Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991270 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #660 Gepost op: 27-05-2012, 00:45:43 »
En oja Joan is in de halve finale op de 15e plek geeindigd. Halve finale 1 werd gewonnen door de Russische Oma's en halve finale 2 door Zweden. En laten die dan ook net de nummers 1 en 2 in de finale zijn :)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #661 Gepost op: 27-05-2012, 00:47:04 »
Nouja Joan was niet eens laatste :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #662 Gepost op: 27-05-2012, 08:12:00 »

 en eigenlijk moeten we Azerbaijan ook niet tot oostblok rekenen).
Geen topografie gehad op school? Dat land mag dan NU zelfstandig zijn, het maakte weldegelijk deel uit van wat ooit de Sowjet-Unie heette.

Zo "Oost-blok" als het maar kan, dus.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #663 Gepost op: 27-05-2012, 11:28:29 »
Half azië behoorde ooit tot de sovjet unie (zie maar eens tot hoever rusland zich uitstrekt).

In elk geval douze points voor de puntengeefster van duitsland, die nog even benadrukte dat het zo fijn was om vrij te kunnen stemmen en dat alle ogen nu op azerbeidzjan gericht zijn. Pijnlijk momentje voor meneer de dictator van azerbeidzjan. Denk je alles zorgvuldig georganiseerd te hebben, gaan die buitenlandse puntengevers een beetje hun eigen mening ventileren.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #664 Gepost op: 27-05-2012, 11:36:37 »
Fijn dat een goed nummer gewonnen heeft.  ::ok::

Het Zweedse nummer wordt leuker naarmate je het vaker hoort. Mijn favorieten waren Duitsland en Italie. Ben iig blij dat Rusland niet gewonnen heeft.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #665 Gepost op: 27-05-2012, 21:02:22 »
Euphoria ligt ook makkelijk in het gehoor. Dat is toch ook de bedoeling van zo'n nummer?


Hoeveel winnende nummers kunnen jullie je van, eh......de  laatste 15 jaar herinneren (nummer, uitvoerend artiest). Zelf kom ik niet verder dan 3 of 4. 

Wel herinner ik me een paar nummers die wat mij hadden MOGEN winnen, zoals het mooie geheimzinnige Sanomi van Urban Trad, en de inzending van Azerbedjan van 2 jaar geleden. Eenvoudige naam (Drip Drop van Safura). Met dat laatste nummer hoeft natuurlijk niemand het eens te zijn. Maar ik kreeg sympathie voor de zangeres toen ik las dat ze bij 1 van de opnames van haar youtube-clip bijna verdronken is, doordat ze verstrikt raakte in de jurk die ze droeg. Dan heb je bij mij al een pluspuntje gescoord.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #666 Gepost op: 27-05-2012, 21:04:11 »
nou sjalalie sjalala krijg je niet uit je kop ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #667 Gepost op: 28-05-2012, 00:00:09 »
Ligt het trouwens aan mij of was de uitspraak van Loreen wel echt bar slecht? Ik versta  geen woord van wat ze zegt en volgens mij is het toch echt engels :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #668 Gepost op: 28-05-2012, 11:19:37 »
Ik vond dat sommige acts zeker beter waren dan in de halve finale trouwens. Mijn favorieten waren Spanje, Italië, Zweden en Rusland vond ik gewoon heel leuk en grappig. En mijn guilty pleasure was toch echt wel Jedward  ::schaam::. Ik word altijd vrolijk van hun optredens hahaha. Kan er niks aan doen.

Wat ik me wel afvraag is hoe ze hebben gekozen tussen de nummer 10 en 11 van de 2de halve finale. Die stonden namelijk gelijk met het aantal punten  ;). Zal wel iets met aantal 12 punten geweest zijn.

Vond het terecht dat Noorwegen laatste was. Wat was die slecht zeg  ::ohno::. Opvallend vond ik dat Albanië het zo goed gedaan heeft. Vond ik eigenlijk zeer verrassend. Het was niet echt zingen wat ze deed haha. Ach ze doet ook niet voor niks aan experimentele jazz  ;).

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #669 Gepost op: 28-05-2012, 22:42:10 »
Jedward: dat zijn die Ieren toch, he? Of vergis ik me nu heel erg? Nou vond ik het inderdaad wel komisch wat die ieren deden, vooral op het laatst met de fontein: "Hup, daar ging hun zorgvuldig gestilede kapsel....."


Zingen was het inderdaad niet wat die dame uit Albanië deed. En als ze niet verder komt met haar carriëre in de muziekwereld:

Veronica zoekt nog naar de nieuwe Alarm-schijf.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #670 Gepost op: 28-05-2012, 23:41:26 »
was Albanie die met die hoge noten? Ik vond dat wel knap en moest aan Minnie Riperton denken
...maar soms even niet :)

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #671 Gepost op: 29-05-2012, 13:32:52 »
Ja, maar dat was niet het vervelende van dat nummer. Minnie Riperton vind ik persoonlijk fijner om naar te luisteren want daar zit tenminste structuur in het nummer en ze zingt echt ;). Wat die van Albanië deed weet ik niet, maar het had op een gegeven moment niet veel meer te maken met zingen vond ik.

Jedward: dat zijn die Ieren toch, he? Of vergis ik me nu heel erg? Nou vond ik het inderdaad wel komisch wat die ieren deden, vooral op het laatst met de fontein: "Hup, daar ging hun zorgvuldig gestilede kapsel....."


Yep dat waren de Ieren ;).

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #672 Gepost op: 29-05-2012, 16:03:15 »
Hoewel zij zeker niet mijn favoriet was, kan ik wel met de overwinning van Zweden leven; het was gewoon een goed gezongen en sterk in elkaar zittend nummer.

Ikzelf had graag de Russische omaatjes zien winnen, maar ik vrees dat zij het bij de vakjury hebben verloren. Ook de nummers van Italië, Estland, IJsland maar bovenal Servië vond ik sterk!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #673 Gepost op: 29-05-2012, 18:40:51 »
Ik vond IJsland en Servië het leukste. En ik vond Moldavië ook wel wat hebben.  ;D

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #674 Gepost op: 29-05-2012, 21:26:21 »
nou sjalalie sjalala krijg je niet uit je kop ::).
Daar kan ik het volgende nog op zeggen: Pierre Kartner had beloofd dat hij zou emigreren, als Sieneke in Noorwegen niet zou winnen. Hij heeft zich nog steeds niet aan zijn belofte gehouden.


Om een klein zijweggetje te bewandelen, maar het blijft wel OT: ene Frank Farian, in het verleden toch goed voor behoorlijk wat hits, was de schrijver van het nummer van San Marino.

OF hij is het schrijven van succesnummers verleerd, OF hij kan er niets meer van.  Oftewel: een grote naam als hit-schrijver is geen garantie voor een goed resultaat op het ESF.



Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #675 Gepost op: 30-05-2012, 12:26:08 »
Misschien zou een Zweedse schrijver wat kunnen doen? Als ik het goed begrepen had zaten er 10 nummers in de finale die geschreven waren door iemand uit Zweden!
Ich bin ein Bärliner!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #676 Gepost op: 30-05-2012, 21:28:53 »
Dan krijg je het volgende:

Euk weus dreu en jeu weus veuf
en ik zeug een leuker weuf.......

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #677 Gepost op: 2-06-2012, 23:20:06 »
Misschien moeten we volgend jaar zo'n soort nummer inzenden, met een goede illusionistenact erbij:



Maar de TROS kennende gaan ze volgend jaar weer gewoon een 'typisch Songfestivalliedje' inzenden, dat dus wederom geen kans maakt  ::rofl:: ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 2-06-2012, 23:22:39 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #678 Gepost op: 17-10-2012, 18:14:36 »
Maar de TROS kennende gaan ze volgend jaar weer gewoon een 'typisch Songfestivalliedje' inzenden, dat dus wederom geen kans maakt  ::rofl:: ::tandpastasmiley::

Het wordt toch Anouk  :D
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #679 Gepost op: 17-10-2012, 18:28:39 »
Ja, ik las het. Hebben ze toch nog enig verstand bij de tros.  ;D