenië is volgens mij behoorlijk ondergewaardeerd, maar erg sfeervol en bijzonder nummer. Malta super catchy en vooral het baslijntje na de drop is prettig. En Spanje... damn.. dat is gewoon een feestje waar iedereen op los gaat, zo supervrolijk en fun!  ::ok::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3966 Gepost op: 24-03-2019, 21:25:37 »
Ik hoop dat Spanje, Malta en Slovenië ook in de finale staan.
Spanje sowieso al als onderdeel van de 5 grote geldschieters :P

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3967 Gepost op: 24-03-2019, 21:38:10 »
Spanje sowieso al als onderdeel van de 5 grote geldschieters :P

Top!!  ::bravo:: Die moet er voor het feestje sowieso gewoon bij zijn! Wist niet dat Spanje ook bij de geldschieters hoorde.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3968 Gepost op: 24-03-2019, 22:53:15 »
Over al die reactievideo's: Deze week kwam aan het licht dat sommige youtubers benaderd zijn door sommige officials uit bepaalde landen om positieve reviews te geven. Geeft toch te denken hoe belangrijk al die video's zijn. Ik kijk er niet naar, maar ik kan me voorstellen dat anderen er door beïnvloed geraken om hun stemgedrag aan te passen.

Slovenië is volgens mij behoorlijk ondergewaardeerd, maar erg sfeervol en bijzonder nummer.

 ::rofl:: Ik moet altijd Prozac nemen nadat ik het geluisterd heb.

Zo zie je maar dat iedereen een aparte smaak heeft. ;)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3969 Gepost op: 25-03-2019, 00:00:09 »
::rofl:: Ik moet altijd Prozac nemen nadat ik het geluisterd heb.

Zo zie je maar dat iedereen een aparte smaak heeft. ;)

Haha  ;D, ja, het is wel een apart nummer, maar I kinda like it en zou best goed kunnen scoren ook volgens mij.

Nu Australië mee mag doen... moeten we Japan ook niet eens toelaten? : Deze band is echt te bizar weird en kan de boel behoorlijk opschudden, bizarre mix... Gimme chocolate...

K3 meets metal  ::oink:::

« Laatst bewerkt op: 25-03-2019, 00:05:03 door chocomol »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3970 Gepost op: 25-03-2019, 00:23:46 »
Nu Australië mee mag doen... moeten we Japan ook niet eens toelaten? :

Nee, omdat ik de filosofie wel begrijp die nu gevolgd wordt: Australië zendt het al 30 jaren uit, haalt hoge kijkcijfers en leunt aan bij de Europese cultuur.

Japan volgt het festival amper en de Japanse cultuur is toch ver verwijderd van de Europese.

Er is ook een reden dat het Eurovision Asia Song Contest al 2 jaren niet van de grond komt en de eerste editie al tig keer uitgesteld werd.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3971 Gepost op: 26-03-2019, 07:59:21 »
Die zangeres van Slovenië heeft de meest slaapverwekkende manier van zingen die ik ooit heb gehoord. Het is alsof ze er helemaal geen zin in heeft.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3972 Gepost op: 26-03-2019, 14:19:14 »
Heb net zo'n korte recap video gezien met alle nummers. Zitten dit jaar echt best veel kwalitatief goede popnummers bij. Kan er geen top 10 van maken :P Dat bewaar ik maar voor de live festival uitvoering.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2019, 14:20:45 door MollenvangR-Art »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3973 Gepost op: 26-03-2019, 16:08:37 »
Die zangeres van Slovenië heeft de meest slaapverwekkende manier van zingen die ik ooit heb gehoord. Het is alsof ze er helemaal geen zin in heeft.

Het gaat over een intensieve en intieme liefde die duidelijk introvert, maar diep gaat en dat gaat nu eenmaal niet altijd over rozen. Komt ook pijn bij kijken en onzekerheden. Het past allemaal goed bij elkaar en gaat wat meer leven als je de tekst leest, maar het is duidelijk niet voor iedereen. Zal er ook mee te maken hebben met de ervaringen die ieder persoon heeft meegemaakt en of je iets herkent en we missen nu het verhaal, omdat we geen Slovenisch begrijpen. Echt muziek waar je van houdt of je vindt het niets. Vind het altijd stoer als een land niet kiest voor de geijkte hitjes en succesformules, maar durft te komen met simplistisch, diep en sfeervol. Liever dat dan oppervlakkige vuurwerk. Dit is uniek, of je er nu van houdt of niet. Bij mij gaat 'ie in ieder geval in m'n playlist! Hou ervan.  ::ok::

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3974 Gepost op: 27-03-2019, 12:57:17 »
Slovenie vind ik best wel mooi en apart, en sloveense taal komt wel heel mooi over

ook goed contrast ten opzichte wat ze vorig jaar hadden


Georgie vind ik persoonlijk ondergewaardeerd, Oto heeft een supermooie stem en Georgische taal is ook best mooi om naar te luisteren (wisten meesten van ons vorig jaar al van wie is de mol in georgie)


mijn favoriet is azerbeidzjan, en hoogstwaarschijnlijk gaan ook mijn stemmen naar hun in mei, in tweede halve finale  lekker catchy, en chingiz zijn vocal coach is alex panayi die zelf meedeed aan het songfestival in 1995 voor Cyprus sti fotia
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3975 Gepost op: 27-03-2019, 15:26:10 »
Slovenie vind ik best wel mooi en apart, en sloveense taal komt wel heel mooi over

En ook wel stoer dat ze het in hun eigen taal proberen. Denk dat ook veel fans dat waarderen. Het valt me wel op dat er veel mensen zijn die het nummer saai vinden, wat denk ik minder zou zijn als iedereen de tekst (in het Engels) zou verstaan. Maar ja, boeien.

mijn favoriet is azerbeidzjan, en hoogstwaarschijnlijk gaan ook mijn stemmen naar hun in mei, in tweede halve finale  lekker catchy, en chingiz zijn vocal coach is alex panayi die zelf meedeed aan het songfestival in 1995 voor Cyprus sti fotia

Blijft ook wel goed in je hoofd zitten. Ik heb 'm amper gehoord, alleen misschien een keer ergens voorbij horen komen, maar heb 'm net even opgezocht en klonk al heel bekend. Wist niet eens dat het in het songfestival zat.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3976 Gepost op: 27-03-2019, 20:41:21 »
Huh? Dit is vreemd... Chilenen die reageren op het nummer van Duncan Laurence...

...maar wat gebruiken ze als tussendoor muziekje op de achtergrond? --> Nielson - IJskoud (waarom zou je dat doen?)....
Is die nu al Nederlands-talig met z'n album aan het doorbreken in Chili? Dat doet ie snel  ::bravo::  ;)
Of is hij ons nog steeds als kandidaat aan het mollen?

Dacht eerst even dat ik m'n muziekspeler nog aan had staan, maar het zit echt in de video.

Check rond 8 minuten:  ::ok::

« Laatst bewerkt op: 27-03-2019, 20:43:34 door chocomol »

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3977 Gepost op: 27-03-2019, 22:49:45 »
Dat je dat hoort  ::oink::  ik hoor hem in het begin steeds Avro/Tros zeggen  ???   Kunnen we die filmpjes nog wel vertrouwen?  :-X
...maar soms even niet :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3978 Gepost op: 27-03-2019, 23:40:22 »
Dat je dat hoort  ::oink::  ik hoor hem in het begin steeds Avro/Tros zeggen  ???   Kunnen we die filmpjes nog wel vertrouwen?  :-X
Euroroast hoor ik ;D de naam van het kanaal :P Ik denk dat je een Mama appelsapje te pakken hebt Gig'tje :P

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3979 Gepost op: 28-03-2019, 00:17:13 »
Dat je dat hoort  ::oink::

Heb het album van Nielson al een paar maanden vaak aan. Luister en versta daarnaast het spaans dat ze spreken in de video, dus kan misschien wat makkelijker door het spaans heenluisteren en hoor de nederlandstalige cd die ik herken. Yes, m'n spaanse luisterskills gaan steeds beter, cool  :D

ik hoor hem in het begin steeds Avro/Tros zeggen  ???   Kunnen we die filmpjes nog wel vertrouwen?  :-X

Ze zéggen ook Avrotros, omdat ze het over de geschiedenis van de laatste jaren hebben kwa Nederlandse inzendingen. Over onze selectie. Dat de Avrotros het destijds anders heeft aangepakt en over de inzendingen die we sindsdien hebben. Dus geen mama appelsap, maar heb je goed gehoord   ::ok::
« Laatst bewerkt op: 28-03-2019, 00:21:39 door chocomol »