Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991067 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4580 Gepost op: 29-01-2020, 21:03:39 »
hmm, toen was ik 11 jaar.. Junior songfestival zou dan eerder nog in aanmerking komen..   :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4581 Gepost op: 29-01-2020, 21:04:13 »
 ::rofl::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4582 Gepost op: 29-01-2020, 22:18:39 »
Wat leuk om hier zoveel nog fanatiekere fans dan mezelf tegen te komen :D

Nou ja, ik ben niet per se fan van het evenement... of nou ja dit klinkt heel raar, maar laat ik het even uitleggen.

Ik ben niet per se fan van het Songfestival, en dan bedoel ik alles eromheen. Ik zou bijvoorbeeld niet naar Ahoy hoeven (ik heb ook geen kaartjes), en al die andere bijzaken als Eurovillage en nationale voorrondes maken me echt totaal niks uit. In het Songfestival kan ik twee grote passies van mezelf combineren, namelijk culturen en muziek. En nee, de muziek is vaak niet per se van hoge kwaliteit (meestal zijn er 1 of 2 liedjes van een jaar die ik later nog regelmatig luister, en van 2019 juist helemaal geen), maar toch vind ik het wel vermakelijk en het competitieve element is natuurlijk leuk. Ik vind Europa en alle verschillende culturen echt mega interessant en heb dan ook een lange waslijst aan Europa-bestemmingen waar ik nog heen zou willen als ik het geld ervoor had. Een land in de Armenië/Georgië/Azerbeidzjan hoek bijvoorbeeld, maar ook de Baltische staten of IJsland (mijn nummer 1 wens). En in de tussenfilmpjes etc. zie je al veel culturen terug altijd.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4583 Gepost op: 29-01-2020, 23:48:30 »
hmm, toen was ik 11 jaar.. Junior songfestival zou dan eerder nog in aanmerking komen..   :P
Jonkie.
Het junior songfestival was in 2012 in Nederland. In 2007 ook, toen was Sipke-Jan Bousema een van de presentatoren. Waar is die eigenlijk gebleven? Die ik had ik liever gezien dan Jan Smit met z'n verwaaide kapsel.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4584 Gepost op: 30-01-2020, 09:56:38 »
Jaa, Sipke-Jan  ::bravo::.
Momenteel is hij producent van sjb-media. Geen idee wat hij daar doet, komt niet meer op tv in ieder geval. Al dacht ik hem redelijk recent nog wel ergens te hebben gezien.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4585 Gepost op: 30-01-2020, 22:38:07 »
De Spaanse inzending van dit jaar is nu helemaal bekend.



Dit valt of staat met de staging en de live zang. Als die goed zijn, zou dit Spanje hun beste resultaat sinds 2014 kunnen geven.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4586 Gepost op: 30-01-2020, 22:55:08 »
Ja, wel redelijk positief.
Maar inderdaad, hangt wel heel erg af van de performance.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4587 Gepost op: 31-01-2020, 12:14:26 »
 ::jaja:: eens met bovenstaande twee berichten inderdaad. Want klinkt verder wel goed  ::ok::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4588 Gepost op: 31-01-2020, 12:15:28 »
Weet iemand misschien wanneer het Nederlandse nummer bekend word gemaakt?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4589 Gepost op: 31-01-2020, 12:22:28 »
Is niet bekend, maar ik denk dat het pas in maart bekend wordt gemaakt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4590 Gepost op: 31-01-2020, 20:13:42 »
Eindelijk weer eens een goede inzending uit Spanje! ::ok::
🜃

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4591 Gepost op: 3-02-2020, 21:42:12 »
Wiwibloggs schrijft dat de Grieks-Nederlandse Stefania (van het Junior Songfestival 2016 - KISSES) de kandidaat voor Griekenland zou worden?!

Het is bevestigd! Ze gaat Griekenland vertegenwoordigen met het liedje "SUPERG!RL".  ::bravo::
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4592 Gepost op: 3-02-2020, 21:53:54 »
Ze hoeft niet ver te reizen. Als ANNNA de nationale finale in Letland wint, hoeft die ook niet van ver te komen. Ze woont in Nederland.
Litouwen heeft dit jaar een ijzersterke nationale selectie. Het nadeel daarvan is dat meerdere goede inzendingen dus niet naar het songfestival kunnen.



Dit is de inzending van Tsjechië. Ik vind het helemaal niks, maar er wel een publiek voor dit soort hiphop met latin invloeden. Maar of dat publiek ook het songfestival kijkt...
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4593 Gepost op: 3-02-2020, 22:23:26 »
Ik heb zo'n app waar je alle liedjes uit de NF kan rangschikken. Benny stond laatste bij Tsjechië bij zowel mijzelf als het totaal van alle stemmers. Tsja, Tsjechië..
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4594 Gepost op: 4-02-2020, 22:24:12 »
ik ben sinds 2012 ofzo echt een songfestival freak.
zat ook echt te schreeuwen voor de tv toen we wonnen ::rofl::
jammer genoeg nog geen kaartje weten te bemachtigen.
maar drie keer is scheepsrecht.

trouwens de 17 jarige nederlandse youtubster en zangeres van oa het junior sonfestival en kinderen voor kinderen stefania gaat griekenland vertegenwoordigen op het songfestival
chipsverslaafde <3

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4595 Gepost op: 5-02-2020, 19:00:26 »
Dat stond een paar berichten boven je ook al.  ;) Ik vind het toch wat vreemd om eerst Nederland te vertegenwoordigen en daarna Griekenland.

Isräel stuurt de 19-jarige Eden Alene naar het songfestival.



Deze inzending uit de Litouwse nationale finale staat hier intussen op repeat.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4596 Gepost op: 5-02-2020, 19:04:44 »
;) Ik vind het toch wat vreemd om eerst Nederland te vertegenwoordigen en daarna Griekenland.

Ach, er zijn ook landen die iemand van een andere nationaliteit insturen. Estland had vorig jaar volgens mij een Zweed. En San Marino stuurde de Turkse Serhat.  ::love::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4597 Gepost op: 5-02-2020, 19:07:29 »
ik ken stefania van de set van brugklas en ze is erg goed
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4598 Gepost op: 5-02-2020, 19:48:36 »
goh, wat kan ze goed zingen hè?  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4599 Gepost op: 8-02-2020, 16:30:32 »
Zweden heeft vanavond z'n tweede liveshow. Melodifestivalen, ook wel liefkozend Mello genoemd, is verreweg de best bekeken show in Zweden met alle zes liveshows in de top 10 best bekeken programma's van het jaar. Het is ongelofelijk hoe ze daar een show neer kunnen zetten - degenen die zich Måns en Petra kunnen herinneren weten wel wat ik bedoel. Ieder jaar hebben ze andere presentatoren en toch is het elk jaar zoveel leuker en spontaner dan Eurovisie zelf ::jaja::

De liedjes die vorige week doorgingen waren goed maar het was wel redelijk voorspelbaar. De afvallers waren precies de drie Zweedstalige nummers en ook nog eens de hiphop- en oude-rot-in-het-vakliedjes. En de twee nummers die een direct ticket naar de finale kregen hadden allebei al een keer Mello gewonnen: Robin Bengtsson en The Mamas, de achtergrondband van John Lundvik. Die laatste is mijn favoriet tot nu toe, het heeft de energie van Too Late for Love ::boogie:: Al is het stiekem ook wel een cliché Zweeds geproduceerd nummer met een catchy melodietje en een semi-poëtische tekst die iets te veel weg heeft van Ain't No Mountain High Enough.

Gek genoeg mag je volgens de spelregels deze liedjes niet terugluisteren later dan drie dagen na de uitzending - dus wees er snel bij volgende keer :D Goed, misschien ben ik net iets te enthousiast weer over mijn tweede adoptieland, maar het is populair met een reden ::love::
...óf niet!