Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 990745 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4600 Gepost op: 8-02-2020, 16:35:46 »
Altijd zo jammer dat die nationale finales tegelijk worden uitgezonden met widm. En Zweden is inderdaad al een songfestival op zich.

Ik zag ook net de inzending van Australië..


Tja, goed lied.. maar de uitvoering  ::ohno::
Ik hoop dat ze nog wat zanglessen neemt. En het songfestival is best wel een circus, maar dan hoef je er toch niet zo naar te kleden. ???


Ik heb mijn Armeense hoop overigens al opgegeven dit jaar. Ik ga wel gewoon Nederland aanmoedigen. Of Griekenland.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4601 Gepost op: 8-02-2020, 17:45:21 »
Vocaal was het inderdaad niet echt hoogstaand en die clownslook is ook geen goede toevoeging. Ze moeten het volume van de achtergrondzangers maar flink hoog zetten zoals bij Jedward (Ierland) in 2012.

Vanavond nog 3 nationale finales. In Letland Litouwen (oeps) zijn Moniqué en The Roop de favorieten, maar het is de halve finale. In Letland is het de finale.
In Italië staat Francesco Gabbani in de tussenstand op 1, maar de winnaar gaat niet per se naar het songfestival. De artiesten hebben van tevoren gezegd of ze wel of niet naar het songfestival willen en 2/3e wil dat. Als de winnaar naar het songfestival wil, zal die Italië vertegenwoordigen. Als de winnaar dat niet wil, wordt een van de andere artiesten gekozen.
In Malta lijkt het te gaan tussen Destiny Chukunyere die een aantal jaar geleden het junior songfestival heeft gewonnen en meidengroep F.A.I.T.H.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2020, 20:32:18 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4602 Gepost op: 8-02-2020, 20:01:19 »
Ik heb de Zweedse tv alvast aanstaan. Niet vergeten om over een goed kwartier mijn VPN naar Nederland te wijzigen..
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4603 Gepost op: 8-02-2020, 22:42:55 »
en ik denken dat ik een huge songfestival fan ben. jullie kijken zelfs de nationale dingen ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4604 Gepost op: 8-02-2020, 22:54:37 »
San Remo (Italië) is alleen zoo saai. Heel veel optredens en gaat nog eens traag ook. En alles ziet er zo officieel uit.

En tegelijkertijd kijk ik nu ook de Letse Finale, veel goede nummers, maar de ontknoping duurt zo lang. Inmiddels is de winnaar bekend, deze zag ik wel aankomen, niet mijn persoonlijke favoriet. Maar kan het nog best wel eens goed gaan doen.

en ik denken dat ik een huge songfestival fan ben. jullie kijken zelfs de nationale dingen ::rofl::
Ik dacht ook dat ik dat wel was, en toen ging ik vorig jaar naar Eurovision in Concert. Waar de hele zaal alle liedjes herkent binnen en halve seconde en alles volledig mee kan zingen...


Hèhè, het is bijna 3 uur in de nacht en Danny Vera Francesco Gabbani treedt eindelijk op hoor. Kan ik nu eindelijk rustig slapen.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2020, 23:50:58 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4605 Gepost op: 9-02-2020, 00:41:56 »
en ik denken dat ik een huge songfestival fan ben. jullie kijken zelfs de nationale dingen ::rofl::
Ik kijk de nationale finales zelf niet, ik kijk alleen naar de optredens van de grootste kanshebbers.

Destiny heeft X-Factor Malta gewonnen en gaat dus namens Malta naar het songfestival. Haar liedje is nog niet bekend.



Letland stuurt deze dubstepknaller naar het songfestival. Je moet ervan houden en ik hou ervan.




Dit heeft het Sanremo festival in Italië gewonnen en dit is ook de Italiaanse inzending voor het songfestival. Het is mooi, maar niet heel verrassend. Een typische Italiaanse ballad.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2020, 03:16:38 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4606 Gepost op: 9-02-2020, 08:44:39 »
Zweden heeft vanavond z'n tweede liveshow. Melodifestivalen, ook wel liefkozend Mello genoemd, is verreweg de best bekeken show in Zweden met alle zes liveshows in de top 10 best bekeken programma's van het jaar. Het is ongelofelijk hoe ze daar een show neer kunnen zetten - degenen die zich Måns en Petra kunnen herinneren weten wel wat ik bedoel. Ieder jaar hebben ze andere presentatoren en toch is het elk jaar zoveel leuker en spontaner dan Eurovisie zelf ::jaja::

De liedjes die vorige week doorgingen waren goed maar het was wel redelijk voorspelbaar. De afvallers waren precies de drie Zweedstalige nummers en ook nog eens de hiphop- en oude-rot-in-het-vakliedjes. En de twee nummers die een direct ticket naar de finale kregen hadden allebei al een keer Mello gewonnen: Robin Bengtsson en The Mamas, de achtergrondband van John Lundvik. Die laatste is mijn favoriet tot nu toe, het heeft de energie van Too Late for Love ::boogie:: Al is het stiekem ook wel een cliché Zweeds geproduceerd nummer met een catchy melodietje en een semi-poëtische tekst die iets te veel weg heeft van Ain't No Mountain High Enough.

Gek genoeg mag je volgens de spelregels deze liedjes niet terugluisteren later dan drie dagen na de uitzending - dus wees er snel bij volgende keer :D Goed, misschien ben ik net iets te enthousiast weer over mijn tweede adoptieland, maar het is populair met een reden ::love::

Zitten altijd wel goede nummers bij in Zweden. Had gezien dat Dotter meedoet weer en  door is naar de finaleshow. Haar nummer is mijn favoriet  :D.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4607 Gepost op: 9-02-2020, 11:23:11 »
Omg, eindelijk Samantha Tina voor Letland! Dat werd echt tijd hoor.

Als grote fan luister ikzelf pas naar de liedjes vanaf ze allemaal bekend gemaakt zijn samen met een groep van fans, vaak eind maart.

Het is me nog maar één keer gelukt om niet naar alle liedjes voor het echte festival te luisteren sinds 2006 en dat was in 2016. Toen was ik echter zo verward omdat het zo snel ging en de liedjes niet in me kon opnemen dat ik denk dat ik dat nooit meer ga doen ::rofl::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4608 Gepost op: 10-02-2020, 18:54:40 »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4609 Gepost op: 10-02-2020, 18:55:20 »
JAAAAA Zo blij
chipsverslaafde <3

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4610 Gepost op: 10-02-2020, 18:57:43 »
Ik zat ook al zo van waar is Nikkie, maar ze kunnen haar altijd nog later toevoegen :p.

Alsof ze dit gelezen hebben  ::rofl::. Leuk dat Nikkie alsnog gaat meedoen als online host. Past perfect bij haar, en dan zijn die video's ook weer eens van betere kwaliteit :p.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4611 Gepost op: 10-02-2020, 19:10:49 »
Top!  ::bravo:: ::ok::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4612 Gepost op: 10-02-2020, 19:12:32 »
al die reacties onder het insta bericht van de nos over dat ze het gaat doen maakt mij echt boos >:(
chipsverslaafde <3

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4613 Gepost op: 10-02-2020, 19:38:59 »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4614 Gepost op: 10-02-2020, 19:45:41 »
al die reacties onder het insta bericht van de nos over dat ze het gaat doen maakt mij echt boos >:(

Ja inderdaad. En de keuze heeft ook niets te maken met haar transgender zijn. Ze is in het najaar van 2019 al gevraagd.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4615 Gepost op: 10-02-2020, 19:55:41 »
Jaaaa!!! Nikkieee  ::love::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4616 Gepost op: 11-02-2020, 00:43:19 »
Ja inderdaad. En de keuze heeft ook niets te maken met haar transgender zijn. Ze is in het najaar van 2019 al gevraagd.
Waar heeft Nikkie dit gezegd? Ik heb De Wereld Draait Door teruggekeken en op Nikkie's instagram gekeken, maar daar hoor en zie ik niks over wanneer ze is gevraagd.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4617 Gepost op: 11-02-2020, 07:29:01 »
Het staat in het NOS bericht.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4618 Gepost op: 11-02-2020, 09:29:46 »
Súper tof, het is haar zo gegund! Dit gaat ze echt rocken! ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4619 Gepost op: 15-02-2020, 23:01:06 »
Er zijn weer drie nieuwe inzendingen bekend na nationale finales vanavond.

Noorwegen:



Armenië (zwakke nationale finale, geen van de inzendingen was echt goed):



Litouwen (sterke nationale finale, dit en Moniqué waren de grote favorieten. Moniqué zong niet goed dus ging de winst naar The Roop):

Brevis esse laboro, obscurus fio.