Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 987866 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3980 Gepost op: 28-03-2019, 12:42:45 »
De inzending van Azerbaijan kwam me al bekend voor de eerste keer dat ik het luisterde. Misschien lijkt het erg op een ander liedje? Maar ik zou niet weten welk liedje.

Albanië heb ik nu twee keer geluisterd en ik zou niet meer weten hoe dat liedje gaat. Het is voor mij totaal niet memorabel, wat niet goed is voor een songfestivalinzending, omdat veel mensen het pas tijdens de halve finale voor het eerst horen.

Hongarije vind ik echt top dit jaar, ik hoop dat het doorgaat naar de finale ondanks dat het tot nu toe redelijk ondergewaardeerd wordt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3981 Gepost op: 28-03-2019, 12:51:46 »
Heb het album van Nielson al een paar maanden vaak aan. Luister en versta daarnaast het spaans dat ze spreken in de video, dus kan misschien wat makkelijker door het spaans heenluisteren en hoor de nederlandstalige cd die ik herken. Yes, m'n spaanse luisterskills gaan steeds beter, cool  :D

Ze zéggen ook Avrotros, omdat ze het over de geschiedenis van de laatste jaren hebben kwa Nederlandse inzendingen. Over onze selectie. Dat de Avrotros het destijds anders heeft aangepakt en over de inzendingen die we sindsdien hebben. Dus geen mama appelsap, maar heb je goed gehoord   ::ok::

O, haha  ::ok::  Maar dat Nielson daar opstaat is inderdaad wel een beetje vreemd  ;D
« Laatst bewerkt op: 28-03-2019, 12:54:04 door grasisgroen »
...maar soms even niet :)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3982 Gepost op: 28-03-2019, 14:33:35 »
Nederland zakt wel hoor in de odds. Van 21% waar "we" eerst stonden staan we nu 19%.  :-\\
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3983 Gepost op: 28-03-2019, 18:26:02 »
Wat een enthousiasme voor zo'n evenement. Mij boeit heel dit songfestival echt weinig. Enkel de puntentelling vind ik interessant  ::rofl::

Zelden wint het mooiste liedje ook. Na het kippen debacle van vorig jaar kan je 90% van de bevolking echt niet meer enthousiast krijgen om naar zo'n onzin te kijken/luisteren.

EDIT: België en Nederland moesten trouwens 2x gewonnen hebben de voorbije jaren.
Rhythm Inside en Calm after the Storm waren echt 2 buitengewoon goede liedjes. Van een niveau zelden gezien op deze verkleedpartij. 2 liedjes die ik nog regelmaat eens beluister  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 28-03-2019, 22:06:51 door Convans »

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3984 Gepost op: 28-03-2019, 21:37:59 »
Wat een enthousiasme voor zo'n evenement. Mij boeit heel dit songfestival echt weinig. Enkel de puntentelling vind ik interessant  ::rofl::
Ah, ik ben dus niet de enige die eigenlijk alleen de puntentelling wil zien (en de inzending uit ons eigen landje).

Maar omdat er over het algemeen niks beters te zien is, staat het ESF wel aan.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3985 Gepost op: 29-03-2019, 05:35:54 »
Van Rhythm Inside heb ik nooit gesnapt waarom zoveel mensen daar zo enthousiast over zijn. Het refrein loopt voor mij niet lekker.
Love Kills vind ik een veel fijner nummer.

Er is een land dat youtube reacters geld aanbiedt om positief te zijn over hun inzending. Jake Face reacts heeft z'n video verwijderd en de informatie doorgestuurd naar de EBU. Hij heeft niet gezegd welk land het is.

https://www.reddit.com/r/eurovision/comments/b4cqhe/jakes_face_reacts_has_been_offered_money_to_react/

Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3986 Gepost op: 29-03-2019, 07:01:54 »
Van Rhythm Inside heb ik nooit gesnapt waarom zoveel mensen daar zo enthousiast over zijn. Het refrein loopt voor mij niet lekker.

 ::oink::
Vind het één van de lekkerste nummers van het Songfestival. Juist om het meesterlijke refrein, de zang en dans erbij. Perfect! ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3987 Gepost op: 30-03-2019, 13:18:37 »
Wtf... In Israel waren ze van plan een serie uit te zenden over een terroristische aanslag in het Eurovisie songfestival... ::oink:: erg slim  ::ohno:: . Goed dat de EBU voet bij stuk heeft gehouden om dat tegen te houden tot ver na het songfestival  ::ok::
Sommige mensen denken ook echt niet na

https://www.metronieuws.nl/showbizz/2019/03/serie-songfestival-aanslag-uitgesteld-tot-na-esf
« Laatst bewerkt op: 30-03-2019, 13:22:41 door chocomol »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3988 Gepost op: 30-03-2019, 20:51:40 »
Voor wie eens een kijkje neemt backstage bij het Songfestival: vond deze video vandaag. Erg interessant!

Voor iedere act is er maar 40 seconden de tijd om het oude decor op te ruimen, schoon te maken en het nieuwe decor op te bouwen. Bizar.

Duitsland nam vorig jaar zelfs een huge opblaasbaar projectiescherm mee dat in een paar seconden volledig kon worden opgeblazen! ::oink:: Briljant idee!  :D


Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3989 Gepost op: 1-04-2019, 14:03:01 »
Wtf... In Israel waren ze van plan een serie uit te zenden over een terroristische aanslag in het Eurovisie songfestival... ::oink:: erg slim  ::ohno:: . Goed dat de EBU voet bij stuk heeft gehouden om dat tegen te houden tot ver na het songfestival  ::ok::
Sommige mensen denken ook echt niet na

https://www.metronieuws.nl/showbizz/2019/03/serie-songfestival-aanslag-uitgesteld-tot-na-esf
Een komische serie over een Franse, homoseksuele moslim die een aanslag wil plegen tijdens het Eurovisie songfestival. Laat er nou net een homoseksuele moslim Frankrijk vertegenwoordigen op het songfestival.
Sowieso is een komische serie over terrorisme behoorlijk smakeloos. Terrorisme is niet grappig. Ze zouden die hele serie gewoon moeten schrappen.

Een inzending die dit jaar wat mij betreft door de bookmakers wordt onderschat is Azerbaijan. Goed liedje dat je meteen bekend voorkomt, dus het blijft ook hangen. Goede stem. En met Azerbaijan weet je dat het met de act wel goed zit, want die sparen altijd kosten noch moeite.

Akoestisch:


« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 14:05:07 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3990 Gepost op: 2-04-2019, 16:16:44 »


Met zo'n running order is er zelfs geen twijfel meer dat Nederland vlot naar de finale gaat.

België gaat het dan weer knap lastig krijgen vlak na de pauze.

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3991 Gepost op: 2-04-2019, 16:53:09 »
Dit gaat voor het eerst zijn dat ik beide halve finales niet kan zien. Bij de eerste halve finale heb ik de volgende dag een tentamen. Bij de tweede moet ik de volgende dag gewoon om 5 uur opstaan voor het werk. Dus hopelijk gaan de juiste naar de finale  ;) ::hypocriet::.


Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3992 Gepost op: 2-04-2019, 18:38:02 »
San Marino is de hekkensluiter van show 1 ::rofl::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3993 Gepost op: 2-04-2019, 20:46:29 »
Nederland zakt wel hoor in de odds. Van 21% waar "we" eerst stonden staan we nu 19%.  :-\\

Niet te vroeg huilen he. We staan nu op 24%, hoger dan we ooit hebben gestaan! En ook al weken nog steeds op nummer 1. Met op de tweede en derde plaats Rusland en Zweden die ieder nog zelfs ruim minder dan de helft van dat percentage heeft (11%).

Ondertussen heeft Duncan ook nog eens op iedere Nederlandse radio live laten horen, met alleen een simpele pianobegeleiding zodat het goed te horen is, dat hij keer op keer in staat is het nummer live goed te kunnen zingen en zelfs emoties los te maken en die zijn ook nog eens allemaal gestreamed op youtube. Ik ben geen expert, maar vraag me af of er een andere zanger(-es)/act is uit het songfestival die ooit zo puur en echt keer op keer is blijven optreden voordat het festival is begonnen. Vind dat best lef, want een foutje en het staat all over youtube en er wordt gelijk over gepraat en getwijfeld. Vooral in Nederland. Stoer.

Sinds het nummer uit is is er ook echt nog geen dag voorbij gegaan dat er geen reactievideo over het nummer verscheen op youtube. Bizar gewoon. Vraag me oprecht af of er ooit wel eens een songfestival nummer is geweest waar zoveel op gereageerd is en zo haast unaniem goed op gereageerd is, zoveel is nagedaan in covers op youtube en zo de hemel in geprezen wordt voordat het festival nog zelfs maar is begonnen zonder dat het om een gimmick ging of een statement, dus puur op de muziek. En hoeveel reacties van over de hele wereld zelfs al niet hebben gezegd dat dit voor hen de beste inzending ooit is... dat speel je ook niet even en doet ook niet iedere artiest even na. En dan ook nog eens zoveel Nederlanders achter je krijgen... Wat een prestatie!  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 2-04-2019, 20:48:56 door chocomol »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3994 Gepost op: 2-04-2019, 20:54:03 »
België gaat het dan weer knap lastig krijgen vlak na de pauze.

Dat gaat België lukken hoor!  ::ok::

Zou trouwens best wijs kunnen zijn als er ook zoveel mensen op het podium komen tijdens het optreden als in de clip!
« Laatst bewerkt op: 2-04-2019, 20:55:35 door chocomol »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3995 Gepost op: 7-04-2019, 09:21:09 »
Gisteren bij Eurovision in Concert geweest. Was een erg leuke avond.
Ik stond redelijk vooraan in het midden en kon alles uitstekend zien. Tijdens het wachten was er een hele interessante sfeer door al die songfestival fans.
De publieksfavorieten waren duidelijk. Uiteraard erg veel enthausiasme voor Nederland. Maar ook bij IJsland en San Marino gingen er opeens erg veel telefoons de lucht in. Ook Zwitserland, Spanje, Noorwegen en Finland (of beter gezegd; Darude) vielen erg in de smaak.

Zelf vond ik Israël ook een stuk beter dan ik had verwacht. Maar Vocaal gezien was Duncan toch wel het beste. (Al is de zang lastig te beoordelen in zo'n zaal)

Beetje jammer dat onder andere Rusland, Italië, Azerbeidzjan en Frankrijk afwezig waren. Maar al met al een uitstekende avond gehad.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3996 Gepost op: 7-04-2019, 12:51:57 »
Leuk! Ik zag op een filmpje dat Cornald Maes Duncan bijstond tijdens de interviews. En dat Duncan heel relaxed was.
...maar soms even niet :)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3997 Gepost op: 7-04-2019, 14:14:53 »
Gisteren bij Eurovision in Concert geweest. Was een erg leuke avond.
Ik stond redelijk vooraan in het midden en kon alles uitstekend zien. Tijdens het wachten was er een hele interessante sfeer door al die songfestival fans.
De publieksfavorieten waren duidelijk. Uiteraard erg veel enthausiasme voor Nederland. Maar ook bij IJsland en San Marino gingen er opeens erg veel telefoons de lucht in. Ook Zwitserland, Spanje, Noorwegen en Finland (of beter gezegd; Darude) vielen erg in de smaak.

Zelf vond ik Israël ook een stuk beter dan ik had verwacht. Maar Vocaal gezien was Duncan toch wel het beste. (Al is de zang lastig te beoordelen in zo'n zaal)

Beetje jammer dat onder andere Rusland, Italië, Azerbeidzjan en Frankrijk afwezig waren. Maar al met al een uitstekende avond gehad.

Cool dat je erbij was. Heb het via een stream gekeken. Overigens echt te bizar hoe een aantal van die telefoontjes in de zaal letterlijk live op internet aan het streamen waren. We hebben haast geen omroep meer nodig voor live feeds. Overigens klonken die telefoontjes nog beter dan de officiele Eurovision in Concert video's op youtube waarin het audio echt ruk is en alles de distortion in gaat, omdat ze het audio direct van de mixer hebben genomen...

Ik vond overigens Spanje echt te gek en goed werken in zo'n zaal en tussen veel zangers die echt niet goed zongen vond ik Zena van Belarus er wel echt positief uitspringen. Vond haar erg goed, gaf een goede show en klonk heel zuiver. Het nummer kwam ook goed tot z'n recht in zo'n zaal. Wordt daardoor beter vind ik. Had ik vooraf niet verwacht.
Overigens was Griekenland wel echt tegen de verwachting in erg slecht kwa zang. Maar het zou me ook niet verbazen dat audiotechniek soms niet helemaal goed op orde was (monitoring etc.), er ging wel het e.e.a. mis kwa techniek zo te zien.

Goede intro voor Duncan van Marlayne en Cornald Maas ook! Super uplifting. En het publiek zong van het begin tot eind mee. Damn, dat wordt nog wat in Israel! Waar haalde Duncan overigens nog de adem vandaan om tussen het zingen door nog even te zeggen 'Can you sing along Amsterdam'...

Oh... en na dit live optreden is Duncan nu nog een procent gestegen bij de Bookmakers! Voor het optreden was het 24%, nu 25%! Da's ook een goed teken! (En zwirtserland gedaald met 1%. Was ook geen goed optreden)

Leuk! Ik zag op een filmpje dat Cornald Maes Duncan bijstond tijdens de interviews. En dat Duncan heel relaxed was.

Leuk. Heb je een link van het filmpje? Vind sowieso dat hij die interviews heel relaxt en vriendelijk doet. En dan te bedenken dat hij er zo'n 50 heeft moeten doen die avond en steeds dezelfde vragen krijgt. Hij creert echt een enorme gunfactor bij iedereen, bij het publiek, bij de jury, bij de andere deelnemers, bij de pers. Ook de andere artiesten waren unaniem lovend over hem.

Anyway, Voor wie dit optreden wil terugkijken, er zijn op youtube veel verschillende videos van, want iedereen hield z'n telefoon omhoog, maar volgens mij is die van Wiwiblogs wel de beste (en kijk ook even naar de vele unaniem lovende reacties onder de video, bizar gewoon. Dit is gewoon het anthem van het Eurovisie Songfestival 2019  ::bravo::):



En iemand heeft er ook alweer op gereageerd (die jongen heeft zo'n beetje alle live songs al met reactie opgenomen, nog geen dag later, damn):

« Laatst bewerkt op: 7-04-2019, 14:24:12 door chocomol »

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3998 Gepost op: 7-04-2019, 19:25:47 »
Die van Griekenland had volgens mij last van een fikse verkoudheid. Had ergens al live dingen gezien van haar en ze kan echt wel goed zingen  ;). Vond Zwitserland niet heel sterk qua stem. En dit was al voor zijn 'dansen'  ;)

Albanië, Servië, Nederland, Armenië, Australië en Noorwegen vond ik er, voor mij, het beste uitkomen en heb genoten van IJsland  >:D al was die deze keer live iets minder

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3999 Gepost op: 8-04-2019, 01:10:58 »
Hier nog een uitgebreide samenvatting van de optredens.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?