Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991353 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1380 Gepost op: 26-05-2013, 13:10:34 »
Is dus ook wel duidelihk waarom ze het steeds zo goed doen... (al zijn hun liedjes ook wel goed)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1381 Gepost op: 8-07-2013, 21:07:13 »
Ik lees dat de finale volgende jaar op 10 mei is. Iedereen zijn agenda vrij houden dan. ;D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1382 Gepost op: 12-11-2013, 20:23:43 »
Citaat
AMSTERDAM -

Nederland heeft een opmerkelijk trio in stelling gezet voor het Eurovisie Songfestival van volgend jaar. Dat meldt Albert Verlinde in RTL Boulevard.

Waylon wordt de Nederlandse trots in Kopenhagen. De populaire zanger zal ons land vertegenwoordigen met een lied dat is geschreven door Ilse DeLange. De productie van het nummer is in handen van Armin van Buuren. Kenners houden ook rekening met een duet van DeLange met Waylon.

De drie namen zoemden al enkele maanden rond. Al in juni liet Van Buuren merken de muzikale leiding van de Nederlandse inzending serieus te overwegen. Ook DeLange en Waylon lieten hun belangstelling de afgelopen maanden blijken.

Van Buuren liet in een eerder stadium weten dat Anouk zou zijn aangezocht om het lied te schrijven.

Waylon wil al jaren meedoen aan het Eurovisie Songfestival. Hij probeerde het al eens in 2005. Toen deed hij mee aan het Nationaal Songfestival met het lied Leven Als Een Beest.

De Tros maakt op 25 november officieel bekend wie ons land vertegenwoordigt op het Eurovisie Songfestival, volgend jaar mei in de Deense hoofdstad Kopenhagen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1383 Gepost op: 12-11-2013, 20:26:03 »
Leuk dat ze het nu een keer serieus nemen, nu het Anouk is gelukt goed te scoren ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1384 Gepost op: 13-11-2013, 15:34:53 »
Ik las vandaag anders weer dat Armin van Buuren helemaal niks met het songfestival gaat doen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1385 Gepost op: 13-11-2013, 18:30:21 »
En Ilse DeLange schijnt ook al niet te gaan. Vreemd, dat maakt het toch een stuk minder sterk.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1386 Gepost op: 25-11-2013, 14:37:35 »
Het hoge woord is eruit! Common Linnets, een combinatie van Ilse de Lange en Waylon, vertegenwoordigen Nederland bij de komende (59ste) editie van het Eurovisie Songfestival in mei in Kopenhagen. Deze onthulling deed de fusieomroep AvroTros vanmiddag in de Wisseloord Studio's in Hilversum. Het liedje waarmee ze mee gaan doen, is nog niet gekozen.

Ilse DeLange en Waylon kennen elkaar al sinds hun tienerjaren, vertelde DeLange op de persconferentie. Het idee voor The Common Linnets bestond al voordat deelname aan het songfestival ter sprake kwam. De twee zijn al een aantal keer naar het Amerikaanse Nashville geweest om liedjes te maken die moeten resulteren in een album met country-invloeden. Ze zijn er nog niet uit met welk lied ze naar Kopenhagen gaan, dat moet in maart bekend zijn. Het duo is nog aan het schrijven.

'Twee stemmen, twee gitaartjes en ons hart'
DeLange: 'Wordt het uptempo en opzwepend, of moet het gaan om het hart?' Ze gaf daarbij aan dat haar voorkeur naar het laatste gaat. 'Het gaat ons om de song en de uitvoering ervan', vertelde Waylon. 'Twee stemmen, twee gitaartjes en ons hart uitstorten', schetste de zangeres haar idee. 'Maar daar moeten we het nog even over hebben.' Het wordt in elk geval geen act met cowboyhoeden en klapperpistolen, zei Waylon.

De zanger koesterde al lange tijd de wens mee te doen aan het liedjesfestijn. Zo deed hij al eens mee aan het Nationaal Songfestival. DeLange gaf toe dat door de deelname van Anouk haar interesse is gewekt. Het tweetal legt de lat hoog. 'We gaan voor de beker, wat dacht je dan', riep De Lange.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1387 Gepost op: 25-11-2013, 18:05:42 »
Leuk! ::ok::

Citaat
Ilse DeLange en Waylon 'goede, wederom eigenwijze keuze'
Door: Redactie − 25/11/13, 14:14

De keuze om komend jaar het duo Ilse DeLange en Waylon naar het Eurovisie Songfestival te sturen, is na het avontuur met Anouk 'weer lekker eigenwijs'. Muziekredacteur Robert van Gijssel denkt dat ze absoluut met een goede song zullen komen. En de countrymuziek zit ook nog eens wereldwijd in de lift. .

Van Gijssel is positief over de kansen voor The Common Linnets - de naam van de country/pop-gelegenheidsformatie. 'Het is absoluut aan Anouk te danken dat een goede zangeres als Ilse DeLange naar het Songfestival wil. Dat is dan toch iets wat zij heeft bereikt. DeLange zal daarbij ook hebben ingezien dat het Songfestival een ideaal marketingmiddel is geworden om een cd, concert of project als The Common Linnets te promoten. Een artiest wil uiteindelijk toch kaartjes verkopen.'

Volgens de muziekredacteur van de Volkskrant is het wel weer heel eigenwijs van Nederland om te zeggen dat we niet van de glitter, glamour en jurkjes zijn. Voor het tweede achtereenvolgende jaar sturen we een a-typische act naar het Europese liedjesfestijn. 'Vorige keer deden we het met Anouk heel goed, maar om de keuze voor het rustige lied Birds werden we wel compleet verketterd door de BBC. Maar ik vind dat heel goed hoor; gewoon stug blijven volhouden om er qua muziek een veel evenwichtiger songfestival van te maken.'

Advies: uptempo
Van Gijssel zou DeLange en Waylon wel willen adviseren om voor een uptempo-lied te kiezen. 'Dat kan ook heel goed, country leent zich wel voor een heel poppy geluid. Het ligt ook wel in de lijn der verwachting hoor, een uptempo song.'

Wereldwijd is country sowieso aan een opmars bezig. Mede dankzij grote artiesten als Taylor Swift. Hoe dat straks in Oost-Europa gaat vallen, weet Van Gijssel echter niet. 'Dat moeten we zien, maar ik vind dat we als Nederland gewoon door moeten gaan met kwaliteit naar het festival te brengen. Als het na drie jaar dan nog niet lukt, gaan we gewoon weer met Sieneke.'

Bron: De Volkskrant

Wereldwijd, maar niet op Realitynet... :\'(
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1388 Gepost op: 25-11-2013, 18:14:30 »
 ::rofl::
...maar soms even niet :)

Offline Bladwijzer

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1389 Gepost op: 26-11-2013, 09:36:49 »
Helaas heeft Nederland nog steeds niet door hoe ze een winnend nummer/act in moeten sturen. Alhoewel de beide kandidaten ongetwijfeld een goed stukje muziek ten gehore kunnen/zullen brengen gaat dit hem ook niet worden  hoor.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1390 Gepost op: 26-11-2013, 18:52:32 »
Helaas heeft Nederland nog steeds niet door hoe ze een winnend nummer/act in moeten sturen. Alhoewel de beide kandidaten ongetwijfeld een goed stukje muziek ten gehore kunnen/zullen brengen gaat dit hem ook niet worden  hoor.

Okee, jij bent erg zeker van je zaak. Hoe zouden ze dat volgens jou dan moeten doen?

Punt is dat er gewoon niet één winnende formule is: anders zouden alle landen ook wel hetzelfde insturen. Dus je kunt het beste gewoon maar met iets goeds komen en hopen dat de rest van Europa dat ook kan waarderen.

Ik vind dit dus een prima keuze: of Nederland nu wint of niet, voor deze act hoeven we ons in ieder geval niet te schamen. Hopelijk komen ze met een goed nummer dat direct aanslaat.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1391 Gepost op: 27-11-2013, 14:08:31 »
Helaas heeft Nederland nog steeds niet door hoe ze een winnend nummer/act in moeten sturen. Alhoewel de beide kandidaten ongetwijfeld een goed stukje muziek ten gehore kunnen/zullen brengen gaat dit hem ook niet worden  hoor.
Wat zou dan volgens jou een winnende act zijn? Hoe ziet die eruit?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1392 Gepost op: 27-11-2013, 17:31:27 »
fairytale vond ik leuk.
het moet sprankelen.

Anouk was mooi, maar te somber
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1393 Gepost op: 28-11-2013, 18:24:42 »
Het liedje bij DWDD vond ik niet erg goed en Waylon moet ook meer sprankelen, en niet zo nerveus zijn,tja, hoe doe je dat?  :P) Maar de stemmen klonken goed bij elkaar ::jaja::
...maar soms even niet :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1394 Gepost op: 4-03-2014, 22:56:52 »
Volgende week woensdag wordt in DWDD het nummer Calm After The Storm gepresenteerd, waarmee Waylon en Ilse de Lange naar Kopenhagen gaan

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1395 Gepost op: 5-03-2014, 10:43:50 »
In belgie zijn de voorrondes bezig: conclusie gn winnaars in belgie
#teamamaimiljaarde

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1396 Gepost op: 5-03-2014, 16:24:17 »
Dat mag je inderdaad wel stellen wat België aangaat. Ook heb ik al voorrondes gezien van Duitsland, en volgens mij lijkt (althans onder degenen die ik heb gezien) daar ook niet direct een winnaar tussen te zitten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1397 Gepost op: 5-03-2014, 16:30:27 »
Dat mag je inderdaad wel stellen wat België aangaat. Ook heb ik al voorrondes gezien van Duitsland, en volgens mij lijkt (althans onder degenen die ik heb gezien) daar ook niet direct een winnaar tussen te zitten.
Enkel sil en yass zijn nog redelijk goed maar winnen jamais
#teamamaimiljaarde

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1398 Gepost op: 8-03-2014, 21:38:34 »
jamais ::oink::  dat is niet echt hoopgevend ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #1399 Gepost op: 12-03-2014, 19:47:20 »
Wat een verschrikkelijk saai nummer hebben we  ::rofl::
You'll never walk alone