Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 989857 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4060 Gepost op: 7-05-2019, 20:25:05 »
Ik vind dat ie naakt achter het keyboard moet ;D ::ok::

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Frankje Lapi

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4061 Gepost op: 7-05-2019, 20:58:37 »
Ik vind dat ie naakt achter het keyboard moet ;D ::ok::
veruit de beste post in dit topic van de afgelopen 2 maanden ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4062 Gepost op: 7-05-2019, 22:17:29 »
Ik vind dat we alles nu maar kunnen zien vooraf helemaal niet leuk.  ::ohno:: Het gaat bijna niet meer om de avond zelf, we kunnen alles al 100x zien vooraf. Da's mij er teveel aan. Ik kijk gewoon de avond zelf en dan gooi ik m'n ongezouten mening wel hier of op twitter.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4063 Gepost op: 7-05-2019, 22:53:24 »
#metoo  ik kijk ook nu nog niet.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4064 Gepost op: 8-05-2019, 00:42:28 »
-knip-
Op verschillende eurovisiewebsites, op social media en op youtube kom je vooral veel teleurgestelde reacties tegen.
Het is de 1e repetitie, dus er kunnen nog dingen aangepast worden, en ik hoop echt dat ze wat dingen gaan verbeteren, want dit kan echt beter. Het is zeker niet de beste staging tot nu toe, voor zover je dat nu al kunt beoordelen.
Kijk naar Sennek vorig jaar. Die heeft door de staging de finale niet gehaald. Een goede staging kan het verschil maken tussen een 10e plek en een 1e plek.
Dit is de eerste keer dat Nederland de favoriet is en ik wil gewoon écht niet dat ze het gaan verpesten door een teleurstellende staging.

Edit: gesprek met Daniël Dekker op radio 2: https://www.nporadio2.nl/aandeslag/gemist/uitzending/260121/08-05-2019
Begint ongeveer om 1:29:00 en duurt 4 minuten.

Ze zijn nog niet helemaal tevreden en het creative team (Hans, Ilse, Ignace) heeft flink wat dingen aangepast. Hopelijk ziet het er zaterdag tijdens de 2e repetitie goed uit.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2019, 17:23:28 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4065 Gepost op: 9-05-2019, 17:51:49 »
Een beetje om de sfeer erin te houden, ik moet hier toch elk jaar wel weer om lachen en het is nog best goed nagemaakt (uiteraard behalve Duncan, dat was een beetje jammer).

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4066 Gepost op: 10-05-2019, 20:40:36 »
De Portugese delegatie is boos. De Israëlische productie heeft geen van de wijzingen die ze na de 1e repetitie hebben doorgegeven toegepast tijdens de 2e repetitie. Ze zeggen dat meerdere andere landen over dezelfde dingen klagen. Enorm onprofessioneel en de EBU lijkt hier ook niks aan te doen.
Nu hoop ik heel erg dat morgen bij de 2e repetitie van Nederland ze wel de juiste camerabeelden krijgen, want er zijn veel veranderingen toegepast.

Ik vind Servië heel goed. Het liedje is niet zo bijzonder, maar ze heeft een geweldige stem en de animaties op de LED-schermen zijn mooi. Ze is sinds de eerste repetitie ook gestegen in de odds van rond plek 33 naar plek 23.


Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4067 Gepost op: 10-05-2019, 21:24:35 »
haha, cool, we zijn nu ook al doorgebroken in Noord-Korea. De eerste Nederlandse muziek waar ze een reactie op geven op youtube! En gelijk een link met Guus Hiddink gelegd :)



En check ook even dit interview van Duncan op Wiwiblogs van vandaag. Deze gast is gewoon te gek en trekt zich helemaal niets aan van het geschreeuw en vertrouwt lekker op zichzelf en blijft relaxt en down to earth en ook oprechte interesse houden voor andere deelnemers. Heel inspirerend. We mogen zo ongelofelijk trots zijn op hoe hij ons land vertegenwoordigt daar. De hele delegatie doet echt alles goed! En hoe meer haters, hoe meer bewijs dat we gaan winnen!  Laat al die koekebakkers maar lekker langs de lijn staan zeuren over een prop als een keyboard; we gaan gewoon winnen! No doubt. En zelfs als we de competitie niet winnen heeft Duncan al lang alles gewonnen en miljoenen mensen blij gemaakt. Haters blijven haten, maar kenners herkennen en genieten van kwaliteit. Mark my words, nummer 1! Heel veel mensen zijn al fan. Een nieuwe wereldartiest is geboren. En de staging wordt adembenemend!! Ik kijk er naar uit! ::ok::

Overigens staan we nog altijd stevig bovenaan en is Rusland als tweede nog een procentje gezakt vandaag in de odds! Wij 25%, zij 11%. En onze staging heeft zelfs nog een verrassing! Hele goede aanpak van Avrotros!   ::ok::

« Laatst bewerkt op: 10-05-2019, 21:30:09 door chocomol »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4068 Gepost op: 10-05-2019, 21:43:28 »
Rusland is inmiddels gezakt naar de derde plek. Zweden staat nu op de tweede plek. Ik weet niet precies waarom, want ik vond zijn staging tijdens de nationale finale beter.

De bookmakers odds op dit moment:



Ik hoop dat dat keyboard hem geen stemmen kost. Vorig jaar werd er door bijna iedereen geroepen dat die krumpers het optreden verpestten. Ze hielden de krumpers en scoorden heel tegenvallend bij de televoters. Dit jaar wordt er door veel mensen gezegd dat hij moet gaan staan in plaats van achter het keyboard te zitten en veel mensen vinden het keyboard lelijk. Maar ook dit jaar trekken ze zich weer niks van mensen aan. Als dit Duncan maar niet de eerste plek kost...
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4069 Gepost op: 11-05-2019, 14:09:02 »
Cool, er is nu ook een video over the making of de video clip!  :D

Het Nederlandse team is ongelofelijk goed bezig. Tweede repetitie van vandaag ziet er echt te gek uit en dan nog niet eens gezien door de camera's en nog zonder publiek! Goed bezig Avrotros! ::ok::


Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4070 Gepost op: 11-05-2019, 14:49:09 »
Die organisatie in Israël is wel echt een rommeltje. Overal zijn technische problemen. Allerlei landen zijn ontevreden over hoe het in beeld wordt gebracht.
Nederland kreeg vandaag ook extra tijd om te repeteren door alle technische problemen en er zijn nog steeds verbeterpunten. Het moet nu wel gauw goed komen, want ze hebben nog maar één repetitie te gaan voordat Duncan moet optreden voor de jury.



Malta had eigenlijk een hokje van LED-schermen waar ze zouden optreden, zodat het er als een videoclip uit zou zien. Maar, verrassing!: de Israëlische productie krijgt het niet voor elkaar, dus nu hebben ze heel dat hokje weg moeten doen. Nu moeten ze de grote LED-schermen gebruiken.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4071 Gepost op: 11-05-2019, 15:00:59 »
Ai, da's wel erg zuur! Maar er is blijkbaar geen vast esc-team dat zulke dingen regelt? ::oink::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4072 Gepost op: 11-05-2019, 15:39:23 »
De broadcaster die het organiseert, zorgt ook voor veel van de mensen achter de schermen. En dat is in dit geval niet positief. Denemarken 2014 was daarentegen heel goed en professioneel.

https://www.reddit.com/r/eurovision/comments/bnbdf8/first_thing_that_stood_out_in_russias_2nd/

Het kan ook niet amateuristischer hè.  ::rofl::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4073 Gepost op: 12-05-2019, 18:16:48 »
Ja, dubbelpost, maar het is al meer dan 24 uur later.

Ik weet niet wie er hier gisteravond Op Weg Naar Het Songfestival heeft gekeken, maar daarin zag je dat Nederland de hele staging al in Nederland klaar had, inclusief het camerawerk. De Israëlische productie weigert dus gewoon het camerawerk te doen zoals het gevraagd wordt.  >:(
Bij Portugal hebben ze hetzelfde geflikt en die hebben uiteindelijk een extra repetitie gekregen na openbaar klagen. Bij Cyprus hebben ze ook hetzelfde geflikt en daar is de staging director blijkbaar een uur lang flink tekeergegaan voordat ze ook maar een beetje het camerawerk kreeg waar ze om vroeg.

Dit voelt echt als sabotage van meerdere landen. En waarom doet de EBU hier niks aan? Jon Ola Sand heeft gedreigd om IJsland the diskwalificeren omdat ze over de mensenrechtenschendingen in Israël praatten tijdens een persconferentie. Maar aan de Israëlische productie doet hij niks. Het is wel duidelijk waar hier de prioriteiten liggen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4074 Gepost op: 12-05-2019, 18:34:13 »
De Israëlische productie is het voor veel landen aan het verpesten vind ik. Vooral de vele afstandsshots zijn echt heel lelijk en onhandig. De 2e repetitie van Zwitserland daar stond de camera bijvoorbeeld veel te laag waardoor Luca Hänni tegen de bovenkant van het beeld plakte en we onderin een camera in beeld hadden.

Ik heb na een jaar nog altijd spijt dat we niet in Limassol of Nicosia zitten op dit moment.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4075 Gepost op: 12-05-2019, 20:38:48 »
Vorig jaar had Cyprus echt moeten winnen. Toy was gewoon een standaard Eurodance nummer met kippengeluiden erin. Cyprus zou hebben gewonnen als de jury Israël niet op de 3e plek had gezet. Van een vakjury verwacht je toch dat ze horen dat veel liedjes dat jaar beter waren dan Toy.
Ik ben de openingsceremonie aan het kijken nu en daar laten ze het nieuwe liedje van Netta horen 'Nana Banana'.  Zo ontzettend slecht weer.

Nederland heeft vandaag nog een repetitie gehad, net als meerdere andere landen, maar dan zonder Duncan. Hopelijk hebben ze het voor elkaar gekregen om meer close-ups in het camerawerk te krijgen zoals ze elke keer ook vragen.
« Laatst bewerkt op: 12-05-2019, 20:41:03 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4076 Gepost op: 12-05-2019, 21:26:07 »
Vorig jaar had Cyprus echt moeten winnen. Toy was gewoon een standaard Eurodance nummer met kippengeluiden erin. Cyprus zou hebben gewonnen als de jury Israël niet op de 3e plek had gezet. Van een vakjury verwacht je toch dat ze horen dat veel liedjes dat jaar beter waren dan Toy.
Ik ben de openingsceremonie aan het kijken nu en daar laten ze het nieuwe liedje van Netta horen 'Nana Banana'.  Zo ontzettend slecht weer.

Het nadeel van die bookmakers is dat ze favorieten creëren. Die vakjury gaat helemaal niet onbevooroordeeld naar dat festival. Wat nog vreemder was, was dat Cyprus voor Israël eindigde in de halve finale.

Het voordeel is dat het nu dan mogelijk Nederland nog een extra push kan geven bij de vakjury.

Nederland heeft vandaag nog een repetitie gehad, net als meerdere andere landen, maar dan zonder Duncan. Hopelijk hebben ze het voor elkaar gekregen om meer close-ups in het camerawerk te krijgen zoals ze elke keer ook vragen.

Ik vond die hele openingsceremonie om te huilen. Zo tenenkrommend slecht. Al is het elk jaar wel een chaos. Maar met alles wat nu gebeurd in de hal tijdens de repetities maakt het me niet hoopvol dat het een goed geproduced festival wordt.

Morgen al maar eens luisteren naar de generale repetities van halve finale 1. Hopelijk doet Eliot het een beetje goed, want anders gaan we het echt niet redden tot de finale.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4077 Gepost op: 13-05-2019, 15:35:33 »
Ik ben erg benieuwd. Hopelijk kan Eliot verrassen en kan Duncan zijn verwachtingen waarmaken.  ::bravo::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4078 Gepost op: 13-05-2019, 15:55:21 »
Dit zijn mijn favorieten van dit songfestival ::joehoe::

Favorieten: eerste halve finale
🇧🇪 Belgium - ik vind Wake Up even leuk als Arcade, maar ik vrees er enorm voor dat Eliot niet zuiver gaat zingen morgenavond :( wat ook bij mijn favoriet van vorig jaar aan de hand was...
🇸🇮 Slovenia - mijn eerste reactie op dit nummer is “wauw!” En dat blijft zo elke keer als ik het hoor ::love::
🇭🇺 Hungary - ik heb geen idee waar het over gaat maar ik vind het nummer top! Zou zelfs nog de grote verrassing van het songfestival kunnen worden ::super::
🇨🇿 Czech Republic - leuk en aanstekelijk refrein. Blijft heel goed in je hoofd zitten ::). Alles eromheen vind ik iets minder, dus ook goed zingen morgen is belangrijk

(Ik had Cyprus eerst ook maar in het lijstje gezet omdat het wel sneu is om met 4 liedjes aan te komen, maar ik heb het ook gelijk weer doorgestreept toen ik de rehearsals hoorde ::rofl::)

Favorieten: tweede halve finale
🇳🇱 The Netherlands - gewoon geweldig ::love::
🇲🇰 North Macedonia - omdat ik haar liedje bij het RN songfestival verschrikkelijk vond, wilde ik hier niet naar luisteren. Maar ik kan er niet omheen: dit is geweldig!
🇦🇿 Azerbaijan - klinkt goed ::zingen::
🇷🇺 Russia - op zich wel een leuk liedje, maar ik gun hem de winst niet, want twee keer winnen? ::ohno::
🇸🇪 Sweden - een beetje saai, maar wel goed gezongen
🇲🇹 Malta - grappig liedje, en vind ik kwalitatief ook best goed
🇭🇷 Croatia - het zingt goed, maar wat mij betreft is zijn liedje heel saai. Ik hoop toch wel dat hij naar de finale mag

Favorieten: big five + Israël
🇫🇷 France - een goede stem en een catchy liedje ineen: top! ::bravo::
🇮🇹 Italy - ook gewoon top! :D
🇪🇸 Spain - vrolijk liedje, zal zeker aanslaan bij het publiek :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4079 Gepost op: 13-05-2019, 17:39:00 »
De geluidstechnici waren bij de beide repetities van Cyprus aan het prutsen, waardoor ze slecht klonk. Ze kan wel echt zingen. Hopelijk is het geluid gewoon wel goed tijdens de shows...

Ik heb dit jaar meerdere favorieten, naast Nederland natuurlijk. Azerbaijan, Cyprus, Hongarije, Zweden, Servië, Griekenland, Malta.
Letland zou een favoriet kunnen zijn als ze het liedje zouden hebben aangepast. Nu herhalen ze meer dan een minuut lang steeds het refrein, wat wel echt gaat vervelen. Zonde dat ze dat niet hebben aangepast.

Morgen is de eerste halve finale al. Ik ben er gewoon nerveus voor.
Brevis esse laboro, obscurus fio.