Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 989946 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4040 Gepost op: 28-04-2019, 21:18:06 »
Okee, ik vind zojuist een video die de werkelijke teksten van de songs van 2019 bloot legt...

Heel verhelderend...

(let op, het gaat nog door na de eurovisie bumper halverwege)

« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 21:36:27 door chocomol »

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4041 Gepost op: 4-05-2019, 14:33:53 »
De repetities zijn begonnen volgens mij. Even snel mijn top 10 voor we iets gezien hebben van deze repetities  ;)

1. Albania 🇦🇱
2. Greece 🇬🇷
3. Serbia 🇷🇸
4. Norway 🇳🇴
5. Iceland 🇮🇸
6. Spain 🇪🇸
7. Armenia 🇦🇲
8. Russia 🇷🇺
9. Azerbaijan 🇦🇿
10. Australia 🇦🇺

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4042 Gepost op: 4-05-2019, 14:44:27 »
Ja, de eerste paar (Tsjechië, Polen, Finland en Cyprus) staan ook al online op het kanaal van Eurovision Song Contest! ::bravo:: In de loop van de dag zullen er nog meer volgen. Geeft al meer beeld van de uitvoering, hoewel het erg kort is.

Ik dacht dat Duncan a.s. dinsdag aan de beurt is! ::hyper::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4043 Gepost op: 4-05-2019, 16:13:19 »
Van vandaag wat ik heb gezien denk ik toch:

1. Slovenië
2. Tsjechië
3. Polen
4. Hongarije
5. Cyprus
6. Wit-Rusland
7. Servië
8. Montenegro
9. Finland

Dit zijn dus alleen de mensen die vandaag repeteerden.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4044 Gepost op: 4-05-2019, 17:58:26 »
Slovenië staat bij mij ook bovenaan van deze repetities vandaag. Denk sowieso dat die het veel beter gaan doen dan veel mensen denken. Overigens Wit-Rusland (Belarus) ook; zij heeft overal steeds goed gezongen, heeft charisma, staat als een huis, en brengt een hoop energie met een catchy nummer dat steeds beter wordt als je het vaker luistert. Zouden ook een hoop jonge mensen op kunnen gaan stemmen.

Van de korte fragmentjes die er nu online staan is mijn persoonlijke smaak van muziek en rehearsal-staging van alleen vandaag nu:
1. Slovenie
2. Wit rusland
3. Cyprus
4. Servië
5. Tsjechie
6. Polen
7. Hongarije
8. Finland
9. Montenegro


Wat is dat overigens met die flightcases op het podium bij Wit-Rusland (Belarus)? En die ogenschijnlijk simpele graphics op het scherm (lijkt wat op de verjaarde Windows Media Player visuals, maar misschien wordt het nog vervangen?)? Ben benieuwd wat dat gaat worden met de juiste shots en wat er voor de flightcases in de plaats komt.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2019, 19:45:00 door chocomol »

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4045 Gepost op: 4-05-2019, 19:23:38 »
Mijn top 9 van vandaag:

1. Cyprus
2. Hongarije
3. Wit-Rusland
4. Servië
5. Slovenië
6. Finland
7. Tsjechië
8. Montenegro
9. Polen
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4046 Gepost op: 5-05-2019, 13:36:13 »
top 9 van gisteren voor mij:

1. Servië
2. Cyprus
3. Hongarije
4. Polen
5. Finland
6. Wit-Rusland
7. Slovenië
8. Tsjechië
9. Montenegro

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4047 Gepost op: 5-05-2019, 15:47:28 »
Even een korte recap van vandaag:

-België: hij scheen onzeker te zijn, niet geheel zuiver. Pakje wat hij aan heeft is al helemaal belachelijk.
-Georgië: grote verrassing. Nog steeds geen finalemateriaal, maar zijn act is goed.
-Australië: iets met stokken en de ruimte. Spektakel, maar dat is wel nodig in deze semi. Maakt gebruik van AR.
-IJsland: gruwelijk als het altijd al is geweest.
-Estland: volgens mij niet een super spectaculaire staging. Maakt wel gebruik van AR volgens mij.
-Portugal: eigenlijk dezelfde rare bewegingen als in hun nationale finale. Maar dan niet met een gouden bestekla op hun gezicht, maar een neon hip ding.
-Greece: ook weer veel toeters en bellen, er wordt een bal in het publiek gegooid wat een zaad voor moet stellen, veel met natuur.
-San Marino: één groot discofeest. Iets met megafoons en 5 dansers. Maar het dansje is verschrikkelijk.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4048 Gepost op: 5-05-2019, 15:58:31 »
AR zou verboden moeten zijn op het songfestival. Ik vind het echt een soort vals spelen. De mensen in de zaal moeten hetzelfde kunnen zien als de mensen die thuis kijken.

Minst geslaagd vind ik tot nu toe:
Cyprus: met die laklaarzen, lange handschoenen en dansers die haar jasje uittrekken lijkt het eerder een onderdeel van de IJslandse act
België: die 'dansers' die met hun rug naar de camera toe staan als ze op trommels slaan
Australië: alle gekheid op een stokje
Montenegro: te rommelig
Finland: het optreden in de nationale finale zag er beter uit

Bij Slovenië is er de tijd om naar de wc te gaan. Booooring.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4049 Gepost op: 5-05-2019, 22:16:48 »
Ik blijf Servië een vreselijk nummer vinden en ik hoop zo dat die blijft hangen in de semi's.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4050 Gepost op: 7-05-2019, 14:20:17 »
Eerste rehearsal van Duncan is geweest en... het ziet er volgens mij fantastisch uit, als ik de hele korte flits op Instagram mag geloven. De commentatoren waren enthousiast: hij zit met een piano op het podium, met veel lichteffecten. En hij zong spat zuiver. Hij is zelfs direct daarna nóg meer gestegen bij de bookmakers! ::bravo:: ::bravo:: Zal waarschijnlijk heel snel een eerste filmpje van online komen! ::bravo::



EDIT: link
« Laatst bewerkt op: 7-05-2019, 15:31:35 door Gupp »
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4051 Gepost op: 7-05-2019, 17:04:47 »
Hij is gedaald bij de bookmakers, van 27% naar 26%. Hij zit ook het hele optreden achter een afzichtelijke keyboard. Heel teleurstellend.
Edit: inmiddels nog verder gedaald naar 25%.



Z'n outfit is donkerblauw en de achtergrond ook. What were they thinking? Dit zou hem echt de winst kunnen kosten.

De bookmakers odds van ongeveer 10 minuten geleden:



De rode stippen betekenen dat de winskans lager wordt ingeschat dan eerst, de groene stippen betekenen dat de winkans hoger wordt ingeschat dan eerst. Veel rood bij Nederland en Rusland. Alleen maar groen bij Azerbaijan, alleen maar rood bij Zwitserland.

Azerbaijan is na de eerste repetitie enorm gestegen, eerder vandaag stond het nog niet in de top 10, het was blijkbaar indrukwekkend. Ik vind dat sowieso een goed nummer.
Australië is na de repetitie ook gestegen.
Zwitserland stond vlak voor Eurovision In Concert nog op de 2e plek met 12%, inmiddels toch behoorlijk gezakt naar de 6e plek en 6%.
Rusland en Noord-Macedonië hebben eigenlijk precies dezelfde act, met 6 spiegels. En dan staan ze ook nog eens in dezelfde halve finale. Noord-Macedonië zou nu best voor het eerst in 2012 weer de finale kunnen halen; Tamara is een heel goede zangeres.
Italië is 2% gestegen in de odds, terwijl hun eerste repetitie nog niet is geweest. Mensen verwachten daar veel van en zetten daar nu meer geld op in nu de andere favorieten toch wat zijn tegengevallen.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2019, 17:40:45 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4052 Gepost op: 7-05-2019, 17:41:19 »
Het lijkt net alsof ze nog niet nagedacht hebben over de staging... erg jammer.

Ik zie (nog) geen winnend liedje. ::ohno::

Ja, Azerbeidzjan is weer goed! ::cheerleader::
🜃

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4053 Gepost op: 7-05-2019, 17:47:03 »
Z'n outfit is donkerblauw en de achtergrond ook. What were they thinking? Dit zou hem echt de winst kunnen kosten.
Denk dat ze het gevoel van de clip willen terugbrengen en dat hij moet opgaan in de omgeving  ??? ik ben eerlijk gezegd ook niet zo onder de indruk en weet nog niet of de piano nu wel of geen goede zet is. Feit blijft, dit moet een top 5 notering worden, maar winnen... alles zou afhangen van de staging zei ik paar weken terug. Ik weet het nog niet. Maar dit zijn pas 30 seconden en ze kunnen nog eraan schaven he...

Azerbeidzjan en Italië zijn sowieso top. Zwitserland leuk deuntje, maar bij de eerste rehersal niet echt overtuigend qua stem.. Zweden heeft trouwens een prima song, maar is absoluut geen winnend nummer. Ja rond eind jaren 90 begin 2000 misschien..
« Laatst bewerkt op: 7-05-2019, 17:48:45 door MollenvangR-Art »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4054 Gepost op: 7-05-2019, 17:56:40 »
Azerbaijan schiet echt omhoog. Eerder vandaag op plek 13, nu al op plek 4. Veel mensen hebben dat echt onderschat. Het is een goed popliedje dat meteen in je hoofd blijft hangen.

Het ergste aan de voorlopige staging van Nederland vind ik nog dat keyboard. Ze hebben echt het lelijkste keyboard ter wereld gevonden en dan zit Duncan daar ook nog het hele nummer achter. Versier dat ding met papier-maché of zo, maar doe iets!
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4055 Gepost op: 7-05-2019, 18:15:29 »
Versier dat ding met papier-maché of zo, maar doe iets!

Ik begreep dat er zojuist een kleuterklas uit Stadskanaal inclusief twee juffen en stagiaire op het vliegtuig naar Tel Aviv zijn vertrokken. Moet goed komen dus. ;D

Maar serieus: ik denk dat we het gewoon even zullen moeten afwachten tot we de échte beelden gaan zien, waarbij je een beeld krijgt van hoe het op tv overkomt. Denk dat het echt heel mooi kan zijn! ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4056 Gepost op: 7-05-2019, 18:54:26 »
Dat keyboard ding moet weg bij Nederland. Doe of een goede en echte piano of helemaal niks, maar in ieder geval niet zo'n goedkoop ogend ding.

Misschien dat ze veel met camerawerk doen, maar ik vind het nu heel statisch, leeg en sfeerloos lijken.

Ik was vooral benieuwd vandaag naar Albanië, mijn nummer 1, denk dat dit wel eens een mooie kan worden. Helaas wat technische problemen in het begin begreep ik, maar de zang was echt wel sterk  :). Dus hopelijk komt het goed met de staging.

Andere landen waar ik de rehearsals erg goed van vond zijn: Australië, Azerbeidzjan, Griekenland,  Noord Macedonië, Noorwegen, Servië, Zweden

IJsland en Rusland waren ok, had ik persoonlijk iets meer nog van verwacht, maar waarschijnlijk komt dat nog wel.

Ben heel benieuwd wat Spanje en Italië gaan doen.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4057 Gepost op: 7-05-2019, 19:11:34 »
Albanië heb ik 4 keer moeten horen voordat ik me ook maar een deel van het lied kon herinneren. Hetzelfde geldt voor Georgië. Dat is niet positief, want de meeste mensen zullen het lied tijdens de halve finale voor het eerst horen. Dan moet het wel blijven hangen.
Ik vind dat Servië het in dat opzicht beter doet dan Albanië als we het hebben over Balkanballads.

Nederland is een paar procent gezakt in de odds, maar de nummer 2 Rusland ook, dus dat scheelt.

Ik snap nog steeds niet wat de gedachte is achter 'laten we het lelijkste keyboard nemen die we kunnen vinden en Duncan er 3 minuten achter laten zitten'. Dat ding is echt spuuglelijk.
Had dan Duncan achter een microfoonstandaard laten staan, een pianist achter een echte piano gezet en de 3 achtergrondzangers ook ergens op het podium gezet. En het optreden op momenten wat lichter gemaakt, niet constant dat donkerblauwe. Misschien wat 'grondmist' tijdens het optreden.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4058 Gepost op: 7-05-2019, 19:42:53 »
Hij is gedaald bij de bookmakers, van 27% naar 26%. Hij zit ook het hele optreden achter een afzichtelijke keyboard. Heel teleurstellend.
Edit: inmiddels nog verder gedaald naar 25%.
Z'n outfit is donkerblauw en de achtergrond ook. What were they thinking? Dit zou hem echt de winst kunnen kosten.

Wat een hoop experts en regisseurs hier weer.  ::ohno::

Overdrijf toch eens niet zo. Als je nu eerlijk naar de bookmakers kijkt is Duncan in verhouding helemaal niet gedaald. Rusland is namelijk ook aanzienlijk gedaald en er zijn alleen wat puntjes naar andere landen gegaan die eerst nog onder 1% stonden.
En dat is een hele prestatie, want de verwachtingen van Nederland waren zo ongelofelijk hoog-gespannen dat het alleen maar tegen kon vallen.

Daarbij zouden anderen ook weer enorm lopen zeuren als de staging niet simplistisch zou zijn. Voor sommige beste stuurlui is het gewoon nooit goed.

Anyway; jongens, het is een eerste repetitie waar je nog niets, maar dan ook niets van hebt gezien. Geen camerashots, geen uiteindelijk licht, nog niet de geperfectioneerde act, niets van dat. Je ziet alleen een enkel shot van een totaalcamera waarvan je nog helemaal niets kunt zeggen. Zelfs niet meer dan enkele seconden van de act heb je kunnen zien. En nogmaals, met hooggespannen verwachtingen en een eigen invulling kan het alleen maar tegenvallen. En vergeet niet dat de act voornamelijk niet door diehard songfestival-fans wordt gekeken op de avond zelf, maar door mensen die het lied voor het eerst zien. En die zijn echt straks onder de indruk, net als wij bij de eerste keer (en de volgende 2000 keer) luisteren. En zij hebben geen hooggespannen verwachtingen, hebben niets gehoord van een lasershow vooraf en hebben ook niet alle eerdere live-opnames gezien.

Hiernaast KUN je het optreden van Duncan ook nog niet eens beoordelen, omdat de staging volledig berust op publiek die met iphones / lampjes in het publiek staan. Dat zal een groot deel van het decor gaan vormen en dat is juist enorm krachtig en past enorm goed bij het lied. Die shots van het publiek zijn nu al in het optreden verwerkt, maar met een lege hal kun je daar nu nog niets van zeggen. Wordt ongetwijfeld juist heel erg mooi.

Dus wees een beetje positief jongens en heb vertrouwen. Ik ben er juist enorm trots op dat Nederland echte kwaliteit brengt en juist niet een over de top decor neerzet, maar alle focus juist houdt op Duncan en een enorm goed nummer. En dat is nu precies waarom ook de videoclip heeft gewerkt en het nummer zoveel emoties opwekt bij zoveel mensen.

Ik vind dat ze dit goed hebben gedaan en weet zeker dat het met perfectioneren zelfs nog beter wordt. Er is iedereen veel aan gelegen het zo goed mogelijk te doen en te blijven fijnslijpen en ik heb ook alle vertrouwen in het perfectionisme van Duncan zelf, dus dat gaat helemaal goed komen.

Well done AVROTROS door het juist klein te houden en tegelijkertijd juist enorm krachtig en supermooi te maken! Het team heeft echt de prioriteiten goed en ik ben er trost op dat Nederland door heeft hoe je iets echt krachtigs neerzet hiermee! Mooi, krachtig en sfeervol en zelfs het jasje van Duncan nog te houden en de piano die echt bij HEM past. Alles klopt hiermee en we hebben de beste staging van de hele finale for sure! Alle aandacht gaat naar onze topzanger en een gigantisch krachtig en emotioneel nummer waar nog jarenlang mensen het over gaan hebben en nog lang naar terugkijken. En dat is waar het songfestival ook om moet gaan. Trots op Nederland voor het steeds weer leveren van kwaliteit en nu echt de juiste beslissingen te nemen en er zo voor te gaan! Een verdiende eerste plek voor zo lang en al lang gewonnen bij miljoenen mensen. Zijn optreden wordt magisch! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 7-05-2019, 20:06:36 door chocomol »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4059 Gepost op: 7-05-2019, 20:07:59 »
Ik vind dat ie naakt achter het keyboard moet ;D ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human